Thailand....".The day after"
Moderator: Loempia
- RuudThai
- Expat
Re: Thailand....".The day after"
Had Jeab nou maar het liedje gevolgd: "ik heb een potje met vet al op de tafel gezet", dan was er niks gebeurd! Beterschap!
-
- Volwaardig lid
Dat liedje was helaas geen onderdeel van de inburgeringscurcusRuudThai schreef:Had Jeab nou maar het liedje gevolgd: "ik heb een potje met vet al op de tafel gezet", dan was er niks gebeurd! Beterschap!

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
Misschien kan Ruud, met zijn netwerk, daar een voorstel toe doen.ron schreef:Dat liedje was helaas geen onderdeel van de inburgeringscurcusRuudThai schreef:Had Jeab nou maar het liedje gevolgd: "ik heb een potje met vet al op de tafel gezet", dan was er niks gebeurd! Beterschap!
Iets in de trend van: de onderste steen moet boven..

-
- Volwaardig lid
Suk is vrijgesteld van de IB cursus dus komt er dan mooi onderuit mocht het wetsvoorstel goedgekeurd worden over het potje met vet 

-
- Volwaardig lid
Tja,dat was toen............ron schreef:Ta ti ta toe........de ambulance kwam onze straat in Amsterdam binnen scheuren,waarna de ambulancebroeders met hun koffer naar boven kwamen rennen,waar ik met m,n voet bezig was om hem te koelen.............
Tja,dit was nou net weer 1 van de redenen waarom wij uit Thailand waren vertrokken:GEVAAR!!
Thailand is nu eenmaal gewoon een gevaarlijk land,waar het woordje veiligheid niet in de woordenboeken staat,of dat gevaarlijke omstandigheden net zoals bij ons in de opvoeding worden meegegeven.
De Thai ZIET het gevaar nu eenmaal niet,daar ben ik eigenlijk al lang al achter.
Kleine kinderen die met medicijnen lopen te slepen,als waren het doosjes met snoep...niemand kijkt er naar om!
Hete thee op een tafel neerzetten,waar kleine kinderen in de rondte lopen,of het tolereren van diezelfde kleine dreumesen in de keuken waar met grote hete pannen wordt gewerkt...........
Tijdens mijn verblijf in Thailand viel mij wel op dat het niet specifiek bij mij in huis gebeurde,maar dat het een gewoontetrek is van de Thai in het algemeen.
Niet doordenken over de mogelijke gevolgen van een gevaarlijke situatie die gecreëerd wordt door henzelf..........
Je ziet het bijvoorbeeld al aan de gezichten vol ongeloof,als er een paar familieleden onder het laken op de snelweg liggen na een dodelijk ongeval,waarbij de bestuurder ladderzat achter het stuur was gekropen............ongeloof in de zin van:hoe kon dit in Budah,s naam nu gebeuren!!
Het niet kunnen inschatten bijvoorbeeld van de snelheid van naderend verkeer,bij het oversteken van de straat is hier ook een groot voorbeeld van.
Iedere dag vallen door het verkeerd inschatten onnodige doden in het verkeer.
Helaas wordt het verkeerd inschatten ook door de kinderen overgenomen, en zal dit een blijvend gebeuren zijn in het mooie Thailand.
Ja,het specifiek creëren van gevaarlijke situatie,s is de Thai een topper in,en zal je moeilijk af kunnen leren,in ieder geval niet zonder dat men beledigd is,terwijl je alleen maar het goede wil leren.........
Wordt vaak gezien als bemoeizucht,aangezien de ferang altijd ALLES denk te weten..........
Ik hou al heel vaak m,n mond maar dicht,om bepaalde kwade gezichten maar te vermijden, en hoop er maar het beste van......
Gevaarlijke situatie,s in pretparken in Thailand,zal een ieder wel eens tegengekomen zijn lijkt mij.
Net voor dat we terug gingen naar NL waren we ook in een pretpark,waar we zo9,n zes meter met een trap naar beneden moesten lopen.
Ik ging voorop en rotte bijna naar beneden toen de verrotte houten leuning afbrak,en beneden op de grond stortte.
Dat gebeurde s,morgens om een uur of 10.
Toen wij daar uren later weer voorbij kwamen lag de leuning nog op de grond en was de toegang niet afgesloten........men bekijkt het maar!!
Dezelfde nonchalance is waarschijnlijk mee naar Nederland meegereisd,daar kwam ik al snel achter..........![]()
Jeab stond kippepootjes/vleugels in zo,n grote zware rode BK-pan halfvol met olie te braden/frituren.
Onderwijl dat ik even in de badkamer was,heeft zij de pan van het gas gehaald,en op het voorbalkon neergezet,precies bij de deuropening.
Ik wilde een sigaretje gaan roken op het balkon,en stapte met m,n rechtervoet in de bloedhete pan met olie.......![]()
Na een schreeuw,die de hele buurt wel zal hebben gehoord hinkte ik meteen terug naar de badkamer en begon met de douchekop zoveel mogelijk lauw water over m,n voet te laten lopen.onderwijl meteen 112 te bellen.
Het vel vanaf 20-cm van m,n been vanaf m,n enkel en mijn hele voet zijn derde graads verbrand,alhoewel het Rode Kruis-ziekenhuis te Beverwijk mooi werk heeft verricht met een huidtransplantatie vanaf mijn dijbeen,hulde aan dat team!
Toch meent Jeab dat de fout bij mij ligt,als ik haar vertel dat ze dat de volgende keer niet meer moet doen,of tenminste de pan in de uiterste hoek moet zetten met het deksel erop.en de deurop slot voor onze kinderen.......
Met een eigewijs gezicht vertelt ze:Jij stapt er toch in!!.........stommeling!!
Tja,daar heeft zij wel een punt,niet dan?!![]()
Als er iets met die twee kleine jongens was gebeurd,had deze madamme er niet zo van afgekomen,dreunt het constant door m,n kop.terwijl ik 4 weken liggend op de bank heb doorgebracht,terwijl de werkzaamheden door moesten gaan om brood op de plank te krijgen.......
Ook dat besef zit er niet in..........dat men moet werken om te overleven.
Fijn weekend,Ron.
Kom net een foto tegen van het desbetreffende voetje....
Besef dat ik heel veel mazzel heb gehad dat het in Nederland gebeurde, en Beverwijk (Roce Kruisziekenhuis) niet al te ver weg is.

