Schoolvakantie in Thailand 2014
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
Re: Schoolvakantie in Thailand 2014
Ik heb ruim 3 jaar 2km van de MSU (Mahasarakham University) gewoond, Ik weet dat die universiteit laag staat aangeschreven, Wat ik er van zag dat het meer een feestuniversiteit was dan een studeer gelegenheid, Tot 3 jaar terug konden de leraren daar amper engels spreken, Misschien dat het nu beter is, Maar toen kon je met een bachelor degree van de Mahasarakham university een baantje bij de 7eleven krijgen.
-
- Expat
Ik geloof niet dat ALLE Thaise universiteits "diploma's" overal ter wereld volledig erkend worden.sunbird schreef:buiten al de jokesis de study o de MU uitstekend
Mijn zoon is nederlander maar spreekt en schrijft vloeiend Thai, Engels en Nederlands
Op de universiteit worden alle lessen gegeven in Engels en internationaal erkend
voor zijn toekomst heb ik geen zorgen![]()
Er is een instituut in Nederland die deze vergelijkingen officieel geeft.(ik ben even de naam kwijt,maar mijn vrouw had haar universiteits diploma daar laten "keuren" ( dat was overigens in 1981 en ik weet niet hoe dat er nu aan toe gaat.)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Dutch, dit is misschien iets, of probeer de hoofdsite:
https://www.nuffic.nl/diplomawaardering ... s-thailand?
-
- Expat
Voor zover ik mij kan herinneren,kon mijn vrouw's afstudeerpapieren (universiteit) toegang geven tot 3e jaars universiteit in Nederland.prajak schreef:Dutch, dit is misschien iets, of probeer de hoofdsite:
Maar goed,niet dat het verder veel uitmaakt en ik heb er geen persoonlijke interesse meer bij.
Vreemd is overigens wel dat de zonen/dochters van welgestelde Thais/Chinese families bijna zonder uitzondering hun studie in het buitenland doen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- jumbo
- Expat
Niet zo vreemd, kost gewoon geld...dutch schreef:Voor zover ik mij kan herinneren,kon mijn vrouw's afstudeerpapieren (universiteit) toegang geven tot 3e jaars universiteit in Nederland.prajak schreef:Dutch, dit is misschien iets, of probeer de hoofdsite:
Maar goed,niet dat het verder veel uitmaakt en ik heb er geen persoonlijke interesse meer bij.
Vreemd is overigens wel dat de zonen/dochters van welgestelde Thais/Chinese families bijna zonder uitzondering hun studie in het buitenland doen.
Niet alleen universiteiten worden geaccrediteerd ook college's en daar zijn er een paar van in Bangkok en de rest van Thailand
Daarnaast zijn er de international schools die allemaal op buitenlandse baccalaureate (bij gebrek aan een goede NL term) draaien
Als je die volgt kan je in verschillende landen waaronder voornamelijk Australie, UK, Singapore, zo aanschuiven..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- sunbird
- Expat
Wat opvalt is dat men zo negatief is over het Thais onderwijs.
Natuurlijk heb je wat feestvarkens op MSU , ( heb je in Nederland ook) wat wil je met
50.000 studenten.
Op de faculteit tourism en hotel management wordt alleen Engels gesproken.
2 vrienden of mijn zoon werken nu in Australië ( wat een moeilijk land is)
Maar goed het is mijn ervaring, en zoals gezegd tevreden
Natuurlijk heb je wat feestvarkens op MSU , ( heb je in Nederland ook) wat wil je met
50.000 studenten.
Op de faculteit tourism en hotel management wordt alleen Engels gesproken.
2 vrienden of mijn zoon werken nu in Australië ( wat een moeilijk land is)
Maar goed het is mijn ervaring, en zoals gezegd tevreden
- nbreeker
- Standaard Lid
Hallo Jo,lang niet gezien en gehoord nu ik ben het met je eens,niet iedereen heeft de financiele mogelijkheid zijn kinderen naar het buitenland te sturen om daar te studeren,en voor hier in Thailand is het goed de omringende landen zijn niet veel beter dus ook hier in Thailand kan men een goede boterham verdienen met hun opleiding waarom moet me altijd onderwerpen spiegelen aan het buitenland.Het is niet altijd zo dat alleen de elite hier een goede baan kan krijgen want geld en aanzien betekend niet altijd dat men ook de hersenen heeft,al moet ik toegeven dat een hoop geld dingen wel makkelijker maken,kijk maar in Amerika waar een zekere George Bush met behulp van z'n papa President van Amerika werd nadat al z'n andere baantjes door papa aangedragen een flop werden.
