Bisschop Gijsen aangeklaagd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gast

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#61 Bericht door Gast » dinsdag 02 november 2010, 17:40

printen44 schreef:Konijntje, konijntje toch. 22 jaar en al met kinderen opgescheept, waar je niet naar mag gluren. [|(

Maar er is nog redding voor jouw. Gratis en voor niks, een cursus wellevendheid bij de Zusters Carmelitessen. Ongeschoeide Carmelitessen wel. Kan je meteen leren op sandalen te lopen. :D
Ik heb geen kinderen. Maar als jij het normaal vindt om naar kinderen te gluren..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#62 Bericht door prajak » dinsdag 02 november 2010, 17:45

Ik heb geen koters. Ik zie wel eens mensen naar mijn katten gluren ! Want ik heb katten met lange staarten en nog goed opgevoed ook en dat is bijzonder in dit land. Ik laat dat gaarne toe.

De opmerking over mijn ouders is onkies. Ik heb in dit forum al eens opgemerkt dat je familie van forumleden er buiten moet houden. Een dergelijke opmerking is slappe hap en naar jouw verkeerde bedoelingen kan ik alleen maar raden. En ook daar heb ik een mening over, Gast. Het wordt nu echt tijd dat je eens uit de hoge hoed komt. Je wordt nu onfatsoenlijk.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#63 Bericht door printen44 » dinsdag 02 november 2010, 17:53

Gast schreef:
printen44 schreef:Konijntje, konijntje toch. 22 jaar en al met kinderen opgescheept, waar je niet naar mag gluren. [|(

Maar er is nog redding voor jouw. Gratis en voor niks, een cursus wellevendheid bij de Zusters Carmelitessen. Ongeschoeide Carmelitessen wel. Kan je meteen leren op sandalen te lopen. :D
Ik heb geen kinderen. Maar als jij het normaal vindt om naar kinderen te gluren..
Maar ik bied je die gratis cursus wellevendheid aan. Maak je daar geen gebruik van? Je stelt me teleur, konijntje. Ik had verwacht dat je deze aanbieding van mij met beide handen zou aanpakken.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#64 Bericht door Sert » dinsdag 02 november 2010, 17:58

Jaren geleden zat ik met enkele collega's rond de tafel om de opname van een nieuwe patient te bespreken. Deze persoon had enkele minderjarigen verkracht, was veroordeeld en werd voor behandeling in een forensische psychiatrische inrichting geplaatst.

Ik maakte als geintje de opmerking: "zet 'm in de isoleercel en laat vervolgens de vader van een slachtoffer een half uurtje erbij in de cel.
Uitstekende therapie, scheelt de staat een hoop geld en ons een hoop werk."
Natuurlijk behoor je dat soort dingen niet te zeggen, maar de collega's die kinderen hadden reageerden allemaal met "nou, als het mijn dochter was geweest...."

Het overgrote deel van dit soort berichten hoor je slechts via de media en maak je niet in praktijk mee, en dat is niet meer dan normaal. En vanuit zo'n positie kun je daar nog een afgewogen mening over hebben.
Maar degenen die deze ellende in praktijk hebben moeten meemaken....

Alle rotzooi die nu bekend wordt over de Kerk, is waarschijnlijk al decennia lang aan de gang. Maar nu pas gaat de berichtgeving dankzij internet vliegensvlug en is er geen eenzijdige controle meer over wat er wel en niet in het nieuws komt (daarom probeert de overheid nu van alles om weer grip te krijgen op internet).
De Kerk wordt nu pas op grote schaal geconfronteerd met de vruchten van hun "Celibate" levensstijl. Een niet-natuurlijke levensstijl die ver na Christus verzonnen is. Met als gevolg een stel sexueel gefrustreerde viespeuken die hun handjes niet thuis kunnen houden.

