Maleisies pasagierts toestel neergehaald boven Ukraine

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Maleisies pasagierts toestel neergehaald boven Ukraine

#46 Bericht door paknampo » zondag 20 juli 2014, 20:54

Ben eind februari ook met EVA over Oekraïne gevlogen.

Na de ramp vliegt geen maatschappij meer deze route.

Gr.

j.b
Expat
Expat

#47 Bericht door j.b » maandag 21 juli 2014, 00:12

[quote="hanshu"]In elk geval heeft ook Eva air laten weten niet meer over Ukraine te vliegen.

DE meeste Airlines willen graag laten weten dat ze niet meer over Ukraine vliegen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door ron » maandag 21 juli 2014, 05:13

Alle Europese vluchten in ieder geval ook niet! ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

#49 Bericht door hanshu » maandag 21 juli 2014, 06:37

Vandaag in de krant

De Nederlandse ambassade in de Thaise hoofdstad Bangkok heeft een condoleanceregister geopend. Hierin kunnen mensen hun medeleven uiten aan de nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp in de Oekraïne. Bij de ramp met het toestel van Malaysia Airlines kwamen bijna 200 Nederlanders om het leven.

Het register in Thailand kan vanaf maandag tot en met woensdag ondertekend worden, zo heeft de ambassade maandag laten weten.
Het online condoleanceregister op condoleance.nl is maandagochtend al bijna 40.000 keer ondertekend.

RuudThai
Expat
Expat

#50 Bericht door RuudThai » maandag 21 juli 2014, 08:56

Farang Baa schreef:Ter illustratie van mijn vorige post: in januari maakte ik onderstaande foto. Je ziet dat we vrijwel over Donetsk heen vlogen.

Afbeelding
Jawel, maar in januari was daar nog niets aan de hand, alleen op de Krim.
Pas in maart begonnen de separatisten met hun gedonder in Oost-Oekraïne.

Maar wat een ellendelingen zijn die rebellen, ze plegen chantage met de stoffelijke overschotten en eisen dat er eerst een wapenstilstand moet komen en terugtrekking van de Oekraïense troepen voordat de trein met lichamen naar Oekraïens gebied mag vertrekken. Grof en lomp volk! :evil:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door driver » maandag 21 juli 2014, 10:16

RuudThai schreef:
Farang Baa schreef:Ter illustratie van mijn vorige post: in januari maakte ik onderstaande foto. Je ziet dat we vrijwel over Donetsk heen vlogen.

Afbeelding
Jawel, maar in januari was daar nog niets aan de hand, alleen op de Krim.
Pas in maart begonnen de separatisten met hun gedonder in Oost-Oekraïne.

Maar wat een ellendelingen zijn die rebellen, ze plegen chantage met de stoffelijke overschotten en eisen dat er eerst een wapenstilstand moet komen en terugtrekking van de Oekraïense troepen voordat de trein met lichamen naar Oekraïens gebied mag vertrekken. Grof en lomp volk! :evil:
Lijkt mij allemaal niet zo heel moeilijk...Oekraïense troepen trekken zich terug, wapenstilstand dan de trein weg en daar aangekomen waar hij hoort aan te komen zorgen dat de lichamen op verder transport gaan en dan kan de Oekraine desnoods met hulp van anderen de wapenstilstand opheffen en weer verder gaan zoals het ervoor was.
Maar ja...ik ben maar een simpele ziel en heb er niks over te zeggen dus kan alleen maar net als iedereen afwachten wat er gebeurt.

gr driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door Henk Korat » maandag 21 juli 2014, 14:42

Arie, het is inderdaad niet zo moeilijk. Waarom iedereen zich druk maaktover het "gesol" met de lichamen en waarom de trein niet vertrekt, begrijp ik niet. De verklaringen zijn simpel. Het laten liggen van de lichamen in de open lucht is geen optie. Het bergen van de lichamen en ze onderbrengen in koelcellen is de oplossing. Duurt wel even, maar moet. Natuurlijk vertrekt de trein nog niet. Er ontnreken immers nog 12 lichamen. Nazenden behoort niet tot de mogelijkheden.

Nadat de lichamen op transport zijn gesteld, zullen waarschijnlijk de containers met persoonlijke spullen ook naar Nederland worden verzonden. Daarna worden de resten van het vliegtuig tot op de kleinste eenheid verzameld en in de schredder gegooid. A; het bewijs is daarmee vernietigd. Geen smoking gun meer.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door driver » maandag 21 juli 2014, 18:09

De trein schijnt rond deze tijd te vertrekken naar Donetz en daarna worden de Nederlandse overledenen naar Nederland gevlogen hoorde ik zojuist op de radio.In ieder geval toch fijn voor alle nabestaanden etc dat dit nu toch gebeurt vindt ik.
Een aantal mensen zullen wslijk nooit gevonden worden hoorde ik ook omdat ze er gewoon niet meer zijn dus opgeblazen in de lucht tijdens de inslag.

Of de daders van deze laffe en domme aanslag ooit gepakt zullen worden betwijfel ik ten zeerste maar we gaan de komende weken vanzelf zien wat alle landen buiten Rusland om dan voor een vuist kunnen maken en of ze daadwerkelijk iets kunnen doen tegen diegenen die verantwoordelijk zijn hiervoor.

gr driver

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door pong » dinsdag 22 juli 2014, 12:08

Henk Korat schreef:Arie, het is inderdaad niet zo moeilijk. Waarom iedereen zich druk maaktover het "gesol" met de lichamen en waarom de trein niet vertrekt, begrijp ik niet. De verklaringen zijn simpel. Het laten liggen van de lichamen in de open lucht is geen optie. Het bergen van de lichamen en ze onderbrengen in koelcellen is de oplossing. Duurt wel even, maar moet. Natuurlijk vertrekt de trein nog niet. Er ontbreken immers nog 12 lichamen. Nazenden behoort niet tot de mogelijkheden.

Nadat de lichamen op transport zijn gesteld, zullen waarschijnlijk de containers met persoonlijke spullen ook naar Nederland worden verzonden. Daarna worden de resten van het vliegtuig tot op de kleinste eenheid verzameld en in de schredder gegooid. A; het bewijs is daarmee vernietigd. Geen smoking gun meer.
Henk daar in Isanie: dit is de 1e x dat iemand met zijn gezonde verstand spreekt-wat ikzelf allang dacht. waarom die radio-verslaggevers etc toch zo jeremieren en mekaar papagaaien, snap ik ook niet-of ieder hier in NL tegenwoordig meent dat bij grote emoties elk verstand moet worden uitgeschakeld. Als iemand als deskundige zoiets uitspreekt volgt meteen een enorme twitter-volkswoede. Alsof die rebellen daar weten hoe het zou moeten van de nieuwe stijl van alles intakt laten-totdat de onderzoekers er zijn-ze hebben uit hun ervaring (genoeg neergestorte Toepolevs en Iljushin daar in de SU) gehandeld. En alles ook nog netjes doorzocht op groene en blauwe€ biljetten. Netjes dat ze in die godverlaten streek nog redelijk snel tientallen koelwagens konden vinden. En die trein blijkbaar met voorrang naar Kharkiv hebben kunnen laten gaan-over een spoorlijn die direkt langs al die bestreden plaatsen als Slavyansk en Kramatorsk loopt.
Blijkbaar brengt leven in TH met zich mee dat je nog met beide benen op de grond blijft staan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door driver » dinsdag 22 juli 2014, 17:28

pong schreef:
Henk Korat schreef:Arie, het is inderdaad niet zo moeilijk. Waarom iedereen zich druk maaktover het "gesol" met de lichamen en waarom de trein niet vertrekt, begrijp ik niet. De verklaringen zijn simpel. Het laten liggen van de lichamen in de open lucht is geen optie. Het bergen van de lichamen en ze onderbrengen in koelcellen is de oplossing. Duurt wel even, maar moet. Natuurlijk vertrekt de trein nog niet. Er ontbreken immers nog 12 lichamen. Nazenden behoort niet tot de mogelijkheden.

Henk daar in Isanie: dit is de 1e x dat iemand met zijn gezonde verstand spreekt-wat ikzelf allang dacht. waarom die radio-verslaggevers etc toch zo jeremieren en mekaar papagaaien, snap ik ook niet-of ieder hier in NL tegenwoordig meent dat bij grote emoties elk verstand moet worden uitgeschakeld. Als iemand als deskundige zoiets uitspreekt volgt meteen een enorme twitter-volkswoede. Alsof die rebellen daar weten hoe het zou moeten van de nieuwe stijl van alles intakt laten-totdat de onderzoekers er zijn-ze hebben uit hun ervaring (genoeg neergestorte Toepolevs en Iljushin daar in de SU) gehandeld. En alles ook nog netjes doorzocht op groene en blauwe€ biljetten. Netjes dat ze in die godverlaten streek nog redelijk snel tientallen koelwagens konden vinden. En die trein blijkbaar met voorrang naar Kharkiv hebben kunnen laten gaan-over een spoorlijn die direkt langs al die bestreden plaatsen als Slavyansk en Kramatorsk loopt.
Blijkbaar brengt leven in TH met zich mee dat je nog met beide benen op de grond blijft staan.
Die rebellen of heten ze gewoon terroristen weten maar al te goed wat ze moeten doen dat wordt ze wel ingefluisterd Pong daarom is die trein nu ook in beweging gezet denk ik omdat de druk van buitenaf iets te groot werdt .
Er wordt nu ook gezegt dat er delen van het vliegtuig weg zijn oid ivm bewijsstukken van de aan/inslag dus als dat klopt mogen ze van mij die terroristen die inmiddels in beeld zijn geweest en aantoonbaar eraan meegewerkt hebben stuk voor stuk afmaken dat scheelt weer veel kosten en onnodige rechtszaken .

