Sin sod
Moderator: Loempia
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Sin sod
100.000 baht per maand een eenvoudig lerarenpensoentje?
waar is dat en kan ik me nog aanmelden?
waar is dat en kan ik me nog aanmelden?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Standaard Lid
Wel, ik heb geen idee waar je het over hebt. En eerlijk gezegd, slaat het helemaal nergens op. Ik kan me zelfs moeilijk voorstellen dat er ook maar 1 farang in Thailand is die dit soort dingen doet. Wel, misschien eentje dan.Dit uiteraard geheel los van de auto voor de zus, de moeder en omdat pa en moe nu ruzie hebben en pa de auto heeft ingepikt een nieuwe auto voor moe

De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Volwaardig lid
Nou, ik kan je uit de droom helpen, het is helaas serieus en het overkomt meerdere farang...
Alleen al in het dorp van mijn vrouw zijn er 2 die totaal worden uitgekleed, nummer 3 is al alles kwijt en maar met de Noorderzon vertrokken, geen geld meer om terug naar Ierland te gaan ( en zijn geliefde staat ondertussen weer in de bar in Chiang Mai op zoek naar het volgende slachtoffer, want ja, het huis is immers nog niet afbetaald en staat wel op haar naam... )
.
Probleem is dat dat nou net die buitenlanders zijn die op hun eerste reis Thailand aan een eerste vrouw zijn blijven plakken, en geen vergelijkingsmateriaal hebben.
Dus ja, dan slik je een hoop voor zoete koek...
Alleen al in het dorp van mijn vrouw zijn er 2 die totaal worden uitgekleed, nummer 3 is al alles kwijt en maar met de Noorderzon vertrokken, geen geld meer om terug naar Ierland te gaan ( en zijn geliefde staat ondertussen weer in de bar in Chiang Mai op zoek naar het volgende slachtoffer, want ja, het huis is immers nog niet afbetaald en staat wel op haar naam... )

