Mijn argument is niet wat ik er zelf van denk, dat is uiteraard persoonlijk.
Ik heb geen boodschap aan hoe iemand wat interpreteert met betrekking tot de Thaise wetgeving.
Hier alvast een van de vele vertalingen.
Ik lees gewoon wat in de Thaise wetgeving staat met betrekking tot zich laten naturaliseren, sectie 22 in het bijzonder. Verder
google ik even naar landen die het toelaten en landen die het niet toelaten, raar dat Thailand bij deze laatste staat! Wat mij in 2011 opgevallen was is dat
de premier ter discussie kwam doordat hij eerst stiekem negeerde en vervolgens diende toe te geven dat hij geen afstand genomen had van zijn Britse nationaliteit.
Alles is uiteraard voor interpretatie vatbaar, men kan de vertaling van de desbetreffende wet al in vraag stellen...doch de door mij aangehaalde voorbeelden vormen een argument waarom mijn partner Thai zal blijven en zich niet laat naturaliseren.
Mijn gelijk wil ik niet halen, eerder al aangegeven dat een gedoogbeleid de dienst uitmaakt. Geef bij binnenkomst aan de immigratie eens de twee paspoorten af en kijk wat er gebeurt. Op het BE forum werd de test gedaan en kreeg de dame met de dubbele nationaliteit te horen dat ze 10 seconden kreeg om één paspoort weg te nemen terwijl de immi-ambtenaar de andere kant op keek.[/quote]
Even wat weggehaald anders kon ik niet reageren sorry.. Ik reageer nu op wpdelange ( NOTE: Foutje van mij , KS had dit gepost niet wpdelange zie berichten hierna aub.)
Je maakt er een heel verhaal van wat helemaal niet hoeft blijvende bij de Thai waar het hier over gaat in dit draadje.
Niemand op Swampie vraagt m.i normaal gesproken aan een Thaise om twee paspoorten te laten zien als ze gewoon op hun Thaise binnen komen of weg gaan.
Zal die douane mensen een worst zijn verder al hebben ze 6 Nationaliteiten.
Binnen met Thai paspoort en klaar .
Dat jouw partner Thai blijft om wat voor reden dan ook is prima toch .
Zolang ze met jouw Thailand niet uitgaat naar bijv. Nederland heeft ze ook geen ander paspoort nodig lijkt me.
Zowel moet je dan m.i een visum voor haar aanvragen met borg ect want op haar Thaise paspoort komt ze Nederland niet binnen vlgs mij.
Nu dwaal ik wat af maar dat even terzijde