

Moderator: Loempia
Zoals je zelf zegt Dutch, natuurlijk is correcte infromatie belangrijk.dutch schreef:Dat is rdteth z'n punt niet.stevenl schreef:Mij wel.rdteth schreef:Het maakt mij niet uit of ik gelijk heb of niet. Dat betekent toch al bijna niets in Thailand. Je doet zaken met de persoon aan de andere kant van het glazen venster. Vandaag is het A en morgen B. (B staat hier niet voor Baht - dat geldt elke dag)
Mijn mening is nooit een wet. Ik probeer alleen zaken aan te brengen waarover nagedacht kan worden.
Wel of geen intl. rijbewijs. In NL kost zo'n ding 15 euro en kan hier het verschil betekenen tussen een test doen of niet.
Voor mij maakt het niet uit. Ik heb een 5-jaar rijbewijs en heb alleen moeten aantonen dat ik niet kleurenblind ben, alsof ze de drie kleuren hier willekeurig boven elkaar plaatsen bij een stoplicht!
Dus dient een potentiele thailandganger die wil gaan autorijden na te denken er wel of niet 1 te halen voordat hij/zij gaat.
Ik zou dat dus wel doen.
Ik geef namelijk graag correcte informatie, op basis waarvan anderen kunnen beslissen wat ze doen.
Natuurlijk is correcte informatie uiterst belangrijk,maar.......de mensen achter het loket moeten het maar net (willen) weten.Een kleine "investering van een paar euro" ,kan eventueel narigheid schelen.Gelijk hebben en gelijk krijgen......daar kan ik je nog een paar mooie voorbeelden van geven.
Nee, dit verschilt niet per vestiging/provincie. Ik dacht 100 cc, maar ben daar zoals gezegd niet zeker van, dus als jij met het rijbewijs voor je neus 120 leest ben ik direct bereid dat te accepteren.RuudThai schreef:"In de war', ja toe maar, nu ben ik nog in de war ooknbreeker schreef:Nu Ruud je bent in de war ze mag op een motor rijden van tenhoogste 110 cc met een temperary rijbewijs dat ze ieder jaar moet verlengen totdat ze de leeftijd van 18 jaar bereikt en dan krijgt ze een normaal motorrijbewijs voor 5 jaar en vervalt de 110 cc beperking.![]()
. Nee meneer nbreeker, ik ben niet in de war maar had tijdens het schrijven van mijn bericht het rijbewijs van mijn dochter voor me liggen. En daar staat op de achterzijde echt 120 cc als maximum. En ze had echt te horen gekregen bij de afgifte dat ze het na 1 jaar kon vernieuwen voor 5 jaar zonder limieten.
Dat moet ze nog doen want ze had wat andere dingen aan haar hoofd zoals het krijgen van een baby maar binnenkort zal ik haar even naar het rijbewijsbureau brengen voor die verlenging/vernieuwing.
Nu dacht Stevennl al dat het maximum 100 cc was, jij 110 en ik zag dus 120 cc. Zou het nou niet weer gewoon overal verschillen, net als bij de immigratiedienst? Per vestiging/provincie een eigen regeling, zoals je van die Thaise prutsers nou eenmaal kan verwachten?![]()
Ja 16 jaar en een baby dan blijf ik er bij dat ze toch het verkeerde rijbewijs heeft.RuudThai schreef:"In de war', ja toe maar, nu ben ik nog in de war ooknbreeker schreef:Nu Ruud je bent in de war ze mag op een motor rijden van tenhoogste 110 cc met een temperary rijbewijs dat ze ieder jaar moet verlengen totdat ze de leeftijd van 18 jaar bereikt en dan krijgt ze een normaal motorrijbewijs voor 5 jaar en vervalt de 110 cc beperking.![]()
. Nee meneer nbreeker, ik ben niet in de war maar had tijdens het schrijven van mijn bericht het rijbewijs van mijn dochter voor me liggen. En daar staat op de achterzijde echt 120 cc als maximum. En ze had echt te horen gekregen bij de afgifte dat ze het na 1 jaar kon vernieuwen voor 5 jaar zonder limieten.
Dat moet ze nog doen want ze had wat andere dingen aan haar hoofd zoals het krijgen van een baby maar binnenkort zal ik haar even naar het rijbewijsbureau brengen voor die verlenging/vernieuwing.
Nu dacht Stevennl al dat het maximum 100 cc was, jij 110 en ik zag dus 120 cc. Zou het nou niet weer gewoon overal verschillen, net als bij de immigratiedienst? Per vestiging/provincie een eigen regeling, zoals je van die Thaise prutsers nou eenmaal kan verwachten?![]()
Jaja, als ze toch dáárvoor een rijbewijs moesten hebben dan kregen ze dat van mij niet onder de 20....nbreeker schreef: Ja 16 jaar en een baby dan blijf ik er bij dat ze toch het verkeerde rijbewijs heeft.
