Heel goedkoop eten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Heel goedkoop eten

#61 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 19:08

RuudThai schreef:Ik ga natuurlijk niet in een huurflatje in een vogelaarwijk zitten, dat is meer iets voor starters en niet voor ouderen die een beter onderdak gewend zijn. Ik koop wel een gewone rijtjeswoning, zo'n huis als hier in Thailand kan ik me daar toch niet meer veroorloven.
Een hypotheek nemen als je boven de 65 bent is wat moeilijker maar ik heb daarover met mijn ING-bank gesproken en die hebben daar tot een jaar of 70 geen probleem mee. Als ik het huis waar we nu in wonen verkopen houden we een aardige overwaarde over waarvan we een deel van de koopsom in Nederland kunnen betalen én het huis inrichten, dus de start is geen punt.

Overigens vanavond lekker saté gemaakt van varkenshaas gemarineerd in de Satay sauce die hier verkrijgbaar is en waarbij een 2e zakje zit waarmee je een soort pindasaus kunt maken. Niet de Nederlandse pindasaus maar een redelijk surrogaat. Varkenshaas kost hier ook weinig, 2 stuks van bij elkaar 750 gram voor iets boven de 100 baht bij de Makro. Patatje erbij, broccoli als groente, nou, Sjoerd en ik en later Mel hebben er goed van gegeten! :thumbsup:

Morgen Maha Bucha Day, scholen en banken enz. dicht, geen alcoholverkoop in winkels, restaurants en bars, de bekende boeddhistische drooglegging! :o
Eigen geld inbrengen maakt het natuurlijk een stuk makkelijker.
Maar ik zou in ieder geval een x bedrag achter de hand houden voor het geval dat je het nodig hebt.
Sjoerd is nog jong en dat gaat je in Nederland nog aardig wat geld kosten verwacht ik zeker als hij gaat doorleren en jij dat moet betalen als hij bijv geen studiebeurs krijgt of minimale bijdrage.
Heel goedkoop eten eindig ik maar mee dan zitten we weer on topic ...Wat jullie gegeten hebben kost hier iets meer Ruud... ;)

hanshu

#62 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 19:49

Studie beurs is afgeschaft Driver....lenen is nu de trend.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 20:53

hanshu schreef:Studie beurs is afgeschaft Driver....lenen is nu de trend.
Okee, ik ben er niet zo meer in thuis nu mijn kinderen uitgevlogen zijn maar nu ik er even over nadenk....mijn jongste moest ook wat lenen en terugbetalen later dacht ik of was toch nog iets van een studiebeurs ik weet het niet meer.Ze at wel goedkoop toendertijd vlgs mij om weer on topic te blijven.

gr driver

hanshu

#64 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 21:34

Haha....tja...mijn dochter zit op de uni van Adam....op een studiebeurs...als ze nu afhaakt is ze die kwijt en komt in het leenstelsel. Alle nieuwe studenten beginnen in het leenstelsel en gaan straks aan het werk met een schuld.
Leuker kunnen we het niet maken.....
Maar ze eet wel goedkoop om maar ontopic te blijven....haha

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 21:53

hanshu schreef:Haha....tja...mijn dochter zit op de uni van Adam....op een studiebeurs...als ze nu afhaakt is ze die kwijt en komt in het leenstelsel. Alle nieuwe studenten beginnen in het leenstelsel en gaan straks aan het werk met een schuld.
Leuker kunnen we het niet maken.....
Maar ze eet wel goedkoop om maar ontopic te blijven....haha
Ja, zoiets had mijn jongste dochter ook die is ook voortijdig gestopt en moest toen een deel terugbetalen.
Toen ze dat moest doen ging ze nog goedkoper eten on weer on topic te gaan ;)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#66 Bericht door robin33 » woensdag 04 maart 2015, 06:50

elst99 schreef:Nou begrijp ik iets niet Ruud, je hebt geen volledige AOW en een pensioen(tje) geen eigen huis? Klaagt dat je buikriem moet aantrekken en dan ook nog IB betalen? Of is het terugvraag, maar van wat dan?
Ben zo benieuwd wat er bespdoeld word met een Klein pensioen , hoor het regelmatig vallen in discussies.

Mijn. Moeder heeft een pensioen van mijn Vader a 400 euro en Krijgt alleenstaande aow. En kan prima rond komen , woont in een huur rijtjes Huis. Gaat op een kleine vakantie 1 x per jaar en paar keer een weekend Je weg. Klopt Aan Kleren en boodschappen wat ze wil . 1 per maand nAar de pedicure , kadootjes voor de kleinkinderen. Etc etc.

Dus Ik zie het problem niet zo

dutch
Expat
Expat

#67 Bericht door dutch » woensdag 04 maart 2015, 07:56

robin33 schreef:
elst99 schreef:Nou begrijp ik iets niet Ruud, je hebt geen volledige AOW en een pensioen(tje) geen eigen huis? Klaagt dat je buikriem moet aantrekken en dan ook nog IB betalen? Of is het terugvraag, maar van wat dan?
Ben zo benieuwd wat er bespdoeld word met een Klein pensioen , hoor het regelmatig vallen in discussies.

