Kies ik in Thailand oud en ziek of in Nederland ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Kies ik in Thailand oud en ziek of in Nederland ?
En is een niet-voetballer niet afhankelijk van een knie ? Hoe loop jij dan ?
Nee, hier speelt commercieel belang. Maar in plaats van voetballer had ik ook Marc Rutte kunnen noemen, of Willem-Alexander. Wie schreef dat ooit.... Alle dieren zijn gelijk maar sommige dieren zijn meer gelijk dan een ander ? Nee, niet de schrijver van de fabeltjeskrant....
Nee, hier speelt commercieel belang. Maar in plaats van voetballer had ik ook Marc Rutte kunnen noemen, of Willem-Alexander. Wie schreef dat ooit.... Alle dieren zijn gelijk maar sommige dieren zijn meer gelijk dan een ander ? Nee, niet de schrijver van de fabeltjeskrant....
-
- Expat
- Contacteer:
Wereld van verschil. Iemand die hobbelend zijn beroep uit kan oefenen, zoals Mark Rutte of ondergetekende, kan wat mij betreft wachten op iemand die dat niet kan.prajak schreef:En is een niet-voetballer niet afhankelijk van een knie ? Hoe loop jij dan ?
-
- Expat
Ze trappen elkaar een ongeluk in het voetballen,of noem elke andere risico sport en hebben dan voorrang??stevenl schreef:Wereld van verschil. Iemand die hobbelend zijn beroep uit kan oefenen, zoals Mark Rutte of ondergetekende, kan wat mij betreft wachten op iemand die dat niet kan.prajak schreef:En is een niet-voetballer niet afhankelijk van een knie ? Hoe loop jij dan ?
Het is anders als het een puur commerciële kliniek is.Blijft dan weer de vraag,wie heeft er betaald voor de opleiding?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
- Contacteer:
Wat mij betreft wel ja als dat hun beroep is. Niet als het amateurs zijn, maar wel de profs, voetbal of een andere sport, risico sport of niet.dutch schreef:Ze trappen elkaar een ongeluk in het voetballen,of noem elke andere risico sport en hebben dan voorrang??<snip>stevenl schreef:Wereld van verschil. Iemand die hobbelend zijn beroep uit kan oefenen, zoals Mark Rutte of ondergetekende, kan wat mij betreft wachten op iemand die dat niet kan.prajak schreef:En is een niet-voetballer niet afhankelijk van een knie ? Hoe loop jij dan ?
- serpay
- Volwaardig lid
Terecht dat ze mensen die van de knie afhankelijk zijn eerder helpen dan het algemene publiek.
schreef steven.
Ik ben afhankelijk van mijn knie dat is mijn werk en inkomsten.
ik moet er de hele dag op zitten als stoffeerder.
dus moet ik eigenlijk ook zo snel weer aan het werk als het kan.
oplossing is prive kliniek en dat kan een prof voetballer beter betalen als ik.
en zo zie je weer dat de gewone werkende man de klos is ......
schreef steven.
Alfisti rebeli
-
- Expat
- Contacteer:
Ja, naar mijn mening heb je dus recht op snelle service, ervan uitgaande dat je je beroep niet meer uit kunt oefenen natuurlijk. Praktijk is helaas anders.serpay schreef:Terecht dat ze mensen die van de knie afhankelijk zijn eerder helpen dan het algemene publiek.
schreef steven.
-
- Volwaardig lid
Pijn is voor iedereen gelijk. En een pro-sporter krijgt zijn salaris doorbetaald, oma met een gebroken been haar AOW en pensioen, maar een zzp-er niet. Dus de volgorde wordt..... 

-
- Expat
- Contacteer:
Als het mijn oma is maakt het me niets uit wie na haar aan de beurt komtprajak schreef:Pijn is voor iedereen gelijk. En een pro-sporter krijgt zijn salaris doorbetaald, oma met een gebroken been haar AOW en pensioen, maar een zzp-er niet. Dus de volgorde wordt.....

-
- Volwaardig lid
Even iets anders; vandaag om 17.30 uur BVN in 1-Vandaag een korte special over euthanasie in NL.
Dat is voor mij na de boontjes en de gebraden kip maar die verteren evengoed wel.....
Dat is voor mij na de boontjes en de gebraden kip maar die verteren evengoed wel.....
