Wat is er gebeurd met TOPs supermarkten?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Wat is er gebeurd met TOPs supermarkten?

#46 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 november 2014, 04:46

Ik probeer de laatste tijd waar het even kan op organisch voedsel over te gaan
En wat denk je daar dan mee te bereiken Dutch. :?:
Weet dat je een niet roker en drinker ben voor lange tijd maar om enig effect te hebben met voedsel zal je toch ietsje eerder van start moeten gaan als 65 + of meer. :mrgreen:
Maar zelfs dan is het eigenlijk een onbegonnen zaak om de effecten van E-nummers [klik] te voorkomen aangezien het zo ongeveer overal in zit.
Zal ik het maar niet over de veelal te grote hoeveelheid fijnstof in een regio als dit hebben wat ook overal op neer valt uiteindelijk en vaak in het consumptie patroon komt zonder dat je het door heb.
Bij de meeste grootgrutters zijn trouwens vele [voedsel] producten verkrijgbaar vandaag de dag die wij 'Europees' wensen te noemen.
Het zelfde als Appie Happie op de Hoofdstraat in Rotjeknor is het natuurlijk niet aangezien wij in voedsel gedrag maar ook in aantal toch een minderheid zijn.
Had jaren pindaPASTA in een plastiek potje van Thaise makelij lekker voor op de boterham en met enige toevoeging lijkt het mij makkelijk tot satesaus om te toveren.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

dutch
Expat
Expat

#47 Bericht door dutch » dinsdag 18 november 2014, 06:26

Hua Thale schreef:
Ik probeer de laatste tijd waar het even kan op organisch voedsel over te gaan
En wat denk je daar dan mee te bereiken Dutch. :?:
Weet dat je een niet roker en drinker ben voor lange tijd maar om enig effect te hebben met voedsel zal je toch ietsje eerder van start moeten gaan als 65 + of meer. :mrgreen:
Maar zelfs dan is het eigenlijk een onbegonnen zaak om de effecten van E-nummers [klik] te voorkomen aangezien het zo ongeveer overal in zit.
Zal ik het maar niet over de veelal te grote hoeveelheid fijnstof in een regio als dit hebben wat ook overal op neer valt uiteindelijk en vaak in het consumptie patroon komt zonder dat je het door heb.
Bij de meeste grootgrutters zijn trouwens vele [voedsel] producten verkrijgbaar vandaag de dag die wij 'Europees' wensen te noemen.
Het zelfde als Appie Happie op de Hoofdstraat in Rotjeknor is het natuurlijk niet aangezien wij in voedsel gedrag maar ook in aantal toch een minderheid zijn.
Had jaren pindaPASTA in een plastiek potje van Thaise makelij lekker voor op de boterham en met enige toevoeging lijkt het mij makkelijk tot satesaus om te toveren.
Ik ben er eigenlijk pas onlangs achtergekomen dat bij het eten ban ons normale dagelijkse voedsel, we tegelijkertijd wagenladingen aan chemische stoffen mee verorberen.
Roken en drinken doe ik al ruim 35 jaar niet meer.
Hoe meer ik lees over organisch voedsel en de tegenhanger daarvan die we bijna uitsluitend tot ons kunnen nemen omdat er simpelweg niet organisch gewerkt ( kan) worden,des te groter wordt mijn belangstelling,zonder jullie daar overigens mee lastig te vallen.
Mijn gesprek met de verse groenten leverancier in de groentenafdeling in The Mall bevestigde dat ook.
Elk willekeurig voedsel product wat je in handen neemt ( in potten-dozen-blikken etc) zit vol met chemicalieen en hoe meer je er op let,des te meer ontdek je.
Tot op heden heb ik hier organische cocos olie en appel cider azijn gevonden.
Ik ben er in geinteresseerd en waar ik het kan kopen zal ik,het doen en ook gebruiken.Het valt mij wel op dat de produkten steeds zeer snel zijn uitverkocht.

Wel denk ik dat het verminderen van het gif dat ik onbewust binnenkrijg uiteindelijk zou kunnen helpen aan bijvoorbeeld het verminderen van geneesmiddelen gebruik.Ik gebruik ook bijvoorbeeld al tientallen jaren absoluut minder zout,als de gemiddelde eter.
Ik ben geen gezondheids fanaat , maar er een beetje op letten en gebruik maken van de steeds meer ter beschikking komende informatie ,kan geen kwaad.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

