Een roep om hulp!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Een roep om hulp!

#61 Bericht door Renske » dinsdag 05 juli 2011, 09:19

joepattaya schreef:
Jim schreef:waarschijnlijk heeft iemand dat ding eindelijk op de lader gegooid en weer aan gezet.
als hij dat zelf heeft gedaan dan zou hij toch wel even bellen of sms-en.. lijkt me.
Waarschijnlijk gaat Renske er nu achter komen, dat ze niet #1 is voor haar Thais/Cambodiaans vriendje. Misschien wel #1 in de liefde, maar qua prioriteit ergens nummer zoveel.
Verwacht niet dat een ThaCam uit zichzelf informatie gaat verstrekken, verwacht ook niet dat een ThaCam er ook maar opkomt te denken dat er iemand aan de andere kant van de Wereld is die zich hevig zorgen maakt (heeft gemaakt).
Als Renske er eenmaal in slaagt om kontakt te maken en enigszins opgewonden/geaggiteerd vraagt naar het hele verhaal, dan komt er geen zinnig woord uit en voert 'mai pen rai' de boventoon.

Choop khon Thai!! :giggle:
Valt mee:

Ik kreeg gisteren een van zijn beste vrienden aan de lijn. Die was erg blij dat ik belde en we hebben dan ook zo een half uur vol gekletst. Hoewel ik hem nog niet eerder gesproken had, nam hij mij in vertrouwen en uitte half in tranen zijn zorgen. Wat ik vrij uniek vind voor een thaise man. Maar het was wel erg fijn, om van een ander te horen, dat hij met de zelfde gedachte zit. Ook gaf hij me nog wat extra informatie, het hield niet over maar:

- Hij is samen met de manager aan de slag geweest, om ze vrij te krijgen en om eten te brengen.
- er is nu al zon 3.000 dollar betaald aan smeergeld, maar het heeft nog niets op geleverd.
- de 18de "komen ze samen", dus vermoedelijk een hoorzitting of dat hij moet voorkomen of iets dergelijks.
Dan word bepaald hoe verder te gaan, of hij in het gevang blijft of vrij komt. Dus voor die tijd hoef ik hem niet terug te verwachten.
- De verdediging draagt aan, dat hij samen met 2 Cambodjaanse collega's niet de Thaise wetten kent en hen dus geen schuld ten laste gelegd kan worden (zover ik heb begrepen). Als ik eerlijk ben, klinkt het alsof het rammelt en dus maar niet te veel hoop op vestigen...
- Inhoudelijk kon hij niet meer vertellen over de zaak. Wat ik erg jammer en moeilijk vind. Na 2 jaar alles zelf te doen qua: IND info doorspitten, formulieren invullen, dingen regelen en juridisch inlezen, kost het me maar wat moeite om maar "vertrouwen" te hebben in het Thaise "rechtssysteem".
- Verder schijnt de stemming in het gevang erg grimmig te zijn. Zoiezo wil je daar niet zitten, maar omdat Thailand en Cambodja overhoop liggen om de tempel in het grensgebied, heeft dit ook zijn weerklank in de gevangenis. Er word onderling veel gevochten en het gaat er hard aan toe. Als half bloedje zit je er dan natuurlijk midden in.

Nu heb ik er wel vertrouwen in dat hij zijn mannetje kan/ zal staan en daarnaast zijn ze met z'n 3en (cambodjanen) opgepakt, dus die zullen wel verbroederen en voor elkaar zorgen. Vroeger was hij wel een vechtersbaasje en ook nu denk ik dat hij zal doen wat hij nodig acht om zichzelf veilig te stellen. Of ik wil weten wat...
Emotioneel is het een heel ander verhaal. Hij zal erg woedend zijn (verkapte angst) en daar zal hij nog lang last van hebben. Als hij naar Nederland kan komen, kan hij hier goeie begeleiding bij krijgen en is het te kanaliseren+ dat de nieuwe omgeving hem een veilig gevoel kan geven. Als hij nog lang daar zit en in Thailand/ Cambodja moet blijven, vrees ik dat hij opnieuw het verkeerde pad op gaat zoals vroeger. Alcohol zal zijn beste vriend zijn in dat geval.

Na het goeie gesprek met zijn vriend, nog even kort zijn broer gesproken. Kwam idd geen zinnig woord uit.
Als ik eerlijk ben, heb ik zo'n vermoede dat het niet erg botert tussen mij en de schoon familie. Wat dat betreft is het ideaal dat ze aan de andere kant van de wereld zitten.

