China Airlines

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#61 Bericht door Greuf » woensdag 05 juli 2006, 18:01

PaulV schreef:Sis schreef:
1 maal per week. Op vrijdag. Lekker hoor. eigen schermpje, zelf kiezen, etc.
Klopt niet helemaal. Wij vliegen altijd op vrijdag en hebben sinds de introductie van het nieuwe vliegtuig in van de 4 keer slechts 1 keer van de eigen schermpjes mogen genieten. De laatste keer (2 juni j.l.) in elk geval niet.
Zo vliegen wij altijd op zondagnacht terug en hebben van die 4 keer 2 keer de eigen schermpjes gehad. De laatste keer (26 juni) ook weer niet.

groet,
Paul
Onze tickets zijn net geboekt :lol: , vliegen 14 augustus (maandag) :lol: :D , hopen dat dan het nieuwe vliegtuig ingezet wordt!

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#62 Bericht door PeterPivo » donderdag 06 juli 2006, 08:51

Ik vlieg vrijdag 6 oktober maar ik denk niet dat het nieuwe toestel zovaak op Amsterdam vliegt. Het maakt me eerlijk gezegt ook niet zogek veel uit. De stoelen in de nieuwe toestellen schijnen krapper te zijn het enige voordeel is dat je een scherm voor je neus hebt.

PeterPivo

Ben
Expat
Expat

#63 Bericht door Ben » donderdag 06 juli 2006, 21:26

china airlines vliegt al een tijdje met alleen maar nieuwe toestellen van ams naar Bkk tv in stoel

JCB
komt net kijken
komt net kijken

#64 Bericht door JCB » donderdag 06 juli 2006, 21:31

Ben schreef:china airlines vliegt al een tijdje met alleen maar nieuwe toestellen van ams naar Bkk tv in stoel
Een tijdje?? Wat is een tijdje....

eind mei/begin juni was het nog neit het geval

Gr JCB

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#65 Bericht door PaulV » vrijdag 07 juli 2006, 00:22

Op 25 juni (onze vlucht terug, zoals ik al aangaf) dus ook niet. Dus laat je niet teleurstellen als je in een 'oud' toestel zit. Het klopt in elk geval dat de 'oude' toestellen iets meer beenruimte hebben.

groet,
Paul

long18
komt net kijken
komt net kijken

Re: China Airlines

#66 Bericht door long18 » vrijdag 07 juli 2006, 00:51

Chang schreef:Wat zijn jullie ervaringen met China Airlines?

Chang
Zonder meer heel goed. Verder weinig commentaar.

Johny Player

Ben
Expat
Expat

#67 Bericht door Ben » vrijdag 07 juli 2006, 02:12

nieuwe vliegtuigen van china airlines ams BKK TP volgens deze

http://www.china-airlines.nl/Nieuws_Arc ... fault.aspx

ik geef mezelf de gele kaart iets te voorbarig het is inderdaad 1 x per week

ga over op LEO beter dan Chang waarschijnlijk
Laatst gewijzigd door Ben op vrijdag 07 juli 2006, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#68 Bericht door Zaan » vrijdag 07 juli 2006, 15:36

Greuf schreef: Onze tickets zijn net geboekt :lol: , vliegen 14 augustus (maandag) :lol: :D , hopen dat dan het nieuwe vliegtuig ingezet wordt!
Ik hoop dat het pas 2 dagen later is ;) :P

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#69 Bericht door SyBerk » vrijdag 07 juli 2006, 16:59

Heb in 2002 goede ervaringen gehad met CI. Het grootste voordeel van vliegen met CI voor mij is de rechtstreekse vlucht. Geen overstappen enzo. 14:45 uur vetrekken (sinds kort) en s'ochtends vroeg aankomen. Een hele dag extra vakantie :lol:

Dat was met Oezbekistan Airways in 2000 wel anders. Naar Parijs > eruit > crew wissel en bevooraden > Thaskent Oezbekistan > overstappen na ± 3 uur wachten in een hele kleine transit HOK. Pas op de avond aankomst. Had een kant en klare rondreis geboekt.

Betaal liever iets meer en ga rechtstreeks om zo extra tijd in Thailand te hebben.

Van de week net bericht gekregen dat de brandstoftoeslag € 10,00 p.p. verhoogd is.

SyBerk
Laatst gewijzigd door SyBerk op zondag 23 juli 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

Ben
Expat
Expat

#70 Bericht door Ben » zaterdag 08 juli 2006, 16:54

Lupine schreef:Ik vlieg ook met china airlines, maar ik heb wel gelezen dat ze de afgelopen 30 jaar al 10 x gecrashed zijn...

http://www.airsafe.com/events/regions/asia.htm

Als ik dit had geweten had ik met mijn vliegangst toch misschien wel voor Eva air gekozen, Maar goed... de tickets zijn binnen, dat wordt dus 2 x 11 uur stressen :(
Hallo last van dislexie wel ff goed lezen type aircraft
crach of andere oorzaak 1e 747 400 serie gecrashed bommetje

2e was geen crash maar turbulentie 2 doden die hadden vast hun seatbelt niet aan of zo en de rest andere types toestellen

dus statistisch over 30 jaar gezien vind ik het wel meevallen voor de 747 400 series van china airlines er zijn er bij die hoger scoren

je kan ook met de boot maar kost je wel meer snipperdagen

fijne vlucht zal wel meevallen veel plezier en fijne vac in Thailand
denk daar maar aan

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#71 Bericht door PeterPivo » dinsdag 29 augustus 2006, 14:03

Ben schreef:
Lupine schreef:Ik vlieg ook met china airlines, maar ik heb wel gelezen dat ze de afgelopen 30 jaar al 10 x gecrashed zijn...

http://www.airsafe.com/events/regions/asia.htm

Als ik dit had geweten had ik met mijn vliegangst toch misschien wel voor Eva air gekozen, Maar goed... de tickets zijn binnen, dat wordt dus 2 x 11 uur stressen :(
Hallo last van dislexie wel ff goed lezen type aircraft
crach of andere oorzaak 1e 747 400 serie gecrashed bommetje
Ben, zow te lezen is LEO idd beter als Chang. :lol: Idd erg jammer dat veel mensen china airlines aanzien als Air China. :?

Peter

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#72 Bericht door Zaan » dinsdag 29 augustus 2006, 15:02

Niks dan lof over China Airlines, hoop de de terugreis net zo goed is 8)

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#73 Bericht door PaulV » woensdag 04 oktober 2006, 14:21

Op juni schreef ik:
Ben op vrijdag 2/6 gevlogen, zoals voor ons gebruikelijk met CA. Voor eerste keer werden wij belast voor overgewicht. Had dat nog niet eerder meegemaakt. De check-in werd gedaan door KLM dames en wij hadden 47 kg aan bagage, niet slim dus, maar wel 7 x 54 euro bijbetalen.
Normaal hebben wij rond de 42-46 kg bij ons, maar nu dus iets meer. Wij vliegen 3 a 4 keer per jaar naar BKK met CA en hebben nooit eerder iets bij moeten betalen. Heeft iemand hier ervaring mee, m.a.w heeft het zin om als wij over 3 weken weer terug komen hierover te klagen bij CA en te proberen de betaalde extra kosten geheel of gedeeltelijk terug te vragen.
Heb na enkele keren contact te hebben gehad met CA begrip gevonden voor het standpunt dat een waarschuwing aan de frequent flyers dan wel op de CA-website gepast zou zijn geweest.
Concreet heeft dit geresulteerd dit in een korting op mijn volgende vlucht van 13/10-23/10 ter waarde van 70% het betaalde bedrag aan overgewicht. Terugbetalen van (een deel van) de "boete" was geen optie.
Moest overigens wel zelf steeds terug bellen om de klacht levend te houden, maar vanuit het "diving duck' principe (onderduiken en wachten tot het probleem vanzelf weggaat, een puur menselijke eigenschap) begrijp ik dat ook nog wel.
Bij CA blijkt de aanhouder in elk geval een kans op succes te hebben.

groet,
Paul

davenuman
heeft ervaring
heeft ervaring

#74 Bericht door davenuman » zaterdag 07 oktober 2006, 12:46

CI vliegt tot op heden 1x per week met het nieuwe toestel van AMS naar BKK. Voorheen was dit op de vrijdag, maar voor zover ik heb begrepen van de cabin crew wisselt dit de laatste tijd.

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door PeterPivo » zondag 08 oktober 2006, 07:50

Dit is idd correct :!: Ben afgelopen vrijdag van AMS naar BKK gevlogen met China airlines maar geen nieuwe toestel. Het is natuurlijk ook erg moeilijk om zulke dingen in te plannen.

Peter

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”