Heel goedkoop eten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Heel goedkoop eten

#46 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 12:21

hanshu schreef:
prajak schreef:Ik blijf hier. Dat is me nu helemaal duidelijk. :giggle: Je moet daar onderhand al een toppie baan hebben of bankier of voetballer zijn om rond te kunnen komen......
Je moet beide werken/inkomen hebben....dan gaat het net.
Hangt denk ik gewoon af van je hele leef en uitgaven situatie.
Ieder mens leeft anders en iedereen heeft ook een ander uitgave patroon.
Ieder mens verdient ook anders dus hoe kun je dan zeggen Nederland is te duur of Nederland is goed leefbaar ?

Ik blijf dat moeilijk vinden dit soort discussies.
Armoede is er natuurlijk dat weet ik ook wel.
Maar vaak is het niet goed regelen van bijv. je pensioen, Een te duur koophuis of veel leningen ook een oorzaak van armoede en dat is iets wat je zelf creeert niet de maatschappij.

Ik heb zoals wel bekend vlgs mij alleen Aow tzt van zo,n 700/750 euro en krijg geen partnertoeslag voor Suk dus moet 8 jaar daarvan leven mits ik geen andere inkomsten heb.
Suk krijgt mochten we hier blijven dan tzt zo,n 40 % Aow dus 300 ? euro.

Maar mij hoor je niet janken want ik ben degene die weet dat ik geen pensioen premie oid krijg en heb dus al die jaren zelf wat gespaard en na mijn scheiding geld apart gezet een tussenwoning gekocht waarvan ik de helft zelf betaald heb en de rest geleend en nu dus niet de hoofdprijs betaal aan de hypotheekrente want ik heb aflossingsvrij en los ieder jaar zelf wat af.
Mocht ik nu of tzt verkopen en verkassen heb ik voldoende achter de hand hoop ik om het elders te kunnen gebruiken maar op Aow leeftijd in dit huis blijven wonen zonder verdere inkomsten wordt moeilijk verwacht ik dus verkassen naar een goedkoper woonland is dan aan de orde ga ik vanuit.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 12:30

elst99 schreef:Driver, Ruud heeft het over 50€ p.u., kun jij me veel vertellen, maar dat het storm loopt, daar geloof ik niet in.
Heb je medisch massage nodig kost het 55€ maar vergoed de verzekering 40€ tot een bedrag van 650€ p.j. Maar dat is door geschoolde masseurs en masseuses, die aangesloten zijn bij een vakvereniging.
En Thaise massage salons vallen daar niet onder ;)
Geloof me of niet, ik probeer Ruud te behoeden voor nog meer problemen, hij is zijn huis nog lang niet kwijt en denkt dat hij in Nederland in een gespreid bedje komt, dan komt hij van een koude kermis thuis.
We gaan zelf iedere maandag naar Arcen, naar het Thermaalbad, daar kun je een dagprogramma doen en hebben ze ook Thaise massage, kun je apart nemen.
Weet een beetje van prijzen!
Sta jij nog versteld van hoeveel mensen er op 1 dag binnenkomen Elst.
Zelf zou ik dat geld nooit betalen maar er zijn toch veel mensen die dat blijkbaar wel doen en kunnen.
Veel komen ook voor 30 minuten of een uurtje massage onder werktijd oid .
Arcen..thermaalbad...andere opzet uiteraard en daar zou ik eerder naartoe gaan zelf.
Maar preuts als ik ben en Suk helemaal ...is dat met badkleding ?

En Ruud weet hoe het zit hier in Nederland dat heb ik ook al wat met hem besproken eerder.
Nederland kan prima zijn om te leven wat ik in mijn andere bericht wat probeer uit te leggen maar hou je de kop er niet bij, Leef je boven je stand wat met zowel Nederlandse als Thaise partner kan gebeuren dan ben je het haasje heel simpel.
De huidige ouderen en ander wat minder sterke of sociaal zwakkere personen in Nederland hebben het soms moeilijk dat is bekend maar je kunt niet alles onder 1 noemer scheren vindt.
Mijn/ons inkomen is ook niet echt hoog maar ik redt het nog steeds en dat was toen ik bijv 30 was ook al zo dat we moesten krabbelen voor ons geld en dat doe ik /we nu nog steeds.
Maar inmiddels wat achter de hand en dat geeft een wat rustiger gevoel nu.

gr driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door elst99 » dinsdag 03 maart 2015, 12:41

Dan doe je het goed! Arcen is met badkleding!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 12:45

elst99 schreef:Dan doe je het goed! Arcen is met badkleding!
Of ik het goed doe moet nog blijken Elst maar ik wil wel graag zo min mogelijk lasten hebben nu en later en de hobby,s kan ik mee stoppen dan zijn die kosten ook weg.
Vaste lasten zo laag mogelijk houden is mijn motto en trachten bij te sparen ondanks lage rente momenteel.
Hebben is hebben denk ik dan maar.