Probleem is dat dat nou net die buitenlanders zijn die op hun eerste reis Thailand aan een eerste vrouw zijn blijven plakken, en geen vergelijkingsmateriaal hebben.
Dus ja, dan slik je een hoop voor zoete koek...
-
- Expat
"En uiteraard moeten auto's contant worden afgerekend, want als je het op jaarlijkse afbetaling doet ben je in de ogen van het dorp een poor falang with no money".
Nu woon ik al ruim vijf jaar in Thailand, en ik wordt ook door de dorpelingen hier aangewezen als een "falang with no money". Want ik geef niets zomaar weg en als ik iets geef, sta ik er met mijn neus bovenop dat het ook uitgegeven wordt waarvoor het bestemd is. En iedereen hier heeft respect voor me, zowel in Ngao, als in Hang Dong.
Ik ben vrijgezel en leef lekker alleen hier in een mooi huis. En ik en alleen ik, bepaal waar mijn geld naartoe gaat. Niemand anders.
Nu woon ik al ruim vijf jaar in Thailand, en ik wordt ook door de dorpelingen hier aangewezen als een "falang with no money". Want ik geef niets zomaar weg en als ik iets geef, sta ik er met mijn neus bovenop dat het ook uitgegeven wordt waarvoor het bestemd is. En iedereen hier heeft respect voor me, zowel in Ngao, als in Hang Dong.
Ik ben vrijgezel en leef lekker alleen hier in een mooi huis. En ik en alleen ik, bepaal waar mijn geld naartoe gaat. Niemand anders.
-
- Standaard Lid
En zo is het maar net.En ik en alleen ik, bepaal waar mijn geld naartoe gaat. Niemand anders.
Zoals mijn advocatenkantoor bij de Usufruct zei: wie betaalt, bepaalt.
En ik geloof best dat er farang zijn die hun centjes hier verliezen omdat ze er volledig in geloven dat die jonge godin denkt dat hij ook een god is. Maar dan zeker niet op de manier die jij ons wilt laten geloven waarbij verschillende auto's worden gekocht voor diverse familieleden. Daar geloof ik helemaal niets van. Als je dat meegemaakt hebt, ok. Maar dan is dat wel een uitzondering en niet de regel.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Volwaardig lid
Jazeker heb ik dat zelf meegemaakt...Borowolf schreef:
En ik geloof best dat er farang zijn die hun centjes hier verliezen omdat ze er volledig in geloven dat die jonge godin denkt dat hij ook een god is. Maar dan zeker niet op de manier die jij ons wilt laten geloven waarbij verschillende auto's worden gekocht voor diverse familieleden. Daar geloof ik helemaal niets van. Als je dat meegemaakt hebt, ok. Maar dan is dat wel een uitzondering en niet de regel.
Je moet je voorstellen dat Sinterklaas en de Kerstman tegelijkertijd op bezoek komen bij een eenvoudige boerenfamilie uit de Isaan die als enig vervoermiddel een paar jaar oude brommer hebben en daar nog steeds op afbetalen...
De bomen groeien opeens tot in de hemel, het huis wordt opgeknapt, er komt een tractor, een auto, ook een auto voor de zus ( en natuurlijk behoorlijk wat "schmuck" voor de dames ), omdat de Farang de Isaan vies vindt en hij zijn vrouw niet vertrouwt koopt hij ook een huisje voor haar en haar kind net even buiten Chiang Mai ( met auto natuurlijk ) en omdat je voor gratis geld niets hoeft te doen kan de familie doen en laten wat ze willen, tot aan het verspelen door zuslief van 100.000 baht in een week met Heilo aan toe.
En hier is geen letter van gelogen.
Echt, d'r lopen malloten tussen, dat wil je niet weten...
- duikertje
- Volwaardig lid
Ja prachtig is dat, in Khorat zaten we rustig een biertje te doen bij een kennis die een restaurant/biergarden heeft komt een Hollander binnen met aan zijn arm een ons wel bekende dame.
Dat is een golddigger optima forma.
We raken uiteraard al snel aan de babbel want hij had al een tijdje geen NLer gezien en hij begon te vertellen dat hij het nu eindelijk eens goed getroffen had, een schat van een vrouw etc, etc,
