Eigen bedrijf starten

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Eigen bedrijf starten

#61 Bericht door driver » vrijdag 31 december 2010, 17:01

jumbo schreef:
driver schreef: Zijn idd geen beroepen waardoor men zich onderscheidt of iets nieuws op de markt brengt dat klopt maar ja....niet iedereen heeft of de mogelijkheid zich te onderscheiden of met een nieuw idee aan te komen zetten en in dat geval de bovengenoemde banen waarmee men in ieder geval zelf de bekende boterham kan verdienen en daar gaat het uiteindelijk toch vaak om in deze maatschappij waar dan ook.

mvg driver
Als je het topic hebt doorgelezen dan kan je niet ontgaan zijn dat de door mij geaccentueerde omschrijvingem direct aangehaald zijn uit berichten van de topicstarter en dus om hem te helpen met het scheiden van het kaf en het koren heb ik deze criteria nogmaals herhaald, ook voor hemzelf......

Zoals je ongetwijfeld ook hebt gelezen in een van mijn lessen in dit topic had ik aangegeven dan zakenman spelen en geld verdienen vaak niet te combineren zijn anders had, als voorbeeld, het Nederlands volk meer zakenmannen dan (ingeleende() arbeiders geteld en we weten dat het niet zo is...
vermeende zakenmensen, ja, echte... neuh.......
ik heb meegelezen dat klopt maar begrijpend lezen is niet altijd mijn sterkste punt :mrgreen:
Mijn mening gaf ik op dat beroepen gedoe etc en verder weet ik niet of zakenman spelen en geld verdienen etc zo is wat jij aangeeft mede omdat ik me daar niet in verdiep.
Niet iedereen heeft het in zich om voorzichzelf te beginnen of om zakenman/vrouw te worden en velen willen dit ook niet die zijn gewoon blij met een (arbeiders) baan zonder zich verder druk te hoeven maken over allerlei dingen die een werkgever of zelfstandige heeft.
En zo kunnen we nog heel lang doorgaan maar daar heb ik geen zin in dus .....ik stop . [$)

mvg driver

willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door willem » zaterdag 01 januari 2011, 13:42

begin een auto wasserij.terwijl ze wachten serveer je eten en drinken.
vroeger komt nooit meer terug.

Ferdinant
komt net kijken
komt net kijken

#63 Bericht door Ferdinant » zaterdag 01 januari 2011, 20:58

Ja da's een goeie..........wordt er een stelling gedeponeerd..........komt er een reaktie van twijfel en dan is de boodschap: Ga er nou maar vanuit dat het waar is!
Zo lust ik er nog wel 1.
Als die kennis machines importeert vanuit Italie, dan zijn dat 99% zeker machines ten behoeve van de bereiding van ijs.
De import van het ijs zelf kan dan achterwege blijven. Misschien dat er bepaalde ingredienten uit Italie komen, maar zeker geen ijs. Als dat WEL gebeurt, dan is die kennis toch niet zo'n goede zakenman.
[/quote]

Beste Joop, die machines zijn inderdaad om het ijs te maken en het zijn de ingrediënten die uit Italië worden betrokken, maar waar het feitelijk omgaat, is het (simpele) idee om daar een ijssalon te beginnen.....je moet er maar opkomen. Hij zit in alle grote overdekte winkelscentra's in Bangkok en ik hoorde net van mijn vrouw, dat hij niet 6, maar inmiddels 14 ijssalons heeft. Wanneer je zoiets binnen 3 jaar presteert dan ben je m.i. een bovengemiddelde ondernemer.

Mart
Erelid
Erelid

#64 Bericht door Mart » zondag 02 januari 2011, 02:26

Nu nog de naam :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door mooatje » zondag 02 januari 2011, 16:59

Goeie zakenman om in zo!n korte tijd z'n omzet te verdubbelen.Maar een naam zou welkom zijn.Kwestie van kwaliteit te kunnen proeven......
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door Pieter » zondag 02 januari 2011, 17:07

mooatje schreef:Goeie zakenman om in zo!n korte tijd z'n omzet te verdubbelen.Maar een naam zou welkom zijn.Kwestie van kwaliteit te kunnen proeven......
Nee dus niet veel CEO's denken dat ook samen met veul personeel en blablabla

het gaat primair niet om de omzet maar om de winst.. :roll: :roll:

Pieter [|) [|) [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door mooatje » zondag 02 januari 2011, 17:51

Winst op z'n Thai qua hoeveelheid en lange termijn denken?

Ik denk eerder dat Ferdinant een onderdeel van wishfull thinking heeft overgenomen.Zoals zovele succesrijke zakenmannen,waarvan niemand ooit iets verneemt.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#68 Bericht door marinusmali » maandag 03 januari 2011, 04:11

begin een auto wasserij.terwijl..........

Terwijl mooie Thaise vrouwen in dunne kleding je auto wassen terwijl je er nog inzit...... :P :P :P :P :P :P :P :P

Je zal zien dat dit aanslaat en dat ze in de rij zullen staan en je bedrijf is geslaagd !!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Ben
Expat
Expat

#69 Bericht door Ben » maandag 03 januari 2011, 04:35

willem schreef:begin een auto wasserij.terwijl ze wachten serveer je eten en drinken.

Geweldig idee!! Nog een erbij liefst hier om de hoek waar er al 8 liggen en elkander kapot concureren.
Voordeel is dat je je koets voor 50 bath weer schoon is ipv 100 bath. :D

Ferdinant
komt net kijken
komt net kijken

#70 Bericht door Ferdinant » maandag 03 januari 2011, 13:51

mooatje schreef:Goeie zakenman om in zo!n korte tijd z'n omzet te verdubbelen.Maar een naam zou welkom zijn.Kwestie van kwaliteit te kunnen proeven......

Om de naam te weten hoef je alleen maar naar één van de grotere overdekte winkelcentra's van Bangkok te gaan of ga je mij straks ook nog naar zijn banksaldo vragen?

Ferdinant
komt net kijken
komt net kijken

#71 Bericht door Ferdinant » maandag 03 januari 2011, 14:08

mooatje schreef:Winst op z'n Thai qua hoeveelheid en lange termijn denken?

Ik denk eerder dat Ferdinant een onderdeel van wishfull thinking heeft overgenomen.Zoals zovele succesrijke zakenmannen,waarvan niemand ooit iets verneemt.

In alle reacties die ik van je heb gelezen kwam ik slechts één positieve tegen en dat zegt toch wel iets over jezelf. Zolang je als ondernemer niet tot de multinationals behoort, dan moet je als ondernemer niet de illusie hebben dat iedereen je kent, want dan ga je jezelf met wishfull thinking bezighouden en als jurist ben ik daar te nuchter voor.

Mart
Erelid
Erelid

#72 Bericht door Mart » maandag 03 januari 2011, 14:17

Ferdinant schreef:
Beste Joop, die machines zijn inderdaad om het ijs te maken en het zijn de ingrediënten die uit Italië worden betrokken, maar waar het feitelijk omgaat, is het (simpele) idee om daar een ijssalon te beginnen.....je moet er maar opkomen. Hij zit in alle grote overdekte winkelscentra's in Bangkok en ik hoorde net van mijn vrouw, dat hij niet 6, maar inmiddels 14 ijssalons heeft. Wanneer je zoiets binnen 3 jaar presteert dan ben je m.i. een bovengemiddelde ondernemer.
:roll: :roll: :roll:
In een stad met ruim 12 M inwoners en 14 ijssalons :?:
Dus alleen indien je ergens woont met ca 850.000 inwoners zou het een succes kunnen zijn, en helaas is er in TH geen 2e stad met dat aantal inwoners, laat staan zoiets in een kleine dorpsgemeente. Bovendien waren er BKK reeds wel een honderd andere ijssalons, dus het was ook weer een copie. :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#73 Bericht door mooatje » maandag 03 januari 2011, 15:49

Ferdinant schreef:

Om de naam te weten hoef je alleen maar naar één van de grotere overdekte winkelcentra's van Bangkok te gaan of ga je mij straks ook nog naar zijn banksaldo vragen?
Neen,dat ga ik je niet vragen.Maar een eerlijk antwoord mag wel.Of ben je bang om ergens op betrapt te worden?
Trouwens,ik denk je dat je geen enkel idee hebt,wat zijn banksaldo is,tenzij veel fantasie want ik snap je geheimdoenerij niet.
En geheimdoenerij is meestal een groot onderdeel van fantasy.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#74 Bericht door mooatje » maandag 03 januari 2011, 16:27

Ferdinant schreef:
mooatje schreef:Winst op z'n Thai qua hoeveelheid en lange termijn denken?

In alle reacties die ik van je heb gelezen kwam ik slechts één positieve tegen en dat zegt toch wel iets over jezelf. Zolang je als ondernemer niet tot de multinationals behoort, dan moet je als ondernemer niet de illusie hebben dat iedereen je kent, want dan ga je jezelf met wishfull thinking bezighouden en als jurist ben ik daar te nuchter voor.
Als jij al de naam van die ondernemer niet kent,wie dan wel?Waarvoor ben je bang?Trouwens,als nuchtere jurist gedraag je je niet.Moeten we soms alles geloven wat iemand hier neerpoot?Sommigen zijn misschien zo goedgelovig,andere niet.Ben je nu jurist of niet,mij interesseert het me niet.Zou anders wel kunnen want juristen zijn berucht om alles te vertellen wat in hun kraam te pas komt.En onduidelijkheid staat dan voorop.

Trouwens ik ben multimiljonair,voor degenen die het willen geloven.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door menan » woensdag 05 januari 2011, 03:15

Ben schreef:
willem schreef:begin een auto wasserij.terwijl ze wachten serveer je eten en drinken.

Geweldig idee!! Nog een erbij liefst hier om de hoek waar er al 8 liggen en elkander kapot concureren.
Voordeel is dat je je koets voor 50 bath weer schoon is ipv 100 bath. :D
Vlakbij mijn huis kan ik mijn auto laten wassen voor 80 baht, maar zit wel een tijd in de hete zon of schaduw. Het gebeurt tevens allemaal erg primitief. Wel schoon van buiten.
Bij HomePro heeft iemand een professionele carwash neergezet + de mogelijkheid in een koele ruimte te wachten met een drankje. De auto schoon van binnen en buiten. Het was er redelijk druk.
Ik denk dat de keus van de meeste automobilisten wel hiervoor gemaakt wordt en de anderen het loodje zullen leggen.
Ik denk een goed voorbeeld van verbeterd aanbod. Kwaliteit wint altijd als de prijs/kwaliteit in goede verhouding staat tot het bestaande.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”