ATM

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: ATM

#46 Bericht door Khon Neua » maandag 18 maart 2013, 10:19

robin33 schreef:Heb zelf een pre-paid credit card. Ebookers ,maar er zijn meer aanbieders
Hoef je nergens aan te voldoen is hij leeg even met ideaal opladen.
veel thaise banken geven ook debit cards uit . Te gebruiken als een credit card maar alleen bij genoeg saldo . Goed systeem

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » maandag 18 maart 2013, 10:32

Op mijn Kasikorn kaart staat....

K-Debit-card
Kasikornbank
Een heel lang nummer
Priviliged member
VISA

Op de achterkant mijn handtekening en daarachter een getal van 3 cijfers zoals bij een creditcard
en een vliegende duif in een veelkleurig display...

Ga toch maar eens vragen bij de bank....

dutch
Expat
Expat

#48 Bericht door dutch » maandag 18 maart 2013, 10:43

prajak schreef:Op mijn Kasikorn kaart staat....

K-Debit-card
Kasikornbank
Een heel lang nummer
Priviliged member
VISA

Op de achterkant mijn handtekening en daarachter een getal van 3 cijfers zoals bij een creditcard
en een vliegende duif in een veelkleurig display...

Ga toch maar eens vragen bij de bank....
Je hoeft niets te vragen,het staat er op.
DEBIT CARD
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#49 Bericht door mistifarang » maandag 18 maart 2013, 11:23

Ik denk, dat mijn uitleg een beetje in de mist is gegaan:

1. ik heb alleen m'n (buitenlandse) kaart nodig voor 't geval ik eens voor een onvoorziene en plotselinge locale uitgave kom en mijn locale bankrekening even niet toereikend is tot Roermond weer aanvult. Maar nodig als zodanig heb ik 'm wel.

2. ik heb beslist een kaart nodig om zekere zaken te betalen over het Net, zoals gezegd computer programma's of jaarlijkse site-abonnementen

Voor nr. 1 is een debitkaart dus nutteloos want rekening leeg is rekening leeg en voor nr. 2 weet ik niet of het werkt, zal in principe echter wel moeten.

Enfin, zal morgen in de mall eens kijken of het e.e.a. met de oude (buitenlandse) kaart (nog) werkt in de ATM en of de nieuwe, die ik net in Europa on-line geactiveerd heb, nu wel in een winkel geaksepteerd wordt.

Word er gallies van.
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#50 Bericht door robin33 » maandag 18 maart 2013, 13:18

Hoezo nutteloos ,kAn elke 5 sec online kijken naar het saldo en ook elk moment updaten/laden werkt dan gewoon als creditcard alleen mag je niet rood staan

printen44
Expat
Expat

#51 Bericht door printen44 » donderdag 21 maart 2013, 05:47

Vandaag kon ik helemaal niets pinnen. De ATM gaf eerst aan dat ik over mijn limiet was en bij een tweede poging werd de transactie afgebroken en stond er: "Please, call your bank". Ruim voldoende saldo op de rekening.

Zal vanmiddag wel de ING bellen, maar waar het aan ligt. ik weet het niet.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door ron » donderdag 21 maart 2013, 06:37

Ze lopen de laatste tijd aardig te kl*ten printen.
Helaas is de nawerking in het buitenland meestal nog langer.

http://www.allestoringen.nl/storing/ing ... ng-bij-ing
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door elst99 » donderdag 21 maart 2013, 07:00

Gewoon de volgende dag weer proberen, vervelend is het, bellen helpt in zoverre, advies pinnen met je creditcard, of cash flow.
Bij mij was het de volgende dag raak, gelijk maar met meerdere cards gepind!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#54 Bericht door nbreeker » donderdag 21 maart 2013, 10:15

printen44 schreef:Vandaag kon ik helemaal niets pinnen. De ATM gaf eerst aan dat ik over mijn limiet was en bij een tweede poging werd de transactie afgebroken en stond er: "Please, call your bank". Ruim voldoende saldo op de rekening.

Kees waarom open je geen Thaise rekening,ik heb in Holland ABN en hier kasikorn als ik via Internetbankieren opdracht geef tot overmaken duurt het 18 uur en het kost euro 5,50,ik heb vanmiddag om 3 uur thaise tijd overgemaakt en morgen om 9 uur staat het hier op m'n rekening. Toen ik in China was en Singapore kon ik gewoon pinnen met m'n Thaise kaart.

Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#55 Bericht door stevenl » donderdag 21 maart 2013, 10:36

nbreeker schreef:
printen44 schreef:Vandaag kon ik helemaal niets pinnen. De ATM gaf eerst aan dat ik over mijn limiet was en bij een tweede poging werd de transactie afgebroken en stond er: "Please, call your bank". Ruim voldoende saldo op de rekening.