In ieder geval, wil ik zorgen dat ik voor de 18de op Koh Chang ben, dan kan ik gelijk met die vriend en manager mee die kant uit. Dus nu moet ik mijn vader nog zien te strikken, die mij overigens vermoedelijk ontloopt, zodat er een ticket geboekt kan worden.

Verder had die vriend er nog over, dat ik mogelijk Pon vrij kon krijgen door een verklaring te tekenen dat ik garant voor hem sta ofzo. Uiteraard gepaard met het geven van geld. Maar heel duidelijk was hij hier niet over. Weet iemand van jullie hier iets meer over? of dat vaker word gedaan enzo en hoe dat werkt? Ik zou graag hier wat meer informatie over hebben, zodat ik straks een wel overwogen beslissing kan maken, zelfs als ze me onder druk gaan zetten als ik daar eenmaal ben. Ik wil niet het zoveelste naïeve meisje zijn, dat ze kaalplukken zonder resultaat. Maar als ik zijn leven kan redden en/ of de kwaliteit daarvan aanzienlijk kan verbeteren, doe ik dat zonder pardon.

Groetjes Renske

ps: Fijne verjaardag Pon... Ik denk aan je x
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#62 Bericht door Renske » dinsdag 05 juli 2011, 09:34

update:

pa gesproken. Hij lachte me vierkant uit.
Maar hij gaat alsnog ticket boeken, vandaag of morgen.
Hij verzekerde me in ieder geval dat hij absoluut geen geld zou geven als ik om wat voor reden dan ook niet rond kon komen en al helemaal niet ging mee betalen aan smeergeld. En dat terwijl ik er 1 helemaal niet om vroeg en 2 mijn broer met een scharrel een maand op zijn kosten kon teren en hij zijn Thaise vriendin om de haverklap nieuwe auto, moterbike geeft...

Liefde leeft in schaarste, maar is rijker dan iedere zelf ingenomen ziel ooit zal worden.

Tja, aan het werk dan maar weer, heb nog veel boontjes te doppen als ik het allemaal zelf moet doen.
Bah wat een *piep* streek!

gr en fijne dag allemaal Renske

joepattaya
Expat
Expat

#63 Bericht door joepattaya » dinsdag 05 juli 2011, 09:43

Renske schreef:update:

pa gesproken. Hij lachte me vierkant uit.
Maar hij gaat alsnog ticket boeken, vandaag of morgen.
Hij verzekerde me in ieder geval dat hij absoluut geen geld zou geven als ik om wat voor reden dan ook niet rond kon komen en al helemaal niet ging mee betalen aan smeergeld. En dat terwijl ik er 1 helemaal niet om vroeg en 2 mijn broer met een scharrel een maand op zijn kosten kon teren en hij zijn Thaise vriendin om de haverklap nieuwe auto, moterbike geeft...

Liefde leeft in schaarste, maar is rijker dan iedere zelf ingenomen ziel ooit zal worden.

Tja, aan het werk dan maar weer, heb nog veel boontjes te doppen als ik het allemaal zelf moet doen.
Bah wat een *piep* streek!

gr en fijne dag allemaal Renske
Renske, kleine tip: Laat je niet zien bij het gerecht of bij de politie. Je hebt nu eenmaal een witte neus en dat staat gelijk met $, Euri's, Thaise Baht, SGD, ASD, etc.........in overvloed.
Als de medegevangenen doorhebben dat hun halfbloed-cel-maatje een leuk, knap (denk ik toch), blank faranginnetje aan de haak heeft geslagen, zal zijn verblijf er niet gemakkelijker op worden.
Dus: low profile en je vooral nergens mee bemoeien.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door unforgiven » dinsdag 05 juli 2011, 09:58

Een goede Thaise soap is er niets bij :Whistle: Waar is de reclame...
There is only one road in life, the hard road.....