-
- Volwaardig lid
Die volgorde ligt toch anders. Allereerst telt mee in welk ziekenhuis/kliniek je behandeld wilt worden. Dan kan vervolgens je zorgverzekering ook nog kijken of het elders eerder kan, maar als je daar geen contact mee zoekt, dan sta je achteraan in de rij. Die prof-sporter wordt sowieso het snelst geholpen, maar vlak de ZZP-er niet uit.prajak schreef:Pijn is voor iedereen gelijk. En een pro-sporter krijgt zijn salaris doorbetaald, oma met een gebroken been haar AOW en pensioen, maar een zzp-er niet. Dus de volgorde wordt.....
Toegegeven ik ben slechts uitzendkracht, maar het inlenende bedrijf doet alles om mij meer uren te laten werken (mijn vrouw werd het huishouden teveel, dus moest ik bijspringen en ik was dus minder inzetbaar). Mij is dus een voorstel gedaan voor extra ondersteuning op het thuisfront. Deze opdrachtgever heeft geen enkele verplichting richting mij, maar doet het wel, domweg omdat er geen goed personeel beschikbaar is. Ik weet vrij zeker dat zij ook op medisch vlak een dergelijk zet gerust zouden doen om mij maar in te kunnen zetten.
Soms lees ik hier negatieve verhalen van mensen over slechte werkgevers of over crisis. Bovenstaande geeft wel aan dat het niet zo negatief hoeft te zijn. Als die vrouw van me nou ook stopt met geld verkwisten, dan kan ik met mijn 50ste ook rentenieren, maar ja ze is Thais, dus waarom zou je je dan druk aken over de toekomst.
- -
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Natuurlijk zal iedereen wel weer over mij heen vallen, maar deze discussie is rotzooi.
Sorry Prajak, ik mag je zeer.
Maar als ik het goed lees, dan zeg jij zo ongeveer:
"Mocht ik een zware operatie nodig hebben, dan keer ik terug naar Nederland, neem een basisverzekering en wordt mooi voor een habbekrats in Nederland behandeld."
Ik vind dat stuitend.
Een soort Thailand-fraude, vergelijkbaar met de Bulgarenfraude.
Want na die kostbare ingreep verkast meneer natuurlijk spoorslags weer naar Thailand.
Tenzij zelfs dat niet meer kan.
Dan wenst meneer tot aan zijn dood in Nederland op kosten van de belastingbetaler te worden behandeld.
Hier val je me bepaald tegen.
En bewijs je dat de maatregelen die men hiertegen in Den Haag wil nemen alleen maar volkomen terecht zijn.
"Mocht ik een zware operatie nodig hebben, dan keer ik terug naar Nederland, neem een basisverzekering en wordt mooi voor een habbekrats in Nederland behandeld."
Ik vind dat stuitend.
Want na die kostbare ingreep verkast meneer natuurlijk spoorslags weer naar Thailand.
Dan wenst meneer tot aan zijn dood in Nederland op kosten van de belastingbetaler te worden behandeld.
En bewijs je dat de maatregelen die men hiertegen in Den Haag wil nemen alleen maar volkomen terecht zijn.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Is wel een beetje kort door de bocht.Gardensafari schreef:Natuurlijk zal iedereen wel weer over mij heen vallen, maar deze discussie is rotzooi.
Ik vind dat stuitend.
Het is geen fraude maar volkomen legaal.
En als ik me goed herinner dan heeft Mijnheer Prajak toch ook een heel aantal jaartjes belasting betaald plus zijn ziektekosten premie.
Ik heb een nederlandse buitenland basisverzekering. Dus vezekerd voor nederland en de rest van de wereld.
Mocht ik om een of andere reden in nederland behandeld moeten worden dan kan dat.
Als die behandeling lang zou gaan duren dan is natuurlijk te overwegen of ben ik verplicht mij weer in te schrijven bij de gemeentelijke burgelijke stand en dan ook bij een ziekteverzekeraar.
Op zo een moment zal ik wel naar de financiele gevolgen kijken. Inschrijven bij het gbs is voor mij nadelig en zal dan mogelijk een beslissing nemen om me in Thailand verder te laten behandelen.
Lijkt je dit ook ongeoorloofd?
Gardensafari ik ben het veel met je maar nu niet en Prajak zijn methode om te overleven met een Bulgaarse fraude vergelijken lijkt me toch niet helemaal in jou straatje te passen.
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Kan Gardensafari zijn reactie wel begrijpen .
Had er al een luchtige opmerking over gemaakt.
