Bussen in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Bussen in Thailand
Heb dat zelf in het forum geplaatst, paknampo......
- Kees
- Volwaardig lid
Niet klagen, maar dragen.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ja, heb ik ook gelezen. Alleen AD overdrijft een beetje (10-tallen) als je het artikel leest in de BP.
Met 10-tallen denk ik al gauw aan meer dan 20 - 30 of meer.
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... njuring-22
Home is not where you live, but where they accept you.
-
- Volwaardig lid
Was even naar Hua-hin en Cha-am.
Ook daar natuurlijk veel touringcars met hun eigen specifieke tekeningen/items.
Stond niet op een ideale plaats om de rijdende bussen in 1 keer op de plaat te krijgen.

Ron.
Ook daar natuurlijk veel touringcars met hun eigen specifieke tekeningen/items.
Stond niet op een ideale plaats om de rijdende bussen in 1 keer op de plaat te krijgen.
Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
mooi Ron
gr driver
gr driver
-
- Volwaardig lid
driver schreef:mooi Ron
gr driver
Hoi Driver,alles kits daar?

Zag dat ik er eentje vergeten was,deze stond bij een floating market (waar geen bootje dreef trouwens)
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Hee Ron, Alles okee hier maar weinig Thaise bussen te zien in en rond Ede 

-
- Volwaardig lid
Negentien doden bij busongeluk in Saraburi
Bij een busongeluk in Saraburi zijn dinsdagochtend negentien inzittenden om het leven gekomen. Twintig andere passagiers raakten gewond. De dubbeldeksbus botste tegen een vrachtwagen en vloog vervolgens in brand, zo melden autoriteiten.
De bus was onderweg van de Thaise hoofdstad Bangkok naar Roi Et in het noordoosten van het land. Roi Et is niet echt een toeristische bestemming en dus is de kans klein dat er buitenlandse toeristen bij het busongeluk in Saraburi (dat ligt in centraal Thailand) betrokken zijn. Na de aanrijding met de vrachtwagen vloog het voertuig direct in brand. Op beelden van de Thaise televisie is goed te zien dat de bus helemaal is uitgebrand. Volgens autoriteiten waren er bij de botsing drie voertuigen betrokken.
“In totaal zijn er negentien doden te betreuren. Achttien van hen overleden ter plaatse en een andere passagier later in het ziekenhuis”, aldus een medewerkster van het nationaal instituut voor spoedmedicijnen in Bangkok. Verder meldt ze dat er bij het busongeluk in Saraburi twintig gewonden zijn gevallen

Busongeluk in Saraburi: vrachtwagen kwam terecht op verkeerde weghelft
De politie arresteerde de bestuurder van de vrachtwagen die cement vervoerde. Waarschijnlijk verloor hij bij het busongeluk in Saraburi de macht over het stuur. “De vrachtwagen kwam op de verkeerde weghelft terecht en botste vervolgens frontaal op de bus”, vertelt een woordvoerder van de politie. Volgens hem zat er een pick-up truck achter de bus die eveneens bij de ongeluk betrokken was. Alle doden en gewonden zaten in de bus of de pick-up truck.
Het is overigens nog niet bekend hoeveel mensen er in de bus zaten. Volgens de directeur van het busbedrijf kunnen er in totaal 32 passagiers mee in het voertuig. De veiligheidsnormen zijn vaak slecht in Thailand en verkeersongelukken zijn bijna aan de orde van de dag. Eerder deze maand ontspoorde de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Daarbij vielen 23 gewonden, waaronder 18 buitenlandse toeristen.
In april kwamen vijf mensen om het leven – waaronder een zeven maanden oude baby en een jonge Belgische vrouw – bij een busongeluk in de provincie Phitsanulok. Toen raakten 53 inzittenden gewond.

Bron-hieristhailand.nl
Groet,Ron.
Bij een busongeluk in Saraburi zijn dinsdagochtend negentien inzittenden om het leven gekomen. Twintig andere passagiers raakten gewond. De dubbeldeksbus botste tegen een vrachtwagen en vloog vervolgens in brand, zo melden autoriteiten.
De bus was onderweg van de Thaise hoofdstad Bangkok naar Roi Et in het noordoosten van het land. Roi Et is niet echt een toeristische bestemming en dus is de kans klein dat er buitenlandse toeristen bij het busongeluk in Saraburi (dat ligt in centraal Thailand) betrokken zijn. Na de aanrijding met de vrachtwagen vloog het voertuig direct in brand. Op beelden van de Thaise televisie is goed te zien dat de bus helemaal is uitgebrand. Volgens autoriteiten waren er bij de botsing drie voertuigen betrokken.
“In totaal zijn er negentien doden te betreuren. Achttien van hen overleden ter plaatse en een andere passagier later in het ziekenhuis”, aldus een medewerkster van het nationaal instituut voor spoedmedicijnen in Bangkok. Verder meldt ze dat er bij het busongeluk in Saraburi twintig gewonden zijn gevallen