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#65 Bericht door Renske » dinsdag 05 juli 2011, 10:03

unforgiven schreef:Een goede Thaise soap is er niets bij :Whistle: Waar is de reclame...
Online streaming, dus geen reclame ;)

R

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#66 Bericht door Gardensafari » dinsdag 05 juli 2011, 10:09

Renske schreef:
unforgiven schreef:Een goede Thaise soap is er niets bij :Whistle: Waar is de reclame...
Online streaming, dus geen reclame ;)

R
Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door perry » dinsdag 05 juli 2011, 10:29

Nu heb ik er wel vertrouwen in dat hij zijn mannetje kan/ zal staan en daarnaast zijn ze met z'n 3en (cambodjanen) opgepakt, dus die zullen wel verbroederen en voor elkaar zorgen. Vroeger was hij wel een vechtersbaasje en ook nu denk ik dat hij zal doen wat hij nodig acht om zichzelf veilig te stellen. Of ik wil weten wat...
Emotioneel is het een heel ander verhaal. Hij zal erg woedend zijn (verkapte angst) en daar zal hij nog lang last van hebben. Als hij naar Nederland kan komen, kan hij hier goeie begeleiding bij krijgen en is het te kanaliseren+ dat de nieuwe omgeving hem een veilig gevoel kan geven. Als hij nog lang daar zit en in Thailand/ Cambodja moet blijven, vrees ik dat hij opnieuw het verkeerde pad op gaat zoals vroeger. Alcohol zal zijn beste vriend zijn in dat geval.
Ik denk dat jij zelf is heel goed na moet denken wat voor een Vriendje jij eigenlijk hebt want anders heb jijzelf dadelijk een Roep om Hulp Nodig en denk er aan De Nederlandse Ambassade helpt echt geen halve Crimininelen en zeker niet om Naar Nederland te gaan.
Werk om te leven leef niet om te werken.

printen44
Expat
Expat

#68 Bericht door printen44 » dinsdag 05 juli 2011, 11:11

Het verhaal wordt steeds leuker. Nadat er al veel smeergeld betaald is en dat niet hielp, wel merkwaardig, wordt dan ook eindelijk de pot met goud in Nederland aangesproken. Want daar in Nederland ligt de Verlossing voor al die ellende wat die arme vriend allemaal meemaakt.

Kom op, Renske, laat je van je goede kant zien en betaal. Liefde maakt blind zegt men, maar hier vermoedt ik dat het stekeblind is. Dus met toegeknepen ogen smeergeld, omkoopgeld en wat meer van die duistere zaken betalen en hup, er is weer een Thaise/Cambodjaanse jongen schatrijk.

Een prachtige "sob-story" van die vriend van die hulpeloze. arme Thai/Cambodjaan, die in de boeien geslagen, zijn dagen slijt in een kale cel vol met kerels die het op hem gemunt hebben.

En als hij eenmaal vrij is, zal Nederland hem met open armen te ontvangen en zal hem met alle zorg omringen om de trauma die hij heeft opgelopen te behandelen. Vele "logen" zullen zich met hem bemoeien en de Nederlandse Ambassade in Bangkok zal de rode loper uitleggen om hem te begeleiden naar de vleespotten van Nederland. Zo eindigt toch ook een film van Hollywood? Met een "happy end". Maar meestal is de harde werkelijkheid anders.

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#69 Bericht door unforgiven » dinsdag 05 juli 2011, 11:21

perry schreef:
Ik denk dat jij zelf is heel goed na moet denken wat voor een Vriendje jij eigenlijk hebt want anders heb jijzelf dadelijk een Roep om Hulp Nodig en denk er aan De Nederlandse Ambassade helpt echt geen halve Crimininelen en zeker niet om Naar Nederland te gaan.

Renske is ondanks haar leeftijd nog een ouderwetse romanticus, ver van de reële wereld, maar goed, soms komen sprookjes uit.
Kanaliseren van negatieve gevoelens, verkeerde pad en alcohol slechte combinatie, iedereen maakt fouten, de vraag is wat je er uiteindelijk mee doet......
Perry heeft niet helemaal ongelijk. Liefde is blind maar een heldere inschatting of een relatie gaat werken wel zo verstandig soms. In ieder geval is duidelijk dat vriendje lief niet zomaar een onschuldig slachtoffer is... :|
There is only one road in life, the hard road.....

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring

#70 Bericht door Renske » dinsdag 05 juli 2011, 11:46

vanaf de zijlijn is makkelijk praten.
Als ik idd steke blind zou zijn zou ik echter geen vragen stellen, om mijn gedachten en daden te toetsen aan de realiteit. Simpel weg, omdat het dan niet in mij op zou kunnen komen, dat er ook risico's aan dit verhaal zitten.

