Thaise staatshuishouding tot 2020; quo vadis ?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise staatshuishouding tot 2020; quo vadis ?

#61 Bericht door Jeanette » maandag 04 november 2013, 16:38

Ik denk dat mijn Rabobank wel oké is. We betalen 3,1% rente voor onze 2de hypotheek. 8-)

Rot voor ze dat die afdeling in Londen mee mocht doen van het hoofdbestuur met de andere banken met die rente-afspraken.
Wat ik ook bezopen vind is het elkaar aftroeven met steeds mooiere en luxere gebouwen.

En sparen .... je weet pas achteraf dat je het deed.
Als je vooruit wist wanneer je een huis zou moeten kopen .....

Ik denk dat de kopers nu en hier redelijk veilig zitten.
Zeker in een straat/wijk die helemaal opgeknapt wordt en een nieuwe brede school die gebouwd wordt.
Is alles af dan ben je duurder uit.

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door prajak » maandag 04 november 2013, 16:42

Een bedrijf met aandeelhouders, Henk Korat, weet dat die tevreden moeten blijven en zal proberen tegenslagen in te halen uit meer omzet of uit lagere kosten. Die boete uit het vermogen halen betekent minder waarde voor de aandeelhouders. Die gaan dan sputteren....

Nu heeft Rabo geen aandeelhouders maar leden. Het is een co-op en voorzover ik weet, een co-op u.a. De leden lopen dus geen risico in tegenstelling tot een club als LLoyds.

Je zegt: de Rabo had een voorziening getroffen. Die komt dan uit de fiscale winst (dus daar heeft heel NL aan meebetaald...). Zoveel procent van 780 miljoen, zo uit mijn hoofd. Als die boete tenminste fiscaal aftrekbaar is...de regels daarover zijn mij nu onbekend (ben te lang uit het vak).

Het is nu al van het vermogen af. De vraag is daarna, gaat men de prijs voor diensten verhogen of de rente op spaarboekjes verlagen ? Ik denk, gezien de markt in Nederland en Europa, dat beide opties niet kunnen. De markt ziet scherp op elkaar's prijzen en rentevergoeding.

Het biedt wel hoop dat de boete niet ten laste van de klanten van de bank gaat komen.

Maar wellicht gaan er mensen op straat en kleine kantoortjes dicht ? Jij weet als geen ander dat het uit de lengte of uit de breedte moet komen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door Duncan » maandag 04 november 2013, 16:53

Jeanette schreef:Ik denk dat mijn Rabobank wel oké is. We betalen 3,1% rente voor onze 2de hypotheek. 8-)
En ze lenen het zelf voor 0,5%. Vind ik toch wel een forse marge, eigenlijk, temeer daar een gemiddelde spaarrekening de laatste tijd meer kost dan het oplevert ( kosten en inflatie meegenomen ).
Maar goed, ik trek me terug uit deze discussie ( geen zwaktebod, gewoon geen zin om politiek en economisch anderen van mijn standpunt te overtuigen of deelgenoot te maken, ieder zijn visie [|) ).

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door vleespet » dinsdag 05 november 2013, 02:04

Henk Korat schreef:
vleespet schreef:
prajak schreef:"...teren op mensen die wel verstandig met hun geld zijn omgegaan waardoor ze nu een hogere levensstandaard hebben dan jijzelf...."

Je bedoelt de boys van de Rabo ? Gelijk heb je. Aanpakken die hap.
De boys van de Rabo hebben al een oplossing voor de boete die ze gekregen hebben,de kosten voor de klanten gaan gewoon fors omhoog.
Hoe onbeschoft kun je wezen?

:twisted :happyno:
Ik ben benieuwd welke kosten dat zijn. Ik heb begrepen, maar ik ben maar een leek, dat de Rabo al een forse voorziening had getroffen uit de bestaande winst. Maar zoals gezegd, van boekhouden heb ik niet zoveel Hollandse Kaas gegeten en dat zijn er wel meer die hier ala Vleespet op reageren. Allemaal leuk, platte humor, maar onderbouwen ho maar.
de onderbouwing,5,6% vind ik fors maar jij zal het ongetwijfeld kunnen uitleggen.

04 november 2013 11:49

Ben jij in 2014 méér kwijt aan je bankrekening? Bekijk het hier.

De meeste Nederlandse banken gooien de tarieven voor betaalpakketten ook volgend jaar weer flink omhoog, blijkt uit een inventarisatie van RTL Z. Bekijk hier hoeveel jij volgend jaar voor je bankrekening moet betalen.
•ASN Bank (ASN Bankrekening): Is: 1 euro per maand. Wordt: 1,25 euro per maand. Verschil: +25%
•Rabobank (Rabo TotaalPakket, incl. RaboCard en RaboWereldPas): Is: 10,65 euro per kwartaal. Wordt: 11,25 euro per kwartaal. Verschil: +5,6%
•Triodos (Triodos Internet Betaal Rekening): Is: 1,95 euro per maand. Wordt: 2,05 euro per maand. Verschil: +5,1%
•ABN Amro (Prive pakket incl. creditcard): Is: 3,00 euro per maand. Wordt: 3,10 per maand. Verschil: +3,3%
•Van Lanschot: geen verandering
•ING: geen verandering
•SNS (incl. RegioBank): geen verandering
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door Henk Korat » dinsdag 05 november 2013, 03:45

De tariefstijgingen vallen nog mee. De kosten voor de betaalrekening waren al laag - zelfs onder de kostprijs - dus bereid je maarvoor op een verdere stijging. Jouw redenering volgend, vraag ik me af bij welk "schandaal" ASN Bank was betrokken. :cheesy: :cheesy: :cheesy: . Dit is ook platte humor.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

RuudThai
Expat
Expat

#66 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 november 2013, 06:01

Hm, THAISE staatshuishouding was hier toch het onderwerp? Want we zitten hier 'ondertussen in Nederland' :crazy: .

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door v@go » dinsdag 05 november 2013, 08:23

Oke dan nog even ING Belgie ALLES gratis al jaren.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”