ABN geeft niets om expat/emigranten
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: ABN geeft niets om expat/emigranten
Ik heb op een ander forum iemand gezien die wel al bericht had gekregen via zijn bankmail. Het is een onpersoonlijke brief waarin men verteld dat het niets persoonlijks is maar wegens de toenemede kosten en regelgeveing bla bla bla.
Er werd een termijn van drie maanden gegeven waarin hij een andere bank moest zoeken.
Kan de oorspronkelijke post niet meer vinden maar die was al van vorige week.
Er werd een termijn van drie maanden gegeven waarin hij een andere bank moest zoeken.
Kan de oorspronkelijke post niet meer vinden maar die was al van vorige week.
-
- kenner
Ook nog geen brief ontvangen.
Maar volgens mijn adviseur komt die er wel aan.
Vervelend omdat ik van plan ben binnen twee jaar terug naar NL te keren. De termijn is volgens hun te lang. Binnen 6 maanden wordt geaccepteerd. Dus toch bij een andere bank een rekening openen, creditcard en de beleggingen regelen en later weer aankloppen bij de ABNAMRO.
Maar ja of ik dat dan nog doe?
En ik zou 6 maanden de tijd krijgen om alles te regelen werd ook bevestigt.
Maar volgens mijn adviseur komt die er wel aan.
Vervelend omdat ik van plan ben binnen twee jaar terug naar NL te keren. De termijn is volgens hun te lang. Binnen 6 maanden wordt geaccepteerd. Dus toch bij een andere bank een rekening openen, creditcard en de beleggingen regelen en later weer aankloppen bij de ABNAMRO.
Maar ja of ik dat dan nog doe?
En ik zou 6 maanden de tijd krijgen om alles te regelen werd ook bevestigt.
-
- Expat
Nog niets vernomen.
Mijn persoonlijke contact persoon op kantoor Schiphol melde mij van niets te weten.
Afwachten dus maar.
Mijn persoonlijke contact persoon op kantoor Schiphol melde mij van niets te weten.
Afwachten dus maar.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Gaat ook wel niks gebeuren. Maar zijn met het bericht alleen al een hoop "lastige' klanten kwijt. 

-
- Expat
Ik geloof niet dat het zo zal werken.Arietwee schreef:Gaat ook wel niks gebeuren. Maar zijn met het bericht alleen al een hoop "lastige' klanten kwijt.
Het is uiteindelijk geen vrijblijvend computerspelletje,maar serieuze business.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- De Beweerder
- Expat
Misschien even 1 April kikker in je bil afwachten?
A millionaire in free time, can not save time only use 

- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Dat ben ik volledig met je eens, Dutch. Geloof maar niet dat ABN-AMRO een hoop heisa via de Nederlandse media heeft willen veroorzaken om vervolgens rustig achterover te gaan zitten wachten tot een aantal 'lastige' klanten vrijwillig zomaar even gaat opstappen. Ik denk dat voor Arietwee geldt, dat de wens de vader van de gedachte is.dutch schreef:Ik geloof niet dat het zo zal werken.Arietwee schreef:Gaat ook wel niks gebeuren. Maar zijn met het bericht alleen al een hoop "lastige' klanten kwijt.
Het is uiteindelijk geen vrijblijvend computerspelletje,maar serieuze business.
Het wordt banken door de gewijzigde regelgeving allemaal wat moeilijker gemaakt voor wat betreft hun buitenlandse klanten. Zij zijn nu gehouden om te registreren wat het fiscale woonland is van deze klanten, zulks i.v.m. de uitbreiding van het aantal landen (met zo'n 100) waarmee Nederland een overeenkomst gaat afsluiten voor de uitwisseling van bankgegeven. Op deze lijst van 100-landen komt Thailand echter niet voor. Maar dit is kennelijk geen reden voor ABN-AMRO om voor de niet op deze lijst geplaatste landen, zoals dus voor Thaise klanten, een uitzondering te maken
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
- jumbo
- Expat
Iemand nog iets vernomen van zijn of haar bank???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
tot op heden nog geen brief ontvangen van de abn bank
-
- kenner
Wat niet is kan nog komen. Aansluiting bij het forum is misschien de eerst stap. De Thaise molen werken wel anders ??Lammert de Haan schreef:dutch schreef:.........Arietwee schreef:Gaat ook wel niks gebeuren. Maar zijn met het bericht alleen al een hoop "lastige' klanten kwijt.
Het wordt banken door de gewijzigde regelgeving allemaal wat moeilijker gemaakt voor wat betreft hun buitenlandse klanten. Zij zijn nu gehouden om te registreren wat het fiscale woonland is van deze klanten, zulks i.v.m. de uitbreiding van het aantal landen (met zo'n 100) waarmee Nederland een overeenkomst gaat afsluiten voor de uitwisseling van bankgegeven. Op deze lijst van 100-landen komt Thailand echter niet voor. Maar dit is kennelijk geen reden voor ABN-AMRO om voor de niet op deze lijst geplaatste landen, zoals dus voor Thaise klanten, een uitzondering te maken
http://www.oecd.org/ctp/exchange-of-tax ... rposes.htm