Nederlandse cultuur volgens een 5 jarige

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nederlandse cultuur volgens een 5 jarige

#61 Bericht door Jim » zondag 18 juli 2010, 15:20

'domme' kwam van perry, geloof ik :)

ik zeg niet 'doe dit, doe dat'.
ik vertel alleen hoe ik het zie.

en na wat speurwerk op internet merk ik dat ik niet de enige ben met die mening.
de meeste met deze mening zijn trouwens blanke westerlingen uit andere westerse landen.

anouk is volgens mij ook blank..
ROTTERDAM - "Waarom vieren mensen in godsnaam nog Sinterklaas?", twittert Anouk vandaag. Ze vindt het in haar eigen woorden een "racistisch baggerfeest" dat volgens haar verboden zou moeten worden.

Het lijkt er dus op dat Anouk, zwanger van haar vierde, helemaal geen pakjesavond organiseert voor haar kids. (BF) bron: ad.nl
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

taam
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door taam » zondag 18 juli 2010, 15:33

Jim schreef:patsen met in het buitenland geroofde cultuur en een zeer racistisch volksfeest.

erg nederlands, inderdaad :oops:

Je eerste opmerking in dit topic hakt er al in.
Je kan zelf beter het topic nog eens goed doorlezen.!

Nederland pats helemaal niet met het Sinterklaasfeest. En het is een volksfeest, maar hoe kom je
erbij dat het racitisch is. Dat maak jij ervan, maar de meesten zullen dat niet vinden.

En dat jij het Sinterklaas feest bij je opvoeding er niet bij gekregen hebt, is jou probleem.

No hard feelings.
:|

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door Jim » zondag 18 juli 2010, 16:03

taam schreef:
Jim schreef:patsen met in het buitenland geroofde cultuur en een zeer racistisch volksfeest.

erg nederlands, inderdaad :oops:

Je eerste opmerking in dit topic hakt er al in.
Je kan zelf beter het topic nog eens goed doorlezen.!

Nederland pats helemaal niet met het Sinterklaasfeest.
je beschuldigt mij van niet goed lezen terwijl je niet door hebt dat het geroofde cultuur gedeelte over K3 ging.
had je moeten weten als je zelf het topic goed had gelezen... projectie dus.
En het is een volksfeest, maar hoe kom je
erbij dat het racitisch is. Dat maak jij ervan
maar de meesten zullen dat niet vinden.
de meeste nederlanders niet.
daar heb je gelijk in.

de wereld kijkt er anders tegen aan.
I go to an International School where I meet a lot of people that only stay in The Netherlands for like a year or so, and they're quite 'confused' about this thing. They see a white guy, dressed in red/gold garments, with a staff, sitting on a horse, while he has black people doing all the work. And I mean, they do ALL the work. There's one for holding his book, there's one for taking care of his horse, there's a few wrapping the presents, etc And even their names are based on their job, book-piet, wrapping-piet, horse-piet. The only thing that the rich white guy does is sit on a horse, decide what is bought, and giving orders.
http://ipower.ning.com/forum/topics/sin ... elebration
The story of Black Pete is unique on the continent and it is also one of Europe's oddest and most titilating Christmas traditions -- one that tends to raise the eyebrows of foreign visitors and local immigrants. No small number of people see the yuletide character as a racist emblem of Holland's colonial past.
http://www.spiegel.de/international/eur ... 74,00.html
En dat jij het Sinterklaas feest bij je opvoeding er niet bij gekregen hebt, is jou probleem.
ik ben gewoon een hollandse jongen met dezelfde culturele opvoeding als de meeste nederlanders.
er is me wel geleerd om zelf na te denken en geen zaken zomaar voor zoete koek aan te nemen.
No hard feelings. :|
none taken.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door Pieter » zondag 18 juli 2010, 16:27

Als iemand nu kritiek had op die studio 100 kinder geldklopperij K3 genaamd dat had ik nog begrepen :ugeek: :ugeek:

maar onze goed heiligman :?: :?: :?:

Trouwens vanuit mijn christelijke achtergrond is er wel dus jaren voor gevochten om
die rare (katholieke) man met baard ook zijn kunstje op christelijke scholen uit te oefenen

die christenen zijn niet zo van vieren en dat was dus gewoon een bevrijding. Om dat voor elkaar te krijgen

En buitenlanders snappen dat niet.

nee bekrompen mensen snappen dat niet net als ons drugsbeleid en ons abortusbeleid etc :twisted :twisted :o :idea:

Pieter :)

somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#65 Bericht door somtam » donderdag 22 juli 2010, 16:58

Jim schreef:
anouk is volgens mij ook blank..
ROTTERDAM - "Waarom vieren mensen in godsnaam nog Sinterklaas?", twittert Anouk vandaag. Ze vindt het in haar eigen woorden een "racistisch baggerfeest" dat volgens haar verboden zou moeten worden.

Het lijkt er dus op dat Anouk, zwanger van haar vierde, helemaal geen pakjesavond organiseert voor haar kids. (BF) bron: ad.nl
Waarschijnlijk om de voorkeur (huidskleur/afkomst) van haar vriendje(s), zo ook Doutze Kroeze vandaar hun "afkeer".

Waarschijnlijk ook niet toen ze 5 jaar jong waren :geek: .

Daar wordt aan de deur geklopt hard geklopt zacht geklopt :evil:
Liever 10 vogel's in de lucht dan 1 in de hand.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door Jim » donderdag 22 juli 2010, 17:08

bij een hoop mensen worden nu eenmaal pas de ogen geopend als ze in contact komen met een andere cultuur.
ik denk dat de gemiddelde mening over thailand op dit forum ook behoorlijk verschilt van de mening van de gemiddelde nederlander die thailand alleen kent van de EO documentaire over pattaya.

ennuh.. we doen weer meer dingen niet meer op volwassen leeftijd die we wel deden toen we 5 waren.
gelukkig maar ;)

somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#67 Bericht door somtam » donderdag 22 juli 2010, 17:23

Jim schreef:bij een hoop mensen wordt nu eenmaal pas de ogen geopend als ze in contact komen met een andere cultuur.
ik denk dat de gemiddelde mening over thailand op dit forum ook behoorlijk verschilt van de mening van de gemiddelde nederlander die thailand alleen kent van de EO documentaire over pattaya.

ennuh.. we doen weer meer dingen niet meer op volwassen leeftijd die we wel deden toen we 5 waren.
gelukkig maar ;)
Vandaar het woord "FARANG"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Farang

Discriminatie begint al bij de onderscheidt tussen een heren en dames toilet.

Refuse to grow up.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#68 Bericht door Jim » donderdag 22 juli 2010, 17:33

tja, over racisme in thailand hoeven we helemaal niet te beginnen.
elke niet-thai is gewoon een untermensch die alleen geduld wordt omdat hij (of zij) geld komt brengen.

zelfs mensen uit india 'stinken', waarbij ze vergeten dat boeddha ook uit india kwam.
zo zie je hoe verschrikkelijk kortzichtig racisme is.

maar ja, dat is weer een andere discussie :)

discrimineren is overigens niet hetzelfde als racisme.
je kan namelijk discrimineren op ras ;)

somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#69 Bericht door somtam » donderdag 22 juli 2010, 17:44

Jim schreef:discrimineren is overigens niet hetzelfde als racisme.
En dan wordt het weer racisme :roll: .

In iedergeval vieren wij nog heerlijk pakje's avond met me lichtgekleurde van een ander land afkomstige echtgenote, en ondanks zij van boedhistische komaf is, zodra de goedheiligman weer met de boot naar spanje vaart stuurt zij me al op pad om de kerstboom aan te schaffen en staan we hem samen op te tuigen. :mrgreen:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#70 Bericht door Jim » donderdag 22 juli 2010, 18:25

het staat een ieder vrij om in wat-dan-ook te geloven en of te vieren.

zoals bij het kerstbomenfeest weet nog maar een handvol mensen wat ze eigenlijk vieren.
over pasen en pinksteren zullen we maar niet beginnen.

een ieder z'n fabel zullen we maar zeggen..

somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#71 Bericht door somtam » donderdag 22 juli 2010, 20:03

Jim schreef:het staat een ieder vrij om in wat-dan-ook te geloven en of te vieren.

zoals bij het kerstbomenfeest weet nog maar een handvol mensen wat ze eigenlijk vieren.

...En laten we dat ook vooral doen, zo kunnen de supermarkten etc op 2de kerstdag zo nodig open en vangt de een het ander weer op, wanneer de ander na het vermoeiende ramadan het suikerfeest viert, of als men slachtfeest heeft ;) .

Zo houden we het in balans zullen we maar zeggen ;) .

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#72 Bericht door perry » donderdag 22 juli 2010, 22:00

somtam schreef:
Jim schreef:het staat een ieder vrij om in wat-dan-ook te geloven en of te vieren.

...En laten we dat ook vooral doen, zo kunnen de supermarkten etc op 2de kerstdag zo nodig open en vangt de een het ander weer op, wanneer de ander na het vermoeiende ramadan het suikerfeest viert, of als men slachtfeest heeft ;) .

Zo houden we het in balans zullen we maar zeggen ;) .
Inderdaad zou houden we de Economie in balans gelukkig dat een 5 jarige daar zich nog geen zorgen om maakt en kan vertellen over Sinterklaas en andere leuke dingen die voor hem iets is om naar uit te kijken.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#73 Bericht door Gardensafari » donderdag 22 juli 2010, 22:37

Aan sinterklaas heb ik een trauma overgehouden. Op een gegeven moment dacht ik al dat hij niet kon bestaan.
Welke idioot gooit er nu pakjes door de schoorsteen? Die verbranden toch gewoon in de kachel?
En een paard op een dak?

Maar toen mij werd bevestigd dat het waar was: sinterklaas bestaat niet, werd ik vreselijk boos.
Het was dus één groot complot.
Niemand kun je vertrouwen: de juf niet, je ouders niet en zelfs je opa en oma niet.
Ik ben toen (en ik was jong, al weet ik de exacte leeftijd niet meer) het vertrouwen kwijtgeraakt in het geloof, de sprookjes en al het andere dat hoort bij de kinderijd.
Een volwassen vent die over het water loopt. Pfoeh, het mocht wat.
Een oud vrouw dat op een bezemsteel rondvliegt: wat een bullsh...

Als mensen nu tegen mij zeggen: "er is een God", word ik woest.
Als mensen nu tegen mij zeggen: "er is meer tussen hemel en aarde", vraag ik aleen maar: "heb je ook maar een spoor van bewijs?"
De lulverhalen die je dan terugkrijgt, doen sterk denken aan de verhalen over sinterklaas en de sprookjes op de kleuterschool.

Daarom: hoe sneller we ophouden kinderen te belazeren met sinterklaas en god, hoe beter.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat

#74 Bericht door dutch » vrijdag 23 juli 2010, 01:36

somtam schreef:
Jim schreef:discrimineren is overigens niet hetzelfde als racisme.
En dan wordt het weer racisme :roll: .

In iedergeval vieren wij nog heerlijk pakje's avond met me lichtgekleurde van een ander land afkomstige echtgenote, en ondanks zij van boedhistische komaf is, zodra de goedheiligman weer met de boot naar spanje vaart stuurt zij me al op pad om de kerstboom aan te schaffen en staan we hem samen op te tuigen. :mrgreen:
En zo ging het bij ons ook :mrgreen: :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#75 Bericht door Ben » vrijdag 23 juli 2010, 04:48

Gardensafari schreef:Aan sinterklaas heb ik een trauma overgehouden. Op een gegeven moment dacht ik al dat hij niet kon bestaan.
Welke idioot gooit er nu pakjes door de schoorsteen? Die verbranden toch gewoon in de kachel?
En een paard op een dak?

Maar toen mij werd bevestigd dat het waar was: sinterklaas bestaat niet, werd ik vreselijk boos.
Het was dus één groot complot.
Niemand kun je vertrouwen: de juf niet, je ouders niet en zelfs je opa en oma niet.
Ik ben toen (en ik was jong, al weet ik de exacte leeftijd niet meer) het vertrouwen kwijtgeraakt in het geloof, de sprookjes en al het andere dat hoort bij de kinderijd.
Een volwassen vent die over het water loopt. Pfoeh, het mocht wat.
Een oud vrouw dat op een bezemsteel rondvliegt: wat een bullsh...

Als mensen nu tegen mij zeggen: "er is een God", word ik woest.
Als mensen nu tegen mij zeggen: "er is meer tussen hemel en aarde", vraag ik aleen maar: "heb je ook maar een spoor van bewijs?"
De lulverhalen die je dan terugkrijgt, doen sterk denken aan de verhalen over sinterklaas en de sprookjes op de kleuterschool.

Daarom: hoe sneller we ophouden kinderen te belazeren met sinterklaas en god, hoe beter.

Sterkte

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”