verplichte gezondsheids verzekering
Moderator: Loempia
-
- Expat
-
- Volwaardig lid
Re: verplichte gezondsheids verzekering
Je bedoeld daarmee gewoon inschrijven onder jouw naam bij een mutualiteit neem ik aan?KhunSugar schreef: ↑donderdag 16 mei 2019, 12:32 In 2009 had ik in BE tijdens een event een gesprek met de ere-consul die mij toen reeds wist te vertellen dat bij elke visumaanvraag in de toekomst een bewijs van reisverzekering en/of ziektekostenverzekering verplicht zou worden.
Tien jaar na datum komt men er mee voor de pinnen.
Vergeet niet dat een Thai voor kort of lang verblijf in BE verplicht moet verzekerd zijn. Dus zo schrikwekkend kan het niet zijn, lijkt me eerder normaal.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Inderdaad heel simpel heb ik ondervonden.
Andersom echter, een mutualiteit in thailand? hmmm
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
Mutualiteit is volgens mijn woordenboek 'ziekenfonds' en bij ons is dat zorgverzekering. Thailand kent twee soorten zorgverzekering, voor ambtenaren en voor andere werknemers en de laatste groep zit bij de SSO, de Prakan Sangkhom. Maar of je je daar vrijwillig kunt verzekeren? Twijfel twijfel......
-
- Volwaardig lid
Klopt erik, dus onze mutualiteit is ong, hetzelfde als jullie zorgverzekering, er zullen wel verschillen zijn maar die doen er hier niet toe.erik-kuijpers schreef: ↑zondag 19 mei 2019, 06:26 Mutualiteit is volgens mijn woordenboek 'ziekenfonds' en bij ons is dat zorgverzekering. Thailand kent twee soorten zorgverzekering, voor ambtenaren en voor andere werknemers en de laatste groep zit bij de SSO, de Prakan Sangkhom. Maar of je je daar vrijwillig kunt verzekeren? Twijfel twijfel......
Maar wij, als emigrant kunnen al geen ambtenaren verzekering nemen hier, want we zijn op pensioen.
SSO, zal waarschijnlijk om dezelfde reden ook niet kunnen dacht ik zo.
Schiet er nog één groep expats of emigranten over, diegene die hier een werkvergunning hebben, maar over hun verzekering weet ik niets.
-
- Expat
- Contacteer:
Nee, SSO vrijwillig verzekeren kan niet, wat wel kan is bestaande SSO verzekering die gestopt is door bijvoorbeeld beeindiging dienstverband vrijwillig voortzetten.erik-kuijpers schreef: ↑zondag 19 mei 2019, 06:26 Mutualiteit is volgens mijn woordenboek 'ziekenfonds' en bij ons is dat zorgverzekering. Thailand kent twee soorten zorgverzekering, voor ambtenaren en voor andere werknemers en de laatste groep zit bij de SSO, de Prakan Sangkhom. Maar of je je daar vrijwillig kunt verzekeren? Twijfel twijfel......
-
- Volwaardig lid
Dus SSO verzekering is enkel voor thaise werknemers als ik het goed begrijp, voordat we weer langs
elkaar door praten....
elkaar door praten....
-
- Expat
- Contacteer:
Nee, voor werknemers.
- KhunSugar
- Volwaardig lid
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zelfstandige Thai zich vrijwillig konden aansluiten. Ik kan mij vergissen natuurlijk.stevenl schreef: ↑zondag 19 mei 2019, 07:10Nee, SSO vrijwillig verzekeren kan niet, wat wel kan is bestaande SSO verzekering die gestopt is door bijvoorbeeld beeindiging dienstverband vrijwillig voortzetten.erik-kuijpers schreef: ↑zondag 19 mei 2019, 06:26 Mutualiteit is volgens mijn woordenboek 'ziekenfonds' en bij ons is dat zorgverzekering. Thailand kent twee soorten zorgverzekering, voor ambtenaren en voor andere werknemers en de laatste groep zit bij de SSO, de Prakan Sangkhom. Maar of je je daar vrijwillig kunt verzekeren? Twijfel twijfel......
-
- Volwaardig lid
Dat vroeg ik toch?
Of bedoel je werknemers van andere nationaliteiten?
Dat bedoel ik dus met langs elkaar doorpraten.
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
-
- komt net kijken
Klopt, ook niet-Thaise werknemers (waaronder ik) hebben SSO.
-
- Volwaardig lid
Ok, dus we zijn eruit, maar op hun site (zelfs in het engels) is het raden waar ze voor staan.
https://www.sso.go.th/wpr/#
-
- Expat
- Contacteer:
Van de site "Operational efficiency in the administration of the Social Security Fund and the Workmen’s Compensation Fund which shall provide all workers’ securities in their life-cycle "godzilla schreef: ↑maandag 20 mei 2019, 11:33 Ok, dus we zijn eruit, maar op hun site (zelfs in het engels) is het raden waar ze voor staan.
-
- heeft ervaring
Ohra reisverzekering 365 dagen.jumbo schreef: ↑woensdag 15 mei 2019, 07:15Check, ik zag dit erover misschien interessant, uiteraard onder voorwaardenerik-kuijpers schreef: ↑woensdag 15 mei 2019, 06:33 Jumbo, "...Een reisverzekering dekt permanent wonen niet af...." geldt niet voor Dre want die wil juist niet meer permanent wonen.
Mijn NL reispolis dekt tot zes maanden, maar langer als ik dat vooraf meld.
Er zijn ook reisverzekeringen die speciaal zijn gericht op lange reizen, zoals de Lang op Reis verzekering van de Europeesche waarmee je 720 dagen aaneengesloten op reis kunt. Dit is bijvoorbeeld handig als je op wereldreis gaat. Daarnaast kun je met verschillende verzekeringen tot wel maximaal een jaar aaneengesloten op reis. Een voorbeeld hiervan is de Globetrotter reisverzekering van Allianz Global Assistance.