Denk dat dit verkeerd bezuinigen is.
Vele die van alleen die overwinteren of gebruik maken van d e8/4 regel in Thailand of een ander land buiten de EU en alleen AOW hebben krijgen zorgtoeslag en betalen per saldo niet zo veel aan de zorgverzekering. Die laten ze dus gewoon doorlopen en komen terug als er echt iets aan de hand is (indien mogelijk uiteraard) dus de zorgkosten blijven toch grotendeels in NL.
Persoonlijk denk ik dat het uitsluiten van "risico volle vakanties/sporten" een grotere bezuiniging zou zijn.
Medische kosten uit het basispakket niet meer bij vakantie.
Moderator: Loempia
-
- Expat
-
- Volwaardig lid
Re: Medische kosten uit het basispakket niet meer bij vakant
Uieindelijk komt het er dus op neer dat wil je in los blijven je 2 keuzes hebt
1 geen verzekering omdat je het niet kan betalen of je hebt teveel makkes waardoor een verz mij je niet aanneemt
2 een buitenlandpolis afsluiten bij je huidige zorgverz. Kosten ongeveer 500 euro per maand in die buitenlandpolis zijn de zelfde dingen gedekt als in de basispolis ( voor wat dat waard is want ook die dekking wordt aan alle kanten aan geknaagd) Dan wordt je een beetje menselijker behandelt als bij bv een Thaise/USU/UK want die zijn er gewoon voor volle 100 % op je poen uit.
1 geen verzekering omdat je het niet kan betalen of je hebt teveel makkes waardoor een verz mij je niet aanneemt
2 een buitenlandpolis afsluiten bij je huidige zorgverz. Kosten ongeveer 500 euro per maand in die buitenlandpolis zijn de zelfde dingen gedekt als in de basispolis ( voor wat dat waard is want ook die dekking wordt aan alle kanten aan geknaagd) Dan wordt je een beetje menselijker behandelt als bij bv een Thaise/USU/UK want die zijn er gewoon voor volle 100 % op je poen uit.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Standaard Lid
Europa en Amerika moeten de wereldwijde ziektekosten maar eens voor hun rekening nemen....Sterven door oorlogsgeweld mag niet maar sterven omdat er geen geld is voor medische kosten is geen probleem...Dat mag toch eigenlijk niet gebeuren.
-
- Volwaardig lid
Of dit Harm.
viewtopic.php?f=20&t=824078
Want het is maar de vraag of een Bulgaarse zorgpolis een uitsluiting kent voor 'buiten de EU'. Voor mij is dat te laat, voor jou niet want jij woont in NL op basis van de 4+8. Jij kunt vanuit NL emigreren naar een goedkoop zorgland, daar formeel wonen en zoveel maanden naar Thailand op vakantie gaan.
Maar er staan voorbehouden in dat advies. Daar maak ik je maar op attent, het advies is niet helemaal uitgekauwd.
viewtopic.php?f=20&t=824078
Want het is maar de vraag of een Bulgaarse zorgpolis een uitsluiting kent voor 'buiten de EU'. Voor mij is dat te laat, voor jou niet want jij woont in NL op basis van de 4+8. Jij kunt vanuit NL emigreren naar een goedkoop zorgland, daar formeel wonen en zoveel maanden naar Thailand op vakantie gaan.
Maar er staan voorbehouden in dat advies. Daar maak ik je maar op attent, het advies is niet helemaal uitgekauwd.