joepattaya schreef:
Afsluiten van de topic is niet nodig, maar we kunnen er wel een andere draai aangeven met de simpele vraag: "Waarom zoekt een 20-25 jarige Thaise haar heil in een relatie met een (vaak) veel oudere farang? Is het liefde, geborgenheid, geld, gemakzucht? Of is het de hardgrondige afkeer van de Thaise man, die als lui, oneerlijk en onfatsoenlijk te boek staat?
Een mooie draai Joep...
Laten we eerst vaststellen dat vele Thaise dames ook Thaise oudere mannen prefereren.
Dan kom je snel aan de naar mijn mening eerste combinatie van geborgenheid en geld.
Liefde kan ook een oorzaak zijn, maar dan achter de nadelen van een Thaise (jongere) man
en voor gemakzucht.
Duidelijk als laatste gemakzucht want ik heb menige Thaise horen zuchten en steunen in het Thai over haar farang hubbie die uiteraard niet verder kwam als een paar woorden Thai.
Net zoals diezelfde vrouwen aan mijn partner in het Thai vragen of we nooit 'vechten' en altijd zo gezellig met elkaar zijn...
Liefde kan ook voorkomen, zelfs als eerste maar dan is mijn ervaring opgetekend uit de diverse monden dat de farang vaak verliefd is of raakt en dat hij de Thaise dame daarna bewierookt met al zijn macht (geld) en kracht... dus denken de vrouwen dat hun leven zo zal blijven..
Komen die effe van een koude kermis terug....