Mijn. Moeder heeft een pensioen van mijn Vader a 400 euro en Krijgt alleenstaande aow. En kan prima rond komen , woont in een huur rijtjes Huis. Gaat op een kleine vakantie 1 x per jaar en paar keer een weekend Je weg. Klopt Aan Kleren en boodschappen wat ze wil . 1 per maand nAar de pedicure , kadootjes voor de kleinkinderen. Etc etc.

Het is onlangs nog eens opnieuw geschreven:
Verschillende inkomens;verschillende interesses/uitgaven;verschillende leeftijden etc etc
Je kunt hier niet een algemeen commentaar op los laten.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#68 Bericht door elst99 » woensdag 04 maart 2015, 07:57

Dan heb jij een unieke moeder, misschien alleen? Is iets anders als een gezin!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#69 Bericht door bontje » woensdag 04 maart 2015, 12:02

robin33 schreef:

Mijn moeder is 85 en heeft alleen alleenstaande aow, Ze is in november nog 14 dagen bij me in khon-kaen geweest, Net als robin zijn moeder geeft mijn moeder haar 11 kleinkinderen met hun verjaardag nog 25 euro, Ze heft zelfs nog een opel corsa...Maar die word meer door de kleinkinderen gebruikt dan door haar zelf......Wel heb ik mijn huis nog in Nederland en daar woont mijn moeder gratis alleen gas en electra betaald ze zelf, Mijn vader zij altijd....Het gaat er niet om wat je verdiend..Het gaat er om wat je opmaakt, Zelf rijd ik hier al ruim 8 jaar een Toyota pickup met nu 200,000km op de teller...Hij doet het nog perfect..en hoop dat hij nog een paar jaar meegaat.

hanshu

#70 Bericht door hanshu » woensdag 04 maart 2015, 12:27

Je snapt zelf wel Bontje dat er een groot verschil zit tussen jouw moeder en de gezinssituatie van RuudThai.
Bovendien als jouw moeder een huur zou betalen van noem eens 600.-/mnd dan ziet het er ook allemaal minder rooskleurig uit.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#71 Bericht door bontje » woensdag 04 maart 2015, 13:19

Waar maak ik de vergelijking tussen Ruud en mijn moeder?

hanshu

#72 Bericht door hanshu » woensdag 04 maart 2015, 13:57

Omdat we het daar over hadden leg ik zelf het verband :)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#73 Bericht door Jeanette » woensdag 04 maart 2015, 14:03

Wat meer tevreden mensen op het forum is goed voor de balans. :idea:
Daar zijn er meer van in mijn omgeving dat 'zeurders' die alles willen melden wat er bij - wie dan ook - fout gaat. [8)

Ik heb eens goed nagedacht over het 'woordje' genoeg.

(en aan mijn gewicht te zien heb ik zelfs teveel. :mrgreen: )
Tuurlijk is het leuk om je ongenoegen van je af te schrijven maar als iedereen dan ook nog eens verbanden gaat leggen .... [|(

8-)

hanshu

#74 Bericht door hanshu » woensdag 04 maart 2015, 14:21

Jeanette schreef:Wat meer tevreden mensen op het forum is goed voor de balans. :idea:
Daar zijn er meer van in mijn omgeving dat 'zeurders' die alles willen melden wat er bij - wie dan ook - fout gaat. [8)

Ik heb eens goed nagedacht over het 'woordje' genoeg.

(en aan mijn gewicht te zien heb ik zelfs teveel. :mrgreen: )
Tuurlijk is het leuk om je ongenoegen van je af te schrijven maar als iedereen dan ook nog eens verbanden gaat leggen .... [|(

8-)
Ach...neemt mij niet kwalijk mevrouw Bond.
Ik was even vergeten dat het hier over goedkoop eten ging.
U heeft zich toch niet teveel gestoord of was het net genoeg?

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door Duncan » woensdag 04 maart 2015, 18:13

Ruud, ik zou nog maar even blijven zitten waar je zit, momenteel. De huren in NL zijn enorm gestegen de afgelopen 2 jaar ( ook in de vrije sector ) en tenzij je ergens in Uithuizermeeden terecht wil komen gaat een rijtjeshuis kaal je nergens onder de 700 euro meer lukken. Ik vraag me zelfs af of het je gaat lukken om slechts 1/3e van je maandinkomen aan huur te besteden, het zal wel iets meer worden... Inclusief alle gemeentelijke heffingen en gas/water/licht gaat het jou niet lukken om voor 1000 euro per maand te wonen. En dan heb ik het nog niet over de kabel etc. Zorg in ieder geval dat je het alleen op jouw inkomen kan doen, alles wat je vrouw dan binnenharkt is een bonus.
En kinderen zijn duur in NL, zeker als ze naar de middelbare school gaan. Die paar kinderbijslagkwartjes zijn bij olange na niet kostendekkend, dus als je het daar kan uitzingen, doe dat gewoon. De kwaliteit van leven die je je daar kunt veroorloven gaat je hier niet meer lukken...

Ik houd het voorlopig nog maar op een 50/50 streven, want zowel daar als ook hier is het me veel te onzeker om definitieve knopen door te gaan hakken ( maar goed, ik heb ook nog een jaar of 25 te gaan voor een eventueel pensioen, als daar tegen die tijd uberhaupt nog wat van over is... :Whistle: ).

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”