Sluitspier en stadswater

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Sluitspier en stadswater

#46 Bericht door prajak » woensdag 17 april 2013, 01:01

"...Begrijp er geen ene moer van,en denk dat de cencuur van dit forum helemaal aan het doordraaien is..."

Of er zat copyright op de foto's. Heeft Chang terzake al een ei gelegd ? Hum, aardige beeldpsraak in dit item; een kip dat een ei legt moet ook door de sluitspier drukken...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door driver » woensdag 17 april 2013, 06:26

ron schreef:Had met Gardensafari een mooie discussie over hoe dikke dames het kontspuitje zouden moeten gebruiken wat eigenlijk eindigde in een stoomcleaner e.d.
Begrijp er geen ene moer van,en denk dat de cencuur van dit forum helemaal aan het doordraaien is.

Ron
okee, duidelijk .
misschien komt er nog een antwoord waarom alles dan weggehaald is.

gr driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 17 april 2013, 06:48

driver schreef:
ron schreef:Had met Gardensafari een mooie discussie over hoe dikke dames het kontspuitje zouden moeten gebruiken wat eigenlijk eindigde in een stoomcleaner e.d.
Begrijp er geen ene moer van,en denk dat de cencuur van dit forum helemaal aan het doordraaien is.

Ron
okee, duidelijk .

gr driver
Als je de forumregels doorgelezen hebt dan weet je dat er geen verklaring komt c.q. hoeft te komen.
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door elst99 » woensdag 17 april 2013, 07:09

Om over de toiletspuit terug te komen, heb er één in de badkamer en één in het toilet in Nederland, beneden onder het toiletwastafeltje aangelegd met een hendelkraantje beide van Grohe gekocht bij Homepro, na gebruikt te hebben het kraantje weer dicht draaien, voldoet al meer dan 7 jaar zonder overstromingen, geen probleem met de spuit te gebruiken, zowel het onderlichaam na elke wc beurt als wel om het toilet te reinigen van remsporen! ;) zelfs een reserve spuit meegenomen maar ligt al jaren op zolder.
En als je je mond er mee kunt spoelen, kun je de andere openingen er ook mee schoonspoelen, zonder daar ook maar een probleem aan over te houden.
Alleen bij dames is het van voor naar achter spuiten, net als met papier, hoop hier mee je vraag te hebben beantwoord, verblijf ik "hoogachtend" Elst!
Zou dit blijven staan of ook weggeveegd?
Zal het nu ook is in de winter uit proberen, of ik dan nog zo enthousiast ben? Hij is alleen op koude kraan aangesloten, heb medelij heren!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 17 april 2013, 09:05

elst99 schreef:Om over de toiletspuit terug te komen, heb er één in de badkamer en één in het toilet in Nederland, beneden onder het toiletwastafeltje aangelegd met een hendelkraantje beide van Grohe gekocht bij Homepro, na gebruikt te hebben het kraantje weer dicht draaien, voldoet al meer dan 7 jaar zonder overstromingen, geen probleem met de spuit te gebruiken, zowel het onderlichaam na elke wc beurt als wel om het toilet te reinigen van remsporen! ;) zelfs een reserve spuit meegenomen maar ligt al jaren op zolder.
En als je je mond er mee kunt spoelen, kun je de andere openingen er ook mee schoonspoelen, zonder daar ook maar een probleem aan over te houden.
Alleen bij dames is het van voor naar achter spuiten, net als met papier, hoop hier mee je vraag te hebben beantwoord, verblijf ik "hoogachtend" Elst!
Zou dit blijven staan of ook weggeveegd?
Zal het nu ook is in de winter uit proberen, of ik dan nog zo enthousiast ben? Hij is alleen op koude kraan aangesloten, heb medelij heren!

Gewoon aansluiten op zowel de warme als de koude waterleiding.
Dan moet je er wel een thermostaatkraan tussen zetten want als het te warm wordt.... dan hebben we er een paar oei-oei vogeltjes erbij. (maar dat is meer Thai natuur geloof ik) :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Henk Korat » woensdag 17 april 2013, 09:31

Je kan in Nederland ook toiletten met een ingebouwde wasstraat kopen. Dan heb je geen bidet meer nodig. Ik heb zo'n toilet voor het eerst meegemaakt in Turkije en ik moet zeggen dat zo'n ding een uitvinding is. Maar in Nederland zijn ze erg prijzig. Mijn vriend is ernaar op zoek gegaan, maar haakte af op de prijs van rond de Euro 4.000.

Nu zag ik in Homepro een speciale WC bril die je ook op de slang van de WC spuit aansluit. Die bril heeft verschillende varianten, onder andere voorkant, achterkant, kleine kinderen etc.. Geen elektriciteit, want alles werkt op waterkracht. Prijs 1.990 Bath. Te geef dus.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door driver » woensdag 17 april 2013, 11:42

Wouter_Udon schreef:
driver schreef:

Ron
okee, duidelijk .

gr driver
Als je de forumregels doorgelezen hebt dan weet je dat er geen verklaring komt c.q. hoeft te komen.
daarom opok het ..misschien.... ;)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#53 Bericht door Gardensafari » woensdag 17 april 2013, 16:03

driver schreef:

Ron
okee, duidelijk .

gr driver
Denk inderdaad dat de moderatie bang is geworden van een dreigementje van de Televaag.
De foto's die ik hier plaatste stonden op mijn website.
Dus ligt de verantwoordelijkheid bij mij.
Het weghalen van het hele zwikkie is een onnodige, overtrokken en ook teleurstellende actie.
En kost mij nog punten ook....
Voorlopig vermaak ik mij wel weer even op andere wijze.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#54 Bericht door janjaap » vrijdag 19 april 2013, 11:24

al neemt men een hele grote teug koud bier
dan kan men beter rennen voor de doorstroming van de sluitspier :thumbsup:
Ubi bene, ibi patria

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#55 Bericht door Gardensafari » vrijdag 19 april 2013, 12:47

Al kietelt het stadswater de sluitspier,
van bier heb je toch maar mooi meer plezier.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

RuudThai
Expat
Expat

#56 Bericht door RuudThai » vrijdag 19 april 2013, 13:04

Gardensafari schreef:Al kietelt het stadswater de sluitspier,
Hans belastingsafari, zou jij nou niet eens als de donder aan het werk gaan om al die teveel betaalde belasting aan de burgers die braaf voor 1 april hun aangifte hebben gedaan terug te geven i.p.v. hier oubollig te wezen? ;) :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#57 Bericht door Gardensafari » vrijdag 19 april 2013, 13:22

RuudThai schreef:
Gardensafari schreef:Al kietelt het stadswater de sluitspier,
Hans belastingsafari, zou jij nou niet eens als de donder aan het werk gaan om al die teveel betaalde belasting aan de burgers die braaf voor 1 april hun aangifte hebben gedaan terug te geven i.p.v. hier oubollig te wezen? ;) :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Hoezo?
Ik doe wat mijn baas ook doet.
Ik hou vast aan de nullijn. :crazy:
Knor, knor,

Hans

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door prajak » vrijdag 19 april 2013, 15:58

De 'Safari heeft groot gelijk; geen opslag en toch meer presteren ? Ik zou het ook niet doen.

===
Snikkels blinken, snikkels klinken, ruisend valt het graan.
===

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door elst99 » vrijdag 19 april 2013, 16:50

Gardensafari zit je in mijn rivier? Nijmegen ? Doe is twee oogjes dicht a.u.b! Help 2 oude AOW ers de volgende winter door!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#60 Bericht door Gardensafari » vrijdag 19 april 2013, 17:43

elst99 schreef:Gardensafari zit je in mijn rivier? Nijmegen ? Doe is twee oogjes dicht a.u.b! Help 2 oude AOW ers de volgende winter door!
Kijk, daar heb je het gedonder in de glazen weer!
Zit ik rustig achter mijn bureau met gesloten ogen, dan begint de ganse goegemeente weer over "luie ambtenaren" en "hoppa, weg met dat volk".
Wil ik eindelijk aan het werk, komt er weer eentje die zegt: "Doe eens twee oogjes dicht!"
Kijk met die stress: doe ik ze open of houd ik ze dicht, zit een ambtenaar de gehele dag en zijn gehele leven.
En dat wordt dan beloond met de nullijn.
Hoewel dat natuurlijk wel helpt bij het nemen van de beslissing: open of dicht ;)

Eén keer per week krijgen we gym.
Er komt dan een gepensioneerde gymleraar langs en die zegt: "Open en dicht".
En dat doen we dan wel 5 minuten lang!
En dan zegt hij: "En nu het andere oog".

En nee, ik zit niet bij Rivieren.
En nee, ik bemoei mij niet met de inkomstenbelasting.
Knor, knor,

Hans

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”