In mijn ogen was z'n presidentschap ook een flop maar daar kunnen de geleerden van mening over verschillen.
En de opmerking met een bachelor degree kan men net een baantje bij 7 eleven mee krijgen slaat als een tang op het welbekende varken.
In mijn ogen was z'n presidentschap ook een flop maar daar kunnen de geleerden van mening over verschillen.
En de opmerking met een bachelor degree kan men net een baantje bij 7 eleven mee krijgen slaat als een tang op het welbekende varken.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Jumbo, '...Daarnaast zijn er de international schools die allemaal op buitenlandse baccalaureate (bij gebrek aan een goede NL term) draaien...'
Is dat niet drs of bij de zuiderburen licentiaat? Of zit baccalaureaat (Engels baccalaureate) er nog een stap voor? Kandidaats dan?
Is dat niet drs of bij de zuiderburen licentiaat? Of zit baccalaureaat (Engels baccalaureate) er nog een stap voor? Kandidaats dan?
- sunbird
- Expat
Je kunt het ook minachting noemen, :nbreeker schreef:Hallo Jo,lang niet gezien en gehoord nu ik ben het met je eens,

Heb respect voor het land waar je mag wonen, anders kun je beter verdwijnen.
- nbreeker
- Standaard Lid
Ik vind dat een prachtig onderschrift Jo daar ben ik het 100% mee eens,netjes en recht voor z'n raap.sunbird schreef:Je kunt het ook minachting noemen, :nbreeker schreef:Hallo Jo,lang niet gezien en gehoord nu ik ben het met je eens,
En de opmerking met een bachelor degree kan men net een baantje bij 7 eleven mee krijgen slaat als een tang op het welbekende varken.![]()
Heb respect voor het land waar je mag wonen, anders kun je beter verdwijnen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Expat
Het is niet voor niets dat de Thaise autoriteiten er van doordrongen zijn dat het Thaise onderwijssysteem broodnodige hervormingen nodig heeft.
Het systeem is door en door verrot en dat erkennen de Thais zelf ook. Probleem is dat veranderingen doorvoeren in Thailand moeilijk gaat. Als je naar de omringende landen kijk, wat onderwijssystemen betreft, dan zakt Thailand steeds dieper weg.
De huidige machthebbers hebben dat onderkent en zijn bezig om dat patronage-systeem, wat onderwijs betreft, te veranderen. In een Thais onderzoek was gebleken dat 80% van de leerkrachten niet de bevoegdheid hadden voor het onderwijs waar ze les in gaven. Persoonlijk maakt ik dat zelf mee. Onderwijzers en onderwijzeressen gaf les in vakken die ze zelf niet onder de knie hadden.
Respect hebben voor een systeem, waar iedereen, ook het Onderwijs in Thailand vind dat het achterhaald is en aan grote hervormingen toe is, is geen respect tonen, maar vasthouden aan een systeem, waar het Thais Onderwijs langzaam maar zeker verderop raakt.
Let wel, ik heb het niet over de wat dure prive-scholen, maar de staatsscholen.
Lees mijn blog over het Onderwijssysteem in Thailand:
http://bahndong.blogspot.com/2008/12/on ... iland.html
Het systeem is door en door verrot en dat erkennen de Thais zelf ook. Probleem is dat veranderingen doorvoeren in Thailand moeilijk gaat. Als je naar de omringende landen kijk, wat onderwijssystemen betreft, dan zakt Thailand steeds dieper weg.
De huidige machthebbers hebben dat onderkent en zijn bezig om dat patronage-systeem, wat onderwijs betreft, te veranderen. In een Thais onderzoek was gebleken dat 80% van de leerkrachten niet de bevoegdheid hadden voor het onderwijs waar ze les in gaven. Persoonlijk maakt ik dat zelf mee. Onderwijzers en onderwijzeressen gaf les in vakken die ze zelf niet onder de knie hadden.
Respect hebben voor een systeem, waar iedereen, ook het Onderwijs in Thailand vind dat het achterhaald is en aan grote hervormingen toe is, is geen respect tonen, maar vasthouden aan een systeem, waar het Thais Onderwijs langzaam maar zeker verderop raakt.
Let wel, ik heb het niet over de wat dure prive-scholen, maar de staatsscholen.
