Hangt denk ik gewoon af van je hele leef en uitgaven situatie.hanshu schreef:Je moet beide werken/inkomen hebben....dan gaat het net.prajak schreef:Ik blijf hier. Dat is me nu helemaal duidelijk.Je moet daar onderhand al een toppie baan hebben of bankier of voetballer zijn om rond te kunnen komen......
Ieder mens leeft anders en iedereen heeft ook een ander uitgave patroon.
Ieder mens verdient ook anders dus hoe kun je dan zeggen Nederland is te duur of Nederland is goed leefbaar ?
Ik blijf dat moeilijk vinden dit soort discussies.
Armoede is er natuurlijk dat weet ik ook wel.
Maar vaak is het niet goed regelen van bijv. je pensioen, Een te duur koophuis of veel leningen ook een oorzaak van armoede en dat is iets wat je zelf creeert niet de maatschappij.
Ik heb zoals wel bekend vlgs mij alleen Aow tzt van zo,n 700/750 euro en krijg geen partnertoeslag voor Suk dus moet 8 jaar daarvan leven mits ik geen andere inkomsten heb.
Suk krijgt mochten we hier blijven dan tzt zo,n 40 % Aow dus 300 ? euro.
Maar mij hoor je niet janken want ik ben degene die weet dat ik geen pensioen premie oid krijg en heb dus al die jaren zelf wat gespaard en na mijn scheiding geld apart gezet een tussenwoning gekocht waarvan ik de helft zelf betaald heb en de rest geleend en nu dus niet de hoofdprijs betaal aan de hypotheekrente want ik heb aflossingsvrij en los ieder jaar zelf wat af.
Mocht ik nu of tzt verkopen en verkassen heb ik voldoende achter de hand hoop ik om het elders te kunnen gebruiken maar op Aow leeftijd in dit huis blijven wonen zonder verdere inkomsten wordt moeilijk verwacht ik dus verkassen naar een goedkoper woonland is dan aan de orde ga ik vanuit.
gr driver