RuudThai
Expat
Expat

#48 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 november 2014, 14:34

De TOPS maakt in haar folders goede sier met "organic food" en heeft in die folders een behoorlijk assortiment. Helaas is onze TOPS dan stiefmoederlijk bedeeld want je moet zoeken naar die producten en sommige zijn gewoon niet verkrijgbaar hier.
Bovendien liggen de prijzen van deze producten een stuk hoger dan de gewone, wat uiteraard logisch is, net als in Nederland. Dat betekent dat ze buiten de gezichtsradar van mijn vrouw vallen die toch al vindt dat ik teveel uitgeef aan - Westers - eten. Tja, als je je halve leven gewend bent om somtam, bamboecurry en wat vis en kip te eten voor weinig bathjes, dan is een "organic" Australische T-bone steak van 500 baht inderdaad een hyperluxe uitgave..... ;) :giggle:

Veel zout is ook voor mij taboe, bijv. chips eet ik nauwelijks, veel te zout. Mijn ex was dialyseverpleegkundige en die wist dus de slechte invloed van zout op de nieren, ze werd er dagelijks mee geconfronteerd. We aten toen nauwelijks zout, ze verving dat door diverse kruiden in het eten. En dus ben ik ook nu nog een zoutarme eter. Ook goed voor de bloeddruk want die kan met veel zout eten anders aardig oplopen.

dutch
Expat
Expat

#49 Bericht door dutch » dinsdag 18 november 2014, 15:24

RuudThai schreef:De TOPS maakt in haar folders goede sier met "organic food" en heeft in die folders een behoorlijk assortiment. Helaas is onze TOPS dan stiefmoederlijk bedeeld want je moet zoeken naar die producten en sommige zijn gewoon niet verkrijgbaar hier.
Bovendien liggen de prijzen van deze producten een stuk hoger dan de gewone, wat uiteraard logisch is, net als in Nederland. Dat betekent dat ze buiten de gezichtsradar van mijn vrouw vallen die toch al vindt dat ik teveel uitgeef aan - Westers - eten. Tja, als je je halve leven gewend bent om somtam, bamboecurry en wat vis en kip te eten voor weinig bathjes, dan is een "organic" Australische T-bone steak van 500 baht inderdaad een hyperluxe uitgave..... ;) :giggle:

Veel zout is ook voor mij taboe, bijv. chips eet ik nauwelijks, veel te zout. Mijn ex was dialyseverpleegkundige en die wist dus de slechte invloed van zout op de nieren, ze werd er dagelijks mee geconfronteerd. We aten toen nauwelijks zout, ze verving dat door diverse kruiden in het eten. En dus ben ik ook nu nog een zoutarme eter. Ook goed voor de bloeddruk want die kan met veel zout eten anders aardig oplopen.
Organische cocos olie kost zo'n 640 baht voor een 3/4 liter fles en dat is andere koek als de 65 baht voor een liter van de goedkoopste olie soorten.
Natuurlijk begrijp ik kosten factor maar al te goed,maar dat is dan ook de reden waarom er relatief zoveel maag,lever,nier ziektegevallen zijn,evenals suikerzieken.
Ronald Reagan

Jos Flachs
Expat
Expat

#50 Bericht door Jos Flachs » woensdag 19 november 2014, 01:08

dutch schreef:Natuurlijk begrijp ik kosten factor maar al te goed,maar dat is dan ook de reden waarom er relatief zoveel maag,lever,nier ziektegevallen zijn,evenals suikerzieken.
Nee. De prijs van olie heeft niets met ziektes te maken. Of die organisch, biologisch onbespoten of gewoon is.

dutch
Expat
Expat

#51 Bericht door dutch » woensdag 19 november 2014, 02:38

Jos Flachs schreef:
dutch schreef:Natuurlijk begrijp ik kosten factor maar al te goed,maar dat is dan ook de reden waarom er relatief zoveel maag,lever,nier ziektegevallen zijn,evenals suikerzieken.
Nee. De prijs van olie heeft niets met ziektes te maken. Of die organisch, biologisch onbespoten of gewoon is.
De lagere inkomens (platteland) eten gewoon een enorme hoop ongezond voedsel.Er wordt in Thailand met gif gespoten en gestrooid als of het niets is en dan wat te denken van die Japanse smaakverbeteraars die hier overal worden gebruikt,zowel thuis als in restaurants.Het is zo dramatisch dat er restaurants zijn die aan de voordeur al aangeven;"hier wordt geen .........gebruikt".
Ronald Reagan

Jos Flachs
Expat
Expat

#52 Bericht door Jos Flachs » donderdag 20 november 2014, 01:51

Dat doen lagere inkomens altijd en overal. Waarom zouden ze dat doen? :neus:

Mijn dokter begreep dat ook niet. Geen koolhydraten eten is toch gezond? Nou, doe dat dan ook!
Alleen is geen koolhydraten eten een flink stuk duurder. Dat wordt niet vergoed door de verzekering, en meebetalen doen dokters nooit.

