BVN ontvangst
Moderator: Loempia
- RuudThai
- Expat
Re: BVN ontvangst
Het beeld is de laatste weken goed gebleven dus de meldingen bij BVN hebben geholpen.
Maar sinds vanmorgen is het beeld schokkerig, niet vloeiend. Dat is niet erg bij stilstaand beeld, maar bij bewegende objecten zoals vanmorgen het eredivisievoetbal, is dat knap storend en vermoeiend.
Ik heb het inmiddels gemeld bij BVN dus verwacht ik dat ze er wat aan doen.
Maar sinds vanmorgen is het beeld schokkerig, niet vloeiend. Dat is niet erg bij stilstaand beeld, maar bij bewegende objecten zoals vanmorgen het eredivisievoetbal, is dat knap storend en vermoeiend.
Ik heb het inmiddels gemeld bij BVN dus verwacht ik dat ze er wat aan doen.
- RuudThai
- Expat
Zeer snelle reactie van BVN op mijn melding, om 19.30 uur werd het beeld weer normaal!
Zo kan het dus ook.
Zo kan het dus ook.

-
- Volwaardig lid
Laat ik eens niet klagen; heb vanavond het concert op de Amstel bekeken en gelukkig heeft BVN alle storingen er uit gekregen.
Genoten zonder storing van aparte choreografie, een goed orkest, mooie solisten op stem en op trompet. De dirigent deed me op momenten zelfs denken aan de bijzondere Seiji Ozawa.
Een mooie afsluiting van de avond.
Kijk, zo kan ik morgen de confrontatie met ambtenaren wel aan......
Genoten zonder storing van aparte choreografie, een goed orkest, mooie solisten op stem en op trompet. De dirigent deed me op momenten zelfs denken aan de bijzondere Seiji Ozawa.
Een mooie afsluiting van de avond.

Kijk, zo kan ik morgen de confrontatie met ambtenaren wel aan......

- RuudThai
- Expat
En ze hebben ook het middeleeuwse 'Nederland Zingt' eindelijk weggehaald. De laatste grefo in den vreemde zal wel zijn overleden en er is niemand meer die het op het forum van BVN nog verdedigt.
Maar je weet het nooit met BVN: misschien houden ze zomerpauze met dit programma en duikt het in de herfst ineens weer op
.
Het programma 'De Wandeling' dat nu op dat tijdstip wordt uitgezonden is in ieder geval een stuk menselijker en verrassender.
Maar je weet het nooit met BVN: misschien houden ze zomerpauze met dit programma en duikt het in de herfst ineens weer op

Het programma 'De Wandeling' dat nu op dat tijdstip wordt uitgezonden is in ieder geval een stuk menselijker en verrassender.

-
- Volwaardig lid
Ja, Ruudthai, het is zomerpauze. Het gezang komt echt wel terug. Je weet hoe ik daar over denk: het zijn minder minuten grefo dan ik in de buurt hoor uit de tempels. Ik heb het liever dan al die geweldseries op BVN. En je weet: er zit een knop op de dvd-speler en die gaat dan op 'aan'.....
- Pieter
- Volwaardig lid
geweld series ????prajak schreef:Ja, Ruudthai, het is zomerpauze. Het gezang komt echt wel terug. Je weet hoe ik daar over denk: het zijn minder minuten grefo dan ik in de buurt hoor uit de tempels. Ik heb het liever dan al die geweldseries op BVN. En je weet: er zit een knop op de dvd-speler en die gaat dan op 'aan'.....
zoals:
Salamander
Heineken leven in de brouwerij
Flikken Maastricht
harstikke mooi man
wat irritant is is de huidige stem van Tommy uit sesamstraat ... ook Pinjo is niet meer zo leuk
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Ben
- Expat
Maar op dit moment is het weer hopeloos!RuudThai schreef:Zeer snelle reactie van BVN op mijn melding, om 19.30 uur werd het beeld weer normaal!
Zo kan het dus ook.
-
- Volwaardig lid
Hier in Pattaya op dit moment perfect.
Ron.
Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Het zou niet gek zijn als BVN in heel Thailand op de kabel komt en niet alleen in een badplaats. Maar hoe kom ik dan aan kabel ? Hier woont zo weinig volk dat de kabelclubs allemaal de andere kant op kijken.....
Ik doe het er maar mee. Ik versta voldoende Thais om Thaise TV te kijken.
Ik doe het er maar mee. Ik versta voldoende Thais om Thaise TV te kijken.
- v@go
- Volwaardig lid
In Belgie is de ontvangst van BVN via de schotel perfect via Canaldigitaal
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Heb trouwens genoeg Koreaanse en Russische zenders,welke ik natuurlijk ook zo vloeiend versta,spreek en schrijf............
Ron.

Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
- Ben
- Expat
ron schreef:Heb trouwens genoeg Koreaanse en Russische zenders,welke ik natuurlijk ook zo vloeiend versta,spreek en schrijf............![]()
Ron.
Ja ik heb er ook een kleine 1200 maar ik wil er wel 600 inruilen voor een klare BVN ontvangst

-
- Volwaardig lid
Ben, had je maar bolsjewiek moeten worden. Maar ja, je hebt gekozen voor koekenbakker..... 

- RuudThai
- Expat
Klopt, en dit is ook door meerderen geconstateerd en gemeld op het BVN-forum.Ben schreef:Maar op dit moment is het weer hopeloos!RuudThai schreef:Zeer snelle reactie van BVN op mijn melding, om 19.30 uur werd het beeld weer normaal!
Zo kan het dus ook.
Daar kwam vandaag antwoord door BVN wat ik hieronder vermeld zodat de oorzaak duidelijk(

BVN distributie » do 08 aug 2013, 19:08
Dank voor jullie reacties. Inmiddels hebben de satelliet provider én het satelliet grondstation van Thaicom metingen verricht. Het goede nieuws is dat de transponder op nominale sterkte uitzendt en dat er geen afwijkingen zijn gemeten. Het slechte nieuws is dat men ook andere klachten uit geheel Thailand heeft ontvangen van vele andere kanalen. Het vermoeden is dat draadloze internet systemen in Thailand (WiMax), die ook in deze satelliet band uitzenden, de storingen veroorzaken. Deze storingen kunnen dus plaatselijk erg verschillen en dat verklaart ook het feit dat op andere locaties geen afwijkingen worden geconstateerd. Zo bevindt ons monitoring systeem zich in Perth, West Australië. En ook het retour signaal vertoond geen storingen. Dat signaal wordt weer ontvangen in Israël.
Dit zou ook kunnen verklaren dat grotere schotels geen problemen hebben, zoals het kabelsysteem in Phuket, omdat deze een kleinere openingshoek (en grotere versterking) hebben waardoor instraling door WiMax systemen wordt voorkomen.
Al met al besef ik dat dit een onbevredigend antwoord is maar op dit moment kunnen wij hier helaas niets aan doen.
Ik hoor graag van u of de storingen op een gegeven moment stoppen.
-
- Volwaardig lid
"... En ook het retour signaal vertoond geen storingen...."
Nou, daar word ik echt blij van. Wie legt me uit of daar staat 'vertoond' of 'vertoonde' ? Een van de twee is fout.
Nou, daar word ik echt blij van. Wie legt me uit of daar staat 'vertoond' of 'vertoonde' ? Een van de twee is fout.