gr driver

KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door KhunSugar » dinsdag 22 juli 2014, 19:05

driver schreef:
pong schreef:Er wordt nu ook gezegt dat er delen van het vliegtuig weg zijn oid ivm bewijsstukken van de aan/inslag dus als dat klopt mogen ze van mij die terroristen die inmiddels in beeld zijn geweest en aantoonbaar eraan meegewerkt hebben stuk voor stuk afmaken dat scheelt weer veel kosten en onnodige rechtszaken .

gr driver

Zulke uitspraak is al even barbaars beste driver.
Laat ons hopen dat de verantwoordelijken een eerlijk proces krijgen zoals het in een beschaafde rechtsstaat hoort te zijn.
Met zulke taal te spreken verlaag je u tot hun niveau.
Mag ik hopen dat u niet nagedacht hebt over wat u schrijft.

KS

Mobile

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door driver » dinsdag 22 juli 2014, 19:13

KhunSugar schreef:
driver schreef:
pong schreef:Er wordt nu ook gezegt dat er delen van het vliegtuig weg zijn oid ivm bewijsstukken van de aan/inslag dus als dat klopt mogen ze van mij die terroristen die inmiddels in beeld zijn geweest en aantoonbaar eraan meegewerkt hebben stuk voor stuk afmaken dat scheelt weer veel kosten en onnodige rechtszaken .

gr driver

Zulke uitspraak is al even barbaars beste driver.
Laat ons hopen dat de verantwoordelijken een eerlijk proces krijgen zoals het in een beschaafde rechtsstaat hoort te zijn.
Met zulke taal te spreken verlaag je u tot hun niveau.
Mag ik hopen dat u niet nagedacht hebt over wat u schrijft.

KS

Mobile
Eerlijk proces ? daar heb ik zo mijn twijfels over want een aantal personen zullen ongetwijfeld een goede dekmantel hebben of krijgen verwacht ik.
Zal uiteraard niet gebeuren wat ik opperde en er zal indien haalbaar ongetwijfeld een proces ect aankomen ooit maar ik blijf bij mijn neergezette mening barbaars of niet Khun Sugar ook al strookt het misschien niet met de opzet van dit draadje maar soms hebben mensen zo hun eigen mening over e.e.a en die heb ik nu dan gegeven ook al komt dat dan wslijk bij veel mensen wat cru of onbesuisd over daar heb ik begrip voor natuurlijk maar we denken en zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde over een aantal dingen thats live.

Aanvulling..Heb je Timmermans ook gezien met zijn toespraak ? Daar kwam ook iets van woede uit volgens mij maar hij hield het dan nog wat beschaafd maar ik zou wel eens willen weten wat hij prive denkt !.

gr driver

Jos Flachs
Expat
Expat

#58 Bericht door Jos Flachs » woensdag 23 juli 2014, 01:27

Ik denk dat je dat echt niet wilt weten. :neus:

Ze zeggen wel eens: je moet nooit bij de kok in de keuken kijken, anders lust je z'n eten echt niet meer. Voor politici geldt dat nog veel sterker.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#59 Bericht door stevenl » woensdag 23 juli 2014, 04:05

pong schreef:

Nee, dat is te makkelijk. Er waren al geruime tijd onderzoekers ter plaatse, maar die is de toegang ontzegd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door driver » woensdag 23 juli 2014, 06:11

Jos Flachs schreef:Ik denk dat je dat echt niet wilt weten. :neus:

Ze zeggen wel eens: je moet nooit bij de kok in de keuken kijken, anders lust je z'n eten echt niet meer. Voor politici geldt dat nog veel sterker.
Klopt Jos van de kok maar ik weet niet precies wat je nu bedoelt met politici /Timmermans of dat gespeeld was of juist niet maar ik denk dat hij oprecht aardig pissig was en veel meer dacht ter plekke dan hij kon en mocht zeggen .
Ik vondt hem toch vrij direct in wat uitlatingen en hij hield zich nog aardig in zo te zien en dat was niet gespeeld mijns inziens.
Maar ..misschien bedoelde jij dat ook he ! dat haal ik er even niet uit .

Moet weg dus lees later weer bij .

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”