'..."Gemiddeld dachten de mannen achttien keer per dag aan seks.
Vrouwen dachten er tien keer per dag aan". '
Over een bejaardenhuis denk ik inderdaad nimmer. Ik huur wel iemand in.
Moderator: Loempia
En bij mannen duurt het elke keer een uur.greenthaiway schreef:Nee, niet overdrijven, laten we bij de feiten blijven.Jos Flachs schreef:Helemaal met je eens. 163 uur is prima; een mens moet niet overdrijven.
"Gemiddeld dachten de mannen achttien keer per dag aan seks.
Vrouwen dachten er tien keer per dag aan".
http://www.scientias.nl/man-denkt-aan-s ... n-en-eten/
Had je wat anders verwacht Bondje op je vraag op dit forumbontje schreef:Ik begrijp nu waarom er niemand met een goed idee komt, Jullie denken aan heel ander dingenNet als mijn buurman in Nederland..81 jaar al...En volgens hem heeft hij nog bijna iedere dag sex.. Maandag bijna, Dinsdag Bijna, Woensdag bijna, Donder....................
Dikparthai bedankt voor je reactie, Ik had het eigenlijk al opgegeven dat er nog iemand zou komen met iets anders dan het bejaarden tehuis......Nu wat de idee"s betreft, Ik woon in Khon-Kaen, En in Khon-Kaen zijn er diverse driving ranges (Minstens 6) Plus je moet een stuk land hebben dat minimal 250 meter lang is en toch wel een meter of 60 breed, Ik heb hier in Khon-Kaen jaren geleden toen het nog betaalbaar was een stuk grond gekocht van bijna 7 rai dat is rechthoekig 100x110meter Dus dit idee valt af.dikparthai schreef:Hallo Bontje ,
Ik heb een aantal mogelijkheden voor jou .
Ik zet ze zo op een rij dan kan je kijken of je er iets aan hebt .
Maar eerst even over je idee van een bejaardenhuis .
Gezien de Thaise cultuur ( de familie zorgt voor de familie ) heb je maar 2 doelgroepen .
1 , de nieuwe generatie rijke Thai die niet meer voor de oudjes wil zorgen maar ze in zeer luxe bejaardenhuizen plaats . Dit vraagt hoge investeringen en of je voldoende klanten krijgt is een grote vraag .
2 , de ouderen zonder familie , meestal ook zonder geld . de investering kan vrij laag blijven maar dat geld ook voor de inkomsten .
Andere opties zijn :
Een schietbaan openen met daarbij Paintball en Horeca .
Een driving range openen met daarbij oefen mogelijkheden (Bunker , putting , chiping en pitching greens) en horeca
Gezien je bouwkundige achtergrond en de beschikking over enig kapitaal , zou je in 4 tot 5 jaar 10 tot 30 kleine 1 a2 persoons huisjes of kamers kunnen bouwen en die verhuren . na die 5 jaar doe je alleen nog beheer en onderhoud .
met een terugverdientijd van 8 tot 12 jaar krijg je na 10 tot 15 jaar een leuk extra inkomen .
ook kan je een klein hotel bouwen en dit gaan exploiteren
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je veel succes toe .
Dat je concurentie krijgt in Thailand iets goed gaat dat heb ik al vaak gezien, Je kan dat hopenlijk voor blijven door het net iets spectaculairder te maken als de concurrent.Jos Flachs schreef:Wie heeft er een goed idee? Ik denk iedereen; zolang iemand anders het financiert.
Bejaardenhuis: dat is een op zich goed idee, maar je zal behoorlijk in je slappe was moeten zitten om daar mee te beginnen. Dusdanig goed dat je beter kunt golven en je tijd prettig besteden dan een groot zakelijk risico nemen waar je kans loopt alles te verliezen.
Wat Thailand niet veel heeft zijn verzorgingshuizen. Zeg maar aanleunwoningen plus een hoofd gebouw met medische faciliteiten. Minder dan een ziekenhuis, maar meer dan een gewoon bejaardenhuis. Dat is op zeker een markt, maar enkel als je weet aan afnemers te komen.
