Kies ik in Thailand oud en ziek of in Nederland ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Kies ik in Thailand oud en ziek of in Nederland ?
36 Jaar gewerkt, hard gewerkt, belasting, premie volksverzekering betaald, zorgpremie en eigen risico. En ik ben Nederlander gebleven. En dan zou ik niet voor een kostbare operatie naar NL mogen gaan ?
OK, ander voorbeeld.
Aricola Amlokees en Ursul Urbulant, de een is arm, de ander is gay en er is een been af, komen in hun land niet aan werk of worden bedreigd of hebben een hekel aan de staatsleiding en kloppen aan aan de Nederlandse grens. Ze worden binnengehaald of ze Snieklaas zijn ! Het eerste dat ze krijgen is een .... juist ja, zorgpolis. En een bijstandsuitkering of iets in die richting.
Voel je ? Zij recht, ik ook recht. Ik ben niet meer dan een ander maar zeker niet minder.
OK, ander voorbeeld.
Aricola Amlokees en Ursul Urbulant, de een is arm, de ander is gay en er is een been af, komen in hun land niet aan werk of worden bedreigd of hebben een hekel aan de staatsleiding en kloppen aan aan de Nederlandse grens. Ze worden binnengehaald of ze Snieklaas zijn ! Het eerste dat ze krijgen is een .... juist ja, zorgpolis. En een bijstandsuitkering of iets in die richting.
Voel je ? Zij recht, ik ook recht. Ik ben niet meer dan een ander maar zeker niet minder.
-
- Volwaardig lid
Zat op de 39 jaar maar voor de rest het zelfde verhaal.
Zoals ik al schreef als je ingeschreven staat kan je gelijk dokters behandeling krijgen.
Die meneer uit okkiebokkieland maar ook jij.
Bewoner van Nederland is het criteria op een officiele manier.
Dat daar veel over te zeggen valt is ook mijn stelling.
Ik ben ook niet zo van de snieklaas maar och toen lag het aan mijn 'mores'
Mijn mening was tot nog toe veelal over in het algemeen maar goed nu je jezelf als voorbeeld wil neerzetten.
Je had het een tijdje terug over je andere 'goede' heup die minder aan het worden is ,schrijf je in en ga eens een tijdje in Nederland wonen en je probleem is uit de wereld met een beetje mazzel zoals je al schreef kwestie van tellen.
Het kan het mag.
Zoals ik al schreef als je ingeschreven staat kan je gelijk dokters behandeling krijgen.
Die meneer uit okkiebokkieland maar ook jij.
Bewoner van Nederland is het criteria op een officiele manier.
Dat daar veel over te zeggen valt is ook mijn stelling.
Ik ben ook niet zo van de snieklaas maar och toen lag het aan mijn 'mores'

Mijn mening was tot nog toe veelal over in het algemeen maar goed nu je jezelf als voorbeeld wil neerzetten.
Je had het een tijdje terug over je andere 'goede' heup die minder aan het worden is ,schrijf je in en ga eens een tijdje in Nederland wonen en je probleem is uit de wereld met een beetje mazzel zoals je al schreef kwestie van tellen.
Het kan het mag.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op maandag 05 augustus 2013, 04:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- RuudThai
- Expat
Nou Prajak, ze worden niet binnengehaald of ze Snieklaas zijn hoor! Als je de schrijnende gevallen ziet die geen verblijfstitel krijgen zoals een kind van 6 jaar dat geen goed medisch onderzoek krijgt omdat ze denken dat ze daarna wel eens hier zou moeten blijven en wordt teruggestuurd waarna ze wél wordt onderzocht en leukemie blijkt te hebben. Of die Russische journalist die in Rusland zeker vervolgd zou worden en gestraft met Siberië o.i.d. omdat hij de vrijheid van meningsuiting verdedigt, in Nederland wordt geweigerd, opgesloten en zal worden uitgezet en vervolgens zelfmoord pleegt.prajak schreef:36 Jaar gewerkt, hard gewerkt, belasting, premie volksverzekering betaald, zorgpremie en eigen risico. En ik ben Nederlander gebleven. En dan zou ik niet voor een kostbare operatie naar NL mogen gaan ?
OK, ander voorbeeld.
Er zijn dagelijks tientallen gevallen die op Schiphol meteen de deur wordt gewezen en teruggestuurd naar hun land. Het aantal asiel verleenden daalt nog steeds want de regels zijn behoorlijk aangescherpt tot dus in het inhumane aan toe.
Maar als ze eenmaal een verblijfsstatus hebben dan mogen ze ook deelnemen aan de Nederlandse verworvenheden en dat vind ik terecht.
Net zoals ik het terecht vind dat je als Nederlander altijd terug kunt naar je land om daar ook weer deel te nemen aan je al vroeger verworven rechten. Waar dan ook weer plichten tegenover staan, zoals belastingbetaling.
Wat Dutch al schrijft, in 2006 zijn rücksichtlos alle naar het buitenland vertrokken Nederlanders (en mensen van andere nationaliteiten die daar ook rechten hadden opgebouwd en een zorgverzekering hadden) uit de zorgverzekering gemikt zonder overgangsmaatregelen of een goede betaalbare vervangende regeling.
Ik heb voordat ik naar Thailand vertrok ruim 40 jaar ziekenfondspremie en daarna zorgverzekeringspremie betaalt. Als je jong bent maak je gemiddeld genomen daar niet zoveel gebruik van. Je 'spaart' eigenlijk voor de periode dat de zorg voor jou toeneemt, dus je spaart voor de oude dag.
En dat betekent dat bij vertrek naar het buitenland ze aardig aan je hebben verdiend want de jaren dat je je betaalde premie nodig hebt staan nog voor je en die stopt de zorgverzekeraar nu in z'n zak.
Dus mogen we alsjeblieft, voor een dure medische behandeling terugkeren naar Nederland als het hier niet vergoed wordt? Om dan te spreken van een laakbare mentaliteit of zelfs van fraude is volkomen misplaatst.
We hebben er voor betaald en dus gereserveerd voor ons!

-
- Volwaardig lid
Ik heb een iets meer dan het modale inkomen.
In Nederland zou ik ziektekostenpremie +/- euro 1.300,- betalen.
Aan Zwv 5,65 % van mijn inkomen is +/- euro 2.500,-
Samen +/- euro 3.700,-
Nu betaal ik 69 jaar euro 4.542,- voor nederlandse basisverzekering (Zie Oom verzekeringen).
Volgens deskundigen de beste optie voor nedelanders in het buitenland
Verschil is dus 842,- euro per jaar.
En dat kan ik best betalen met mijn belastingvrijstelling.
Dutch volgens mij heb jij ook een aardig inkomen en als dat zo is begrijp ik niet dat je er steeds weer over zeurt.
Samen +/- euro 3.700,-
Nu betaal ik 69 jaar euro 4.542,- voor nederlandse basisverzekering (Zie Oom verzekeringen).
Dutch volgens mij heb jij ook een aardig inkomen en als dat zo is begrijp ik niet dat je er steeds weer over zeurt.
pluk de dag (carpediem)
-
- Expat
- Contacteer:
Nee, zo werkt een (zorg) verzekering niet. Als je dat wilt moet je denken aan heel andere verzekeringen, of bijvoorbeeld zelf verzekering.RuudThai schreef:Ik heb voordat ik naar Thailand vertrok ruim 40 jaar ziekenfondspremie en daarna zorgverzekeringspremie betaalt. Als je jong bent maak je gemiddeld genomen daar niet zoveel gebruik van. Je 'spaart' eigenlijk voor de periode dat de zorg voor jou toeneemt, dus je spaart voor de oude dag.
- RuudThai
- Expat
Daarom had ik 'spaart' ook tussen aanhalingstekens staan want ik weet ook wel dat ze voor jou geen potje maken waar je uit kunt putten.stevenl schreef:Nee, zo werkt een (zorg/ verzekering niet. Als je dat wilt moet je denken aan heel andere verzekeringen.RuudThai schreef:Ik heb voordat ik naar Thailand vertrok ruim 40 jaar ziekenfondspremie en daarna zorgverzekeringspremie betaalt. Als je jong bent maak je gemiddeld genomen daar niet zoveel gebruik van. Je 'spaart' eigenlijk voor de periode dat de zorg voor jou toeneemt, dus je spaart voor de oude dag.
Maar gevoelsmatig is het wel zo. Als je jong bent maak je weinig gebruik en als je oud bent meer, gemiddeld genomen. En juist als je duur begint te worden word je er uitgekegeld omdat je toevallig naar het buitenland vertrekt. Dus houdt de zorgverzekeraar geld aan jou over.
Daarom: je moet recht blijven houden op een behandeling zoals jij het wenst of dat nou in Thailand is of in Nederland, op kosten van de zorgverzekering waarvoor je premie betaalt.
Zo moet dat terugkomen voor emigranten vind ik.
-
- Volwaardig lid
Ik zie het probleem niet zo RuudThai.
LAAKBAAR
1) Afkeurenswaardig 2) Afkeurenswaard 3) Blamabel 4) Blaam verdiend 5) Berispelijk 6) Kwaadsprekend 7) Lakenswaardig 8) Niet goed te keuren 9) Opsprakelijk 10) Reprehensibel 11) Slecht 12) Verwerpelijk 13) Wraakbaar
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... LAAKBAAR/1
fraude
Het misleiden, bedriegen of schenden van vertrouwen met als doel een oneerlijk of onrechtvaardig voordeel of materialistische winst te verkrijgen.
Categorie: Abstracte Begrippen > misdaad.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491
Nogmaals een zorgverzekering gaat op basis van een JAARCONTRACT dat stilzwijgend verlengd wordt tenzij je anders wil.
Daar kijkt men niet na hoe je in het verleden was en zijn ook geen rechten voor op te eisen.
Heb het ooit eens bedacht basis premie met no-claim opbouw.
Zodat je dus ook bij her inschrijven 'iets' kan laten zien noem het 'rechten' zo je wil.
Vergelijkbaar met de Autoverzekering van dertig jaar terug nou dat konden we zelf wel uitrekenen dat dat niet echt in het voordeel was en was het dus niet echt.
LAAKBAAR
1) Afkeurenswaardig 2) Afkeurenswaard 3) Blamabel 4) Blaam verdiend 5) Berispelijk 6) Kwaadsprekend 7) Lakenswaardig 8) Niet goed te keuren 9) Opsprakelijk 10) Reprehensibel 11) Slecht 12) Verwerpelijk 13) Wraakbaar
fraude
Het misleiden, bedriegen of schenden van vertrouwen met als doel een oneerlijk of onrechtvaardig voordeel of materialistische winst te verkrijgen.
Nogmaals een zorgverzekering gaat op basis van een JAARCONTRACT dat stilzwijgend verlengd wordt tenzij je anders wil.
Daar kijkt men niet na hoe je in het verleden was en zijn ook geen rechten voor op te eisen.
Zodat je dus ook bij her inschrijven 'iets' kan laten zien noem het 'rechten' zo je wil.
Vergelijkbaar met de Autoverzekering van dertig jaar terug nou dat konden we zelf wel uitrekenen dat dat niet echt in het voordeel was en was het dus niet echt.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op maandag 05 augustus 2013, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
He vriend,goed lezen.carpediem schreef:Ik heb een iets meer dan het modale inkomen.
Samen +/- euro 3.700,-
Ik vertel de historie,voor de kort van memorie zijnde onder ons.
Heb een goede verzekering sedert half 2006 (heb wel 4 maanden zonder verzekering gezeten en dat voor de eerste maal in mijn leven en zonder "eigen schuld,dikke bult svp).
Ben er wel UITGEGOOID en dat neem ik ze tot op de dag van vandaag kwalijk.
Wat versta jij onder een goed inkomen als je daar 3200 euro per maand van moet aftrekken???
Even reëel blijven zeg!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
Ze mogen je ALLEEN uit de verzekering gooien bij:Hua Thalae schreef:Ik zie het probleem niet zo RuudThai.
LAAKBAAR
fraude
.geen premie betalen
.valse informatie bij inschrijving
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Ja klopt heb ook nooit iets anders vermeld.
Was aan RuudThai gericht die deze kreten te ver vond gaan nou niet dus. (Volgens hullie)
Was aan RuudThai gericht die deze kreten te ver vond gaan nou niet dus. (Volgens hullie)
- Pieter
- Volwaardig lid
En daar rijd je dan op je brommertje en wordt voor je klep gereden door een zatte thai
Naar het ziekenhuis en niet zo goed verzekerd en je ene been zit goed in de prak.. Amputatie en
Leren lopen met een kunstbeen... Wel een geprobeerd zonder de hulp van wat revalidatie
Of "goed" verzekerd en en een doctor puzzelt wat en friemelt alles in elkaar... Je hebt nog wel een operatie of 6 nodig voordat je weer
een beetje kan lopen dus terug naar Nederland voor 3 jaar ofzo... (houdt je thaise relatie(s) het zolang uit ?????
Of je barbeque ontploft en je hebt flinke brandwonden?????
Pieter
Naar het ziekenhuis en niet zo goed verzekerd en je ene been zit goed in de prak.. Amputatie en
Leren lopen met een kunstbeen... Wel een geprobeerd zonder de hulp van wat revalidatie
Of "goed" verzekerd en en een doctor puzzelt wat en friemelt alles in elkaar... Je hebt nog wel een operatie of 6 nodig voordat je weer
een beetje kan lopen dus terug naar Nederland voor 3 jaar ofzo... (houdt je thaise relatie(s) het zolang uit ?????
