Bericht
door Herbergier » dinsdag 17 april 2018, 13:29
Als dat uw conclusie is, wel ja...ik had u iets slimmer ingeschat.
Maar zo zie je maar, zelfs ik kan mij vergissen.
Aan vooroordelen anders geen gebrek, nu weet je blijkbaar al waar ik mijn kostuum koop.
Mijn kleermaker woont in CNX, was bijna juist :-)
...en nu een Quiz vraag, eens zien of je iets afweet van Thailand.
'Rijstvelden, heb je die enkel in Isan'? want dat is toch uw conclusie 555
Goed, voor 2018 hou ik dit topic voor bekeken, tot de viering van 2019 bij leven en welzijn...al gaat de braspartij nog wat door op een welbepaalde locatie.
Veel werken zal je niet doen in je mooie kostuum, je reageert overal wel erg snel op, je bent zeker ambtenaar?
Ik verwacht inderdaad dat je met mia's uit de rijstvelden alleen de Isan bedoelt, omdat de Isan bekend is vanwege zijn vele rijstvelden, maar zo te lezen heb je het over alle vrouwen in heel Thailand die ergens tussen een paar rijstveld wonen.
Hier in de Isan komen trouwens steeds minder rijstvelden, aan de rijst wordt niet veel meer verdiend, veel boeren gaan er nu over naar suikerriet, cassave, katoen, sojabonen en pinda's, dan blijven er voor de roepers, zoals jij ze noemt, niet veel mia's uit de rijstvelden meer over.
Hier in Buriram heeft de Songkran 2 dagen geduurd (13 en 14 april en dat hoofdzakelijk voor het voetbalstadion), de 3e dag (15 april) alleen nog wat water gooien door de kinderen in de stad en gisteren (16 april) was alles weer vrij normaal, alleen waren er nog veel overheidsgebouwen, banken (hoofdkantoren) en enkele winkels gesloten, vandaag werd er weer normaal door iedereen gewerkt.
Alles van waarde is weerloos.