En dat is gelijk de crux voor zo ongeveer alle bedrijfsideeën: eerst uitvogelen of je het kunt verkopen. Dan pas uitzoeken hoe je dat kunt verwezenlijken. Maakt niet uit wat. Of je nou pindakaas wilt verkopen, bejaardenaccommodatie of van mijn part een golf club.
Maar daar ben je er nog niet mee. We wonen tenslotte in Thailand. Ik heb bergen goede ideeën gehad, maar geen geld om het te verwezenlijken. Mijn echtgenoot schoot die ideeën allemaal een voor een af. Meestal met (voor mij) vreemde of soms onzinnige argumenten.
Op een gegeven moment kwam ik er achter waarom. Je hebt in Thailand vrijwel altijd een 'poo yai' nodig. Iemand met macht en invloed die jouw bedrijf uit de wind houdt. Dat moet je zien als een dure uitvreter die veel kost, en enkel inbrengt dat je bedrijf kan functioneren. Soort van godfather. Die man of vrouw babbelt met de politie of andere autoriteiten als de politie of weet ik wat voor club ambtenaren jouw bedrijf wilt sluiten omdat je formulier 25A paragraaf 3 sub d hebt getekend met een blauwe pen ipv van een zwarte pen.
Voorbeeldje: vele jaren terug las ik iets over static balloons. Een grote hete lucht ballon aan een kabel, voor toeristen. Er is er tegenwoordig een in Pattaya. Je kunt er zeker van zijn dat de man die dit opgezet heeft de nodige mensen voorzien heeft van flink theegeld. In ruil daarvoor zetten die mensen niet zelf zo'n bedrijf op, en zorgen er voor dat lagere ambtenaren niet elke dag dat bedrijf proberen te sluiten. Zonder die godfather had dat bedrijf nooit van de grond gekomen, of was het allang gekopieerd door 20 Thaise bedrijven (gesteld dat dit ballon bedrijf van een farang is).
Wat mijn partner dus elke keer (zeer indirect) probeerde te zeggen is dat hij zo'n godfather niet kende, en het idee dus nooit kan werken.
Het idee van laser schieten is prima, maar de kans dat je binnen een jaar 20 concurrenten hebt is niet gering. Die 20 potentiële concurrenten wachten uiteraard eventjes. Als ze na een jaar iedere dag 10 touringcars bij jouw voor de deur zien staan, gaat het hele district laser schietbanen bouwen. En als je na 6 maanden failliet bent? Dan weten ze dat ze dat niet hoeven te proberen. Dat heb jij dan voor ze gedaan.
Als ondernemer heb je nooit zekerheid of je bedrijf zal lopen...Toen ik ruim 25 jaar geleden in Nederland voor mezelf begon kreeg ik ook een aantal keer de vraag of ik wel wist waar ik aan begon..Maar met inzet kan je een heel eind komen...Zelfs de bijna ongeschoolde dames en heren die met het kistje met loten rondrijden weten de Thai zover te krijgen dat ze maandelijks geld investeren in een heel riskante onderneming.Jos Flachs schreef:Okay, hoeveel echt belangrijke (relevant voor dit bedrijf, uiteraard) Thais kent jouw vrouw?
Waar haal je de gasten vandaan?
- "Adverteren" betekend dat je geen flauw idee hebt.
- "Die komen wel" ook.
Hebben jij of je vrouw contacten die je een gegarandeerde klandizie opleveren?
Als je beide vragen met 'ja' kunt beantwoorden, dan heb je een beginnetje.
Kortom, je beantwoordt beide vragen dus met 'nee'.bontje schreef:Als ondernemer heb je nooit zekerheid of je bedrijf zal lopen...Toen ik ruim 25 jaar geleden in Nederland voor mezelf begon kreeg ik ook een aantal keer de vraag of ik wel wist waar ik aan begon..Maar met inzet kan je een heel eind komen...Zelfs de bijna ongeschoolde dames en heren die met het kistje met loten rondrijden weten de Thai zover te krijgen dat ze maandelijks geld investeren in een heel riskante onderneming.Jos Flachs schreef:Okay, hoeveel echt belangrijke (relevant voor dit bedrijf, uiteraard) Thais kent jouw vrouw?
Hebben jij of je vrouw contacten die je een gegarandeerde klandizie opleveren?
Als je beide vragen met 'ja' kunt beantwoorden, dan heb je een beginnetje.