Noem mij maar wat je wil, maar iemand afvallen voor wie ik veel respect heb, kan ik niet.
Hij maakt soms keuzes, waar ik een hele andere kant op zou gaan, maar hij is wie hij is en heeft zo zijn redenen voor de weg die hij bewandeld. Dat maakt nog niet dat hij ervoor gekozen heeft voor deze situatie. Het zou kunnen, maar dit is simpel weg niet bevestigt dus daar kan eindeloos over gespeculeerd worden, maar dat is in mijn ogen zinloos en respectloos.

Sorry als ik boos over kom, dit is meer algehele frustratie dan gericht op 1 persoon.
Ik ben het gewoon spuugzat dat de meeste mensen mij en onze relatie gelijk veroordelen, puur en alleen omdat wij niet de makkelijkste weg kiezen!!!

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#71 Bericht door perry » dinsdag 05 juli 2011, 11:53

Renske schreef:vanaf de zijlijn is makkelijk praten.
Als ik idd steke blind zou zijn zou ik echter geen vragen stellen, om mijn gedachten en daden te toetsen aan de realiteit. Simpel weg, omdat het dan niet in mij op zou kunnen komen, dat er ook risico's aan dit verhaal zitten.

Noem mij maar wat je wil, maar iemand afvallen voor wie ik veel respect heb, kan ik niet.
Hij maakt soms keuzes, waar ik een hele andere kant op zou gaan, maar hij is wie hij is en heeft zo zijn redenen voor de weg die hij bewandeld. Dat maakt nog niet dat hij ervoor gekozen heeft voor deze situatie. Het zou kunnen, maar dit is simpel weg niet bevestigt dus daar kan eindeloos over gespeculeerd worden, maar dat is in mijn ogen zinloos en respectloos.

Sorry als ik boos over kom, dit is meer algehele frustratie dan gericht op 1 persoon.
Ik ben het gewoon spuugzat dat de meeste mensen mij en onze relatie gelijk veroordelen, puur en alleen omdat wij niet de makkelijkste weg kiezen!!!
Renske kom is effe van die roze wolk af en terug naar de realiteit ik wil je helemaal niet veroordelen laat staan je vriendje maar heb je er wel aan gedacht dat het hele traject je een vermogen gaat kosten en zoals je eerder al aangaf je ben maar een studente en ik neem aan dat je geen Miljonairs kind bent het is natuurlijk het proberen waard maar hoe ver ga je ??? :roll:
Werk om te leven leef niet om te werken.

dutch
Expat
Expat

#72 Bericht door dutch » dinsdag 05 juli 2011, 12:10

Het ergste is dat Renske, door al deze verwikkelingen, niet toekomt aan het meest belangrijke.......
Uitvinden of de culturele en maatschappelijke verschillen tussen hen beiden wel tot een goede relatie zullen/kunnen leiden.
Ik zie vooral Renske's toekomst wat sombertjes in.Ik ben realist. :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid

#73 Bericht door Mart » dinsdag 05 juli 2011, 13:01

Renske schreef: Simpel weg, omdat het dan niet in mij op zou kunnen komen, dat er ook risico's aan dit verhaal zitten.
Het wordt een verhaal zonder einde, let maar op :roll:

We hebben eerder een "roep om hulp" gehad. Dat is een lang verhaal geworden en het einde is nog steeds niet in zicht :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#74 Bericht door Gardensafari » dinsdag 05 juli 2011, 13:12

Renske, het vertrekken naar Thailand terwijl hij vast zit...
Niet doen!

Jij kunt hem niet helpen.
In den vreemde ga je je alleen maar nog meer opwinden.
Voor de vrienden van je vriend is het iets als: het goudschip loopt binnen.
Jij hebt geen idee wie je wel en wie je niet kunt vertrouwen.
Straks betaal je smeergeld aan iemand die kan zorgen dat je smeergeld kunt gaan betalen...

Ik begrijp je ongeduld en je ongedurigheid.
Maar ik denk ook dat je er niets mee opschiet.
En je loopt de kans dat terwijl jij smeergeld loopt uit te delen hij al gedeporteerd is naar Cambodja.

Hoofd koel houden, meiske.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door Loe » dinsdag 05 juli 2011, 14:12

Renske, waar ben je toch mee bezig, als ik je vader was zou ik me wel heel erg grote zorgen maken over de weg die jij gekozen hebt.
Maar ja zelf hebben we ook veel moeten leren met vallen en opstaan, maar ik ben bang dat jij veel zult vallen en weinig opstaan.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”