Kosten eten en drinken

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Kosten eten en drinken

#61 Bericht door luc.cc » vrijdag 02 september 2011, 05:01

Acer schreef:@ Jeanette

Ik hoef het met niemand eens te zijn, evenzo is dat anders om maar respecteer wel ieders mening.
Door mij werd een opmerking gemaakt bij een beantwoording op een mede lid;

Ik mis mogelijk iets

En dat heeft betrekking op “Leer ze normen en waarden - proberen toch - respect voor alles en nog wat, leer ze tellen en op zijn minst 6 maanden vooruit kijken.”

Mijn reactie was, ik kwam in beeld toen dochter 11 jaar was en mijn vrouw dus 11 jaar lang alleen had gestaan voor opvoeding samen met haar vader en moeder.

Dochter heeft nooit haar biologische vader ontmoet sterker, ze kent hem niet.

Lang heb ik dit voor mij willen houden waarom?.

De door mij gestelde vraag ging over kosten eten en drinken.

Vele mede leden zullen ook hier mee te maken hebben dat zij een Thaise hebben welke al een kind of kinderen had.

In mijn geval was dochter al 11 jaar en periode geboorte tot 11 jaar daar is vrij belangrijk, je vormt dan een kind.

Nee, ik ga geen spijkers op laag water zoeken.

Ga ook niet roepetoeteren ja maar hullie en zullie, blijf in mijn eigen situatie.

Voor alle duidelijk ik verwacht niks, ik heb geaccepteerd om de verdere opvoeding van dochter op mee te nemen.

Ik, vele mede leden dragen wel bij in de kosten –doen of deden de biologische vader (s) dit ook ?-

Wij nemen onze verantwoording, realiseer mij. maar dit is Thailand zal als mogelijk excuus worden aangedragen.

Hier praat niemand over om reden het is zo gewoon, en zijn dit mooie one liners

“Leer ze normen en waarden - proberen toch - respect voor alles en nog wat, leer ze tellen en op zijn minst 6 maanden vooruit kijken.”
Probeer het maar uit en dat is een bruikbaar advies?.
Anders gesteld wat in 11 jaar absoluut niet is gedaan, kreeg ik gratis cadeau erbij, ja in 7 jaar heb ik vele kastanjes uit het vuur gehaald.
Veel kunnen bereiken mede dank zij mijn vrouw.

Maar wat ook absoluut vergeten wordt, een Thaise gehuwd met een farang heeft een extra taak erbij.

Het praat zo makkelijk, het is zo makkelijk op te schrijven.

Ik ben eerlijk en kom er voor uit, zal nooit het patroon van denken, handelen gaan begrijpen.

Volledig met je eens, ik zal het ook nooit begrijpen

Ik kan vinden wat ik wil en dit bespreken met mijn vrouw allemaal goed en wel.

Als ze het wilt aannemen, ok, maar ze blijft Thais

Ik ken mijn beperkingen, en begeef me niet op “glad ijs” in Thailand.
Ben een gelukkig persoon, financieel onafhankelijk vandaag mijn 60 ste verjaardag.

Van mij alleszins een gelukkige verjaardag, geniet er van[/size]

-en bij het openen van de computer een email van de dochter, waarom?
-Ze is mijn verjaardag niet vergeten-

Dit is toch mooi zo, mijn stiefzoon had mij ook een SMS gestuurd bij mijn verjaardag, steeds fijn

Vrij ongewoon voor een Thai, maar het zijn deze kleine dingen die ik samen met vrouw toch ook heb kunnen bereiken.

Tja, 150 baht/dag bleek voor een aantal mede leden te weinig en nu zal ik 250 baht/dag geven.

Prima Acer, goede beslissing, maar stuur het wekelijks op
Fijn om hier te zijn

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

#62 Bericht door luc.cc » vrijdag 02 september 2011, 05:10

Mijn vrouw heeft drie jaar met mij samengewoond (getrouwd) in Belgie.
Als zij vertrok was de zoon 17, hij kon op eigen benen staan, wou alleszins niet mee komen naar Belgie.
Tijdens de drie jaar heb ik een som geld op gestuurd naar Thailand, haar nicht werkt op een bank en wekelijks kon hij een bedrag
op nemen (beperkt). Kwam hij niet toe, moest hij wachten.
In die som geld was er ook iets voorzien voor de ouders van mijn vrouw.
Hij staat nu ongeveer 2 jaar op eigen benen, gestopt met school, vriendin, en al snel 2 kindjes (in mijn ogen te snel, maar ja, als ze geen
voorzorgen nemen,... :o :o :o .
De kraan is dicht, hij heeft een gezin, moet maar werken nu.
Ik weet dat mijn vrouw achter mijn rug geld toestopt, moet zij weten, dan heeft zij ook minder.
Als ik het gezinnetje zie geef ik aan de "schoondochter" ook wat geld en dat zeg ik erbij voor "ahaan baby".
Ze begrijpt wat ik bedoel.
Ik wil het niet aan hem geven, no way, want dan doet hij het toch op aan onnozel PC spellekes.
Dit is eenmaal jeugd, in Be, in NL en in Thailand.
Maar ik ben er consequent in. Mijn vrouw doet wat ze wilt met de toelage welke zij heeft.
Ik geef het beheer van mijn pensioen zeker niet in handen van ne Thai.
Vandaag in de handen, morgen is het op aan onnozel dingen zoals ne BB of luxe kleding.
Fijn om hier te zijn

dutch
Expat
Expat

#63 Bericht door dutch » zaterdag 03 september 2011, 08:41

Er wordt ook nogal hard tekeer gegaan tegen de z.g. niet-Thailand "kenners",alsof die andere (betere??) dan wel alle wijsheid in pacht hebben.
Met wijlen mijn eerste vrouw (Thais) ben ik 28 jaar getrouwd geweest.Zij groeide uit tot mijn financiele directeur en behandelde alle zaken ,buiten mijn werk,prima.
Mijn tweede (Thaise) vrouw komt uit een heel ander millieu en heeft beduidend minder opleiding (al is ze dat hard aan het in halen,nu ze de kans heeft) en ik zou haar eenvoudig volkomen in het ongeluk storten als ik haar op eendere wijze,als mijn eerste vrouw,zou behandelen.Haar hoofdinteresses liggen meer op het geestelijke (meditatie....ook hier,nu ze dus de kans heeft) dan op het materiele.
Zij heeft inmiddels in beperkte mate leren sparen en plannen .
Ik ben dus nu gedurende de laatste 35 jaren met twee kanten van de Thaise samenleving in aanraking gekomen.
De welgestelden (golf-ambassade recepties-diners-buitenlandse reizen) en de zeer eenvoudigen (geen geld-geen opleiding-dagloonwerkers-drinkers-gokkers-bij de dag levenden).
ELKE familie is anders-ELKE situatie is anders en jullie zelf zijn ook allemaal anders. ;)

Ik ben van mijn pensioen afhankelijk en moet zorgen dat ik een minimaal bedrag op de bank heb staan (niet wetende hoe hoog die ooit in de toekomst wordt en ik moet geld hebben voor eventuele onverwachtte extra ziekte kosten).Verlies van geld kan ik niet meer kompenseren doordat ik niet meer werk (verboden) en lange termijn beleggen (of uberhaupt beleggen) niet bij mijn leeftijd past.Verder voel ik me verplicht om voor mijn huidige partner te zorgen omdat ik bijna zeker eerder zal opstappen dan zij.Verder heb ik niet mijn hele leven gewerkt en in pensioen geinvesteerd, om nu zo maar overal en altijd de knip open te trekken.

----------------------
Moderator Edit:
Een deel van de off topic reacties is hier te vinden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”