Huis bouwen met of zonder dakgoten.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Huis bouwen met of zonder dakgoten.
Ziet er uit als : meerrrr fotoossszzz 

- foppo
- Volwaardig lid
Prachtig Foppo....erg mooi
ps:...je moet alleen je hond wat minder voer geven.
ps:...je moet alleen je hond wat minder voer geven.
-
- Volwaardig lid
Mooi huis Foppo. Ik zie zonder dakgoten. Heb ik ook niet. In de moo ban was verleden jaar een actie van een leverancier van dakgoten. Sommige bewoners hebben dakgoten genomen en vangen het water op in tanks. Ik heb voorlopig nog geen behoefte aan dakgoten en heb er eerlijk gezegd ook weinig last van.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Ja, mooi Foppo en aardig wat ruimte zo te zien.
Mocht ik ooit gaan vertrekken ri Thailand zal ik tzt ook fotoos plaatsen van ons optrekje met de nadruk op je
gr driver
Mocht ik ooit gaan vertrekken ri Thailand zal ik tzt ook fotoos plaatsen van ons optrekje met de nadruk op je

gr driver
-
- Expat
Je hebt ongetwijfeld al flinke regenbuien meegemaakt in deze fase van de bouw.Wat zijn je ervaringen daarmee?
Hoe komt het water naar beneden langs het dak en verwacht je daar geen problemen/ongemak als alles klaar is?.
Hoe komt het water naar beneden langs het dak en verwacht je daar geen problemen/ongemak als alles klaar is?.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- YankeeDoodle
- Veel ervaring
- Contacteer:
Geweldige prestatie, wat een mooi huis. Als nieuweling in deze discussie: kun je wat meer uitweiden over de kosten van zo'n paleisje? Heb je alles zelf gedaan of met plaatselijke hulp?
En: indien mogelijk zou ik graag bij je langskomen om e.e.a. eens door te akkeren.....
En: indien mogelijk zou ik graag bij je langskomen om e.e.a. eens door te akkeren.....

There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell
Colin Powell
Het huisje van Peter Jan Rens staat te koop zie ik.......
Midden in de Isaan....
Midden in de Isaan....
- Jos Flachs
- Expat
Klopt, maar wel tegen een grachtengordel prijs... 

Mischien wat voor Doodle......die is dat gewent?
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Foppo, bedankt voor de mooie foto's: fraai huis.
Maar wel eng om in te wonene, met al die doden voor de deur...
Maar wel eng om in te wonene, met al die doden voor de deur...
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- foppo
- Volwaardig lid
Haha, Als je die drie betonnen paaltjes bedoeld, dar is erf afscheiding zodat je niet in het water rijdt.
Thais begraven niet he?
Ja, Henk, zonder dakgoten.
Dat komt omdat mijn 'toezichthouder" i.v.m. overlijden van echtgenote is teruggegaan naar Duitsland.
Ook een neef, die voor de BAM bodemonderzoek doet in de buurt, is vanwege bezuiniging terug gehaald naar Nederland.
En dus moest ik de plannen bijstellen.
Aanvankelijk dacht ik aan een wat groter huis maar gaandeweg realiseerde ik me dat groot ook veel onderhoud betekend en uiteindelijk werden de plannen wat realistischer.
Na veel gedoe in zee gegaan met een lokale startende bouwondernemer en daar heb ik geen spijt van.
Wij zijn z’n 10e huis dat hij bouwt
De man doet wat tie zegt en zegt wat tie doet, uiterst punctueel.
Wat dat betreft heb ik het kennelijk getroffen want het zou een Duitser kunnen zijn. (zeer grondig en precies)
Ik zeg dat omdat ik alleen maar horror verhalen heb gehoord over de thaise bouwkunst, materiaalgebruik en discipline.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij dit projekt een beetje als modelwoning ziet, hij komt regelmatig met klanten om te laten zien wat ze doen en heeft al een paar woningen verkocht op basis van die bezichtigingen.
Hij doet daarom extra z’n best en hij heeft inmiddels een stuk of 4 projecten onderhanden in de omgeving.
Maar door het wegvallen van het “oogje in het zeil” heb ik gekozen voor een standaard aanpak.
Nouja, bijna, in j.l. augustus wel samen met de aannemer de kleuren, de tegels, de keuken enz. uit gezocht.
De dochter van mijn vrouw woont/logeert alvast bij de buren aan de overkant i.v.m. haar studie aan de universiteit en komt in december als alles klaar is uiteraard bij ons wonen.
Zij stuurt ons dagelijks berichten, foto’s en filmpjes over de voortgang.
Zodra we er permanent zitten wordt er nog een stuk aangebouwd, eerst een overdekt terras en dan nog een gasten verblijf van 10 bij 8 meter ( dus slaap/woonkamer, kitchenette en een badkamer).
Maar daar wil ik dan wel bij zijn.
Tegelijk komen dan de dakgoten enz.
Eerst maar eens kijken als het af is.
YankeeD, als je wilt komen kijken moet je even wachten tot december, anders even via PM.
Dutch: Ik weet nog niet hoe het water naar beneden komt omdat ik dat nog niet heb gezien.
Maar omdat het dakgoten verhaal niet 'standaard" is wil ik daarmee wachten tot dat ik daar bij kan zijn, hetzelfde geldt voor zonnepanelen, airco's en de tuinaanleg.
Thais begraven niet he?
Ja, Henk, zonder dakgoten.
Dat komt omdat mijn 'toezichthouder" i.v.m. overlijden van echtgenote is teruggegaan naar Duitsland.
Ook een neef, die voor de BAM bodemonderzoek doet in de buurt, is vanwege bezuiniging terug gehaald naar Nederland.
En dus moest ik de plannen bijstellen.
Aanvankelijk dacht ik aan een wat groter huis maar gaandeweg realiseerde ik me dat groot ook veel onderhoud betekend en uiteindelijk werden de plannen wat realistischer.
Na veel gedoe in zee gegaan met een lokale startende bouwondernemer en daar heb ik geen spijt van.
Wij zijn z’n 10e huis dat hij bouwt
De man doet wat tie zegt en zegt wat tie doet, uiterst punctueel.
Wat dat betreft heb ik het kennelijk getroffen want het zou een Duitser kunnen zijn. (zeer grondig en precies)
Ik zeg dat omdat ik alleen maar horror verhalen heb gehoord over de thaise bouwkunst, materiaalgebruik en discipline.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij dit projekt een beetje als modelwoning ziet, hij komt regelmatig met klanten om te laten zien wat ze doen en heeft al een paar woningen verkocht op basis van die bezichtigingen.
Hij doet daarom extra z’n best en hij heeft inmiddels een stuk of 4 projecten onderhanden in de omgeving.
Maar door het wegvallen van het “oogje in het zeil” heb ik gekozen voor een standaard aanpak.
Nouja, bijna, in j.l. augustus wel samen met de aannemer de kleuren, de tegels, de keuken enz. uit gezocht.
De dochter van mijn vrouw woont/logeert alvast bij de buren aan de overkant i.v.m. haar studie aan de universiteit en komt in december als alles klaar is uiteraard bij ons wonen.
Zij stuurt ons dagelijks berichten, foto’s en filmpjes over de voortgang.
Zodra we er permanent zitten wordt er nog een stuk aangebouwd, eerst een overdekt terras en dan nog een gasten verblijf van 10 bij 8 meter ( dus slaap/woonkamer, kitchenette en een badkamer).
Maar daar wil ik dan wel bij zijn.
Tegelijk komen dan de dakgoten enz.
Eerst maar eens kijken als het af is.
YankeeD, als je wilt komen kijken moet je even wachten tot december, anders even via PM.
Dutch: Ik weet nog niet hoe het water naar beneden komt omdat ik dat nog niet heb gezien.
Maar omdat het dakgoten verhaal niet 'standaard" is wil ik daarmee wachten tot dat ik daar bij kan zijn, hetzelfde geldt voor zonnepanelen, airco's en de tuinaanleg.
-
- Volwaardig lid
Foppo,
Mooi optrekte en lekker stuk grond, daar heb je de komende haren nog wel werk genoeg aan, dus vervelen is er niet bij.
Mooi optrekte en lekker stuk grond, daar heb je de komende haren nog wel werk genoeg aan, dus vervelen is er niet bij.
-
- Expat
Ook zeer verstandig is het gelijkvloers ontwerp.Ik heb het
zelfde gedaan ,in de overweging: we worden elk jaar een dagje ouder.Heb er nu dus geen spijt van.
Ik ben er ook van overtuigd dat je in bouwfase 2, zult overgaan tot dakgoten
zelfde gedaan ,in de overweging: we worden elk jaar een dagje ouder.Heb er nu dus geen spijt van.
Ik ben er ook van overtuigd dat je in bouwfase 2, zult overgaan tot dakgoten

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan