Op juni schreef ik:
Ben op vrijdag 2/6 gevlogen, zoals voor ons gebruikelijk met CA. Voor eerste keer werden wij belast voor overgewicht. Had dat nog niet eerder meegemaakt. De check-in werd gedaan door KLM dames en wij hadden 47 kg aan bagage, niet slim dus, maar wel 7 x 54 euro bijbetalen.
Normaal hebben wij rond de 42-46 kg bij ons, maar nu dus iets meer. Wij vliegen 3 a 4 keer per jaar naar BKK met CA en hebben nooit eerder iets bij moeten betalen. Heeft iemand hier ervaring mee, m.a.w heeft het zin om als wij over 3 weken weer terug komen hierover te klagen bij CA en te proberen de betaalde extra kosten geheel of gedeeltelijk terug te vragen.
Heb na enkele keren contact te hebben gehad met CA begrip gevonden voor het standpunt dat een waarschuwing aan de frequent flyers dan wel op de CA-website gepast zou zijn geweest.
Concreet heeft dit geresulteerd dit in een korting op mijn volgende vlucht van 13/10-23/10 ter waarde van 70% het betaalde bedrag aan overgewicht. Terugbetalen van (een deel van) de "boete" was geen optie.
Moest overigens wel zelf steeds terug bellen om de klacht levend te houden, maar vanuit het "diving duck' principe (onderduiken en wachten tot het probleem vanzelf weggaat, een puur menselijke eigenschap) begrijp ik dat ook nog wel.
Bij CA blijkt de aanhouder in elk geval een kans op succes te hebben.
groet,
Paul