Het is nu gelukkig geheel hersteld,op een kleurverschil na.........pffffffff
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Nou Ron dat zag er inderdaad niet uit!
Genesis

Genesis
-
- Volwaardig lid
Tja Genesis..............was er ook niet echt blij mee.genesis schreef:Nou Ron dat zag er inderdaad niet uit!![]()
Genesis
Artsen waren verbaasd dat het zo snel na de operatie genezen is.........
54 nieten die als hechting van het vel dienden er uit halen,was zeker niet prettig te noemen,maar heb nu een prachtig voetje,waarvan de littekenkleur nog redelijk zal bijtrekken,volgens het team.
Hoop dat Jeab hiervan geleerd heeft,en dat nooit meer doet.

Plaats delict......voor hetzelfde geld was 1 van die kleintjes er in gaan staan........
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- serpay
- Volwaardig lid
mag je van geluk spreken dat dit inderdaad in nederland is gebeurd, alhoewel men in sommige ziekenhuizen in thailand wel degelijk
ook het zelfde resultaat brengen.
maar ook het tegengestelde natuurlijk, zie hier ook foto,s van voeten waar veel aan gekloot is,
maar of dit nu komt van onweten of van iets anders laat ik maar terzijde.
hopelijk leert jeab er inderdaad van , succes met het herstel.
ook het zelfde resultaat brengen.
maar ook het tegengestelde natuurlijk, zie hier ook foto,s van voeten waar veel aan gekloot is,
maar of dit nu komt van onweten of van iets anders laat ik maar terzijde.
hopelijk leert jeab er inderdaad van , succes met het herstel.
Alfisti rebeli
-
- Volwaardig lid
Herstel is geheel voltooid Serpay,maar bedankt.serpay schreef:succes met het herstel.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Onderhand een beetje wetend hoe Thaise denken................
Is het allemaal jouw schuld Ron, jij had gewoon uit je doppen moeten kijken waar jij je voeten had neergezet, jij 'dombo'!
Genesis

Is het allemaal jouw schuld Ron, jij had gewoon uit je doppen moeten kijken waar jij je voeten had neergezet, jij 'dombo'!

