Mijn dood is jouw brood

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Mijn dood is jouw brood

#61 Bericht door Gardensafari » zondag 19 juni 2011, 12:03

Jeanette schreef:
Henk Korat schreef:
Jeanette schreef:Je stigmatiseerd die Yolanta dus net zo hard als de Farang met Thaise partners gestigmatiseerd worden?
Het laatste nieuws over yolanta gezien, Jeanette?? Voor een nette feministische vrouw zoals jij :?: zou ik het niet adviseren de website "DrunkenStepfather" te bezoeken. Ik heb het wel gedaan.
Moet jij weten. Maar hoe kom je erbij mijn naam en smeerlapperij in één zin te gebruiken? Mensen zoals jij en NieTan (de ho*renloper die denkt dat alle mannen achterbaks zijn) geven de farang een slechte naam.

Natuurlijk kan ik er 10 smileys onder zetten maar daar ben ik gewoon te nijdig voor. Het is dat ik zin heb in de BBQ begin 2012 maar kom dan aub niet, ik wil je niet zien of spreken. Ik zal jullie verder doodzwijgen.
Als ik jouw reactie zo bekijk is het in Leiderdorp ook slecht weer.... :shock:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door nicod » dinsdag 21 juni 2011, 21:41

Gelukkig de storm is over :)

Ergens op de eerste pagina van dit toppic kreeg ik erg veel kritiek. dat is altijd lastig maar het was wel inhoudelijke kritiek. De reacties waren best fel, en ik bedacht dat het voor mijzelf misschien beter was een afkoelperiode in te lassen om geen ongenuanceerde reacties te geven.

Maar nu na een paar dagen moet ik constateren dat niet alleen de storm geluwd is, maar ook het onderwerp volledig off topic geraakt is. ik heb al berichten over yolante voorbij zien komen en onderbroeken. terwijl ik toch echt wel een discussie over zorg, ouderdom en meer in gedachten had.

Misschien is een slotje op zijn plaats voor dit onderwerp (moderator) en een nieuw topic starten over yolante en onderbroeken?
:P

joepattaya
Expat
Expat

#63 Bericht door joepattaya » woensdag 22 juni 2011, 02:40

Jeanette schreef:(dit zeg ik erbij omdat altijd de verkeerde mannen zich door mij geprovoceerd voelen ;) )
Is het niet zo, dat mannen die op jouw provocaties reageren, door jou als 'verkeerd' gecategoriseerd worden? :worshippy:

joepattaya
Expat
Expat

#64 Bericht door joepattaya » woensdag 22 juni 2011, 02:48

Jeanette schreef:Moet jij weten. Maar hoe kom je erbij mijn naam en smeerlapperij in één zin te gebruiken? Mensen zoals jij en NieTan (de ho*renloper die denkt dat alle mannen achterbaks zijn) geven de farang een slechte naam.

Natuurlijk kan ik er 10 smileys onder zetten maar daar ben ik gewoon te nijdig voor. Het is dat ik zin heb in de BBQ begin 2012 maar kom dan aub niet, ik wil je niet zien of spreken. Ik zal jullie verder doodzwijgen.
Jeanette, doe nou eens rustig. Zoals je ziet is de bedoelde zin onderbroken door een comma, wat net zoveel wil zeggen dat het deel na de comma (jouw naam in dit geval) een andere betekenis krijgt als dat de comma er niet gestaan had.
De BBQ 2012? Gaat dat door dan?
Nou, ik ga maar eens een paar (10) smileys uitzoeken........... :clap: :angel: :Whistle: :giggle: :) 8-) :o [|( :neus: :ugeek:

joepattaya
Expat
Expat

#65 Bericht door joepattaya » woensdag 22 juni 2011, 02:52

nicod schreef:Gelukkig de storm is over :)

Ergens op de eerste pagina van dit toppic kreeg ik erg veel kritiek. dat is altijd lastig maar het was wel inhoudelijke kritiek. De reacties waren best fel, en ik bedacht dat het voor mijzelf misschien beter was een afkoelperiode in te lassen om geen ongenuanceerde reacties te geven.

Maar nu na een paar dagen moet ik constateren dat niet alleen de storm geluwd is, maar ook het onderwerp volledig off topic geraakt is. ik heb al berichten over yolante voorbij zien komen en onderbroeken. terwijl ik toch echt wel een discussie over zorg, ouderdom en meer in gedachten had.

Misschien is een slotje op zijn plaats voor dit onderwerp (moderator) en een nieuw topic starten over yolante en onderbroeken?
:P
Afsluiten van de topic is niet nodig, maar we kunnen er wel een andere draai aangeven met de simpele vraag: "Waarom zoekt een 20-25 jarige Thaise haar heil in een relatie met een (vaak) veel oudere farang? Is het liefde, geborgenheid, geld, gemakzucht? Of is het de hardgrondige afkeer van de Thaise man, die als lui, oneerlijk en onfatsoenlijk te boek staat?

jumbo
Expat
Expat

#66 Bericht door jumbo » woensdag 22 juni 2011, 03:35

joepattaya schreef:
Afsluiten van de topic is niet nodig, maar we kunnen er wel een andere draai aangeven met de simpele vraag: "Waarom zoekt een 20-25 jarige Thaise haar heil in een relatie met een (vaak) veel oudere farang? Is het liefde, geborgenheid, geld, gemakzucht? Of is het de hardgrondige afkeer van de Thaise man, die als lui, oneerlijk en onfatsoenlijk te boek staat?
Een mooie draai Joep...

Laten we eerst vaststellen dat vele Thaise dames ook Thaise oudere mannen prefereren.
Dan kom je snel aan de naar mijn mening eerste combinatie van geborgenheid en geld.
Liefde kan ook een oorzaak zijn, maar dan achter de nadelen van een Thaise (jongere) man
en voor gemakzucht.
Duidelijk als laatste gemakzucht want ik heb menige Thaise horen zuchten en steunen in het Thai over haar farang hubbie die uiteraard niet verder kwam als een paar woorden Thai.
Net zoals diezelfde vrouwen aan mijn partner in het Thai vragen of we nooit 'vechten' en altijd zo gezellig met elkaar zijn...
Liefde kan ook voorkomen, zelfs als eerste maar dan is mijn ervaring opgetekend uit de diverse monden dat de farang vaak verliefd is of raakt en dat hij de Thaise dame daarna bewierookt met al zijn macht (geld) en kracht... dus denken de vrouwen dat hun leven zo zal blijven..
Komen die effe van een koude kermis terug....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”