Busongeluk in Saraburi: vrachtwagen kwam terecht op verkeerde weghelft
De politie arresteerde de bestuurder van de vrachtwagen die cement vervoerde. Waarschijnlijk verloor hij bij het busongeluk in Saraburi de macht over het stuur. “De vrachtwagen kwam op de verkeerde weghelft terecht en botste vervolgens frontaal op de bus”, vertelt een woordvoerder van de politie. Volgens hem zat er een pick-up truck achter de bus die eveneens bij de ongeluk betrokken was. Alle doden en gewonden zaten in de bus of de pick-up truck.
Het is overigens nog niet bekend hoeveel mensen er in de bus zaten. Volgens de directeur van het busbedrijf kunnen er in totaal 32 passagiers mee in het voertuig. De veiligheidsnormen zijn vaak slecht in Thailand en verkeersongelukken zijn bijna aan de orde van de dag. Eerder deze maand ontspoorde de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Daarbij vielen 23 gewonden, waaronder 18 buitenlandse toeristen.
In april kwamen vijf mensen om het leven – waaronder een zeven maanden oude baby en een jonge Belgische vrouw – bij een busongeluk in de provincie Phitsanulok. Toen raakten 53 inzittenden gewond.

Bron-hieristhailand.nl
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Triest , maar kan overal gebeuren helaas .
gr driver
gr driver
- RuudThai
- Expat
En dan helpt het niet dat die bussen zo mooi beschilderd zijn....driver schreef:Triest , maar kan overal gebeuren helaas .
gr driver

Het kan overal gebeuren maar in Thailand extra vaak, lijkt het wel. Ik kom vaak berichten in de pers tegen die over ongelukken met bussen gaan in Thailand. Gelukkig meestal zonder slachtoffers maar het heeft vaak met de instelling van de chauffeurs te maken. Doordouwen is hier het devies en dat gaat soms mis.
Net als bij verkeerslichten:

-
- Volwaardig lid
Verkeers veiligheid begint met voorlichting en daadwerkelijk ingrijpen als het te gek wordt vlgs mij maar dat zijn nu net 2 dingen die ik voorlopig nog niet zie gebeuren in Thailand.
Ik woon er niet dus weet ook niet wat men nu precies doet wat betreft verkeersveiligheid.
gr driver
Ik woon er niet dus weet ook niet wat men nu precies doet wat betreft verkeersveiligheid.
gr driver
- Kees
- Volwaardig lid
Ja als die verkeerslichten er zo uitzien, zou ik ook niet weten wat ik moest doenRuudThai schreef:En dan helpt het niet dat die bussen zo mooi beschilderd zijn....driver schreef:Triest , maar kan overal gebeuren helaas .
gr driver![]()
![]()
Het kan overal gebeuren maar in Thailand extra vaak, lijkt het wel. Ik kom vaak berichten in de pers tegen die over ongelukken met bussen gaan in Thailand. Gelukkig meestal zonder slachtoffers maar het heeft vaak met de instelling van de chauffeurs te maken. Doordouwen is hier het devies en dat gaat soms mis.
![]()
![]()

-
- Volwaardig lid
link s go en rechts go fast voordat er 1 door het rode licht komtKees schreef:Ja als die verkeerslichten er zo uitzien, zou ik ook niet weten wat ik moest doenRuudThai schreef:En dan helpt het niet dat die bussen zo mooi beschilderd zijn....driver schreef:Triest , maar kan overal gebeuren helaas .
gr driver![]()
![]()
![]()
![]()

-
- kenner
Kees bedoelt dat rood onder zit terwijl dat normaal gesproken boven zou moeten zitten.driver schreef:link s go en rechts go fast voordat er 1 door het rode licht komt
- Kees
- Volwaardig lid
Hendrik schreef:Kees bedoelt dat rood onder zit terwijl dat normaal gesproken boven zou moeten zitten.driver schreef:link s go en rechts go fast voordat er 1 door het rode licht komt