Of je barbeque ontploft en je hebt flinke brandwonden?????
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Ja ik lees goed.dutch schreef:He vriend,goed lezen.carpediem schreef:Ik heb een iets meer dan het modale inkomen.
Samen +/- euro 3.700,-
Ik vertel de historie,voor de kort van memorie zijnde onder ons.
Heb een goede verzekering sedert half 2006 (heb wel 4 maanden zonder verzekering gezeten en dat voor de eerste maal in mijn leven en zonder "eigen schuld,dikke bult svp).
Ben er wel UITGEGOOID en dat neem ik ze tot op de dag van vandaag kwalijk.
Wat versta jij onder een goed inkomen als je daar 3200 euro per maand van moet aftrekken???
Even reëel blijven zeg!
Jij hebt nog een brief gekregen dat je verzekering stopte.
Ik kreeg geen brief en heb een jaar onverzekerd rondgelopen terwijl ik wel premie betaalde.
Toen ik daar achterkwam gelijk verzekerd bij Oom buitenland verzekeringen voor toen nog geen 4000 euro per jaar.
En die verzekering bestond toen al een tijdje.
Destijds als ik me goed herinner heb ik je daar nog op gewezen.
Dus hoe jij aan die 3200 per maand komt weet ik niet.
In die tijd was er dus al een goede nederlandse betaalbare (voor de wat hogere inkomens) verzekering.
Trouwens de verzekering heeft je er niet uitgegooid maar de nederlandse wetswijziging.
Dat ik voor Oom kies is dat ze ongelimiteerd uitkeren. En eventueel zonodig repratrieren en behandeld kan worden in Nederland.
pluk de dag (carpediem)
-
- Expat
Die 3200 per maand werd mij geboden door mijn bestaande verzekering( diegene dus die ik al jaren had).
Het kan zijn dat je me indertijd geadviseerd hebt,maar in de hektiek van die maanden is mij dat verloren gegaan ( mijn vrouw ontviel me in deze periode ook,dus een en ander kwam eigenlijk te veel bij elkaar.Ik ben overigens sedert septemer 2006 lid van dit forum en zal dus wel geen advies via dit forum hebben gehad,toen de nood aan de man was
Ik ben toen geadviseerd door iemand van de Nederlandse ambassade die mij het Engelse adres gaf,alwaar ik dan ook 6 jaar verzekerd ben geweest alvorens ik de overstap maakte naar Frankrijk.
En je hebt gelijk,het is uiteraard de wetgeving die e.e.a. gesjoemeld heeft.Het is echter wel leuk om te zien dat betreffende verzekering al jaren geen buitenland polis meer heeft
Het kan zijn dat je me indertijd geadviseerd hebt,maar in de hektiek van die maanden is mij dat verloren gegaan ( mijn vrouw ontviel me in deze periode ook,dus een en ander kwam eigenlijk te veel bij elkaar.Ik ben overigens sedert septemer 2006 lid van dit forum en zal dus wel geen advies via dit forum hebben gehad,toen de nood aan de man was

Ik ben toen geadviseerd door iemand van de Nederlandse ambassade die mij het Engelse adres gaf,alwaar ik dan ook 6 jaar verzekerd ben geweest alvorens ik de overstap maakte naar Frankrijk.
En je hebt gelijk,het is uiteraard de wetgeving die e.e.a. gesjoemeld heeft.Het is echter wel leuk om te zien dat betreffende verzekering al jaren geen buitenland polis meer heeft

Laatst gewijzigd door dutch op maandag 05 augustus 2013, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
Veel te dure verzekering, daarom heb ik er nu eentje bij April: Asia Expat.carpediem schreef:Ik heb een iets meer dan het modale inkomen.
Samen +/- euro 3.700,-
En die belastingvrijstelling heb je ook nodig om de korting van 2 % per jaar dat je niet in Nederland woont op je AOW op te vangen als je voor je 65e naar het buitenland emigreert. En zoals wij die geen kinderbijslag ontvangen wat we in Nederland wel zouden krijgen.
-
- Expat
Ik ben nu ook via April.
Er zijn 3 soorten dekkingen en ik heb de middenmoot v.w.b. ziekte kosten ,lees ziekenhuis,per dag zijnde 6000baht.Wat wil je zelf dekken en wat heb je er zelf voor over.
Er zijn 3 soorten dekkingen en ik heb de middenmoot v.w.b. ziekte kosten ,lees ziekenhuis,per dag zijnde 6000baht.Wat wil je zelf dekken en wat heb je er zelf voor over.
Ronald Reagan
Ronald Reagan