Genesis
-
- Volwaardig lid
En zo is het !!!genesis schreef:Onderhand een beetje wetend hoe Thaise denken................![]()
Is het allemaal jouw schuld Ron, jij had gewoon uit je doppen moeten kijken waar jij je voeten had neergezet, jij 'dombo'!![]()
Genesis

-
- Volwaardig lid
driver schreef:En zo is het !!!genesis schreef:Onderhand een beetje wetend hoe Thaise denken................![]()
Is het allemaal jouw schuld Ron, jij had gewoon uit je doppen moeten kijken waar jij je voeten had neergezet, jij 'dombo'!![]()
Genesis
Ja,"LEUK" is dat he,Genesis/Driver............

Een outsider kan je dit niet vertellen,die geloven je gewoon niet.................
Zijn ook geen sprookjeshuwelijken die de partners bij elkaar houden,maar meestal de aanwezige kinderen,al zullen weinigen dat toegeven..........
Ook het feit dat de ferang al in de meeste gevallen een Nederlands huwelijk erop hebben zitten,en zij de Thai/Ferang-relatie aangaan in de herfst van hun leven,is een reden om daar "dan maar" bij te blijven,wat moet je anders.........

Slikken en pikken is het motto...............
Ach,iedere dag wel eens een "meningsverschil" met Jeab,is geen verkeerd ding................je hart luchten af en toe,maakt dat dingen niet opgespaard worden tot een onleefbare situatie met alle gevolgen van dien...

Ook het feit dat jij of zij GEEN 100% je bedoeling/woorden kan uitten, zorgt wel eens voor situatie,s die niet zo bedoeld zijn.....
Bijvoorbeeld de uitdrukking": "loop niet zo te k*nkeren"......,wat ik weleens heb gezegd,als Jeab met een ochtendbui uit haar bed was gestapt,en tegen de kinderen begon te schreeuwen als die wat troep maakten op een Zaterdagmorgen.........
Wat k*nker??........JIJ k*nker!!...........is dan het antwoord,en dat gemopper blijft wel een paar uurtjes doorgaan.
In een rustiger moment leg ik uit dat mijn woordkeuze zeker niet goed was geweest,maar dat het in de Amsterdamse volksmond een gewone uitdrukking is.............,maar dat is een gesprek wat het ene oor in gaat,en bla,blabla.
Jeab praat goed/redelijk Nederlands,maar niet goed genoeg om uitdrukkingen niet al te letterlijk te nemen.
Ben er van overtuigd dat ik wel "lotgenoten" heb,en zich wel herkennen in dit geschreven stukje,maar de meesten hebben daar waarschijnlijk geen last van in hun sprookjeshuwelijk.........

Zo,nu op naar het koffiehuis voor m,n kaartspelletje,waarbij de verliezer een rondje koffie betaald.
Daarna wat muizenvallen halen,aangezien onze qast nog niet verdwenen is.

