Stembescheiden

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Stembescheiden

#46 Bericht door serpay » zaterdag 03 mei 2014, 15:24

niet alleen in belgie ruud
hier in duitsland ook 2 stembiljetten gekregen een voor eu en een voor de gemeenteraad.
dus ook in duitsland een koppeling, tja nederland blijft weer achter helaas.
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » zaterdag 03 mei 2014, 15:30

"...Eigenlijk moeten ze in Nederland maar hetzelfde doen als in België, daar worden de nationale parlementsverkiezingen aan de Europese gekoppeld en dan krijg je tenminste wel een fatsoenlijke opkomst...."

Denk van niet. Ik denk dat de regering Di Rupo gewoon aan de beurt was om af te treden en dan krijg je in B federale en landelijke verkiezingen tegelijk. Zover ik weet daar ook gemeenteraden en die zou je wel kunnen koppelen aan de EU verkiezingen.

De EU leeft niet bij de mensen maar de EU doet er ook niets aan om bekendheid te krijgen. Ze nemen besluiten waar niemand op zit te wachten, die niemand begrijpt, die niemand daarna kan uitleggen aan de niet-begrijpers en men gaat vrolijk verder met het tig tig tig geld vretende reiscircus van en naar Straatsburg.

De verkiezingen tussen de fractieleiders binden de regeringsleiders niet en het 'stempeltje halen en daggeld inpikken' lukt nog steeds veel van die lui. Topfuncties worden verdeeld onder roepende landen en niet onder topdeskundigen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar geen zin meer in hebben.

RuudThai
Expat
Expat

#48 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 mei 2014, 15:49

prajak schreef:"...Eigenlijk moeten ze in Nederland maar hetzelfde doen als in België, daar worden de nationale parlementsverkiezingen aan de Europese gekoppeld en dan krijg je tenminste wel een fatsoenlijke opkomst...."

Denk van niet. Ik denk dat de regering Di Rupo gewoon aan de beurt was om af te treden en dan krijg je in B federale en landelijke verkiezingen tegelijk. Zover ik weet daar ook gemeenteraden en die zou je wel kunnen koppelen aan de EU verkiezingen.
Op zondag 25 mei worden in België verkiezingen gehouden zowel voor het nationale parlement, voor de 4 federale parlementen én voor het Europese parlement.
Dat is nu toeval inderdaad, want als daar een kabinet valt worden er net als in Nederland gewoon vervroegde verkiezingen gehouden. Het kabinet Di Rupo heeft daar toevallig zijn termijn uitgezeten na 1,5 jaar formatie en 2,5 jaar regeren en nu worden al die verkiezingen ineens gehouden.
Gemeenteraads- en Provinciale Statenverkiezingen kun je niet koppelen aan de EU verkiezingen want de zittingstermijn voor het EU parlement is 5 jaar en van die andere 4 jaar.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”