Kees waarom open je geen Thaise rekening,ik heb in Holland ABN en hier kasikorn als ik via Internetbankieren opdracht geef tot overmaken duurt het 18 uur en het kost euro 5,50,ik heb vanmiddag om 3 uur thaise tijd overgemaakt en morgen om 9 uur staat het hier op m'n rekening.
Groeten Nick.
plus de verborgen kosten, meestal 1% toeslag op de wisselkoers, die je niet ziet maar die wel degelijk in rekening worden gebracht (die je dus minder krijgt op je Kasikorn rekening).

printen44
Expat
Expat

#56 Bericht door printen44 » donderdag 21 maart 2013, 11:12

Ik heb een Thaise bankrekening, maar gebruik hem weinig. Waarschijnlijk zal ik, wanneer dit euvel zich blijft voordoen, de AOW rechtstreeks op mijn Thaise bankrekening laten storten.

Ik belde de ING-bank en mijn bankkaart was prima in orde. Het is een Thaise software fout. Alle Thaise banken hebben daar last van met buitenlandse bankkaarten, aldus de ING.

Overigens de eerste keer dat ik in zeven jaar niet kan pinnen. Nooit problemen gehad. Kijken of ik morgen wel kan pinnen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door prajak » donderdag 21 maart 2013, 15:38

Printen44, jouw AOW rechtstreeks op jouw Thaise bank laten storten kan maar kost meer dan bij een normale transactie. Verder heb je die kosten dan iedere maand.

Ik laat de AOW in NL binnenkomen en hou de transactie naar hier zelf in de hand, temeer omdat ik mijn ander pensioen pas NA het jaar van uitbetalen naar hier haal. En daar hebben we het eens over gehad in het hoofdstuk belastingen.

printen44
Expat
Expat

#58 Bericht door printen44 » donderdag 21 maart 2013, 17:24

Prajak, bedankt voor je advies. Ik had daar niet bij nagedacht. Wanneer dat pinnen in de toekomst problemen blijft geven en/of de bank een maximum opnemen die laag wordt gaat opleggen, dan zal ik mijn Thaise bankrekening vanuit Nederland gaan vullen. Zeven jaar zonder problemen gepind en nu dit.

De ING bank geeft de Thaise ATM's, althans de software, de schuld en de Thaise banken geven de ING de schuld. Zo blijven ze allemaal buiten schot.

Ik zal morgen berichten hoe het gegaan is met mijn strijd met de ATM. [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door prajak » donderdag 21 maart 2013, 17:39

Printen44, wat ik per jaar nodig heb is ruim 6 ton baht en dus afgerond 15 k euro, op heden bijna 16 k euro. Dit jaar kwam het huis er bij, een kleine 5 ton baht. Ik maak dat over in het jaar NA pensioenbetaling. ING naar Kasikorn, meestal binnen 24 uur buiten weekend en feestdagen. En zittend aan mijn bureautje....

Als de koers voor mij gunstig is en tegenwoordig vind ik 40 al gunstig :mrgreen: dan maak ik de hele hap in een of twee keer over.

Maar als de koers kaloten is ? Dan maak ik voor twee maanden over en wacht dan af.

Dat overmaken heeft voor mij het voordeel dat ik de (vroeger erg lastige) Immigration hier kan laten zien waar ik van leef. Men eist het bankboek en kopietjes daarvan; men wil ene brief van de bank dat het geld uit een buitenland komt.

Men denkt hier immers dat ik op mijn ouwe dag, met een kunstheup, met artrose die mijn knoken aantast, met een kunstgebit, een plus 4 op de kop waar nog 3 haren op staan en een beginnende ziekte van Alka Seltzer ergens uitsmijter ben in een horecagelegenheid danwel duikinstructeur in de gitzwarte Mehkong. Kijk, en dat moet ik dan ontzenuwen..... :giggle2:
Laatst gewijzigd door prajak op vrijdag 22 maart 2013, 04:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door Duncan » donderdag 21 maart 2013, 17:50

Khon Neua schreef:wat ik altijd doe is cash meenemen en in thailand wisselen ( minst slechte koers ) en dan op een thaise rekeningen storten.
Same here. En heb ik nog wat meer nodig, dan doe ik 1x een dikke bankoverschrijving van mijn NLrekening naar Mrs. Duncan en dan zingen we het verder wel uit. Dat pingemier van die schijtbanken met kosten aan beide kanten en maximaal 500 euro - nu zelfs 300 - ben ik spuugzat...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”