Je zou het eigenlijk legale fraude kunnen noemen in de loop der jaren hebben ze een systeem in elkaar zitten te flansen waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Uitzondering hier apart regeltje daar betaling is helemaal gillen van de lach gratis tot 18 jaar (Verkapte kinderbijslag) de met zijn alle is het goedkoper regeling en ga zo maar door.
Heb er een woord voor maar dat mag ik hier niet schrijven.
Het vraagt om genomen te worden.
Van A tot en met Z dus ja een ieder doet het.
Morele afkeer zou ik het persoonlijk willen noemen.
De we zijn allemaal gelijk mentaliteit behalve als ik moet betalen want dan sta ik achteraan en helemaal vooraan als ik wat mankeert veelal.
Heb hier in de buurt ook een paar 'kennissen' lopen die het angstzweet op het voorhoofd hebben zo gauw er een scheet te lang dwars zit.
Ja en soms heb je pech Engelander hier in buurt kreeg buikpijn derde klas ziekenhuis en een berg Sara en 7 dagen later lag die op het kampvuur.
Zelfs de Thaise regering is er druk mee bezig om al die Falangs toch maar aan een verzekering te helpen want het kost een beetje te veel aan onbetaalde rekeningen.
In Nederland zullen de kosten echt niet door die paar expats gemaakt worden maar het ligt op het zelfde niveau als die WAO er die zijn tuintje aan het spitten is.
Ben een jaartje of 8 ook wel eens benaderd door iemand die 'even' een maandje of 6 terug was in Nederland.
Wilde zich bij mij inschrijven slaapplaats had die ergens anders daarna even de knieoperatie 'regelen' uitkering voor die tijd indien mogelijk en daarna weer terug naar het land van het eeuwige geluk.
Ja ja zeg we nemen nog een biertje beste man en zoek je oplossing elders graag.
Het kan het mag maar toch
Had er al een luchtige opmerking over gemaakt.
Je zou het eigenlijk legale fraude kunnen noemen in de loop der jaren hebben ze een systeem in elkaar zitten te flansen waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Uitzondering hier apart regeltje daar betaling is helemaal gillen van de lach gratis tot 18 jaar (Verkapte kinderbijslag) de met zijn alle is het goedkoper regeling en ga zo maar door.
Heb er een woord voor maar dat mag ik hier niet schrijven.
Het vraagt om genomen te worden.
Van A tot en met Z dus ja een ieder doet het.
Morele afkeer zou ik het persoonlijk willen noemen.
De we zijn allemaal gelijk mentaliteit behalve als ik moet betalen want dan sta ik achteraan en helemaal vooraan als ik wat mankeert veelal.
Heb hier in de buurt ook een paar 'kennissen' lopen die het angstzweet op het voorhoofd hebben zo gauw er een scheet te lang dwars zit.
Ja en soms heb je pech Engelander hier in buurt kreeg buikpijn derde klas ziekenhuis en een berg Sara en 7 dagen later lag die op het kampvuur.
Zelfs de Thaise regering is er druk mee bezig om al die Falangs toch maar aan een verzekering te helpen want het kost een beetje te veel aan onbetaalde rekeningen.
In Nederland zullen de kosten echt niet door die paar expats gemaakt worden maar het ligt op het zelfde niveau als die WAO er die zijn tuintje aan het spitten is.
Ben een jaartje of 8 ook wel eens benaderd door iemand die 'even' een maandje of 6 terug was in Nederland.
Wilde zich bij mij inschrijven slaapplaats had die ergens anders daarna even de knieoperatie 'regelen' uitkering voor die tijd indien mogelijk en daarna weer terug naar het land van het eeuwige geluk.
Ja ja zeg we nemen nog een biertje beste man en zoek je oplossing elders graag.
Het kan het mag maar toch

-
- Expat
Ach die arme verzekerings jongetjes toch!!!!!!!
Op 1-1-2006 werd e.e.a. veranderd.Ik zat toen al hoog en breed 8 jaren defintitief in het buitenland en was verzekerd bij een Nederlandse verzekering.
Ik kreeg op 15 Januari 2006 een brief binnen ( gedateerd November 2005 !!!!),dat mijn verzekering per 1 Januari werd beëindigd,maar dat het voor mij per 1 Februari zou zijn.
Ik moet eerlijk zeggen,het werd niet opgezegd maar de premie werd verhoogd tot een nivo dat,ondanks mijn goede voorbereidingen,uiteindelijk voor mij niet haalbaar zou zijn.( was dus 8 jaar geleden al uitlopend tot euro 3200,- per MAAND.
Grote paniek want in Nederland was er in die tijd voor een 62 jarige niets te verkrijgen.Ook in Thailand was in het gunstigste geval iets te vinden tot maximaal 70 jaar oud.
Via UK 6 jaren verzekerd geweest ( zonder enige claim) en sedert April vorig jaar in Frankrijk.(vertegenwoordigd door onze landgenoot in Hua Hin,hier wel bekend).
Wij expats die al jaren hier zitten,zijn uitgekotst door het Nederlandse systeem en breek me de bek niet open svp!!!
Ik zou zonder gewetensbezwaren of enige wroeging,die Nederlandse maatschappijen met genoegen laten boeten!!!!
Ik schat dat andere Nederlanders wel eens in eenzelfde schuitje kunnen zitten ( ik ken er een die tot zijn 68ste in Nederland verzekerd was en nu al jaren zond iets rondloopt.Ik vind het een schande en gebruik niet het woord misbruik.Denk even na ,voor je iets schrijft,want er zijn vele verhalen zoals net door mij geschreven.
Op 1-1-2006 werd e.e.a. veranderd.Ik zat toen al hoog en breed 8 jaren defintitief in het buitenland en was verzekerd bij een Nederlandse verzekering.
Ik kreeg op 15 Januari 2006 een brief binnen ( gedateerd November 2005 !!!!),dat mijn verzekering per 1 Januari werd beëindigd,maar dat het voor mij per 1 Februari zou zijn.
Ik moet eerlijk zeggen,het werd niet opgezegd maar de premie werd verhoogd tot een nivo dat,ondanks mijn goede voorbereidingen,uiteindelijk voor mij niet haalbaar zou zijn.( was dus 8 jaar geleden al uitlopend tot euro 3200,- per MAAND.
Grote paniek want in Nederland was er in die tijd voor een 62 jarige niets te verkrijgen.Ook in Thailand was in het gunstigste geval iets te vinden tot maximaal 70 jaar oud.
Via UK 6 jaren verzekerd geweest ( zonder enige claim) en sedert April vorig jaar in Frankrijk.(vertegenwoordigd door onze landgenoot in Hua Hin,hier wel bekend).
Wij expats die al jaren hier zitten,zijn uitgekotst door het Nederlandse systeem en breek me de bek niet open svp!!!
Ik zou zonder gewetensbezwaren of enige wroeging,die Nederlandse maatschappijen met genoegen laten boeten!!!!
Ik schat dat andere Nederlanders wel eens in eenzelfde schuitje kunnen zitten ( ik ken er een die tot zijn 68ste in Nederland verzekerd was en nu al jaren zond iets rondloopt.Ik vind het een schande en gebruik niet het woord misbruik.Denk even na ,voor je iets schrijft,want er zijn vele verhalen zoals net door mij geschreven.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
De regels en mogelijkheden voor de Nederlanders die buiten Europa wonen zijn bedroevend slecht.
Had mij door verkoop huis drie weken eerder uit laten schrijven als vertrekt en men zij doodleuk dat ik onverzekert was.
Als er iets is 'kijken' we wel hoe of wat ja ja.
Foutje bedankt.
Had het ook niet over die arme verzekeringsmensen die zorgen echt wel voor zichzelf.
Had het over moraal de boel indien mogelijk bij de eerste de beste kans besodemieteren.
En dat slaat wel terug op die premie.
Tijdens de start (01 jan 2006) van jou frustratie zullen er wel mensen geweest zijn die hun problemen in het buitenland op lieten lossen vandaar die onterechte premie .
Fraude in het zwarte en grijse circuit is wereldwijd trouwens een giga probleem in de zorg.
Had mij door verkoop huis drie weken eerder uit laten schrijven als vertrekt en men zij doodleuk dat ik onverzekert was.
Als er iets is 'kijken' we wel hoe of wat ja ja.
Foutje bedankt.
Had het ook niet over die arme verzekeringsmensen die zorgen echt wel voor zichzelf.
Had het over moraal de boel indien mogelijk bij de eerste de beste kans besodemieteren.
En dat slaat wel terug op die premie.
Tijdens de start (01 jan 2006) van jou frustratie zullen er wel mensen geweest zijn die hun problemen in het buitenland op lieten lossen vandaar die onterechte premie .
Fraude in het zwarte en grijse circuit is wereldwijd trouwens een giga probleem in de zorg.