Arcen...okee , Misschien toch eens naartoe gaan met Suk.

gr driver

hanshu

#50 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 13:00

driver schreef:
hanshu schreef:
prajak schreef:Ik blijf hier. Dat is me nu helemaal duidelijk. :giggle: Je moet daar onderhand al een toppie baan hebben of bankier of voetballer zijn om rond te kunnen komen......
Je moet beide werken/inkomen hebben....dan gaat het net.
Hangt denk ik gewoon af van je hele leef en uitgaven situatie.
Ieder mens leeft anders en iedereen heeft ook een ander uitgave patroon.
Ieder mens verdient ook anders dus hoe kun je dan zeggen Nederland is te duur of Nederland is goed leefbaar ?

Ik blijf dat moeilijk vinden dit soort discussies.
Armoede is er natuurlijk dat weet ik ook wel.
Maar vaak is het niet goed regelen van bijv. je pensioen, Een te duur koophuis of veel leningen ook een oorzaak van armoede en dat is iets wat je zelf creeert niet de maatschappij.

Ik heb zoals wel bekend vlgs mij alleen Aow tzt van zo,n 700/750 euro en krijg geen partnertoeslag voor Suk dus moet 8 jaar daarvan leven mits ik geen andere inkomsten heb.
Suk krijgt mochten we hier blijven dan tzt zo,n 40 % Aow dus 300 ? euro.

Maar mij hoor je niet janken want ik ben degene die weet dat ik geen pensioen premie oid krijg en heb dus al die jaren zelf wat gespaard en na mijn scheiding geld apart gezet een tussenwoning gekocht waarvan ik de helft zelf betaald heb en de rest geleend en nu dus niet de hoofdprijs betaal aan de hypotheekrente want ik heb aflossingsvrij en los ieder jaar zelf wat af.
Mocht ik nu of tzt verkopen en verkassen heb ik voldoende achter de hand hoop ik om het elders te kunnen gebruiken maar op Aow leeftijd in dit huis blijven wonen zonder verdere inkomsten wordt moeilijk verwacht ik dus verkassen naar een goedkoper woonland is dan aan de orde ga ik vanuit.

gr driver
Mooi Driver dat je je zaakjes goed op de rails hebt staan voor jezelf......maar je kunt niet alles schuiven op eigen schuld..dikke bult.Als de overheid morgen de hypotheekaftrek afschaft klap half nederland om. Als je ziet hoeveel huizen er al onder water staan dan zal je schrikken.
Soms gebeuren er dingen die niemand ziet aankomen.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#51 Bericht door bontje » dinsdag 03 maart 2015, 13:25

Ruud kan van zijn AOW en pensioen in Nederland makkelijk rondkomen, De huurprijzen in de schilderswijk (Den Haag) zijn goed te doen.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door torkom » dinsdag 03 maart 2015, 13:28

"Als de overheid morgen de hypotheekaftrek afschaft klap half nederland om"

Goeie reden voor de overheid lijkt me om dat niet te overwegen.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

hanshu

#53 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 13:31

bontje schreef:Ruud kan van zijn AOW en pensioen in Nederland makkelijk rondkomen, De huurprijzen in de schilderswijk (Den Haag) zijn goed te doen.
Ruud heeft aangegeven dat hij brede stoepen wil ivm zn rollator. Dus die wijk valt al af.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#54 Bericht door bontje » dinsdag 03 maart 2015, 13:40

hanshu schreef:
bontje schreef:Ruud kan van zijn AOW en pensioen in Nederland makkelijk rondkomen, De huurprijzen in de schilderswijk (Den Haag) zijn goed te doen.
Ruud heeft aangegeven dat hij brede stoepen wil ivm zn rollator. Dus die wijk valt al af.
Dan kan hij het best wat huren in de bijlmer, Daar zijn de trottoirs zo breed dat er zo af en toe zelfs een vliegtuig op probeert te landen.

hanshu

#55 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 13:47

bontje schreef:
hanshu schreef:
Dan kan hij het best wat huren in de bijlmer, Daar zijn de trottoirs zo breed dat er zo af en toe zelfs een vliegtuig op probeert te landen.
Ha....mooi...dat scheelt weer taxikosten. Fijn zo'n forum...lekker meedenken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 14:07

Voor Hanshu : Ik kan niet antwoorden op jouw vanwege 3 citaten oid :

Hoop dat de rails zo blijft lopen en niet stuk gaat :happyno: Ik schuif niet alles af op eigen schuld he ! ... maar kwam met wat voorbeelden hoe het kan lopen .
Iedere situatie is anders natuurlijk dat begrijp ik maar al te goed.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 14:16

torkom schreef:"Als de overheid morgen de hypotheekaftrek afschaft klap half nederland om"

Goeie reden voor de overheid lijkt me om dat niet te overwegen.
Gebeurt wslijk ook niet daar is al vaker over gepraat toch ?
Inmiddels kun je een stuk minder lenen dan voorheen en moet je verplicht aflossen dacht ik .
huren met minder inkomen en huursubsidie kan ook nog steeds toch alleen wordt dat voor Ruud misschien moeilijk omdat hij niet meer in Nederland woont ?
In Ede moet je ingeschreven staan en begin je met een flat dacht ik om daarna weer op de lijst te gaan voor een eensgezins woning bijvoorbeeld.Maar ik huur al flink wat jaren niet meer dus weet dat niet zo goed hoe het nu gaat.

gr driver

RuudThai
Expat
Expat

#58 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 maart 2015, 16:55

Ik ga natuurlijk niet in een huurflatje in een vogelaarwijk zitten, dat is meer iets voor starters en niet voor ouderen die een beter onderdak gewend zijn. Ik koop wel een gewone rijtjeswoning, zo'n huis als hier in Thailand kan ik me daar toch niet meer veroorloven.
Een hypotheek nemen als je boven de 65 bent is wat moeilijker maar ik heb daarover met mijn ING-bank gesproken en die hebben daar tot een jaar of 70 geen probleem mee. Als ik het huis waar we nu in wonen verkopen houden we een aardige overwaarde over waarvan we een deel van de koopsom in Nederland kunnen betalen én het huis inrichten, dus de start is geen punt.

Overigens vanavond lekker saté gemaakt van varkenshaas gemarineerd in de Satay sauce die hier verkrijgbaar is en waarbij een 2e zakje zit waarmee je een soort pindasaus kunt maken. Niet de Nederlandse pindasaus maar een redelijk surrogaat. Varkenshaas kost hier ook weinig, 2 stuks van bij elkaar 750 gram voor iets boven de 100 baht bij de Makro. Patatje erbij, broccoli als groente, nou, Sjoerd en ik en later Mel hebben er goed van gegeten! :thumbsup:

Morgen Maha Bucha Day, scholen en banken enz. dicht, geen alcoholverkoop in winkels, restaurants en bars, de bekende boeddhistische drooglegging! :o

hanshu

#59 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 17:10

Nou gelukkig maar Ruud.....het is een hele opluchting dat je dit ons laat weten want ik maakte me toch wel een beetje zorgen.Leuk ook dat je een bank hebt gevonden die jou een lening geeft tot je 110 bent. Altijd handig dat netwerk van vroeger...
Maar nu ik snap dat jij je wel gaat redden....Van Harte Welkom in ons koude kikkerland Ruud en familie!

ps....die satee...dat klinkt wel goed..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door prajak » dinsdag 03 maart 2015, 17:20

Wij eten alleen thuis.

Een enkele keer haal ik eten en dat op verjaardagen en feessies maar normaliter kookt Kai voor ons. En is Kai er niet dan kan ik zelf ook de keuken in, ben mijn leven lang een vrije jongen geweest en kan meer dan een ei bakken.

Ik hou van gemengde sla en dat doen we een paar keer per week, en verder eet ik de Thaise nassi met een gebakken ei, sambal en groenten al bestaat de factor groenten vaak alleen uit wat bladerspul. Maar ik eet veel fruit.

Als ze er zijn op de versmarkt koopt Kai 'kraduuk moe' ofwel ribbetjes en die worden met een zoetige saus klaargestoomd in de luchtoven 'Otto' . Dat is zalig 'vreten' en daar hebben we dan frietjes bij van Makro of zelf geschilde en gebakken piepers.

Het pure eten zijn de kosten niet in dit land. Eet je thuis dan eet je goedkoop en gezond.

Morgen komt een gast naar Nongkhai en mogelijk eet hij bij ons thuis mee. Maar dat is voor het verslag van morgen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”