vraagje met betrekking aankomst suvarnabhumi

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
brake034
Expat
Expat

Re: vraagje met betrekking aankomst suvarnabhumi

#46 Bericht door brake034 » donderdag 02 april 2015, 15:05

Misschien een idee om naar Chiang Rai te verhuizen, twee maanden een beetje mistig en hoesten.......
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » donderdag 02 april 2015, 15:08

Mijn longen zijn schoon en dat hou ik liefst zo. Voorts hebben we hier een huis gekocht en dan verkas je niet zo snel.

En wat in andere plaatsen niet is kan nog komen. Mist, rook en TM30, het armageddon kan overal toeslaan :giggle:

hanshu

#48 Bericht door hanshu » donderdag 02 april 2015, 16:51

Ik vind het zeker geloofwaardig...in Nederland is (was) het ook zo. Dat formulier zullen ze niet voor niks hebben uitgevonden.
Dat er nooit op gehandhaafd is zegt niks over de toekomst. De teugels gaan aan net als de broekriem.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door prajak » donderdag 02 april 2015, 17:08

'...De teugels gaan aan net als de broekriem...'

Prima dat je dit schrijft en ons weer terugbrengt naar de rauwe werkelijkheid van alle dag.

Ik ga een 2e glaasje rood inschenken. Zolang 't er nog aan zit.... :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door prajak » donderdag 02 april 2015, 17:13

Oei oei, Kai corrigeert me, het wordt het 3e glaasje rood.

Dat wordt een bacchantische nacht..... :giggle:

Details worden niet verstrekt, reken maar. Tot morgen, mensen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door elst99 » donderdag 02 april 2015, 17:21

Gadver, ik kan het drinken van anderen niet uitstaan ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door prajak » donderdag 02 april 2015, 17:28

Nee, Elst99, je bent er vies van!

Ons hier gek maken met een glaasje koffielikeur! Moest verboden worden. Net als autodrop. :giggle2:

El toro blanco
komt net kijken
komt net kijken

#53 Bericht door El toro blanco » woensdag 08 april 2015, 15:45

Terug in Thailand, voor mijn eerste vraag betreffende de shuttle bus tussen de 2 luchthavens, deze bevindt zich inderdaad op het 2 de verdiep ( verdiep waar je de douane langsgaat ) en dan moet je aan uitgang 3 naar buiten , aan de rechter kant staan dan de shuttle bussen er juist er naast staat een balie waar je je vliegticket (reservatie) moet tonen , daar zet men een stempel op en je kan instappen , de rit is volledig gratis . Rit naar Don muang duurde 45 minuten , goed doorgereden zonder opstoppingen. Plaats genoeg in de bus.
Voor de 2 de vraag betreffende de meldingsplicht binnen de 24 uur . Ik had mijn arrival / departure kaart volledig ingevuld met het volledig adres en heb gevraagd of dit voldoende was of dat er nog een ander formulier zoals TM30 diende te worden ingevuld . De persoon aan de paspoort controle ( zijn die mannen niet van immigratie ?) was daar blijkbaar niet van op de hoogte , heeft er iemand bij geroepen die me vroeg waar en hoe ik ergens verbleef , dus ja het adres op de kaart was niet voldoende, moet effectief worden aangegeven bij immigratie politie of politie door de persoon van de woning waar je verblijft. Thuis gekomen in Phrae , document TM30 afgeprint , laten invullen door echtgenote en dan naar politiebureau aangezien in Phrae geen immigratiedienst is . Daar hadden ze nog nooit gehoord van zo een document , er werd navraag gedaan , we moesten 5 minuten wachten en toen is er iemand aan het onthaal gekomen en is in zijn wachtboek beginnen schrijven dat ik ben komen melden ....... , hij vulde het dokument in en nam er een kopij van , ik kreeg een kopij van zijn wachtverslag dat ik moest ondertekenen als eveneens de originele documenten die mijn vrouw had ingevuld met de door hem ingevulde en getekende strook voor het paspoort. Dus ik heb nu mijn bewijs voor wanneer ik binnen 2 maanden mijn retirement visum opnieuw ga aanvragen
Misschien interessante info dat de politie dus wel zo een dokument kan invullen al weten ze geloof ik , niet wat ze er mee moeten doen.
MVG
Filip

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door prajak » woensdag 08 april 2015, 15:53

"...De persoon aan de paspoort controle ( zijn die mannen niet van immigratie ?) was daar blijkbaar niet van op de hoogte , heeft er iemand bij geroepen die me vroeg waar en hoe ik ergens verbleef , dus ja het adres op de kaart was niet voldoende, moet effectief worden aangegeven bij immigratie politie of politie door de persoon van de woning waar je verblijft. Thuis gekomen in Phrae , document TM30 afgeprint , laten invullen door echtgenote en dan naar politiebureau aangezien in Phrae geen immigratiedienst is .

Daar hadden ze nog nooit gehoord van zo een document , er werd navraag gedaan , we moesten 5 minuten wachten en toen is er iemand aan het onthaal gekomen en is in zijn wachtboek beginnen schrijven dat ik ben komen melden ....... , hij vulde het dokument in en nam er een kopij van , ik kreeg een kopij van zijn wachtverslag dat ik moest ondertekenen als eveneens de originele documenten die mijn vrouw had ingevuld met de door hem ingevulde en getekende strook voor het paspoort. Dus ik heb nu mijn bewijs voor wanneer ik binnen 2 maanden mijn retirement visum opnieuw ga aanvragen. Misschien interessante info dat de politie dus wel zo een dokument kan invullen al weten ze geloof ik , niet wat ze er mee moeten doen...."

Dank je wel. Een bevestiging van. Maar dit is Thailand. Er moet nog heel wat water door de Mehkong gaan voor iedereen in staatspakkie in dit land de regels kent. En dan de kennis bij de mensen die ons farang in huis nemen. Daarna volgt het toepassen. Laat ik schatten: een jaartje of 50..... :?: :giggle2:

hanshu

#55 Bericht door hanshu » woensdag 08 april 2015, 19:05

Haha...toevallig is mijn huisbaas(in) afgelopen week op mijn verzoek (ik zit in nederland) even gaan vragen op het politieburo in Non Sa-at of zij daar het formuliertje kunnen/willen afstempelen dat khun Hans in het dorp is....
Moeilijke gezichten met op het laatst de mededeling: nee...dan moet u toch echt naar Udon Thani....
We gaan het beleven in september...

Jos Flachs
Expat
Expat

#56 Bericht door Jos Flachs » donderdag 09 april 2015, 03:10

Ik vraag me af welke malloot dat bedacht heeft. Stel, ik ga twee dagen naar een vriend up country. Dan zou ik eerst me moeten afmelden bij de immigratie in BKK, hij moet mij dan tijdelijk inlaten schrijven voor de paar dagen op zijn adres. Daarna moet hij me afmelden, en ik me weer aanmelden bij mijn BKK immigratie. In beide gevallen moeten we heel veel kilometers maken om dat te doen. Nog afgezien van het papierwerk. (Daar zitten ambtenaren nooit mee.) Gaat me twee halve dagen kosten om dat te doen, en voor hem ook.

Ben
Expat
Expat

#57 Bericht door Ben » donderdag 09 april 2015, 05:36

Jos Flachs schreef:Ik vraag me af welke malloot dat bedacht heeft. Stel, ik ga twee dagen naar een vriend up country. Dan zou ik eerst me moeten afmelden bij de immigratie in BKK, hij moet mij dan tijdelijk inlaten schrijven voor de paar dagen op zijn adres. Daarna moet hij me afmelden, en ik me weer aanmelden bij mijn BKK immigratie. In beide gevallen moeten we heel veel kilometers maken om dat te doen. Nog afgezien van het papierwerk. (Daar zitten ambtenaren nooit mee.) Gaat me twee halve dagen kosten om dat te doen, en voor hem ook.
Ik meld nooit niks waar ik zit anders kan ik aan de gang blijven .

Als ik Thailand binnenkom nooit een vraag waar ik woon wie wat of waar Visa is duidelijk Rentry permit ook en adres staat op de arival card , verder is het stempel en doorlopen .
Alleen de females vragen naar de Mia Khun Thai :D :Whistle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door prajak » donderdag 09 april 2015, 07:26

Ben en Jos, jullie hoeven niks te melden.

De verblijfplaats moet het melden. Dat staat op de TM30. De housemaster. Wie dat dan ook is. Zie de discussie hier boven.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Duncan » donderdag 09 april 2015, 21:36

brake034 schreef:Dus volgens Rens vult de hotel/resort/guesthouse eigenaar wel deze TM30 in??
Sommige wel. Maar ik laat mevrouw Duncan altijd inchecken, deels om de farangtoeslag te omzeilen en deels om dat formulierengemier te vermijden. Als ze namelijk vervelend willen doen is die lijst best wel lang, en het gaat een hotelemployee geen reet aan waar ik vandaan kom en wat mijn volgende verblijfsplaats wordt ( weet ik zelf meestal niet eens ).

Jos Flachs
Expat
Expat

#60 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 10 april 2015, 02:25

prajak schreef:Ben en Jos, jullie hoeven niks te melden.
De verblijfplaats moet het melden. Dat staat op de TM30. De housemaster. Wie dat dan ook is. Zie de discussie hier boven.
Ik woon in een condo, de voorzitter van de raad van eigenaren is een gepensioneerde luitenant-generaal van de politie. Dus ik zal hem eens flink aan het werk zetten. Als de overige farangs in mijn condo dat ook doen heeft hij gelijk iets leuks te doen om zich niet te vervelen. :cheesy:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”