Fijn weekend,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid

Genesis
-
- Volwaardig lid
Ben net thuis van dagje motorrijden bij onze oosterburen en beetje moe maar wat jij hier schrijft is zeker op veel punten waar.ron schreef:driver schreef:En zo is het !!!genesis schreef:Onderhand een beetje wetend hoe Thaise denken................![]()
Genesis
Ja,"LEUK" is dat he,Genesis/Driver............![]()
Een outsider kan je dit niet vertellen,die geloven je gewoon niet.................
Zijn ook geen sprookjeshuwelijken die de partners bij elkaar houden,maar meestal de aanwezige kinderen,al zullen weinigen dat toegeven..........
Ook het feit dat de ferang al in de meeste gevallen een Nederlands huwelijk erop hebben zitten,en zij de Thai/Ferang-relatie aangaan in de herfst van hun leven,is een reden om daar "dan maar" bij te blijven,wat moet je anders.........![]()
Slikken en pikken is het motto...............
Ach,iedere dag wel eens een "meningsverschil" met Jeab,is geen verkeerd ding................je hart luchten af en toe,maakt dat dingen niet opgespaard worden tot een onleefbare situatie met alle gevolgen van dien...![]()
Ook het feit dat jij of zij GEEN 100% je bedoeling/woorden kan uitten, zorgt wel eens voor situatie,s die niet zo bedoeld zijn.....
Bijvoorbeeld de uitdrukking": "loop niet zo te k*nkeren"......,wat ik weleens heb gezegd,als Jeab met een ochtendbui uit haar bed was gestapt,en tegen de kinderen begon te schreeuwen als die wat troep maakten op een Zaterdagmorgen.........
Wat k*nker??........JIJ k*nker!!...........is dan het antwoord,en dat gemopper blijft wel een paar uurtjes doorgaan.
In een rustiger moment leg ik uit dat mijn woordkeuze zeker niet goed was geweest,maar dat het in de Amsterdamse volksmond een gewone uitdrukking is.............,maar dat is een gesprek wat het ene oor in gaat,en bla,blabla.
Jeab praat goed/redelijk Nederlands,maar niet goed genoeg om uitdrukkingen niet al te letterlijk te nemen.
Ben er van overtuigd dat ik wel "lotgenoten" heb,en zich wel herkennen in dit geschreven stukje,maar de meesten hebben daar waarschijnlijk geen last van in hun sprookjeshuwelijk.........![]()
![]()
Zo,nu op naar het koffiehuis voor m,n kaartspelletje,waarbij de verliezer een rondje koffie betaald.
Daarna wat muizenvallen halen,aangezien onze qast nog niet verdwenen is.![]()
Fijn weekend,Ron.
Kinderen...Dat is bijna altijd het eerste wat een Thaise van de farang wil de insiders weten ook waarom lijkt me, Stukje zekerheid en de farang zal zeker altijd voor zijn kinderen zorgen en die weer voor hun moeder en dan is de cirkel rond denken ze.
Slikken en pikken ...er zijn tig farang die dat doen en andersom ook lijkt me en veel farang zijn blij dat ze nu een thaise hebben die voor hun zorgt en de thaise is weer blij dat de farang voor haar zorgt ...duszz...circel weer rond ?
Taalproblemen..ha,ha...hier iedere dag en niet altijd zonder dat ik er echt de balen van krijg.
Suk leert moeilijk en praat nog steeds beperkt Nederlands dat weten jullie maar ook al doet ze haar best er zijn momenten dat ik #$%%^&^&*(*())__)(( er ziek van wordt en niks , helemaal niks meer wil horen ongeacht waarover.
Het duurt vaak zo lang voordat ik iets begrijp of zij het uitgelegt heeft dat ik dan zelf iets pak of regel ipv wachten op tekst en uitleg op vaak ook nog de thaise omweg en we halen dat en dat erbij manier pffffff...duszzz sprookjes huwelijk ?...ja, voor de buitenwereld vaak en met de eeuwige glimlach erbij komen de meeste al vrij ver richting de buiten wereld.
Tis overal wat dus bij ons ook op zijn tijd maar hoera ...Het verschil tussen mijn ex en Suk is dan wel dat de ex een week kwaad bleef en Suk...mwaaa....10 minuten ?

En die gast ...tsja...als je um verwend met een kilo kaas ...

-
- Volwaardig lid
Tja,die muis die weet wat.......driver schreef:En die gast ...tsja...als je um verwend met een kilo kaas ...
Jeab komt net vertellen dat de muis de kaas uit een valletje heeft opgevreten...............wordt een beetje lullig overgebracht door haar:
"Hee Pa..........mouse is slimmer dan jou"...............ondertussen het lege valletje naast mij neerleggend op tafel.

Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen