Verpakkingen in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Verpakkingen in Thailand.

#46 Bericht door mai mi tang » maandag 11 maart 2013, 12:22

Ik zojuist óók in een ander topic :lol: :lol: :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » maandag 11 maart 2013, 16:12

Elst99, kaas in de diepvries ? Gaat dat niet brokkelen ? Ik bewaar het in het koudste vak in de koelkast....

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Henk Korat » maandag 11 maart 2013, 16:26

prajak schreef:Elst99, kaas in de diepvries ? Gaat dat niet brokkelen ? Ik bewaar het in het koudste vak in de koelkast....
Nee Prajak, dat gaat echt niet brokkelen. Toen ik in September naar Thailand kwam, heb ik mijn vriend Frans van de delicatesse winkel gevraagd een heerlijke jonge kaas in partjes van 500 gram te verdelen en te vacumeren. Ik heb ze zo meegenomen naar Thailand en 1 stuk in de koelkast en de rest in de vriezer gelaten. Gaat heel goed.

Maar onze vriend Ruudthai heeft eens een posting gedaan, dat hij zijn kaas kocht bij de Makro in Udon Thani. Dus ik ook maar eens rondgekeken in de Makro. En jawel, een Goudse kaas en een Edammer kaas gevonden. Dus ik neem de volgende keer geen kaas meer mee uit Nederland. Zal nog wel even moeite kosten om dat Frans uit te leggen, maar dat compenseer ik wel met wijn aankopen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door prajak » maandag 11 maart 2013, 16:29

OK, dan ga ik dat ook doen. Misschien had ik pech met oude kaas die van zichzelf al brokkelgraag is.......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door prajak » maandag 11 maart 2013, 16:34

Nick, die Thaise kaas (ik weet dat je die koopt bij de Franse meneer aan de ringbaan) is toch ook jong ? En moddervet ! En duurder dan de Goudse bij de Makro.

Maar ja, jij houdt van lekkerrrrrrr ! Ik ook hoor......

Hum, zou je met kazen van 4,5 kg kunnen fitnessen ? Op de rug gaan liggen, 4,5 kilo kaas op de buik, en omhoog drukken en zachtjes laten zakken op muziek van Ab Goubitz..... Kijk, dan snijdt het mes aan twee kanten.....

http://users.skynet.be/berckmans2/radioturnles.htm1.htm

(maar ik moest eerst een add-on runnen....)
Laatst gewijzigd door prajak op maandag 11 maart 2013, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudThai
Expat
Expat

#51 Bericht door RuudThai » maandag 11 maart 2013, 16:37

nbreeker schreef:
prajak schreef:Nick, dan kun je beter naar de Makro gaan en NL Goudse kopen. En als 4,5 kg je te veel ineens is dan doe je dat samen met een NL-er in jouw buurt of ik neem de helft voor mijn rekening. Dan kost het 11 E de kilo. Roep maar dan rij ik morgen naar Makro (zul je zien dat ie dan op is....maar dan rij jij naar jouw Makro...)
Leuk aangeboden maar ik ben niet zo gecharmeerd van jonge kaas.Ik hou het nog even bij m'n Thaise kaas.
Ik koop ook altijd dit wagenwieltje van 4,5 kilo bij de Makro en ik vind de smaak prima. Het is de ene keer jonger dan de andere keer, maar nooit de jonge lebkaas die je in Nederland hebt. Ik vind hem eerder licht belegen.
Ik vind hem zelfs beter dan de smakeloze AH-kaas die sommige mensen voor mij meenemen als ze hier op bezoek komen. Keurig verpakt hoor maar je kunt net zo goed een klontje boter in je mond nemen.
Laatst bracht iemand een stuk Beemster en een licht belegen Goudse mee die ik natuurlijk in grote dank aanvaardde want een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, maar toen ik die 2 met de Makro-kaas vergeleek vielen ze echt door de mand. Zeer matige fabriekskaas!

Ik snijd hem in een paar stukken, ongeveer een kwart gaat naar een andere Nederlander en de rest gaat onderin de koelkast in plastic folie. Daar blijft hij maanden goed, soms zit er wel eens een beetje schimmel aan maar dat snij je weg. Dat kun je trouwens redelijk voorkomen door je mes en de snijplank eerst met kokend water te overgieten, dan is het allemaal wel schoon.

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#52 Bericht door henk177 » maandag 11 maart 2013, 18:32

Persoonlijk vond ik het ik de diepvries ook niks ,het enigste voordeel ervan was als je er effe met de kaasschaaf overheen gaat boven een bord spaghetti dan is hij perfekt gekruimeld om even in de oven of magnetron te zetten .
Ik weet niet of ze dat bij iedere Makro doen maar als je in Pattaya naar de Makro gaat dan geef je aan in hoeveel stukken je kaas gesneden moet worden en dan gaan ze keurig voor jou naar de vleesafdeling om alles netjes vacuum te verpakken.
Ze doen dat alleen bij de goudse kaas mat zwarte sticker en niet bij die met die blauwe sticker van het merk Embourgh of zoiets. De smaak vind ik persoonlijk prima en zoals Prajak heb ik het geluk dat ik ook niet op mijn gewicht hoef te letten . :cheesy:

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door mai mi tang » maandag 11 maart 2013, 19:20

prajak schreef: Hum, zou je met kazen van 4,5 kg kunnen fitnessen ? Op de rug gaan liggen, 4,5 kilo kaas op de buik, en omhoog drukken en zachtjes laten zakken op muziek van Ab Goubitz..... Kijk, dan snijdt het mes aan twee kanten.....

Dat gaat hem niet worden prajak :giggle3: Ik denk dat de kaas van je buik afrolt. En vervolgens maak je een gedeelte "soldaat" :giggle:
De rest bewaar je in de koeling. Je zit daar tenslotte toch niet om de energiemaatschappij te sponsoren!

Drambuie verkrachters, kaas invriezers… Raar forum hoor ;) Ik was eigenlijk op zoek naar een topic over vriendelijke Thai :roll:
Volgens mij is het spoorloos verdwenen. Ik snap er helemaal niks van. Volgens mij, spookt het hier zo af en toe :lol: :lol: :lol:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door driver » maandag 11 maart 2013, 21:42

mai mi tang schreef:
prajak schreef: Hum, zou je met kazen van 4,5 kg kunnen fitnessen ? Op de rug gaan liggen, 4,5 kilo kaas op de buik, en omhoog drukken en zachtjes laten zakken op muziek van Ab Goubitz..... Kijk, dan snijdt het mes aan twee kanten.....

Dat gaat hem niet worden prajak :giggle3: Ik denk dat de kaas van je buik afrolt. En vervolgens maak je een gedeelte "soldaat" :giggle:
De rest bewaar je in de koeling. Je zit daar tenslotte toch niet om de energiemaatschappij te sponsoren!

Drambuie verkrachters, kaas invriezers… Raar forum hoor ;) Ik was eigenlijk op zoek naar een topic over vriendelijke Thai :roll:
Volgens mij is het spoorloos verdwenen. Ik snap er helemaal niks van. Volgens mij, spookt het hier zo af en toe :lol: :lol: :lol:
vriendelijke thai..vanochtend erop gereageerd als 1 ste vanmiddag bij thuiskomst alles weg dus wslijk vacuum verpakt en ergens opgeslagen :mrgreen:

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door mai mi tang » maandag 11 maart 2013, 22:14

Toch niet in de vriezer Arie? 't Was al middag hoor ;)

Jij hebt trouwens een toepasselijk onderschrift... :clap:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#56 Bericht door nbreeker » dinsdag 12 maart 2013, 05:37

elst99 schreef:Hier staan de stoelen om het zwembad, ligbedden, makkelijke en voor aan tafel, moet zeggen heb hier nog nooit Hartman of dergelijke kwaliteit gezien, maar er moeten wel ieder jaar nieuwe komen, heb menig persoon er doorheen zien zakken, levenslink!
Ze barsten en als je in je zwembroek zit er er komt een velletje tussen, au au miauw, heb grote kerels
Zien mauwen :o
Toevallig heeft mijn vrouw vanmorgen vroeg ons tuin meubelair schoongemaakt en zonder te overdrijven het zag er weer uit als nieuw,net zoals de tafelzeiltjes na een was beurt er weer als nieuw uitzagen,we hebben twee tafels en 4 luie stoelen,met kussens.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door driver » dinsdag 12 maart 2013, 07:36

mai mi tang schreef:Toch niet in de vriezer Arie? 't Was al middag hoor ;)

Jij hebt trouwens een toepasselijk onderschrift... :clap:
In onze vriezer ligt het niet dus waar het nu gebleven is ? ;)

Onderschrift : Kwam zo een keer in me op toen het hier weer wat onrustig was geweest en ik dacht ?..waarom nou altijd dat gedoe en vaak om niks ?

gr driver

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#58 Bericht door nbreeker » dinsdag 12 maart 2013, 09:03

prajak schreef:Nick, die Thaise kaas (ik weet dat je die koopt bij de Franse meneer aan de ringbaan) is toch ook jong ? En moddervet ! En duurder dan de Goudse bij de Makro.

Maar ja, jij houdt van lekkerrrrrrr ! Ik ook hoor......

Hum, zou je met kazen van 4,5 kg kunnen fitnessen ? Op de rug gaan liggen, 4,5 kilo kaas op de buik, en omhoog drukken en zachtjes laten zakken op muziek van Ab Goubitz..... Kijk, dan snijdt het mes aan twee kanten.....

(maar ik moest eerst een add-on runnen....)
Nu Prajak ik ben even bij de Makro wezen kijken en daar lag inderdaad nog zo'n wagenwieltje van 4,5 kg voor 1900 bath dus ik denk ik probeer het nu in vieren gesneden in de folie en in kaaszakjes van appie hein en in de koelkast,maar ik heb eerst wel even de de kaasschaaf er langs gehaald,nu ik moet eerlijk zijn hij smaakte goed dus kijk ik al uit naar het ontbijt morgenochtend.Weer iets wat ik niet meer mee hoef te slepen uit Holland dan blijven er nog wat vlees en gehakt en viskruiden over en koffiezakjes de rest is hier verkrijgbaar.Want ook met vliegen doen ze steeds moeilijker met gewicht.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door elst99 » dinsdag 12 maart 2013, 09:35

Hoe neem jij in godsnaam vlees en gehakt mee in het vliegtuig? Ingeblikt?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#60 Bericht door nbreeker » dinsdag 12 maart 2013, 10:05

elst99 schreef:Hoe neem jij in godsnaam vlees en gehakt mee in het vliegtuig? Ingeblikt?
Speciaal voor jou Elst.Vleeskruiden
Gehaktkruiden
Viskruiden.

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”