Vervolg(ing) Thaksin

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Re: Vervolg(ing) Thaksin

#61 Bericht door RuudThai » zaterdag 13 maart 2010, 19:07

Ferwert schreef:Dat lees je morgen niet in de Amataya media. Je leest alleen dat niet zo veel mensen komen als ze expecteren. Ze vertellen je dat er 30,000 mensen zijn, wanneer are 100,000 ben. En om journalism ethics om te report de truth, dan protecting hunself en zeggen dat de politie zegt er waren 30,000 wanneer zij zelf well kunnen zien dat er 100,000 ben. Alles is tegen deze demonstratie. verwacht het.
Dan moet dit een meevaller voor je zijn: er zijn er 100.000 en de meest prominente exponent van jouw Amataya media, The Nation, schrijft dit:
Rajdamnoen a sea of red as protesters set up camp
By PRAVIT ROJANAPHRUK
THE NATION

Red-shirt protesters, at least 100,000 strong, occupied Rajdamnoen Avenue Saturday and more kept flowing into the capital from all over the Kingdom Saturday night.

Zie je wel, zó slecht zijn ze nog niet! Maar de 1 miljoen halen ze echt niet!!!! :roll:

Ferwert
heeft ervaring
heeft ervaring

#62 Bericht door Ferwert » zaterdag 13 maart 2010, 23:24

Ja Ruud, mijn Frisian friend

"Een miljoen' hebben ze niet".......Ja, en dat is nu het punt.

Zij konnen well duizenden hebben, "Maar een miljoen hebben zij niet"...Altyd discredit, altijd put down...Dat is de Amataya

Geen credit for een verbazende grote demonstratie, maar "een miljoen hebben zij niet"

Zij vinden of create altyd verhaaltjes to "discredit" de Democracy Movement, en de farangs volgen hun. Zij moeten het volgen. Zij hebben geen andere keus. Dit ben de enkele engels taal couranten. En als je die dag in-dag uit lezen, dan begin je het te beloven. Ik versta dat well.

Propaganda, niks anders dan propaganda van de Amataya

"Een miljoen hebben zij niet"

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door Jeanette » zaterdag 13 maart 2010, 23:36

Ferwert schreef: "Maar een miljoen hebben zij niet"...Altyd discredit, altijd put down...Dat is de Amataya
Man zet die oogkleppen toch eens af, Ruud benoemt alleen een feit, leer er mee leven of ga in een hoekje van je eigen huis zitten mokken.

Ferwert
heeft ervaring
heeft ervaring

#64 Bericht door Ferwert » zaterdag 13 maart 2010, 23:56

Jeanette, spreek maar voor jouw zelf. Ruud kan well voor hemself praten.

Ik wacht om wat "substance" van jouw, maar ik kryg niets.

Alleen generale spreeken zonder focus.

Als jouw wat positief ziet in de Amataya media, over de roode hemden of Mijnheer Thaksin, vertel het mij vlug. I want to frame it en hang het op de muur.

En ik wacht om op dit website farangs te ontmoeten die niet alleen "Amataya speak" doen. Zo ver lees ik alleen Posts dat zijn een spiegel (mirror) of Amataya propaganda.

Een probleem, is dat de positieve Roode hemden websites zijn allemaal in Thai taal. Wanneer ik op Engelese websites kom, als deze en Thaivisa.com, zijn het allemaal Farangs die alleen de BKK Post en Nation lezen. En wanneer dat gebeurt, eindelijk beginnen zij te believe dat zo is de Thai politiek. Zoals deze couranten haar het elke dag verteld.

Het verrast mij altijd, dat Farangs van democratie landen komen, en daar democratie geweldig support, maar hier in Thailand is de militaire Govt. en de propaganda couranten OK.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door prajak » zondag 14 maart 2010, 00:37

Leuk volk. "Joelend en schreeuwend en de fles met Lao Khao ging kwistig in het rond in de meeste pick-ups. Er komen toch flink wat dronken en opgefokte mensen op de been. Dat kan dus niet goed gaan" lees ik in dit forum.

Wij NL-ers spreken nuchter over politieke zaken; wij hebben daar geen alcohol voor nodig.
En wij laten ons niet betalen voor een mening. Laat dat maar lang zo blijven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door prajak » zondag 14 maart 2010, 00:45

Een bericht uit een andere hoek.....

Large scale political demonstrations are occurring in Bangkok and groups of protestors are reported to be assembling and moving from many provinces throughout the country toward the capital. Anti-government protestors indicate that the demonstrations are planned to reach full strength on March 14 when demonstrators will move toward a main site near Government House and along Ratchadamnoen Road. The situation remains volatile and uncertain and it is unclear for how many days these protests may continue. Unrest, violence, or attacks are possible.

In response to the demonstrations, the Thai government authorized the use of the Internal Security Act (ISA) from March 11-23, 2010 in the entire city of Bangkok and some areas of six surrounding provinces. The provisions of the ISA can affect civil liberties by limiting the right to assembly as well as the freedom of movement, and may include imposing curfews, checkpoints, and other restrictions. The Government has deployed police and military forces and some thoroughfares and intersections in Bangkok are affected. In addition to the risk of violent clashes, travellers should expect increased security, as well as significant delays, disruptions, and inconveniences. Canadians are strongly advised to avoid any demonstrations, protest sites, military instalments or concentrations of security personnel, as well as prominent government buildings, such as the areas of Government House and the Parliament Building. Canadians should exercise caution, follow advice of local authorities, remain informed of developments, and monitor local media.

Dit komt van de website van de Canadese ambassade in Bangkok.

RuudThai
Expat
Expat

#67 Bericht door RuudThai » zondag 14 maart 2010, 04:21

Ferwert schreef:Red Shirt Democracy Movement against de Amataya, against de Aristocracy, against de military, against de elite En against de media...de Nation en de Bangkok Post

Ik sta met de mensen die Democratie terug willen hebben dat de militaire en de Amataya van hun heeft gestolen....You stand by de Amataya, de military en all die mensen die niet Democratie willen hebbben, maar hun eigen mensen to appoint.

Zo ver, allemaal geele op dit Board......Ik weet well dat all deze geele en ik, maken things ongeveer even, maar ik wou well graag som help hebben. After all, ik ben in de majority, en de geele in de minority. Waar zijn mijn helpers. Of heeft de Amataya Media eidereen onder de knoffel? Dat kan ik well een beetje verstaan. Dat zijn de enigste kranten dat Farang kan lezen. En als zij dag in, dag uit dit Amataya propaganda leest, dan eindelijk beginnen zij het te geloven..

Maar ik heb hope!
Lees voor wat betreft de Bangkok Post dit eens even:

THAILAND: Media Caught in Red-or-Yellow Divide Too

......................
"I think only about 30 percent are trying to present balanced stories about this current political situation. The rest all have taken sides," she said.

“A big mess” is how a journalist working for a leading Bangkok-based daily, who requested anonymity, calls the Thai media when it comes to covering the political tensions in the country.

" 'Bangkok Post' seems to be leaning towards the 'centre red', while 'The Nation' is now extreme yellow. In that sense, you have a balance of views," quipped the journalist, referring to the two English-language dailies in Thailand.

He added: "'Bangkok Post' seems to take sadistic glee in running reds-related stories to make the yellow feel downtrodden while 'The Nation' runs yellow stories to make the reds feel rotten. I think both sides want to win."
.......................
Te lezen in http://www.prachatai.com/english/node/1667

Ferwert, je vriendjes bij Prachatai schijnen tot de conclusie te komen dat de Bangkok Post niet tot de Amataya media behoort maar een "rode" koers vaart! Hoe vind je dat?

Ferwert
heeft ervaring
heeft ervaring

#68 Bericht door Ferwert » zondag 14 maart 2010, 04:45

Sehr interessant Ruud.

Hmmmm, wat denk ik daar van??????

Ik ben absoluut agree dat de BKK post is niet zo extreme als De Nation.

En ThaiVisa is nog even meer extreme.

Maar om te zeggen dat de BKK Post is "middle Rood" is denk ik, te sterk. Soms verrassen zij mij, maar vaker maken zij my kwaad. Van morgen weer...De BKK post zegt something about 80,000 roode hemden in BKK nu......alles wat ik zie op de "People's Channel", en wat ik hoor van mijn vrouw in het midden van de demonstratie is dat is "agenda reporting".........Maar ja, mischien zegde de Nation 25,000 duizend

Een ander probleem dat ik met deze mensen heb, is zij praten altijd over de "Roode Hemden"........dat titel zegt niks. het heeft geen politieke bedoeling. En dat willen zij. Zij willen niet een politieke bedoeling geven aan de Roode hemden......alleen Thaksin, Thaksin, Thaksin.

Er is veel meer aan deze crisis dan Thaksin alleen. Maar de Amataya media ignore dat totally. Zij willen niet admit dat is is om Electoral Democracy terug te krijgen van de militairen. Heb je gelezen dat de PM is hiding in een militaire camp.

Heb je mijn nieuwe thread gelezen about de Demonstratie? Ik weet well dat je er niet eens mee ben, maar it is a summary of my gedachten - agree or not.

Ik probeerde om mijn vrouw te bellen, maar zij zat zo in het centrum van de demonstratie, zij kon mij niet horen. Zy zegde dat de weg was zo full van roode hemden, zo ver dat zij kon zien.

dutch
Expat
Expat

#69 Bericht door dutch » zondag 14 maart 2010, 05:38

Ferwert,
Welke informatiebron(nen) gebruik jij eigenlijk om op de hoogte te blijven van de toestanden in Thailand?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#70 Bericht door Ben » zondag 14 maart 2010, 06:12

Ferwert schreef: Ik probeerde om mijn vrouw te bellen, maar zij zat zo in het centrum van de demonstratie, zij kon mij niet horen. Zy zegde dat de weg was zo full van roode hemden, zo ver dat zij kon zien.
Erg bijziend zeker :?: :mrgreen:

Ben
Expat
Expat

#71 Bericht door Ben » zondag 14 maart 2010, 06:13

dutch schreef:Ferwert,
Welke informatiebron(nen) gebruik jij eigenlijk om op de hoogte te blijven van de toestanden in Thailand?

Een glazen Bol waarschijnlijk :D :D

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#72 Bericht door Wouter_Udon » zondag 14 maart 2010, 07:14

Ik denk alleen zijn vrouw. En als hij haar niet gelooft, volgt, dan ......... krijgt hij geen eten. ;) :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#73 Bericht door Manuel » zondag 14 maart 2010, 07:40

Hij gebruikt de superieure informatie die te verkrijgen is op de plaatsen waar rooie sympathisanten samenkomen. En weet je wat, sinds ik daar niet heen zou willen heb ik geen toegang tot deze superieure info!
Maar zonder gekheid, het lijkt erop dat zijn info verkregen is van... zijn vrouw. LOL.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#74 Bericht door Jeanette » zondag 14 maart 2010, 08:45

Ferwert schreef:Jeanette, spreek maar voor jouw zelf. Ruud kan well voor hemself praten.
O, maar dat doe ik beslist, meer dan jij. Jij klinkt als een kapotte grammefoonplaat die op steeds de zelfde (door je vrouw voorgezegde) zinnen blijft hangen.
Maar ik ben ook een van de zonzoekers die nu voor de 3de maal de Nederlandse winter heeft verruild voor de gastvrijheid en warmte van Thailand. Veel landen die in die tijd van het jaar ook warmte en gastvrijheid bieden hebben een armste bevolkingsgroep die je op straat ziet sterven. Nou niet mijn idee van vakantie vieren. In Thailand heb ik het idee dat als wij gemasseerd worden voor 300 baht ik geen misbruik maak van een arm persoon maar de economie steun en 4 mensen een goed gevoel hebben over het afgelopen uur.
Zou ik nou echt de enige zijn die die deze winter het gevoel heeft volgend jaar verder te gaan zoeken, ergens anders de kou te ontvluchten? De grote bindende factor in Thailand is bejaard en ziek en hoewel ik weet dat je aan parkinson niet snel dood zal gaan wil ik niet in Thailand zijn als het wel zover is. En met mij velen. De nasleep en uitkomst van deze betoging zou de toeristenindustrie wel eens kunnen halveren. Zijn de allerarmste in Thailand daar mee geholpen?

oni
Veel ervaring
Veel ervaring

#75 Bericht door oni » zondag 14 maart 2010, 09:24

Ik waardeer de reacties van Jumbo, altijd als zeer waardevol. Zeker zijn laatste bijdrage
aan dit onderwerp.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”