Goede ruil.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Goede ruil.

#61 Bericht door Mart » zaterdag 19 maart 2011, 18:26

RuudThai schreef:
dutch schreef:Denk je dat er een gerespecteerd en goed functionerende zakenman/academicus etc. zijn job/beroep op gaat geven (vaak nog beter betaald) om zich hier in de Kamer te laten afkatten door een stelletje (vul zelf maar in)?
Ja, wel zeker: Jan Kees de Jager, nu minister van Financien, daarvoor succesvol zakenman;
Uri Rosenthal, nu minister van Buitenlandse Zaken, daarvoor hoogleraar; M. Veldhuijzen van Zanten-Hyllner, nu staatssecretaris van Volksgezondheid, daarvoor (ik meen) ziekenhuisdirecteur en: Ben Knapen, nu staatssecretaris Buitenlandse Zaken, daarvoor een hoge functie ergens in het bedrijfsleven en ook hoogleraar.

En allemaal verdienen ze nu onder de Balkenendenorm...! :lol: Goed voorbeeld voor het bedrijfsleven met de veel te dikke bonussen :oops: :evil: !
Ik ben het een keer met je eens, maar die "afkatters " met al hun bijbanen :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Goede ruil.

#62 Bericht door Wouter_Udon » zondag 20 maart 2011, 16:22

RuudThai schreef:
dutch schreef:Denk je dat er een gerespecteerd en goed functionerende zakenman/academicus etc. zijn job/beroep op gaat geven (vaak nog beter betaald) om zich hier in de Kamer te laten afkatten door een stelletje (vul zelf maar in)?
Ja, wel zeker: Jan Kees de Jager, nu minister van Financien, daarvoor succesvol zakenman;
Uri Rosenthal, nu minister van Buitenlandse Zaken, daarvoor hoogleraar; M. Veldhuijzen van Zanten-Hyllner, nu staatssecretaris van Volksgezondheid, daarvoor (ik meen) ziekenhuisdirecteur en: Ben Knapen, nu staatssecretaris Buitenlandse Zaken, daarvoor een hoge functie ergens in het bedrijfsleven en ook hoogleraar.

En allemaal verdienen ze nu onder de Balkenendenorm...! :lol: Goed voorbeeld voor het bedrijfsleven met de veel te dikke bonussen :oops: :evil: !
Straks na hun ministerschap hebben ze, terug in de "normale" matschappij nog beter betaalde baantjes want het ministerschap is daarvoor een leuke opstap. :mrgreen:
Dan halen ze de schade dubbel en dwars weer in.
Live your dream, don't dream your life.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Goede ruil.

#63 Bericht door trompetter » dinsdag 22 maart 2011, 07:23

Vooropgesteld: ik ben niet zonder trots in Nederland uit mijn ei geklommen te zijn!

Maar diegenen die een politiek carriere ambieerden via een actief lidmaatschap van het CDA,
de VVD en de PVV en daar optimaal in geslaagd zijn door een minister ambt in de wacht te
slepen, tracteren ons momenteel op een wat al te doorzichtig rollenspel.

Ik zie bijvoorbeeld meneer Rosenthal de importantie van zijn ambt combineren met een
net iets te duidelijk gemanifesteerd gevoel van zelfoverschatting.
Hij spreekt en beweegt plechtstatig. Zijn persoon is vereenzelvigd met zijn ambt, hijzelf
is niet meer!

De journalist die hem namens de Nederlandse burger een vraag stelt krijgt een minachtende
blik: alsof De Minister niets anders te doen heeft dan hem te woord te staan!
Dan plots herinnert hij zich dat hij door dezelfde burger in het pluche gepoot is en wisselt
fluks naar rol van de Meester die geirriteerd door de onnozelheid van de hem toevertrouwde
leerlingen hen wat prietpraat toedient. Want ach: ze zijn toch te stom om te leren!

Is het een structurele systeem fout dat dit soort minder bekwame heren komen bovendrijven in
de Nederlandse politiek en daardoor zelfs in functies terechtkomen waar zij ons internationaal
representeren mogen?
Of beperkt het verschijnsel zich tot de VVD, een partij die soms de inhoud blijkbaar ondergeschikt
aan de vorm wenst te zien?
Waaraan inmiddels niemand meer twijfelt: een driedelig pak maakt een mens noch fatsoenlijk, noch
deskundig noch betrouwbaar!
Het lijkt er steeds meer op dat driedelige pakken het tegenovergestelde dienen te verhullen!

Ziet en huiver:
http://nos.nl/video/227412-ferry-mingel ... libie.html

met vr. groet
en T-geschal

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Goede ruil.

#64 Bericht door dutch » dinsdag 22 maart 2011, 08:22

trompetter schreef:Vooropgesteld: ik ben niet zonder trots in Nederland uit mijn ei geklommen te zijn!

Maar diegenen die een politiek carriere ambieerden via een actief lidmaatschap van het CDA,
de VVD en de PVV en daar optimaal in geslaagd zijn door een minister ambt in de wacht te
slepen, tracteren ons momenteel op een wat al te doorzichtig rollenspel.