Keurig geregeld Siam Tom.SiamTon schreef:Met wat vertraging heb ik de twee documenten vandaag ontvangen. Het rijbewijs voor de auto kreeg ik direct op vertoon van diverse documenten. Kosten THB 250. Het rijbewijs voor de motor kreeg ik pas nadat ik zowel een theoretisch als wel een praktisch examen had afgelegd. Beide examens vielen erg mee. Ik raad het dan ook iedereen af om dit document eventueel op illegele wijze trachten te bemachtigen. Het kost slechts THB 55 en het gehele proces van aanvragen en examen doen duurt nog geen 5 uur. Moest wel even een motorbike huren voor het praktische gedeelte. Kosten THB 100. Ogentest en reactietest kwamen er nog even bij, maar stelde eigenlijk niets voor. Als je tenminste b.v. niet kleurenblind bent.
De mensen op het Land and Transportation Office zijn allemaal zeer vriendelijk en beleefd en bleken zeer behulpzaam. Al met al toch wel een leuke dag.
Bij dezen iedereen bedankt voor de verstrekte informatie.
Nou Prajak bedankt voor de uitnodiging, dat lijkt mij een reuze leuk idee en ben ik bijgevolg dan ook van plan. Lijkt mij wel een leuke belevenis met de motor door de Isaan te rijden. Maar heb eergisteren tijdens mijn visarun een grote teen gebroken, dus moet ik mijn reis naar NongKhai even uitstellen. Daar komt nog bij, dat mijn vriendin het geen verstandig idee vindt, omdat ik nog nooit op een motor gereden heb. Zij is er absoluut op tegen dat ik met de motor naar NongKhai ga. Daar heeft zij natuurlijk wel een punt, maar als ik rustig aan doe dan moet het toch lukken. Eens moet ten slotte de eerste keer zijn. Anders leer je nooit motorrijden. Heb in Pattaya al een adresje gevonden, waar hele mooie shoppers te huur worden aangeboden. Dus je hoort nog van mij.prajak schreef:Dus je komt binnenkort op de motor opstijgen naar hier ?
Voorop gesteld...ik ben totaal geen motorrijderprajak schreef:Een grote teen breken is een groot probleem. Als dat niet goed heelt kun je opnieuw leren lopen dus neem die tijd en doe wat de dokter zegt, al heb ik makkelijk praten....
Ik ben het niet eens met Greenthaiway over de gevaren van motorrijden maar het verleden leert dat we het daar nimmer over eens zullen worden. Er gebeuren ook veel ongelukken met auto's en bussen al zit je daar wat veiliger in dan op een motocy. Wel is vliegen en bussen naar NK veel goedkoper dan benzinekosten en hotels. Maar er zijn plaatsen in Thailand waar je niet zo gemakkelijk komt als in NK. Waar je uren in een stinkbusje moet zitten over hobbelige lokale wegen. Geef me dan maar de motor hoor.
prajak schreef:Een grote teen breken is een groot probleem. Als dat niet goed heelt kun je opnieuw leren lopen dus neem die tijd en doe wat de dokter zegt, al heb ik makkelijk praten....
Ik ben het niet eens met Greenthaiway over de gevaren van motorrijden maar het verleden leert dat we het daar nimmer over eens zullen worden. Er gebeuren ook veel ongelukken met auto's en bussen al zit je daar wat veiliger in dan op een motocy. Wel is vliegen en bussen naar NK veel goedkoper dan benzinekosten en hotels. Maar er zijn plaatsen in Thailand waar je niet zo gemakkelijk komt als in NK. Waar je uren in een stinkbusje moet zitten over hobbelige lokale wegen. Geef me dan maar de motor hoor.
Greenthaiway heeft groot gelijk als hij wijst op de grote gevaren om onvoorbereid grote afstanden af te leggen op een vervoermiddel dat betrokken is bij 90 % van de verkeersongelukken in Thailand. En soms komt dat niet door de motorrijder maar door de vierwielige weggebruikers die vaak totaal geen respect aan de dag leggen voor 2-wielers en 2-beners.greenthaiway schreef:prajak schreef:Een grote teen breken is een groot probleem. Als dat niet goed heelt kun je opnieuw leren lopen dus neem die tijd en doe wat de dokter zegt, al heb ik makkelijk praten....
Ik ben het niet eens met Greenthaiway over de gevaren van motorrijden maar het verleden leert dat we het daar nimmer over eens zullen worden. Er gebeuren ook veel ongelukken met auto's en bussen al zit je daar wat veiliger in dan op een motocy. Wel is vliegen en bussen naar NK veel goedkoper dan benzinekosten en hotels. Maar er zijn plaatsen in Thailand waar je niet zo gemakkelijk komt als in NK. Waar je uren in een stinkbusje moet zitten over hobbelige lokale wegen. Geef me dan maar de motor hoor.
Je bent het niet eens met mij maar geeft wel via een U-turn bocht aan dat je mij gelijk geeft...
Kan ook, logisch denkend, niet anders...
Ik hoef de verzekeringstabellen niet onder ogen te krijgen om te weten dat er ongelooflijk meer slachtoffers vallen in Thailand onder motor-en brommer rijders dan onder hen die zich, beschaafd, LOL, via een auto langs 's heren wegen voortbewegen
Al was het maar omdat deze veruit in de meerderheid zijn.