Acer schreef:@ Jeanette
Ik hoef het met niemand eens te zijn, evenzo is dat anders om maar respecteer wel ieders mening.
Door mij werd een opmerking gemaakt bij een beantwoording op een mede lid;
Ik mis mogelijk iets
En dat heeft betrekking op “Leer ze normen en waarden - proberen toch - respect voor alles en nog wat, leer ze tellen en op zijn minst 6 maanden vooruit kijken.”
Mijn reactie was, ik kwam in beeld toen dochter 11 jaar was en mijn vrouw dus 11 jaar lang alleen had gestaan voor opvoeding samen met haar vader en moeder.
Dochter heeft nooit haar biologische vader ontmoet sterker, ze kent hem niet.
Lang heb ik dit voor mij willen houden waarom?.
De door mij gestelde vraag ging over kosten eten en drinken.
Vele mede leden zullen ook hier mee te maken hebben dat zij een Thaise hebben welke al een kind of kinderen had.
In mijn geval was dochter al 11 jaar en periode geboorte tot 11 jaar daar is vrij belangrijk, je vormt dan een kind.
Nee, ik ga geen spijkers op laag water zoeken.
Ga ook niet roepetoeteren ja maar hullie en zullie, blijf in mijn eigen situatie.
Voor alle duidelijk ik verwacht niks, ik heb geaccepteerd om de verdere opvoeding van dochter op mee te nemen.
Ik, vele mede leden dragen wel bij in de kosten –doen of deden de biologische vader (s) dit ook ?-
Wij nemen onze verantwoording, realiseer mij. maar dit is Thailand zal als mogelijk excuus worden aangedragen.
Hier praat niemand over om reden het is zo gewoon, en zijn dit mooie one liners
“Leer ze normen en waarden - proberen toch - respect voor alles en nog wat, leer ze tellen en op zijn minst 6 maanden vooruit kijken.”
Probeer het maar uit en dat is een bruikbaar advies?.
Anders gesteld wat in 11 jaar absoluut niet is gedaan, kreeg ik gratis cadeau erbij, ja in 7 jaar heb ik vele kastanjes uit het vuur gehaald.
Veel kunnen bereiken mede dank zij mijn vrouw.
Maar wat ook absoluut vergeten wordt, een Thaise gehuwd met een farang heeft een extra taak erbij.
Het praat zo makkelijk, het is zo makkelijk op te schrijven.
Ik ben eerlijk en kom er voor uit, zal nooit het patroon van denken, handelen gaan begrijpen.
Volledig met je eens, ik zal het ook nooit begrijpen
Ik kan vinden wat ik wil en dit bespreken met mijn vrouw allemaal goed en wel.
Als ze het wilt aannemen, ok, maar ze blijft Thais
Ik ken mijn beperkingen, en begeef me niet op “glad ijs” in Thailand.
Ben een gelukkig persoon, financieel onafhankelijk vandaag mijn 60 ste verjaardag.
Van mij alleszins een gelukkige verjaardag, geniet er van[/size]
-en bij het openen van de computer een email van de dochter, waarom?
-Ze is mijn verjaardag niet vergeten-
Dit is toch mooi zo, mijn stiefzoon had mij ook een SMS gestuurd bij mijn verjaardag, steeds fijn
Vrij ongewoon voor een Thai, maar het zijn deze kleine dingen die ik samen met vrouw toch ook heb kunnen bereiken.
Tja, 150 baht/dag bleek voor een aantal mede leden te weinig en nu zal ik 250 baht/dag geven.
Prima Acer, goede beslissing, maar stuur het wekelijks op