hij was in een warm nest gekomen zo fijn.
Hij kende haar al een maand en had al een stuk grond voor haar gekocht, want dat was een koopje maar moest snel worden gekocht anders was het weg!!!!!! jawel heb dat al vaker gehoord.
Voor de lambal zoon had hij een brommer met zijspan gekocht want dan kon die weer gaan werken, alleen scheen die dat toch niet te doen.
Hij huurde een huis van een kennis van de familie en die woonde uiteraard bij hem in.
Nu wist de kennis van mij dat het huis wat hij huurde van haar was!!! want dat had voorheen een Engelsman gebouwd en die was eruit geknikkerd.
Wij hebben geprobeerd om een beetje met een omweg hem uit te leggen dat hij alles nog eens goed moest overdenken en niet te snel van stapel lopen want hij had nog meer grote plannen.
Het schijnt te zijn dat hij in NL dokter was en zijn praktijk heeft overgedaan aan een collega en daar nog het nodige geld van kreeg.
Maar liefde maakt blind en zijn schatje had wel in gaten dat wij hem probeerde bij te praten want ze moesten opeens snel weg.
We hebben nog geprobeerd om hem de volgende dag weer te spreken maar hij had geen tijd meer en we konden hem ook niet aan de telefoon krijgen.
Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat want ik had wel in de gaten dat hij er geestelijk doorheen zat en daar word door die snol handig gebruik van gemaakt.
Ja prachtig is dat, in Khorat zaten we rustig een biertje te doen bij een kennis die een restaurant/biergarden heeft komt een Hollander binnen met aan zijn arm een ons wel bekende dame.
Dat is een golddigger optima forma.
We raken uiteraard al snel aan de babbel want hij had al een tijdje geen NLer gezien en hij begon te vertellen dat hij het nu eindelijk eens goed getroffen had, een schat van een vrouw etc, etc,
hij was in een warm nest gekomen zo fijn.
Hij kende haar al een maand en had al een stuk grond voor haar gekocht, want dat was een koopje maar moest snel worden gekocht anders was het weg!!!!!! jawel heb dat al vaker gehoord.
Voor de lambal zoon had hij een brommer met zijspan gekocht want dan kon die weer gaan werken, alleen scheen die dat toch niet te doen.
Hij huurde een huis van een kennis van de familie en die woonde uiteraard bij hem in.
Nu wist de kennis van mij dat het huis wat hij huurde van haar was!!! want dat had voorheen een Engelsman gebouwd en die was eruit geknikkerd.
Wij hebben geprobeerd om een beetje met een omweg hem uit te leggen dat hij alles nog eens goed moest overdenken en niet te snel van stapel lopen want hij had nog meer grote plannen.
Het schijnt te zijn dat hij in NL dokter was en zijn praktijk heeft overgedaan aan een collega en daar nog het nodige geld van kreeg.
Maar liefde maakt blind en zijn schatje had wel in gaten dat wij hem probeerde bij te praten want ze moesten opeens snel weg.
We hebben nog geprobeerd om hem de volgende dag weer te spreken maar hij had geen tijd meer en we konden hem ook niet aan de telefoon krijgen.
Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat want ik had wel in de gaten dat hij er geestelijk doorheen zat en daar word door die snol handig gebruik van gemaakt.
-
- Erelid
In welk dorp in de Isaan woont de heer Duncan?Duncan schreef:
Jazeker heb ik dat zelf meegemaakt...
En hier is geen letter van gelogen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Waarom wil de heer Mart dit weten ?
De heer Duncan verblijft overigens ieder jaar een aantal maanden bij zijn vrouw in de buurt van Dan Sai. Omdat ik de heer Mart verder niet ken is dit alle informatie die hij vooralsnog krijgt.

De heer Duncan verblijft overigens ieder jaar een aantal maanden bij zijn vrouw in de buurt van Dan Sai. Omdat ik de heer Mart verder niet ken is dit alle informatie die hij vooralsnog krijgt.
-
- Erelid
Beste Duncan,
Het ging mij om de vogende zin:
" Echt, d'r lopen malloten tussen, dat wil je niet weten... "
Om te voorkomen dat ik er 1 tegen kom

Het ging mij om de vogende zin:
" Echt, d'r lopen malloten tussen, dat wil je niet weten... "
Om te voorkomen dat ik er 1 tegen kom

Was het maar waar dat ....................
-
- Standaard Lid

Laatst gewijzigd door Gijs-CNX op maandag 16 mei 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja.... het is genoeg geweest.
-
- Standaard Lid

Laatst gewijzigd door Gijs-CNX op maandag 16 mei 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja.... het is genoeg geweest.
-
- kenner
U heeft natuurlijk gelijk. Alleen dringt zich dan aan mij de vraag op wat het leven in een dergelijke materialistisch georienteerde dorpsgemeenschap voor u aantrekkelijk maakt.printen44 schreef:"En uiteraard moeten auto's contant worden afgerekend, want als je het op jaarlijkse afbetaling doet ben je in de ogen van het dorp een poor falang with no money".
U wordt pas gerespecteerd al u uw Hollands talent voor zuinigheid etaleert.
Men is pas een man als men zich niet laat uitknijpen. Ik kan me leukere plaatsen voorstellen om te wonen. Nederland bijvoorbeeld
-
- Expat
Jaren geleden besloot ik om in Thailand te gaan wonen. Niet omdat ik Nederland beu was, maar om een ander soort leven te lijden als ik eenmaal met de VUT was. En dat ander soort leven vond ik hier.Van der Meer schreef:U heeft natuurlijk gelijk. Alleen dringt zich dan aan mij de vraag op wat het leven in een dergelijke materialistisch georienteerde dorpsgemeenschap voor u aantrekkelijk maakt.printen44 schreef:"En uiteraard moeten auto's contant worden afgerekend, want als je het op jaarlijkse afbetaling doet ben je in de ogen van het dorp een poor falang with no money".
U wordt pas gerespecteerd al u uw Hollands talent voor zuinigheid etaleert.
Men is pas een man als men zich niet laat uitknijpen. Ik kan me leukere plaatsen voorstellen om te wonen. Nederland bijvoorbeeld
Ook toen al besloot ik dat ik onder geen beding een relatie met een Thaise of Thai zou willen hebben. Zoals iedereen betaalde ik leergeld en van je fouten moet je leren, zeg ik maar.
In Hang Dong, waar ik nu woon, maar ook in Ngao, waar ik vroeger woonde, was en ben ik niet de zuinige vrek. Trouwens in mijn hele leven niet. Wat ik wel doe ik dat ik zelf bepaal waar mijn geld naartoe gaat. Mijn buren in Ngao hadden vier kleinkinderen om op te voeden, Pa was spoorloos en Ma kwam een keer per jaar op bezoek. Die twee oudjes draaide op voor de verzorging en opvoeding van die kleinkinderen. Die buren werden door mij wel geholpen met geld en goederen want ik vond dat de kinderen niet de dupe moesten worden van de onverantwoordelijkheid van de ouders.
Maar ik wist precies waar mijn geld aan besteed werd, want er werd verantwoording afgelegd door die twee oudjes. Dus niet de zuinige Nederlander, maar wel de met verstand helpende Nederlander. En ik laat niet mijn hoofd op hol brengen door een fraaie Thaise dame of jongen. Ik woon hier met mijn verstand.
- jumbo
- Expat
Valt niets tegen de redenering van Printen in te brengen anders dan dat je nu eenmaal niet kan kiezen om wel of niet van iemand te houden of homo of hetero te worden...
Maar niet iedere vrouw is lid van de slangenkuil waar de meesten van ons denken dat hun ex-partners en toekomstige ex-partners vandaan komen.
Vriendschap en respect zijn een wezenlijk onderdeel van een relatie en ik merk dat het daar wel eens aan schort.... denk dat daar meer de schoen wringt dan waar dan ook.. en geldt van beide kanten....
Hier zie ik maar al te vaak hopenloos verliefde mannen rondlopen met vriendinnen die echt wel aan wat anders denken... heb boer zoekt vrouw nog nimmer gezien op de TV maar ze kunnen hier zo een paar afleveringen maken in de voltooide tijd; Boer vindt vrouw...
Sin Sod heb ik, mede door ervaring, van begrepen dat het is om de kosten te dekken van het feest en alle bijkomende kosten. En als Showgeld is een onderdeel van het gebeuren.
Het hele dorp weet dat het showgeld is dus eigenlijk zou het overbodig moeten zijn maar kennelijk zijn er een paar die het aan de gang houden, waarschijnlijk die 'gelukkigen' die een geemigreerde melkkoe/walking ATM hebben gevonden die dom genoeg is om denken dat liefde te koop is.
Tenzij je dat natuurlijk overeenkomt met je nieuw levens partner...
Van der Meer was in zijn niet alles dekkende lading wat gemakkelijk over de werkelijk enige echte groep expats heen gestapt, de werkende expat... Daar ben ik onderdeel van maar er is nog geen Thaise bij mij komen aankloppen met dergelijke bedragen, ik heb voldoende expat collega's die getrouwd zijn met een Thaise, heb die bedragen ook daar nimmer voorbij zien komen of nimmer van horen spreken. En daar zitten gasten tussen voor wie 400.000 thb minder is als het vermeende 'lerarenpensioentje'...
Maar niet iedere vrouw is lid van de slangenkuil waar de meesten van ons denken dat hun ex-partners en toekomstige ex-partners vandaan komen.
Vriendschap en respect zijn een wezenlijk onderdeel van een relatie en ik merk dat het daar wel eens aan schort.... denk dat daar meer de schoen wringt dan waar dan ook.. en geldt van beide kanten....
Hier zie ik maar al te vaak hopenloos verliefde mannen rondlopen met vriendinnen die echt wel aan wat anders denken... heb boer zoekt vrouw nog nimmer gezien op de TV maar ze kunnen hier zo een paar afleveringen maken in de voltooide tijd; Boer vindt vrouw...
Sin Sod heb ik, mede door ervaring, van begrepen dat het is om de kosten te dekken van het feest en alle bijkomende kosten. En als Showgeld is een onderdeel van het gebeuren.
Het hele dorp weet dat het showgeld is dus eigenlijk zou het overbodig moeten zijn maar kennelijk zijn er een paar die het aan de gang houden, waarschijnlijk die 'gelukkigen' die een geemigreerde melkkoe/walking ATM hebben gevonden die dom genoeg is om denken dat liefde te koop is.
Tenzij je dat natuurlijk overeenkomt met je nieuw levens partner...
Van der Meer was in zijn niet alles dekkende lading wat gemakkelijk over de werkelijk enige echte groep expats heen gestapt, de werkende expat... Daar ben ik onderdeel van maar er is nog geen Thaise bij mij komen aankloppen met dergelijke bedragen, ik heb voldoende expat collega's die getrouwd zijn met een Thaise, heb die bedragen ook daar nimmer voorbij zien komen of nimmer van horen spreken. En daar zitten gasten tussen voor wie 400.000 thb minder is als het vermeende 'lerarenpensioentje'...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum