Vet mesten totdat hij dood is???

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Vet mesten totdat hij dood is???

#46 Bericht door printen44 » vrijdag 22 februari 2013, 11:06

Ik eet wat ik lekker vind. Ik ben te zwaar en dat weet ik ook. Ik vind vermageren een mooi modeverschijnsel.

Voor mij is te dik als je 30 tot 40 kilo teveel weegt.

Meer dan 30 jaar was ik bloeddonor en sinds ik voor mijn dertigste al een galblaasoperatie gehad had, was ik redelijk over mijn normale gewicht. Bij elke keuring die ik kreeg, vroeg ik of ik niet te zwaar was. Vrijwel alle doktoren zeiden, "als je er geen lichamelijke of geestelijke last er van heeft, dan ben je niet te zwaar. Het zit tussen de oren". En mijn bloed is altijd goedgekeurd en mijn bloeddruk was altijd perfect. Nu nog, al weeg ik 106 kilo.

Ik eet wat ik lekker vindt. Doe je dat niet, dan leef je niet langer, het lijkt alleen langer. [$)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door Hua Thale » vrijdag 22 februari 2013, 11:44

Gewicht wat is eigenlijk ideaal. ??
Zie hier niks boven de honderd kilo zelfs niet bij "Fors" nou ga jullie je maar schamen. :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door prajak » vrijdag 22 februari 2013, 15:55

O, dan heb ik zeker een andere website gezien...

"...Hieronder staan de gewenste gewichten naar lengte voor mannen van 25 jaar en ouder. Deze waarden zijn slechts schattingen en gelden voor de lichaamsgestalten tenger, gemiddeld en fors...."

Vergeet niet van wie de website is......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door prajak » vrijdag 22 februari 2013, 16:30

Slank is toch beter hoor; kijk maar eens wat je krijgt bij een gewicht van 160 kilogram...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abyss_(worstelaar)

Hum, een beetje sumoboy is ook zoiets...en de sumovrouwen zijn ook gewichtig. De heren Van der Geest zijn allemaal boven 100 kg, ik denk zelfs 120. Nee, gewicht is maar een van de meetpunten. Maar in het algemeen is men te zwaar...klopt.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Hua Thale » vrijdag 22 februari 2013, 16:35

Ben je ook 100 plus dan :roll: niet goed voor je heupverbouwing :worshippy:
Natuurlijk begrijp ik dat het 'gemiddeld" is en nog meer dat het erg moeilijk is om dat na te streven in deze maatschappij.
HOEWEL had graag de afgelopen 40 jaar wel eens een kilootje of tien/twintig zwaarder willen zijn maar goed ben een van die "gezegende" mensen waar dat niet bij ging lukken. :happyno:
Zo heeft een ieder wat.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door weten » zondag 24 februari 2013, 11:32

Ashley schreef:nou kom je in m,n straatje VLEES MAAKT NIET DIK ONZIN wij m,n vruow en ik zijn respectievelijk 7 en 9 kilo afgevallen(in 5 weken tijd) dooooor juist ja vlees te eten volop hamburgers maar zonder brood.

KOOLHYDRATEN DAAR WORDT JE DIK VAN.

Ook onzin wat je hier neerzet.

Wat jullie heeft doen afvallen is dat jullie minder zijn gaan eten, dus ga je afvallen.
Heeft niks met koolhydraten te maken.

Een lichaam heeft net zo goed koolydraten nodig( maar dan in de vorm van komplexe koolydraten zoals rijst, pasta etc(zie google).

Je word te dik van teveel eten.[/quote]
DIT ETEN WIJ GEMIDDELD OP EEN DAG

s,morgens 3 gebakken eieren met spek of bacon tussen door een halve hema rookworst (ik heb er een paar meegenomen)tussen de middag vis ongeveer 200 gram tussendoor een 100 gram noten s,avonds 300 gram stake ribeye tbone steake stirlon in ieder geval vlees en minimaal 300 gram groenten.

We eten sate hamburgers (zonder brood) worst spek kip kippen buotjes kippenvleugels af en toe een smoothy enz enz. ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld jaja minder eten laat me niet lachen minder snoepen zal je bedoelen en koolhydraten haal je ook uit vet zo is het en niet anders.

Wij eten geen brood geen pasta geen rijst geen softdrinks geen suiker
Laatst gewijzigd door weten op zondag 24 februari 2013, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door weten » zondag 24 februari 2013, 11:35

v@go schreef:Het lichaam als het voldoende vet heeft, kan zonder koolhydraten maar heeft wel eiwitten nodig.
Na 3 dagen geen koolhydraten eten zal het lichaam in ketose gaan en zal vet rechtstreeks omgezet worden in bruikbare energie,
ook voor de hersenen, daar die alleen gevoed kunnen worden door koolhydraten en ketonen.
Bijkomstigheid is dat je geen honger hebt.
De eiwitten die je moet eten voorkomen dat je spieren ook verteren.

Ik ben op deze manier in 9 maanden bijna 50 kilo afgevallen.
Aplaus en zo is het en niet anders en gefeliciteerd met je gewichtsverles,ik moet er nog 5 m,n vrouw nog 15.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door weten » zondag 24 februari 2013, 11:38

Ashley schreef:
v@go schreef:Nee Ashly ik ben niet minder gaan eten maar anders.

Natuurlijk tijdens het dieet minder iname van calorieen echter wel vet en eiwit.

Dat bedoel ik dus te zeggen. Je bent dus minder gaan eten. Je hebt tijdens je dieet je inname van calorieen vermindert.

Je had waarschijnlijk net zo snel afgevallen als je minder vetten was gaan eten maar wel koolhydraten.

Valt niet mee, nadenken, minder calorien betekent niet per definitie MINDER eten maar ANDERS ETEN.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door Ashley » zondag 24 februari 2013, 12:27

weten schreef:
Ashley schreef:
v@go schreef:Nee Ashly ik ben niet minder gaan eten maar anders.

Natuurlijk tijdens het dieet minder iname van calorieen echter wel vet en eiwit.

Dat bedoel ik dus te zeggen. Je bent dus minder gaan eten. Je hebt tijdens je dieet je inname van calorieen vermindert.

Je had waarschijnlijk net zo snel afgevallen als je minder vetten was gaan eten maar wel koolhydraten.

Valt niet mee, nadenken, minder calorien betekent niet per definitie MINDER eten maar ANDERS ETEN.
Ok, neem ik even een voorbeeld.

Jantje weegt 150 kg.
Jantje eet per dag 5000 kcal weg aan troep. Hamburgers, pizza,s frisdrank,snoep etc etc.
Jantje heeft inmiddels een bodyfat van 50%.
Jantje gaat naar de dokter want wil toch eigenlijk wel wat afvallen.
Jantje vraagt aan de dokter wat hij moet doen om af te vallen.
De dokter zegt: Jantje u moet gewoon anders gaan eten :cheesy:
Blijf maar die 5000 kcal maar naar binnen werken, maar dan wel op een andere manier.
Eet alleen maar 5000 kcal aan vet en eiwitten weg dan ga je vanzelf afvallen....Serieus?

Al die dieeten die je op het internet tegenkomt die zijn gebaseert op minder eten.
De verhoudingen zijn misschien anders qua inname van koolydraten/vet/eiwitten, maar die zogenaamde zogenaamde dieeten zorgen voor een calorie tekort.

Als je doel is om af te slanken ofwel je bf te verlagen zul je minder moeten eten dan je behoefte, dat is immers de hoeveelheid energie die nodig is om je lichaam in de huidige samenstelling te onderhouden.
Je lichaam zal dan vetreserves aan gaan spreken om het tekort aan energie te compenseren.
De richtlijn hiervoor is 200-500 kcal onder je behoefte.
Sommige crashdiëten gaan hier ver onder maar dat is vreselijk ongezond en wordt dus ten sterkste afgeraden. Door binnen de marge van 500 kcal onder de behoefte te blijven kun je op een gezonde én blijvende manier afslanken, dit in tegenstelling tot crashdiëten waarbij vaak gezondheidsklachten en een enorm jojo effect de kop opsteken. Tevens wordt met een crashdieet vaak snel een platform bereikt, er wordt nauwelijks meer vet verbrand. Dit heeft dezelfde oorzaak als het jojo effect, het lichaam gaat uit protest tegen de veel te grote tekorten zijn best doen om alles vast te houden.
Eet veel verse voeding zoals groenten, fruit, vis en kip, eet goed vullende koolhydraten zoals volkorenbrood en –pasta, zorg voor voldoende eiwit en vermijdt uiteraard producten die zeer veel kcal en slechte vetten bevatten, zoals koeken, chips, snoep en gefrituurde etenswaren.
De kunst is om naast het beperken van het tekort de verbranding zo hoog mogelijk te houden, dit is mogelijk door in de eerste plaats zeer regelmatig te eten. Verspreidt het benodigde aantal kcal zo gelijkmatig mogelijk over die eetmomenten en zorg bij ieder eetmoment voor zowel koolhydraten als eiwitten en vetten.
Andere methoden om de verbranding hoog te houden is heel simpel, sporten

Je hebt toch wel goed gelezen wat V@go heeft gedaan. Juist, die is tijdens zijn dieet minder gaan eten.

Hier lees dit maar even door, word je misschien wat wijzer van.

http://voedingsbehoefte.nl/index.php Calculator aanklikken.

Nadat je dat heb gelezen kan je hier uitrekenen hoeveel je nou daadwerkelijk eet.

http://www.voedingswaardetabel.nl/

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door Ashley » zondag 24 februari 2013, 13:18

s,morgens 3 gebakken eieren met spek of bacon tussen door een halve hema rookworst (ik heb er een paar meegenomen)tussen de middag vis ongeveer 200 gram tussendoor een 100 gram noten s,avonds 300 gram stake ribeye tbone steake stirlon in ieder geval vlees en minimaal 300 gram groenten.

We eten sate hamburgers (zonder brood) worst spek kip kippen buotjes kippenvleugels af en toe een smoothy enz enz. ik heb me nog nooit zo lekker gevoeld jaja minder eten laat me niet lachen minder snoepen zal je bedoelen en koolhydraten haal je ook uit vet zo is het en niet anders.

Wij eten geen brood geen pasta geen rijst geen softdrinks geen suiker[/quote]

Nou je eet inderdaad gezond.
Ja, je zal je wel wel goed voelen, iedere dag een 40 gram zout.
Goed voor je bloeddruk.

Serieus dat jij je niet schaamt dit weg te eten, een voorbeeld van hoe het dus niet moet.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door ron » zondag 24 februari 2013, 13:24

weten schreef:
Ashley schreef:nou kom je in m,n straatje VLEES MAAKT NIET DIK ONZIN wij m,n vruow en ik zijn respectievelijk 7 en 9 kilo afgevallen(in 5 weken tijd) dooooor juist ja vlees te eten volop hamburgers maar zonder brood.

KOOLHYDRATEN DAAR WORDT JE DIK VAN.

Ook onzin wat je hier neerzet.

Wat jullie heeft doen afvallen is dat jullie minder zijn gaan eten, dus ga je afvallen.
Heeft niks met koolhydraten te maken.

Een lichaam heeft net zo goed koolydraten nodig( maar dan in de vorm van komplexe koolydraten zoals rijst, pasta etc(zie google).

Je word te dik van teveel eten.

Wij eten geen brood geen pasta geen rijst geen softdrinks geen suiker[/quote]

Verhuur je ook kamers......?
De menu-lijst ziet er goed uit tenminste,haha

Ron. :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Jeanette » zondag 24 februari 2013, 13:26

Als jou voorbeeld Jantje veel zit dan zal hij bij 800 cal nog iets aankomen.
Z'n vetlaag isoleerd dus om warm te blijven verteerd hij een stuk minder dan iemand met die half zo gewichtig is.
En hij barst van de honger. De eerste 10 a 20 kilo die hij afvalt ziet niemand dus dat maakt het extra moeilijk.

Om af te vallen vol te kunnen houden moet je minder honger hebben en een vol gevoel. Het eerste krijg je van eiwit en het 2de van veel groene groentes.
Ongelimiteerd vet erbij eten lijkt mij niet slim, maar flink wat kokosvet en een lepel olijfolie, daar zullen je darmen best wel blij mee zijn.

Ook dit kun je tot 800 cal beperken maar dan val je wel veel af.

[|)

Asley, jou dag menu is erg slecht voor de nieren

O nee, dat is het menu van Weten

RuudThai
Expat
Expat

#58 Bericht door RuudThai » zondag 24 februari 2013, 13:28

"maar flink wat kokosvet"
Is dat niet erg cholestorolverhogend, kokos?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Jeanette » zondag 24 februari 2013, 13:30

RuudThai schreef:"maar flink wat kokosvet"
http://kokosvet.nl/

Nee dus.

RuudThai
Expat
Expat

#60 Bericht door RuudThai » zondag 24 februari 2013, 13:35

Jeanette schreef:
RuudThai schreef:"maar flink wat kokosvet"
http://kokosvet.nl/

Nee dus.
Oh, weer een oude waarheid omvergegooid, zie ik op die site.
Maar kokosmelk dan, is dat net zo?
Ik heb een goed cholestorolgehalte maar het stond op een aanbevelingslijstje van stoffen die ik beter niet kon gebruiken om dat goede gehalte te behouden.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”