Gast

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#65 Bericht door Gast » dinsdag 02 november 2010, 18:16

prajak schreef:Ik heb geen koters. Ik zie wel eens mensen naar mijn katten gluren ! Want ik heb katten met lange staarten en nog goed opgevoed ook en dat is bijzonder in dit land. Ik laat dat gaarne toe.

De opmerking over mijn ouders is onkies. Ik heb in dit forum al eens opgemerkt dat je familie van forumleden er buiten moet houden. Een dergelijke opmerking is slappe hap en naar jouw verkeerde bedoelingen kan ik alleen maar raden. En ook daar heb ik een mening over, Gast. Het wordt nu echt tijd dat je eens uit de hoge hoed komt. Je wordt nu onfatsoenlijk.
Verkeerde bedoelingen? Nee hoor, zo bedoel ik het niet. Maar mensen die zeggen dat ze iets niet erg vinden, waarvan ik het respectloos vind, dan betrek ik het inderdaad tot zijn of haar eigen omgeving. Meestal vinden ze het dan inderdaad wel erg.

Gast

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#66 Bericht door Gast » dinsdag 02 november 2010, 18:21

prajak schreef:Ik heb geen koters. Ik zie wel eens mensen naar mijn katten gluren ! Want ik heb katten met lange staarten en nog goed opgevoed ook en dat is bijzonder in dit land. Ik laat dat gaarne toe.

De opmerking over mijn ouders is onkies. Ik heb in dit forum al eens opgemerkt dat je familie van forumleden er buiten moet houden. Een dergelijke opmerking is slappe hap en naar jouw verkeerde bedoelingen kan ik alleen maar raden. En ook daar heb ik een mening over, Gast. Het wordt nu echt tijd dat je eens uit de hoge hoed komt. Je wordt nu onfatsoenlijk.
Is het niet wat hypocriet om iets niet erg te vinden zo lang het maar bij een ander gebeurt? Ik bedoelde het niet beledigend.

Gast

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#67 Bericht door Gast » dinsdag 02 november 2010, 18:35

Sert schreef:Jaren geleden zat ik met enkele collega's rond de tafel om de opname van een nieuwe patient te bespreken. Deze persoon had enkele minderjarigen verkracht, was veroordeeld en werd voor behandeling in een forensische psychiatrische inrichting geplaatst.

Ik maakte als geintje de opmerking: "zet 'm in de isoleercel en laat vervolgens de vader van een slachtoffer een half uurtje erbij in de cel.
Uitstekende therapie, scheelt de staat een hoop geld en ons een hoop werk."
Natuurlijk behoor je dat soort dingen niet te zeggen, maar de collega's die kinderen hadden reageerden allemaal met "nou, als het mijn dochter was geweest...."

Het overgrote deel van dit soort berichten hoor je slechts via de media en maak je niet in praktijk mee, en dat is niet meer dan normaal. En vanuit zo'n positie kun je daar nog een afgewogen mening over hebben.
Maar degenen die deze ellende in praktijk hebben moeten meemaken....

Alle rotzooi die nu bekend wordt over de Kerk, is waarschijnlijk al decennia lang aan de gang. Maar nu pas gaat de berichtgeving dankzij internet vliegensvlug en is er geen eenzijdige controle meer over wat er wel en niet in het nieuws komt (daarom probeert de overheid nu van alles om weer grip te krijgen op internet).
De Kerk wordt nu pas op grote schaal geconfronteerd met de vruchten van hun "Celibate" levensstijl. Een niet-natuurlijke levensstijl die ver na Christus verzonnen is. Met als gevolg een stel sexueel gefrustreerde viespeuken die hun handjes niet thuis kunnen houden.
Helemaal mee eens. En ik heb kinderen mee gemaakt die waren misbruikt, geloof me, op wat voor manier de misbruik ook plaats vindt, dat wens je geen enkel kind (en de ouders) toe.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#68 Bericht door Gardensafari » dinsdag 02 november 2010, 19:39

Sert schreef: De Kerk wordt nu pas op grote schaal geconfronteerd met de vruchten van hun "Celibate" levensstijl. Een niet-natuurlijke levensstijl die ver na Christus verzonnen is. Met als gevolg een stel sexueel gefrustreerde viespeuken die hun handjes niet thuis kunnen houden.
Niet zo ver na Christus. Het is één van de vele uitwassen van de stichter van de Christelijke kerk: Paulus. Hij heeft het Christendom vorm gegeven en oneindig veel regels geïntroduceerd, waar je Christus zelf nooit over hebt gehoord. Maar ja, als voormalig gelovige denk ik met vele anderen dat Christus een paganist was. Paganisten zijn mensen die het leven als geheel als God zien. En in ieder mens zit dus een stukje God. En tegen die God kun je praten, zoals Christus deed. Maar de god van de paganisten is dus niet de God van de joden: een centrale, zelfstandige, sturende macht. En ook nog eens een rascist, want alleen de joden zijn het "uitverkoren volk". En dat is dus maar een heel klein deel (miniem zou ik zo zeggen) van de wereldbevolking.

En tsja. Monnikken en zusters leefden altijd strikt gescheiden. Homoseksuelen werden door die kloosters uiteraard aangetrokken. En van homoseksuele contacten komen geen kinderen en dus geen bewijzen. Niet iedere monnik of non is natuurlijk een seksuele viespeuk, maar het klooster was natuurlijk wel een plaats waar veel viespeuken zich konden thuisvoelen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#69 Bericht door Gardensafari » dinsdag 02 november 2010, 19:47

Gast schreef: Helemaal mee eens. En ik heb kinderen mee gemaakt die waren misbruikt, geloof me, op wat voor manier de misbruik ook plaats vindt, dat wens je geen enkel kind (en de ouders) toe.
Over wat misbruik precies is kunnen we nog dimdammen, maar in hoofdlijnen ben ik het helemaal met je eens.
Een volwassene hoort met zijn tengels van een kind af te blijven.

Toch is ook hier een schemergebied. Lees Nabokov's "Lolita". Of kijk naar "Het Debuut" (1977) met Gerard Cox en Marina de Graaf.
In beide gevallen is overigens geen sprake van misbruik, want dat is altijd fout. Het zijn nuances op de bewering dat een volwassene met zijn tengels van kinderen moet afblijven.
Bovendien gaat het in beide gevallen om pubers, altijd al een probleemgroep. Voor kinderen tot de puberleeftijd gaat mijn hoofdregel wel zonder discussie op.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#70 Bericht door Sert » dinsdag 02 november 2010, 20:12

Gardensafari schreef:...
Bovendien gaat het in beide gevallen om pubers, altijd al een probleemgroep. Voor kinderen tot de puberleeftijd gaat mijn hoofdregel wel zonder discussie op.
Da's inderdaad een grijs gebied. Als twee tieners met elkaar zijn, en op die wijze aan hun ontdekkingstocht beginnen, is dat acceptabel en normaal (hoewel de meeste ouders dat liever veel later zien gebeuren).

Maar als een volwassene vervolgens meent een handje te moeten helpen bij die ontdekkingsreis, dan is die persoon willens en wetens fout bezig.
En het is helaas al meerdere keren bewezen dat zulke figuren graag op vakantie gaan naar Laos en Cambodia om daar hun lusten bot te vieren op tieners. Gelukkig is zelfs dat nu strafbaar in de Nederlandse wet.

Gast

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#71 Bericht door Gast » dinsdag 02 november 2010, 20:45

Sert schreef:
Gardensafari schreef:...
Bovendien gaat het in beide gevallen om pubers, altijd al een probleemgroep. Voor kinderen tot de puberleeftijd gaat mijn hoofdregel wel zonder discussie op.
Da's inderdaad een grijs gebied. Als twee tieners met elkaar zijn, en op die wijze aan hun ontdekkingstocht beginnen, is dat acceptabel en normaal (hoewel de meeste ouders dat liever veel later zien gebeuren).

Maar als een volwassene vervolgens meent een handje te moeten helpen bij die ontdekkingsreis, dan is die persoon willens en wetens fout bezig.
En het is helaas al meerdere keren bewezen dat zulke figuren graag op vakantie gaan naar Laos en Cambodia om daar hun lusten bot te vieren op tieners. Gelukkig is zelfs dat nu strafbaar in de Nederlandse wet.
In Nederland ja. Helaas hebben de kinderen in Laos daar weinig aan. Het is een afwijking, waar een pedofiel niks aan kan doen. Het moet zeker bespreekbaar zijn, zodat zij hulp kunnen krijgen. Maar een pedofiel die de fout in gaat, zou wat mij betreft nooit meer vrij mogen komen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#72 Bericht door Gardensafari » dinsdag 02 november 2010, 22:55

Gast schreef:
Sert schreef:
Gardensafari schreef:...
Bovendien gaat het in beide gevallen om pubers, altijd al een probleemgroep. Voor kinderen tot de puberleeftijd gaat mijn hoofdregel wel zonder discussie op.
Da's inderdaad een grijs gebied. Als twee tieners met elkaar zijn, en op die wijze aan hun ontdekkingstocht beginnen, is dat acceptabel en normaal (hoewel de meeste ouders dat liever veel later zien gebeuren).

Maar als een volwassene vervolgens meent een handje te moeten helpen bij die ontdekkingsreis, dan is die persoon willens en wetens fout bezig.
En het is helaas al meerdere keren bewezen dat zulke figuren graag op vakantie gaan naar Laos en Cambodia om daar hun lusten bot te vieren op tieners. Gelukkig is zelfs dat nu strafbaar in de Nederlandse wet.
In Nederland ja. Helaas hebben de kinderen in Laos daar weinig aan. Het is een afwijking, waar een pedofiel niks aan kan doen. Het moet zeker bespreekbaar zijn, zodat zij hulp kunnen krijgen. Maar een pedofiel die de fout in gaat, zou wat mij betreft nooit meer vrij mogen komen.
Nee, een Nederlander die in Laos, Cambodja of de Filipijnen (ook een berucht land op dat gebied) dergelijke dingen flikt, kan in Nederland worden veroordeeld.
Dat is al een paar pedofielen die in Thailand hun lusten hebben gebotvierd overkomen.
En dat de pedofiel er niets aan kan doen is een brug te ver.
Er zijn genoeg mensen met pedofiele neigingen die zich wel inhouden.
Er zit een verschil tussen een pedofiel en een pedofiel die z'n handjes niet kan thuishouden.

Over de pedofilie in Thailand heb ik mij altijd al verbaasd.
Toen ik 15 jaar geleden op Koh Samui was, zag je het soms nog.
Een oude viezerik met een kind van 10 aan de hand (en overduidelijk niet zijn eigen kind).
Later heb ik het niet meer gezien.
In het geniep zal het nog wel gebeuren, maar volgens mij nu niet of nauwelijks meer in het openbaar.
Bovendien: de leeftijd van Thaise (Aziatische) vrouwen is soms lastig in te schatten.
In Thailand is een campagne gevoerd, waardoor het verschijnsel ook daar veroordeeld wordt. Gelukkig!
Maar dat het er ooit was, heeft mij altijd verbaasd, omdat over het algemeen de Thai gek zijn op kinderen.
En dat in de positieve betekenis van het begrip.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#73 Bericht door prajak » woensdag 03 november 2010, 00:57

" omdat over het algemeen de Thai gek zijn op kinderen...."

Het is goed dat je een voorbehoud maakt. Hier worden nog steeds kinderen verkocht omdat de ouders het niet aan kunnen; geldgebrek, prostitutie en drugs, een-ouder gezinnen waarvan moeder aan de drank en de prostitutie, drugs, etc. Of het kind zit bij oma en die wordt ziek en dan....ja, dan de hoogste bieder. Pa zit immers in de bak en ma doet ver weg het enige dat ze kan en is aan de drugs....

De RK Kerk in dit deel van de Isan heeft een hulpteam klaar staan dat er op af vliegt als de tamtam doorgeeft dat er een openbare verkoping van een kind aan staat te komen. Men probeert eerst de familie te bewegen het kind vrijwillig af te geven aan het kindertehuis maar als het echt moet dan bieden ze mee en "kopen" het kind om mee te nemen naar een fatsoenlijke opvang. Ik heb de eer af en toe een tehuis in mijn regio te bezoeken, kinderen met en zonder de gevreesde besmetting, ben een soort "peetvader" van een meisje, al zeven jaar, bezoek haar af en toe, ze wordt straks 12 en ze kan met de pillen en overigens een liefderijk en gezond bestaan een leven opbouwen.

Moet je nagaan, voor farang vrijwilligers die daar in de grote schoolvacantie komen werken is er een reglement waarin bepaald is dat iedere toenadering op sexueel terrein direct aan de politie wordt doorgegeven ! Zelfs die al zo getroffen groep wordt nog benaderd door pedo's.

HIV-besmetten en mensen die het stadium AIDS hebben bereikt hoeven ook niet op mededogen te rekenen. Op Haiti is net een noodziekenhuis voor opvang van cholera-lijders verplaatst want de buurt was bang besmet te raken. Ach, dat is in Thailand al zolang er HIV is. Mensen die besmet zijn worden met kinderen en al letterlijk een dorp uitgeranseld en zelfs de lokale school en de kliniek weigeren ze. Ja, anders lopen de andere klanten weg. HIV besmetten sterven letterlijk langs de kant van de weg in het rijstveld, de familie er om heen, om er snel bij te zijn de schande van de familie op te stoken.

Vind je dit hartje grote stad ? Zie je dit langs de openbare weg ? Natuurlijk niet, maar er zijn gebieden in Thailand die zo ver van de moderne beschaving afliggen en nog zo dicht bij de tijd der medicijnmannen en dorpsoudsten dat het nog steeds voorkomt.

Er moet nog veel water door de Mehkong gaan .......

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#74 Bericht door Luc » woensdag 03 november 2010, 06:00

we leven in een hele grijze wereld.
Wit- zwart uitspraken, regels, vanuit de beperkte Europese (Ned. Bel. Duitsl. enz) geest van normen en waarden zijn nogal bekrompen.
90 procent van de mensheid, denkt, doet en gedraagd zich anders.
Hier word er veel reklame en show gemaakt als men een pedofiele, misdadige buitenlander oppakt.
Zelfs al als de authoriteiten alleen maar een vermoeden hebben wordt hij al direkt openbaar ten schande gezet.
Moest die zelfde regel ook worden toegepast op de plaatselijke bevolking...
dan moeten ze voor elke buitenlander 100-den van hier oordelen en veroordelen.
Overal in de wereld wordt er met twee maten en gewichten gegoogeld.
Bvb. als priester over hoger verkeerd doet wordt totaal anders uitgelegd maar ook gestraft dan bij de modale man.
Thaien, gek op kinderen...??
Hier, informeer maar eens wat er achter, voor en tussen de watmuren gebeurd.
Of bij de hogere posities...
Wat is pedofilie...Europese regel, Afrikaanse regel, Arabische regel, stammen regel....enz...
Levenslang opsluiten ....wie gaat dat betalen, jij...?

tawan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bisschop Gijsen aangeklaagd

#75 Bericht door dutch » woensdag 03 november 2010, 06:44

Er zijn er op het forum ,die de laatste twee posten maar eens zeer goed moeten lezen en herlezen.
De dagelijkse praktijk ( en soms eeuwenlange gewoontes) tegenover onze moraal.
Ik hoef deze moraal overigens niet te verloochenen, omdat er elders in de wereld anders wordt gedacht.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”