Ook in Thailand bootvluchtelingen
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Ook in Thailand bootvluchtelingen
Heb begrepen dat de Thaise marine een 'docking boat' de zee opstuurt die de aanwijzingen van de US vliegtuigen opvolgt als die boten zien. 'Docking' lijkt me om aan boord te nemen maar mogelijk is het alleen voor water en voedsel.
- RuudThai
- Expat

Stephff in The Nation
Bed, bad en brood (rijst) geven aan de bootvluchtelingen wordt door Thailand dus gezien als een straf....

Nou, er liggen nog wel een paar tonnetjes rijst uit de Yingluck-periode opgeslagen in de pakhuizen die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen, dus dan maar aan deze mensen

- jumbo
- Expat
zijn het nou bootvluchtelingen of illegale immigranten of asielzoekers?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Asielzoekers want ze willen wegens vervolging hun woonland waar ze al van voor de jaartelling wonen ontvluchten. Nederland kreeg een golf in 1956, Hongaren.jumbo schreef:zijn het nou bootvluchtelingen of illegale immigranten of asielzoekers?
Een illegale immigrant is al over de grens. Zij niet, of je moet het binnendringen van de territoriale wateren als 'binnenkomen' zien.
Vluchteling of bootvluchteling, is er verschil?
- jumbo
- Expat
vind het 3 verschillende groeperingen.prajak schreef:Asielzoekers want ze willen wegens vervolging hun woonland waar ze al van voor de jaartelling wonen ontvluchten. Nederland kreeg een golf in 1956, Hongaren.jumbo schreef:zijn het nou bootvluchtelingen of illegale immigranten of asielzoekers?
Een illegale immigrant is al over de grens. Zij niet, of je moet het binnendringen van de territoriale wateren als 'binnenkomen' zien.
omdat je in een boot stapt en een willekeurig land vraagt je binnen te laten vind ik niet dat het land ze moet toelaten, ongeacht de internationale druk (die altijd aanwezig is van derde partijen)
gewoon de boot afhouden..
Als ze de deur openzetten is er geen houden aan...
gewoon visum aanvragen cat. A-O
-
- Volwaardig lid
jumbo schreef:vind het 3 verschillende groeperingen.prajak schreef:Asielzoekers want ze willen wegens vervolging hun woonland waar ze al van voor de jaartelling wonen ontvluchten. Nederland kreeg een golf in 1956, Hongaren.jumbo schreef:zijn het nou bootvluchtelingen of illegale immigranten of asielzoekers?
omdat je in een boot stapt en een willekeurig land vraagt je binnen te laten vind ik niet dat het land ze moet toelaten, ongeacht de internationale druk (die altijd aanwezig is van derde partijen)
gewoon de boot afhouden..
Als ze de deur openzetten is er geen houden aan...
gewoon visum aanvragen cat. A-O

"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Hoe wil je dat regelen met mensen die geen nationaliteit hebben want hun nationaliteit wordt in het thuisland ontkend? Rohingya is geen nationaliteit en de Birmese nationaliteit wordt hen onthouden.jumbo schreef:gewoon visum aanvragen cat. A-O
Ze zijn moslim en ik vind dat moslimlanden hier een opvang taak hebben. Een humanitaire taak hebben alle landen in deze regio en daar komt nu wat schot in.
- jumbo
- Expat
prajak schreef:Hoe wil je dat regelen met mensen die geen nationaliteit hebben want hun nationaliteit wordt in het thuisland ontkend? Rohingya is geen nationaliteit en de Birmese nationaliteit wordt hen onthouden.jumbo schreef:gewoon visum aanvragen cat. A-O
Ze zijn moslim en ik vind dat moslimlanden hier een opvang taak hebben. Een humanitaire taak hebben alle landen in deze regio en daar komt nu wat schot in.
het is nooit een goed idee geweest een gedeelte van een post te quoten en dan de rest van de post te negeren, ik heb mezelf daar vaak genoeg aan schuldig gemaakt....
Het was een sarcastische opmerking die aangeeft hoe benadeeld ik me zou voelen als zij wel een land worden binnen gelaten zonder hun hele doopceel, relatie en inkomens positie te hoeven aan te tonen waar er zat zijn die meer hebben, geen ondersteuning nodig hebben, maar te jong zijn of niet voldoende (ipv niks, maar meer als 10-voudig van minimaal) inkomen kunnen aantonen en derhalve de economie ondersteunen ipv erop te leunen.....
Moslimlanden, kennen die het woord sociaal???
-
- Volwaardig lid
Wij, de (conservatieve) mensen moeten even wennen aan het idee dat er nu geen gespaard zilverpapier gevraagd wordt waarna de 'zwartjes' alsnog - ongemerkt door de chocola etende Nederlanders - sterven, maar dat ze nu echt op de stoep staan.
Klinkt erg cru hè?
Hoe ik het ook bekijk, dit probleem heeft geen oplossingen voor beide partijen dus er wordt geroepen; "Ik wil dit probleem niet, het is van jou - vluchteling - houd het maar".

Klinkt erg cru hè?
Hoe ik het ook bekijk, dit probleem heeft geen oplossingen voor beide partijen dus er wordt geroepen; "Ik wil dit probleem niet, het is van jou - vluchteling - houd het maar".

-
- Expat
Het gaat al weer aardig de richting in van mijn "geschorste" onderwerp over de Islamjumbo schreef:prajak schreef:Hoe wil je dat regelen met mensen die geen nationaliteit hebben want hun nationaliteit wordt in het thuisland ontkend? Rohingya is geen nationaliteit en de Birmese nationaliteit wordt hen onthouden.jumbo schreef:gewoon visum aanvragen cat. A-O
het is nooit een goed idee geweest een gedeelte van een post te quoten en dan de rest van de post te negeren, ik heb mezelf daar vaak genoeg aan schuldig gemaakt....
Het was een sarcastische opmerking die aangeeft hoe benadeeld ik me zou voelen als zij wel een land worden binnen gelaten zonder hun hele doopceel, relatie en inkomens positie te hoeven aan te tonen waar er zat zijn die meer hebben, geen ondersteuning nodig hebben, maar te jong zijn of niet voldoende (ipv niks, maar meer als 10-voudig van minimaal) inkomen kunnen aantonen en derhalve de economie ondersteunen ipv erop te leunen.....
Moslimlanden, kennen die het woord sociaal???

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Jumbo, je bent denk ik te jong om je in 1956 benadeeld gevoeld te hebben toen de gevluchte Hongaren naar NL kwamen. Berooid, taalachterstand, niks om het lijf en hongerig.
Er is niks nieuws onder de zon.
-
- Expat
De Bangkok Post publiceerde vandaag een overzichtskaart met de aantallen vluchtelingen die daarbij hoorde. Hier is die kaart:

Laatst gewijzigd door printen44 op woensdag 27 mei 2015, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
De mensenvlucht op heden, denk ik. De lijken in de massagraven in Zuid-TH en Noord-M kunnen hier niet bijgeteld zijn want men is nog aan het tellen en de herkomst is ook nog niet vastgesteld.
Dit is een beerput.
Dit is een beerput.
-
- Expat
In Burma is zelfs het woord "Rohingya" verboden. Er staat een straf op als je dat woord in de media gebruikt.
- jumbo
- Expat
En jij te jong om je te herinneren dat er daarvoor al een vloed mensen naar NL was gevlucht?prajak schreef:Jumbo, je bent denk ik te jong om je in 1956 benadeeld gevoeld te hebben toen de gevluchte Hongaren naar NL kwamen. Berooid, taalachterstand, niks om het lijf en hongerig.

Maar je bent zeker niet te naief om je te bedenken waarom ze door al die landen trokken, of erover vlogen, of er langs voeren
om in dat ruime, ondiepe, subantarticaanse NL te gaan wonen???