Eigen geld inbrengen maakt het natuurlijk een stuk makkelijker.RuudThai schreef:Ik ga natuurlijk niet in een huurflatje in een vogelaarwijk zitten, dat is meer iets voor starters en niet voor ouderen die een beter onderdak gewend zijn. Ik koop wel een gewone rijtjeswoning, zo'n huis als hier in Thailand kan ik me daar toch niet meer veroorloven.
Een hypotheek nemen als je boven de 65 bent is wat moeilijker maar ik heb daarover met mijn ING-bank gesproken en die hebben daar tot een jaar of 70 geen probleem mee. Als ik het huis waar we nu in wonen verkopen houden we een aardige overwaarde over waarvan we een deel van de koopsom in Nederland kunnen betalen én het huis inrichten, dus de start is geen punt.
Overigens vanavond lekker saté gemaakt van varkenshaas gemarineerd in de Satay sauce die hier verkrijgbaar is en waarbij een 2e zakje zit waarmee je een soort pindasaus kunt maken. Niet de Nederlandse pindasaus maar een redelijk surrogaat. Varkenshaas kost hier ook weinig, 2 stuks van bij elkaar 750 gram voor iets boven de 100 baht bij de Makro. Patatje erbij, broccoli als groente, nou, Sjoerd en ik en later Mel hebben er goed van gegeten!![]()
Morgen Maha Bucha Day, scholen en banken enz. dicht, geen alcoholverkoop in winkels, restaurants en bars, de bekende boeddhistische drooglegging!
Maar ik zou in ieder geval een x bedrag achter de hand houden voor het geval dat je het nodig hebt.
Sjoerd is nog jong en dat gaat je in Nederland nog aardig wat geld kosten verwacht ik zeker als hij gaat doorleren en jij dat moet betalen als hij bijv geen studiebeurs krijgt of minimale bijdrage.
Heel goedkoop eten eindig ik maar mee dan zitten we weer on topic ...Wat jullie gegeten hebben kost hier iets meer Ruud...