Aanslag in Frankrijk

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Aanslag in Frankrijk

#46 Bericht door printen44 » zaterdag 27 juni 2015, 08:32

dutch schreef:
printen44 schreef:Ik ben het met je eens, maar kan je mij dan vertellen waarom in de meeste moslimlanden de moslims het doelwit zijn van aanslagen.

Ongeveer 3% van de slachtoffers van terroristische aanslagen van moslimfanaten zijn niet-moslims. Hoe verklaar je dan dat moslims elkaar uitmoorden?
Dat hoef IK niet te verklaren,maar dat moeten zij doen.Zolang als ze maar thuis blijven.
Dutch, jij had wel een verklaring voor dat de Islam een groot gevaar is voor de westerse wereld. Maar waarom moorden de moslims elkaar dan uit, als ze een gevaar voor de westerse wereld zijn? De ene verklaring had je wel, en de andere dat weet je niet of wil je niet weten.

En Dutch, op dit moment zijn er 20 miljoen vluchtelingen, waarvan er 60.000 naar Europa zijn gegaan. Dus waar blijven die andere 19.940.000 andere vluchtelingen dan?

dutch
Expat
Expat

#47 Bericht door dutch » zaterdag 27 juni 2015, 08:38

printen44 schreef:
dutch schreef:
printen44 schreef:Ik ben het met je eens, maar kan je mij dan vertellen waarom in de meeste moslimlanden de moslims het doelwit zijn van aanslagen.

Ongeveer 3% van de slachtoffers van terroristische aanslagen van moslimfanaten zijn niet-moslims. Hoe verklaar je dan dat moslims elkaar uitmoorden?
Dat hoef IK niet te verklaren,maar dat moeten zij doen.Zolang als ze maar thuis blijven.
Dutch, jij had wel een verklaring voor dat de Islam een groot gevaar is voor de westerse wereld. Maar waarom moorden de moslims elkaar dan uit, als ze een gevaar voor de westerse wereld zijn? De ene verklaring had je wel, en de andere dat weet je niet of wil je niet weten.
Omdat ze anti westerse "beschaving" zijn,maar wat ze onderling ook nog eens uitspoken interesseert me simpelweg niet.Zolang als ze e.e.a. maar thuis doen en niet elkaar het leven onmogelijk maken en dan onze kant opdwarrelen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#48 Bericht door Ashakorat » zaterdag 27 juni 2015, 08:46

Volgens mij weet je het antwoord zelf wel printen. Ze hebben verschillende stromingen en ze zijn onverdraagzaam naar andersdenkenden. Dus ze moorden collega moslims van andere stromingen uit en westerlingen. Dat is nu ( maar) 3 procent omdat de westerse veiligheidsdiensten er boven op zitten maar ze zouden dat percentage dolgraag omhoog willen schroeven.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#49 Bericht door Ashakorat » zaterdag 27 juni 2015, 08:50

dutch schreef:De nieuwe groep (economische)vluchtelingen kan ik je nu al voorspellen.
Tunesiers.

De Australische aanpak,waarom hoor ik daar niemand over??
Omdat het politiek niet "correct" is Dutch en de heren beleidsmakers nog steeds het gevaar niet onderkennen van de grote toestroom.
.
Groet

printen44
Expat
Expat

#50 Bericht door printen44 » zaterdag 27 juni 2015, 09:01

En dan vraag ik mij weer af, wie bedoel je met "ze"? In de zin die je schreef "maar ze zouden dat percentage dolgraag omhoog willen schroeven".

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Jeanette » zaterdag 27 juni 2015, 09:29

printen44 schreef:Jeanette, ik las ergens dat er 276 christelijke kerkengenootschappen en sektes waren, die allen beweren het enige juiste geloof te prediken.
Die vergelijking had ik ook getrokken voor de Islam. :idea:
Ik hoor nog zo'n 30 jaar geleden Dominee Paisley zeggen; "Wij zullen de grond van Ierland rood kleuren met het bloed van ...." en vanaf dat moment haatte ik de Schriftgeleerden en de volksmenners.
Met de volgelingen - van ieder geloof en politieke richting - heb ik meelij vermengd met wantrouwen.
De zielepoten denken niet zelf. :o

[|)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door torkom » zaterdag 27 juni 2015, 09:31

Tunesië sluit 80 moskeeën om aanzetten geweld

Kijk, dat zou nou een goede eerste stap zijn om hier te zetten...haat predikende moskeeën zonder pardon meteen sluiten.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Ben
Expat
Expat

#53 Bericht door Ben » zaterdag 27 juni 2015, 09:46

torkom schreef:Tunesië sluit 80 moskeeën om aanzetten geweld

Kijk, dat zou nou een goede eerste stap zijn om hier te zetten...haat predikende moskeeën zonder pardon meteen sluiten.
Heeft geen zin het verplaatst zich of binnenlands of naar buitenland .1 oplossing, maar dat mag je alleen maar denken tegenwoordig anders wordt je beticht van genocide , dus dan denk ik het maar. :Whistle:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door Jeanette » zaterdag 27 juni 2015, 09:51

Ben schreef:
torkom schreef:Tunesië sluit 80 moskeeën om aanzetten geweld

Heeft geen zin het verplaatst zich of binnenlands of naar buitenland .1 oplossing, maar dat mag je alleen maar denken tegenwoordig anders wordt je beticht van genocide , dus dan denk ik het maar. :Whistle:
Dat had je gedacht, het staat nu toch echt zwart op wit. :Whistle:

printen44
Expat
Expat

#55 Bericht door printen44 » zaterdag 27 juni 2015, 10:43

Ashakorat schreef:
dutch schreef:De nieuwe groep (economische)vluchtelingen kan ik je nu al voorspellen.
Tunesiers.

Omdat het politiek niet "correct" is Dutch en de heren beleidsmakers nog steeds het gevaar niet onderkennen van de grote toestroom.
De Australische oplossing is geld betalen aan de mensenhandelaren, die dan weer terugkeren en als dat niet helpt, dan de vluchtelingen in concentratiekampen opsluiten in een ander land en dat land betalen voor die "gastvrijheid". Alleen vluchtelingen die per boot willen komen, gaan naar die concentratiekampen. Vluchtelingen die met het vliegtuig aankomen, worden niet teruggestuurd. Die hebben zijn vrijwel allen midden- en hoog opgeleid en daar zit Australie om te springen.

"Jurist Patrick van Berlo concludeert in zijn masteronderzoek dat Australië al sinds 2001 zijn immigratiebeleid verhardt. Vanaf toen tot 2013 is, met tussenpozen, het ‘Pacific Solution’-beleid gevoerd. Dat houdt in dat ongewenste migranten, vaak kansarme bootvluchteling, Australië niet inkomen. Migranten met betere economische vooruitzichten die per vliegtuig arriveren, zijn meer welkom".

Bron: Leidsche Universiteit

Vluchtelingen opsluiten in concentratiekampen? Waar heb ik dat meer gelezen?

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#56 Bericht door Ashakorat » zaterdag 27 juni 2015, 10:49

printen44 schreef:En dan vraag ik mij weer af, wie bedoel je met "ze"? In de zin die je schreef "maar ze zouden dat percentage dolgraag omhoog willen schroeven".
Met "ze" bedoel ik de onverdraagzamen, de moordenaars , de fanatiekelingen, de idioten die iedereen de anders denkt een kopje kleiner willen maken of anderszins kwaad toewensen. Dat lijkt me toch wel duidelijk printen?
.
Groet

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#57 Bericht door Ashakorat » zaterdag 27 juni 2015, 10:56

printen44 schreef:
Ashakorat schreef:
Tunesiers.

De Australische oplossing is geld betalen aan de mensenhandelaren, die dan weer terugkeren en als dat niet helpt, dan de vluchtelingen in concentratiekampen opsluiten in een ander land en dat land betalen voor die "gastvrijheid". Alleen vluchtelingen die per boot willen komen, gaan naar die concentratiekampen. Vluchtelingen die met het vliegtuig aankomen, worden niet teruggestuurd. Die hebben zijn vrijwel allen midden- en hoog opgeleid en daar zit Australie om te springen.

"Jurist Patrick van Berlo concludeert in zijn masteronderzoek dat Australië al sinds 2001 zijn immigratiebeleid verhardt. Vanaf toen tot 2013 is, met tussenpozen, het ‘Pacific Solution’-beleid gevoerd. Dat houdt in dat ongewenste migranten, vaak kansarme bootvluchteling, Australië niet inkomen. Migranten met betere economische vooruitzichten die per vliegtuig arriveren, zijn meer welkom".

Vluchtelingen opsluiten in concentratiekampen? Waar heb ik dat meer gelezen?
Nu draai je weer door printen. Als je dit met de concentratiekampen uit de oorlog vergelijkt ben je goed fout bezig, daar zijn de meesten niet levend uit gekomen. De toestroom is simpelweg te groot om ze zomaar te laten lopen, wat denk je wat er gaat gebeuren als die hordes ongelimiteerd door kunnen reizen? Geen geld geen eten geen onderdak. De misdaadcijfers zullen als vuurpijlen de lucht in schieten.
En het is aan het slappe beleid van de diverse regeringen te wijten dat het er steeds meer worden. Dus afsluiten die handel net als frankrijk doet. Als italie en griekenland die zooi zelf moeten onderhouden zullen ze wel maatregelen gaan treffen.
.
Groet

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Henk Korat » zaterdag 27 juni 2015, 11:04

Dutch, ik heb de Australische manier van aanpak van het vluchtelingenprobleem al eens in een ander draadje aangekaart, maar toen werd het net zo ontvangen als nu.

Nog eens ter verduidelijking. Een terrein behuizing of anderszins, dat een regering inricht om vluchtelingen in op te vangen, kan men een kamp noemen waarin vluchtelingen worden geconcentreerd. Dat zijn onze asiel zoekers centra ook. Australië heeft soortgelijke opvangcentra. Maar om die opvangcentra maar direct concentratiekampen te noemen en daarmee een parallel te trekken met de tweede wereld oorlog gaat mij echt veel te ver.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat

#59 Bericht door printen44 » zaterdag 27 juni 2015, 14:34

Vluchtelingen opsluiten in concentratiekampen? Waar heb ik dat meer gelezen?[/quote]

Nu draai je weer door printen. Als je dit met de concentratiekampen uit de oorlog vergelijkt ben je goed fout bezig, daar zijn de meesten niet levend uit gekomen. De toestroom is simpelweg te groot om ze zomaar te laten lopen, wat denk je wat er gaat gebeuren als die hordes ongelimiteerd door kunnen reizen? Geen geld geen eten geen onderdak. De misdaadcijfers zullen als vuurpijlen de lucht in schieten.
En het is aan het slappe beleid van de diverse regeringen te wijten dat het er steeds meer worden. Dus afsluiten die handel net als frankrijk doet. Als italie en griekenland die zooi zelf moeten onderhouden zullen ze wel maatregelen gaan treffen.[/quote]

Toevallig heb ik een documentaire gezien van de concentratiekampen. Door de BBC heimelijk gemaakt. Het scheelt niet veel of die kampen zijn vrijwel als de concentratiekampen die we door de jaren heen, vanaf de Boerenoorlog hebben gezien. Het "gastland" bekommerd zich niet om die vluchtelingen. Australie houdt het liefs geheim wat er in die concentratiekampen afspeelde.

Lees het verslag van de BBC.

http://www.bbc.com/news/world-australia-31827074

Overigens heb ik nergens concentratiekampen uit WWII geschreven. Dat maken jullie ervan. Concentratiekampen bestaan al lang. De Engelsen begonnen er mee in de Boerenoorlog. Nederland had voor de oorlog ook zo'n kamp voor Joodse vluchtelingen, Westerbork. De rekening voor het bouwen van dat kamp werd bij de Joodse Raad neergelegd.

Zelfs Australie doet dat niet. Die betaald miljarden om die vluchtelingen buiten het land te houden. Is ook een oplossing. Humanitair gezien een zeer slechte oplossing, zie het verslag van de BBC.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door Henk Korat » zaterdag 27 juni 2015, 14:49

Als Printen vindt, dat het concentratiekampen zijn, dan mag Printen dat voor zichzelf uitmaken.

Ik weet dat Meneer Abbott er soms are zienswijzen op na houdt, maar ik zou hem zeker niet willen beschuldigen van het in stand houden van concentratie kampen. Ik zou hem wel willen feliciteren met de manier waarop hij en zijn regering het "vluchtelingen" probleem oplost. Kunnen we van leren. Maar dat is mijn mening.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gesloten

Terug naar “Off Topic”