Onjuist maar zelfs een Weten kan niet alles weten......

Moderator: Loempia
Nou, een warrig betoog met foute aannames!weten schreef:Dus eigenlijk is het zo omdat jij gekozen hebt om op jou leeftijd nog een gezin te stichten Nederland je daar voor zou moeten ontzien. Je profiteerd notabene al van de bruto netto regeling ,waar een in Nederland wonende alleen maar van kan dromen , plus nog eens in een stik goedkoop land en dan durf je te klagen????? je normen en waarden in Nederland achter gelaten pffff je kan ook besluiten om morgen er nog maar een vrouwtje bij te nemen en doe er dan gelijk maar een Mercedes bij. Wat een onzin betoogRuudThai schreef:Ik heb de woorden "nodig hebben" niet gebruikt, maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk anders.robin33 schreef:Hoe bedoel je nodig hebben.? Is AOW en een klein pensioen niet genoeg? En wat is BV's een klein pensioen?
Geen aanval maar dacht altijd dat pensioen gerechtigde het oké voor elkaar hadden.
Mijn moeder heeft AOW en pensioen van 400 (weet niet of dat veel of weinig is ) maar komt prima rond.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jouw moeder kan prima rondkomen met AOW plus een aanvullend pensioen van € 400, maar hoe zijn haar omstandigheden? Eigen afbetaalde woning of sociale huurwoning, alleenwonend enz.
Maar ik moet bijv. nog wel een gezin onderhouden (plus nog wat familieleden wat je in Thailand al gauw hebt) en mijn uitgavenpatroon ligt dan ook waarschijnlijk wat hoger dan jouw moeder.
En dan is een normale verhoging van de pensioenen altijd welkom, ook al is het slechts een inflatie-compensatie.
Op dit moment loopt mijn aanvullend pensioen al 10 % achter vanwege de al jarenlange bevriezing daarvan en als dat volgend jaar nog eens wordt gekort dan voel je dat best wel in je portemonnee.
Het is daarom voor ons gepensioneerden gunstig als de economie eindelijk eens fors zou aantrekken, de ECB de rente flink verhoogt en de beurzen daar positief op zouden reageren. Misschien dat we dan over een paar jaar weer eens een verhoging van de pensioenen tegemoet kunnen zien plus een compensatie voor de gemiste verhogingen van de afgelopen jaren.
"Je profiteerd notabene al van de bruto netto regeling ,waar een in Nederland wonende alleen maar van kan dromen."weten schreef:Dus eigenlijk is het zo omdat jij gekozen hebt om op jou leeftijd nog een gezin te stichten Nederland je daar voor zou moeten ontzien. Je profiteerd notabene al van de bruto netto regeling ,waar een in Nederland wonende alleen maar van kan dromen , plus nog eens in een stik goedkoop land en dan durf je te klagen????? je normen en waarden in Nederland achter gelaten pffff je kan ook besluiten om morgen er nog maar een vrouwtje bij te nemen en doe er dan gelijk maar een Mercedes bij. Wat een onzin betoogRuudThai schreef:Ik heb de woorden "nodig hebben" niet gebruikt, maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk anders.robin33 schreef:Hoe bedoel je nodig hebben.? Is AOW en een klein pensioen niet genoeg? En wat is BV's een klein pensioen?
Geen aanval maar dacht altijd dat pensioen gerechtigde het oké voor elkaar hadden.
Mijn moeder heeft AOW en pensioen van 400 (weet niet of dat veel of weinig is ) maar komt prima rond.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jouw moeder kan prima rondkomen met AOW plus een aanvullend pensioen van € 400, maar hoe zijn haar omstandigheden? Eigen afbetaalde woning of sociale huurwoning, alleenwonend enz.
Maar ik moet bijv. nog wel een gezin onderhouden (plus nog wat familieleden wat je in Thailand al gauw hebt) en mijn uitgavenpatroon ligt dan ook waarschijnlijk wat hoger dan jouw moeder.
En dan is een normale verhoging van de pensioenen altijd welkom, ook al is het slechts een inflatie-compensatie.
Op dit moment loopt mijn aanvullend pensioen al 10 % achter vanwege de al jarenlange bevriezing daarvan en als dat volgend jaar nog eens wordt gekort dan voel je dat best wel in je portemonnee.
Het is daarom voor ons gepensioneerden gunstig als de economie eindelijk eens fors zou aantrekken, de ECB de rente flink verhoogt en de beurzen daar positief op zouden reageren. Misschien dat we dan over een paar jaar weer eens een verhoging van de pensioenen tegemoet kunnen zien plus een compensatie voor de gemiste verhogingen van de afgelopen jaren.
"Sorry hoor ik bedoelde er wordt al gebruik gemaakt van de bruto netto regeling van je Aow waar ik dus wel bel. over betaal."weten schreef:Sorry hoor ik bedoelde er wordt al gebruik gemaakt van de bruto netto regeling van je Aow waar ik dus wel bel. over betaal. Vindt ik ook niet kunnen het is hier al zo goedkoop , de reden dat er hier zoveel gepensioneerde zijn.
Verder heb je er voor gekozen om Nederland te verlaten dus moet je ook niet zo zeuren als er andere regels gelden zolang als ik die forums lees is het altijd maar klagen. Eten kost hier niks wonen kost hier niks scholen zijn goedkoop verzekeringen goedkoop auto,s goedkoop wegenbelasting goedkoop tel dat eens bij elkaar op wat dat scheelt per jaar. Uiteraard de armen daar gelaten die geen auto hebben geen koophuis geen gezin ,maar die hadden net zo goed thuis kunnen blijven.
Enne er komen nog wel wat regeltjes , luilekkerland gaat steeds minder worden , met al die onrust , geld bij drukken de Euro gaat steeds
minder waard worden dus Thailand duurder.
Enne Thailand is allang het land van de glimlach niet meer het is het land van halen geworden tenslotte is het onze schuld dat het niet zo goed gaat met Thailand we geven te weinig uit.
Op tijd erbij kan kloppen ja ik heb nog 10 jaar te gaan ongeveer tot de Aow.prajak schreef:Jij bent er op tijd bij, Driver, je bent nog een flink aantal jaren weg van emigratie naar .. welk land dan ook. Er is voor jou nog steeds kans dat je een land vindt binnen de EU waar je een soort 4+8 kunt doen of 6+6 waarmee je de koude winter kunt doorbrengen op jouw krent op een lekker strand.
Maar mensen die nu uit NL weg zijn, geen verdiencapaciteit meer hebben, alleen AOW en pensioen en laten we mekaar geen mietje noemen, er zullen er weinig zijn met een miljoen euro of dollar in de bank, die krijgen een probleem. Helemaal na de uitkleedpartij op 1-1-2015 door het afschaffen van heffingskorting etc, door de 62% belastingverhoging in schijf 1, eerder het schrappen van onze particuliere ziektekosten (1-1-2006) en dat zijn geen dingen waar mijn knip dikker van wordt of het moet lucht zijn.
Jij hebt het nog ver voor je en kunt sparen om die AOW leeftijd op te vangen. Da's gemakkelijk praten, jij bent afhankelijk van wie jouw werk wil, maar je hebt meer kansen dan mensen die gepensioneerd zijn.
92..Das een taaieprajak schreef:Maar NL kent een ultiem vangnet, de bijstandswet, en organisaties die zorgen dat je niet verrekt van de honger. Thailand kent dat niet al is het familievangnet degelijker maar ook geen vetpot.
Eigenlijk kan ons niks gebeuren; ik heb een bijna-vast inkomen (krijg pensioenherziening op 75 maar omhoog zal 't niet gaan ... ) en als Kai 67 is vervalt de p-toeslag uit de AOW maar de wettige echtgenoot van Kai is nu 92 en ik mag hopen dat ie gezond heel oud wordt maar hij valt een keer om en dan heeft Kai recht op Duits pensioen, dat is een prettig bedrag en Steuerfrei in twee landen.
Maar ik ken er zat die het met AOW+ moeten doen en geen enkele buffer hebben en die zitten er slechter voor.