Dat is nog afgezien van het feit dat koolhydraten (meestal) gewoon lekker smaken. Ik sta op dat #$#@@ konijnenvoer dieet. Een bakkie sla op z'n tijd - als je daar van houdt - is best lekker. Twee bakken konijnenvoer per dag is iets anders. Zeker als je helemaal niet van sla houdt. Wat zijn koolhydraten? "Alles wat je lekker vind!"

Je moet dus keuzes maken. En arme mensen kiezen dan meestal voor hun portemonnee.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door Hua Thale » donderdag 20 november 2014, 03:05

Omdat ze de hogere inkomens niet willen beledigen. snap dat dan. :giggle:
Ga eens op zoek naar een TOP's supermarkt hier in big city Korat.
Heb de naam nog niet horen vallen.
U heurt nog van ons.

...............................................................

Kleine toevoeging

Lees deze site regelmatig waar men dit heeft te vermelden Dutch.

biologisch voedsel [klik]

Wil niet zeggen dat je gelijk maar het goedkoopste van het goedkoopste kan consumeren maar er is een tussen weg.
Denk dat je het meeste positieve effect behaalt als je het woordje TE er voor weg laat bij vele zaken.
In mijn ogen wordt je prijs technisch met je voorbeeld van 640 bath voor 3/4 liter olie toch flink genomen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Ben
Expat
Expat

#54 Bericht door Ben » donderdag 20 november 2014, 03:38

http://nespresso-thailand.com/brands/Krups.html

Niks mis mee Lekker bakkie, veel keus.

dutch
Expat
Expat

#55 Bericht door dutch » donderdag 20 november 2014, 08:39

Ik vind elk argument omtrent " al dan niet haalbaar/betaalbaar voor de gemiddelde Thai en/of de eigenlijk zeer arme eenvoudige Thai" , in het door mij geopperde informatie omtrent het slechte voedsel wat verorberd wordt , niet het punt.
Is het zo of niet ?? Daar gaat het om.
Ik zelf gebruik al,weinig olie ( ook geen boter) en de relatief hogere prijs is dus van minder belang.
3 maal daags een koffiekopje mengsel van drinkwater en 2 thee lepeltjes Apple cider venagar ( organisch) voor het eten ,bevordert de spijsvertering en doet een aanval(letje) op de slechte zaken die in je maag verblijven ,waaronder wormachtigen.
Vele Thais maken gebruik van o.a. clisma's om hun ontlasting te zuiveren en te verbeteren.Niet mijn dagelijkse gang van zaken :happyno: ,maar ik elke apotheek zie je de kannen,slangen etc die daar voor nodig zijn.
Dit alles kost geen kapitalen maar helpt wel tegen de chemische rotzooi die er in het dagelijkse voedsel zit.

Je kan toch ook niet ontkennen dat tegenwoordig wereldwijd McDonnals etc,behoorlijk onder critici staan vanwege de obesitas die dit soort bedrijven veroorzaken.
Ben zeker niet van plan om op dit forum een enorme discussie op te starten over voedsel en dergelijke,ook al omdat ik mij ook niet met alles zo aan de goede kost houdt :giggle: .Zoek zelf naar informatie en volg het publieke nieuws wereldwijd over obesitas/gezondheid etc etc
Ronald Reagan

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door serpay » donderdag 20 november 2014, 18:30

of te wel. van leven ga je dood.
drink eet en leef waar je zelf goed bij voelt.
een ander kan me niet veranderen :happyno: :happyno: :happyno:
maar na mijn dood kan ik alleen zeggen IK HEB GELEEFT.
Alfisti rebeli

Jos Flachs
Expat
Expat

#57 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 21 november 2014, 02:10

Dutch, het suiker verbruik in Thailand is het hoogste ter wereld. En van gefrituurd eten zijn ze bepaald niet vies. Dan moet je natuurlijk niet opkijken dat diabetes en hart problemen de pan wok uit rijzen.

dutch
Expat
Expat

#58 Bericht door dutch » vrijdag 21 november 2014, 02:32

Jos Flachs schreef:Dutch, het suiker verbruik in Thailand is het hoogste ter wereld. En van gefrituurd eten zijn ze bepaald niet vies. Dan moet je natuurlijk niet opkijken dat diabetes en hart problemen de pan wok uit rijzen.
Daar zijn we het in ieder geval over eens :clap: e
Ronald Reagan

Jos Flachs
Expat
Expat

#59 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 22 november 2014, 00:48

Zodra Mars gefrituurde Mars repen in het assortiment opneemt word het een succes in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”