Ik zie bijvoorbeeld meneer Rosenthal de importantie van zijn ambt combineren met een
net iets te duidelijk gemanifesteerd gevoel van zelfoverschatting.
Hij spreekt en beweegt plechtstatig. Zijn persoon is vereenzelvigd met zijn ambt, hijzelf
is niet meer!

De journalist die hem namens de Nederlandse burger een vraag stelt krijgt een minachtende
blik: alsof De Minister niets anders te doen heeft dan hem te woord te staan!
Dan plots herinnert hij zich dat hij door dezelfde burger in het pluche gepoot is en wisselt
fluks naar rol van de Meester die geirriteerd door de onnozelheid van de hem toevertrouwde
leerlingen hen wat prietpraat toedient. Want ach: ze zijn toch te stom om te leren!

Is het een structurele systeem fout dat dit soort minder bekwame heren komen bovendrijven in
de Nederlandse politiek en daardoor zelfs in functies terechtkomen waar zij ons internationaal
representeren mogen?
Of beperkt het verschijnsel zich tot de VVD, een partij die soms de inhoud blijkbaar ondergeschikt
aan de vorm wenst te zien?
Waaraan inmiddels niemand meer twijfelt: een driedelig pak maakt een mens noch fatsoenlijk, noch
deskundig noch betrouwbaar!
Het lijkt er steeds meer op dat driedelige pakken het tegenovergestelde dienen te verhullen!

Ziet en huiver:
http://nos.nl/video/227412-ferry-mingel ... libie.html

met vr. groet
en T-geschal
Kan me er aardig in vinden ,alleen nog dat ik deze rode draad door alle politieke partijen zie lopen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Goede ruil.

#65 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 maart 2011, 08:36

trompetter schreef:
dutch schreef:Waaraan inmiddels niemand meer twijfelt: een driedelig pak maakt een mens noch fatsoenlijk, noch deskundig noch betrouwbaar!
Het lijkt er steeds meer op dat driedelige pakken het tegenovergestelde dienen te verhullen!

Ziet en huiver:
http://nos.nl/video/227412-ferry-mingel ... libie.html

met vr. groet
en T-geschal
Kan me er aardig in vinden ,alleen nog dat ik deze rode draad door alle politieke partijen zie lopen ;)
Ter linkerzijde van het politieke spectrum kan ik toch erg weinig driedelige (nep)fatsoensgrijsgestreepte pakken ontdekken...... ;) :lol:
Dáár weten ze wel dat men dat soort lui als wolven in schaapskleren ziet! [8)

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Goede ruil.

#66 Bericht door trompetter » dinsdag 22 maart 2011, 09:37

RuudThai schreef: Dáár weten ze wel dat men dat soort lui als wolven in schaapskleren ziet! [8)
Jaja, links breit onderwijl gestadig door aan hun straks zelfgebreid te noemen
geitenwollen sokken. Als ze het wollig kunnen houden, zijn ze niet te stoppen!

Maar om op het thema terug te komen: Dutch heeft natuurlijk volkomen gelijk.

Een auto met prive chauffeur, buigende bediendes, applaus, ja zelfs boe-geroep
(als het maar op televisie komt: een geworpen pannekoek, waarvan de sporen
met door de supportersschare aangereikte papieren zakdoekjes een half uur lang
uit de nek weggeveegd worden, "staat het er op heren, anders doe nog maar een doekje?",
vervolgens voor de zekerheid naar 24 DVD's gekopieerd voor het nageslacht, "zag je me?"),
het verleent de persoon die het ten deel valt een gevoel van importantie dat hem of haar
boven zichzelf plaatst.

Een enkele linksgeorienteerde chef-politicus zal de om de auto heen snellende chauffeur
nog met een achteloos wuivend handje duidelijk maken dat hij zelf een autodeur openen
kan, maar als er niemand in de buurt is, is dat weer anders.

Ik wil niet in detail treden, maar de allerhevigste braakneigingen die mij ooit door een
Nederlandse politicus zijn bezorgd, waren te wijten aan een Rotterdamse beroepspoliticus
uit de betere kringen die zich vereenzelvigde met het lot van de Rotterdamse havenarbeider.
Hij heeft er, in lijn met de textiele vaardigheden van links, goed garen bij gesponnen!

met vr. groet
en T-geschal

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Goede ruil.

#67 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 maart 2011, 10:16

trompetter schreef:Ik wil niet in detail treden, maar de allerhevigste braakneigingen die mij ooit door een
Nederlandse politicus zijn bezorgd, waren te wijten aan een Rotterdamse beroepspoliticus
uit de betere kringen die zich vereenzelvigde met het lot van de Rotterdamse havenarbeider.
Hij heeft er, in lijn met de textiele vaardigheden van links, goed garen bij gesponnen!

met vr. groet
en T-geschal
Pim Fortuyn :?: :?: :?: :twisted

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Goede ruil.

#68 Bericht door dutch » dinsdag 22 maart 2011, 10:48

Ruud toch....
Paul Rosemuller of zoiets
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Goede ruil.

#69 Bericht door Borowolf » dinsdag 22 maart 2011, 11:36

Is het een structurele systeem fout dat dit soort minder bekwame heren komen bovendrijven in
de Nederlandse politiek en daardoor zelfs in functies terechtkomen waar zij ons internationaal
representeren mogen?
Een vriend van mij sprak ooit de gevleugelde woorden... "Lucht stijgt op".

Ik ben jarenlang adviseur geweest van "grote meneren" en kan me wel in die uitspraak vinden. De mensen die de boel echt in de lucht houden hebben geen tijd om zich met de politiek in de organisatie bezig te houden.

Wij (het enige bedrijf waar ik ooit voor gewerkt heb) namen ooit een deel van Philips over (of was het andersom?). Een van mijn medewerkers, afkomstig uit die hoek, droeg mij een goed hart toe. Maar hij ergerde zich nogal aan het feit dat ik mij zo weinig bezig hield met "netwerken". Volgens hem moest ik me daar minstens 45% van mijn tijd mee bezig houden. Het was voor mij een van de aanleidingen om maar een eigen bedrijf te starten. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Goede ruil.

#70 Bericht door RuudThai » dinsdag 22 maart 2011, 12:07

dutch schreef:Ruud toch....
Paul Rosemuller of zoiets
Paul Rosenmöller komt inderdaad uit gegoede familie. Heeft dat wat met zijn principes en handelwijze te maken? Volslagen onzin om hem dat voor de voeten te werpen.
Hij heeft zich enorm ingezet voor de havenarbeiders, met redelijk succes.
Hij was een prima leider van GroenLinks en een begenadigd debater, de enige die Pim Fortuyn weerwoord kon geven en hem zelfs kon verslaan in het debat. Dat kwam hem (en zijn gezin!)op zoveel anonieme doodsbedreigingen van neo-fascistisch lafbektuig van de LPF te staan, dat hij zich terugtrok uit de politiek.
Daarna heeft hij o.a. een leuk baantje gehad bij de inburgering van prinses Maxima en hij was presentator van diverse ideeele tv-programma's.
De Telegraaf deed dat natuurlijk weer zoals gewoonlijk af als links lullen en rechts zakkenvullen. Maar die zijn niet voor niets gebeten op al wat links, dus vies en voos is. En vooral op GroenLinks, wat ik dan eigenlijk weer als een compliment zie, want dat zien ze dan waarschijnlijk als het grootste gevaar voor de door hen zo gesteunde kapitalistische uitbuitmaatschappij.
Bovendien vind ik dit soort baantjes toch even wat anders dan commissariaatjes of andere erebaantjes bij banken, verzekeringsmaatschappijen en dure multimationals.

Nee trompetter, je hebt in deze toch teveel de Telegraaf gevolgd! [|(

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Goede ruil.

#71 Bericht door Mart » dinsdag 22 maart 2011, 12:31

Paul Rosenmöller en Groen Links,
Breek me de bek niet open.

Prive vliegtuig ....... :oops:

en nu bij de EO ..... :P
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Goede ruil.

#72 Bericht door elst99 » dinsdag 22 maart 2011, 12:35

Wat gaat Femke doen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Goede ruil.

#73 Bericht door Mart » dinsdag 22 maart 2011, 12:37

elst99 schreef:Wat gaat Femke doen?
Die heeft inmiddels een zeer goed betaalde baan :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#74 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 22 maart 2011, 22:53

RuudThai schreef:
dutch schreef:Ruud toch....
Paul Rosemuller of zoiets
Paul Rosenmöller komt inderdaad uit gegoede familie. Heeft dat wat met zijn principes en handelwijze te maken? Volslagen onzin om hem dat voor de voeten te werpen.
Hij heeft zich enorm ingezet voor de havenarbeiders, met redelijk succes.
.....

.....
De Telegraaf deed dat natuurlijk weer zoals gewoonlijk af als links lullen en rechts zakkenvullen. Maar die zijn niet voor niets gebeten op al wat links, dus vies en voos is. En vooral op GroenLinks, wat ik dan eigenlijk weer als een compliment zie, want dat zien ze dan waarschijnlijk als het grootste gevaar voor de door hen zo gesteunde kapitalistische uitbuitmaatschappij.
Bovendien vind ik dit soort baantjes toch even wat anders dan commissariaatjes of andere erebaantjes bij banken, verzekeringsmaatschappijen en dure multimationals.

Nee trompetter, je hebt in deze toch teveel de Telegraaf gevolgd! [|(
Sorry Ruud, maar ik moet je maar weer eens terecht wijzen. Jouw grote vriend is ook goed in commissariaten, zoals NS en CSU (zie deze publicatie). Deze combinatie is een zeer opmerkelijk, gezien het conflict in de schoonmaakbranche, wat betreft arbeidsomstandigheden.
Je kunt het verhaal mooi maken, maar de feiten liggen wederom iets anders.

Wat betreft Pim Fortuyn: je brengt het mooi. Alleen was Fortuyn destijds in ieder debat de winnaar. Het positioneren van Fortuyn in de extreemrechtse hoek (polariseren, weet je nog?) in combinatie met de uiteindelijke moord hebben geleid tot de bedreigingen aan Rosenmöller's adres.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”