Lees mijn blog over het Onderwijssysteem in Thailand:
http://bahndong.blogspot.com/2008/12/on ... iland.html
-
- Standaard Lid
In dit geval ben ik het met printen eens, Soms moet je je oogkleppen afgooien en realistisch zijn, Vorig jaar heeft mijn achterbuurman een feest gegeven....Hij is leraar en had zijn phd behaald.....Hij spreekt geen woord engels, Mijn buurvrouw is lerares engels....Maar haar engels is werkenlijk van een bedroevend niveau, Het is niet dat ik er genoegen aan beleef om negatief te zijn over Thailand...Ik wou dat het onderwijs niveau beter was...Dat zou zeer goed zij voor de toekomst van thailand.
Sunbird je zegt zelf al dat er in Mahasaracham 50000 studenten zijn, Dat wil zeggen dat er jaarlijks ongeveer 15000man minimaal een bachelor degree behalen, En ik schat dat de diverse universteiten in khon kaen ongeveer het zelfde aantal studenten hebben, Denk je werkenlijk dat voor al die afgestudeerde studenten een baan op niveau te vinden is, Je haalt zelf de studie hotelmanagment al aan...Ik weet dat deze studie zeer populair is in Thailand, Klinkt mooi manager in een hotel maar ik ben bang dat er in de toekomst niet genoeg hotels zullen zijn, Echte toekomst zit er net als in Nederland in de hoge technische opleidingen.
Sunbird je zegt zelf al dat er in Mahasaracham 50000 studenten zijn, Dat wil zeggen dat er jaarlijks ongeveer 15000man minimaal een bachelor degree behalen, En ik schat dat de diverse universteiten in khon kaen ongeveer het zelfde aantal studenten hebben, Denk je werkenlijk dat voor al die afgestudeerde studenten een baan op niveau te vinden is, Je haalt zelf de studie hotelmanagment al aan...Ik weet dat deze studie zeer populair is in Thailand, Klinkt mooi manager in een hotel maar ik ben bang dat er in de toekomst niet genoeg hotels zullen zijn, Echte toekomst zit er net als in Nederland in de hoge technische opleidingen.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Hier in Buriram ken ik een paar Engelsen die Engelse les geven op de Rajabhat University Buriram (5000 studenten), ze hebben alle papieren om les te geven, want ze waren in Engeland ook leraar en hebben hierdoor ook een work permit verkregen, maar ik weet zeker dat dat enkele van hen geen woord Thais spreekt of schrijft, een van hen, die in Engeland muziekleraar was en geen woord Thais spreekt, gebruikt het zingen van liedjes als lesmateriaal.
Alles van waarde is weerloos.
-
- Expat
De school waar ik les gaf in het goed uitspreken van de Engelse taal, daar kon de onderwijzeres die Engels gaf aan vier klassen, vrijwel geen woord Engels. Ik kon haar niet verstaan, zelfs niet in het "Tinglish" dat ze met mijn converseerden.
De leraar aardrijkskunde kon vrijwel geen enkel land aanwijzen in Azie. Wat wil je als de landkaart wat aan de muur hing, alleen Thailand liet zien. Alle andere landen waren wit, met geen naamsaanduiding. Zelfs de Mekong had geen naam op die landkaart.
De leraar aardrijkskunde kon vrijwel geen enkel land aanwijzen in Azie. Wat wil je als de landkaart wat aan de muur hing, alleen Thailand liet zien. Alle andere landen waren wit, met geen naamsaanduiding. Zelfs de Mekong had geen naam op die landkaart.
- jumbo
- Expat
prajak schreef:Jumbo, '...Daarnaast zijn er de international schools die allemaal op buitenlandse baccalaureate (bij gebrek aan een goede NL term) draaien...'
MIsschien gebruik ik de verkeerde term, maar ieder land heeft zo zijn eigen systeem (curriculum of baccalaureate) soms is die zelfs internationaal, maar dat laatste weet ik niet echt voldoende van. De meeste internationale scholen en internationaal gerichte universiteiten onderwijzen/bereiden de leerlingen voor op een UK, EU, AUS of US gerichte vervolgopleiding. De vooropleiding sluit dan (of dat zou moeten) aan op de vervolgopleiding kwa materiaal en nivo.
Rangsit University als voorbeeld onderwijst volgens de voormalige hogere hotel school, nu stenden university waar je een NL geaccriteerde bachelor kan halen, full time hier studerend of een paar maanden van je NL studie in TH..
Een en ander sluit dus op elkaar aan....
Harrows is UK, American School US en ga zo maar door. Merendeel gaat nu over naar een 'internationale vorm' maar ik betwijfel of je dan in een specifiek land wel werkelijk een goed vervolg hebt.
Aan de andere kant, intellect kan je niet aanleren, dat heb je of niet en dan overkom je een dergelijke situatie wel...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum