Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & roken)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kosten electriciteit, eten & drinken (geen alcohol & rok

#46 Bericht door Jeanette » zaterdag 05 januari 2013, 12:48

We waren gisteren bij Petra (deli-winkel) en grepen samen voor meer dan 4000 baht bij elkaar. Begrijp ik goed dat ik dat niet zou moeten flikken als ik Thaise was geweest? :mrgreen:

Heb je vorig jaar 'effe niks te makken' gezien? De Frogers konden het alleen aan omdat het (maar) een maand duurde.
En wat was hun conclusie? Het lukte wel maar het vrat tijd en dat hadden ze niet genoeg.

Het 'easy & simple life' voor iemand na verspillende hobby's (niet denegrerend bedoeld, geld moet rollen) is ietsje anders voor iemand die niet beter weet.

Gaat jou geldkraan naar allen die je lief zijn - inclusief jezelf 7/24 - naar 'eenvoudig leven'?

Nog altijd [|) bedoeld hoor.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door Jeanette » zaterdag 05 januari 2013, 15:16

Je hebt me weer aan het grinniken gekregen.
Waarom denk je aan 2 scooters en twijfel je over airco? Heb je niet gelezen van Greenthaiway het grote genot over achterop zitten? :mrgreen:
Een TV en een DVD is nu 1 ding, een stereo is uit (vind ik) en een koude douche hoort bij een celibatair leven. :mrgreen: Hoe moet je dan in hemelsnaam de shampoo uit je mooie lange zwarte haar krijgen zonder koppijn? ;)
Straks ziet zij als 'eenvoudig' een dunne keiharde matras op de grond [|( en 2 plastic stoelen.

Wat ik bedoel is dat je niet alles kunt butgetteren. Jij en zij gaan samenwonen is als een BV beginnen en dat heeft een startkapitaal nodig waarvan je van te voren weet dat bij het opheffen van die BV het meeste afgeschreven moet zijn. Lage kosten van dagelijks leven tellen pas mee na een paar jaar samen denk ik.

Ik gun jou en je meissie alles wat jullie willen en ik hoop voor jullie dat dat het zelfde is. :idea:

[|)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Pieter » zaterdag 05 januari 2013, 15:35

genesis schreef:
Jeanette schreef:Je hebt me weer aan het grinniken gekregen.
Waarom denk je aan 2 scooters en twijfel je over airco? Heb je niet gelezen van Greenthaiway het grote genot over achterop zitten? :mrgreen:
Een TV en een DVD is nu 1 ding, een stereo is uit (vind ik) en een koude douche hoort bij een celibatair leven. :mrgreen: Hoe moet je dan in hemelsnaam de shampoo uit je mooie lange zwarte haar krijgen zonder koppijn? ;)
Straks ziet zij als 'eenvoudig' een dunne keiharde matras op de grond [|( en 2 plastic stoelen.

Wat ik bedoel is dat je niet alles kunt butgetteren. Jij en zij gaan samenwonen is als een BV beginnen en dat heeft een startkapitaal nodig waarvan je van te voren weet dat bij het opheffen van die BV het meeste afgeschreven moet zijn. Lage kosten van dagelijks leven tellen pas mee na een paar jaar samen denk ik.

Ik gun jou en je meissie alles wat jullie willen en ik hoop voor jullie dat dat het zelfde is. :idea:

[|)
O'ja, da's waar, als ze bij mij achterop zit en er is 'geen volk' in het zicht, kust ze me altijd. :thumbsup: :thumbsup:

Ach en koude douche, pff in Thailand zeker, bij haar in het appartement is het ook 'koud'......... niet echt :mrgreen: , zelf zonder boiler of geiser is het mij warm genoeg. En uiteraard worden alle voorzieningen die ik genoemd heb in 1 keer aangeschaft ( en GEEN plastic stoelen....... alhoewel waarom niet wat mankeerd daaraan zit ik me net te bedenken 8-) ) wel een heel goed bed natuurlijk :angel: :angel: , maar daarna....... ach huur electra en kosten voor dagelijks levens onderhoud. 2 scooters was met de gedachte dat als we allebei op dezelfde dag verschillende bestemmingen hebben dat we een beetje mobiel en onafhankelijk van elkaar kunenn bewegen. Heb nu 3 auto's & 2 motorfietsen, dás nogal over de top...... :crazy:

Genesis
er is Bangkok tegenwoordig een Ikea

N.b. net de electrikiteits rekening betaald 5100 THB

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door Pieter » zaterdag 05 januari 2013, 16:02

genesis schreef:
Pieter schreef: er is Bangkok tegenwoordig een Ikea

N.b. net de electrikiteits rekening betaald 5100 THB

Pieter
Huh!!!! 5100 Thb aan electriciteit?? voor 1 maand!? Heb je een kasteel of zo!?

Genesis
Neu gewoon mensen die de deur wel eens open laten
huis == 240 m2
5 airco's el. koken magnetron en frietpan

's nachts twee airco's aan op de slaapkamers

overdag meestal 1 van de twee beneden (wel een grote)

en wat komputers en een tv

dus valt wel mee :crazy: :crazy: :clap:

Afbeelding

Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op zaterdag 05 januari 2013, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#50 Bericht door maverick62 » zaterdag 05 januari 2013, 18:36

Genesis,

De Thai kan het redden met 7000 baht per maand in de regio boven Chiang Mai. Geen vetpot, elke dag rijst met kip en geen luxe. Koude douche een een huisje van 5 x 12 meter. Keuken is buiten en wc gat in de grond. Geen Airco, en de muren zijn maar 8 cm dik en enkel wandig. Dus ja je kunt met je budget van 40K baht het redden. Maar dan moet je inderdaad afstand doen van je life style wat je nu hebt.

Als je de stap kan maken super, en relaxed maar als het niet lukt nou dan stap je weer op, je verbrand je schepen niet dus....

Wens je veel succes en laat je niks wijsmaken daar inderdaad leeftijd in TH een andere betekenis heeft dan in NL. In NL is het andersom daar gaan de ouderen dames op zoek naar de jongere man :giggle: :giggle:

Maverick

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Duiker » zaterdag 05 januari 2013, 23:18

Het is natuurlijk wat je gewend bent. Als ik vakantie heb, red ik me makelijk met 40000 bath per maand. Daar zit de huur van de brommer bij, en ook de huur van de kamer. Zou ik in thailand leven, dan denk ik met wat minder te kunnen doen. Het genoemde bedrag houd ik al bij sinds ik in thailand kom. Wat er niet bij zit is een dame a 1000 bath per nacht.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door prajak » maandag 28 januari 2013, 04:12

Je kunt ook in natura geven maar dan spul dat niet bederft. Rijst bijvoorbeeld behalve als ze zelf rijstbouw doen. Een koelkast; ik neem aan dat ze stroom hebben ? Geen stromend water; is het er helemaal niet daar of is de afstand te groot (of de kontzak van de lokale hotemetoot) ? Ik vind stromend water van een 'beetje' kwaliteit een mensenrecht.

In die zin kun je de leefomstandigheden verbeteren.

En een 'buiten-wc' bouwen is niet zo duur; daar is laatst in dit forum over geschreven.

Edje
Expat
Expat

#53 Bericht door Edje » maandag 28 januari 2013, 13:18

Bekend verhaal. De reactie van Prajak is uitstekend, maar ik lees waarschijnlijk iets meer vanuit dit bericht.
Het is waarschijnlijk de eerste keer dat je in het dorp neerstrijkt (zo lees ik het)
Ben voorzichtig, Bij het eerste bezoek ontbreekt er waarschijnlijk van alles waar wij aan gewend zijn, maar voor de Thai is dat een normale levenswijze.
Speel geen ATM mannetje maar handel bewust.
Je kent het spreekwoord ' No Money No Honny'

Succes er mee.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door prajak » maandag 28 januari 2013, 15:25

"...Speel geen ATM mannetje maar handel bewust..."

En in overleg en met respect.

Of er in het dorp water is kun je zien als je eens rondloopt. Als de buren wel een wc hebben kun je voorzichtig vragen waarom zij er geen hebben.

Wij leven anders en moeten leren dat er mensen zijn die onze luxe niet missen. Mijn naaste buren hebben geen vensterglas, geen horren, de luiken gaan dicht, men slaapt op een matras op de grond onder een met plakband gerepareerde klamboe. Ook mijn werkster die in mijn huis toch ziet hoe anders een farang woont.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door ron » dinsdag 29 januari 2013, 03:15

Hoi genesis

Ik volg jou postings op de voet.
Ben benieuwd wat er uit voorkomt.........
Bedenk wel,als eens de rosse wolk verdwijnt,je de wereld in Thailand zeker anders gaat zien.
Eenmaal komt de tijd dat het spreekwoord "no money-no honey"in het geding komt.
Hopelijk ben JIJ degeen die de uitzondering maakt op wat de meeste ferang overkomt.

Succes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door prajak » dinsdag 29 januari 2013, 03:32

"...op wat de meeste farang overkomt...."

De meeste farang, heer Ron, dat meen je niet. Denk je nou echt dat de meeste farang hier door hun poen heenraken ? Want we zijn allemaal een beetje 'grefo' als het om geld gaat, toch ?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door ron » dinsdag 29 januari 2013, 04:12

Hallo Eric.

Ik heb de afgelopen weken hier in Pattaya heeeeel veel copy opgedaan,waarover ik zeker zal gaan berichten op dit forum.
Verhalen van doorgewinterde expats die meer dan 10-20 jaar hier verblijven,en niet voor 10.000 euro zijn belazerd,maar bedragen waarvan het mij gaat duizelen........... :roll:
Toch wel jongens van "de gestampte pot" maar er met boter en suiker in zijn gelopen!!
Meestal wordt na een stukgelopen relatie,direct voor de tweede keer een golddigger opgezocht en begint de ellende opnieuw,en wordt het overgebleven wisselgeld nog even geincasseerd.

http://www.youtube.com/watch?v=7QjgLsNzBMM

Doet mij een beetje denken aan het liedje van "Guus kom noar huus"
Iemand berichtte vroeger hier op het forum iets over de "schuurtjesmensen"en dit blijkt niet ver van de waarheid te liggen.............. :cheesy: :clap:
Voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen,dus kan men beter iemand waarschuwen om altijd allert te blijven,toch?

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Hua Thale » dinsdag 29 januari 2013, 04:55

@ genesis
Maar ik ben doorgaans erg goed in observeren & analyseren,
Is dat wel zo genesis.
Ik zie alleen maar vragen heeeeel veel vragen die een wereldburger als jij af en toe laat blijken toch wel zelf van een antwoord kan voorzien.??
Of leef je graag op de bevestigingen ??
De vragen zijn keer op keer keiharde clichés die een ieder van het internet af kan halen :Whistle:
Niet te vergeten de vele boeken over Thaise relaties.

@prajak
op wat de meeste farang overkomt..
De meeste boulevard farangs in Pappiejaa zijn van een ander soort al grootheuvelbewoners in de outback van Thailand (Er zitten een paar grapjes in verwerkt heren)

Ik volg het trouwens ook op de voet dit onderwerp al is het alleen maar dat een nieuwe dag toch het beste begint met een nieuwe (Glim) lach.

Heb trouwens deze nog op dit forum gevonden.
Je kan het maar vast even weten :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Pieter » dinsdag 29 januari 2013, 05:09

@ genesis
Maar ik ben doorgaans erg goed in observeren & analyseren,
Is dat wel zo genesis.
Kijk maar uit voor Exodus of nog erger openbaringen

De meeste boulevard farangs in Pappiejaa zijn van een ander soort al grootheuvelbewoners in de outback van Thailand (Er zitten een paar grapjes in verwerkt heren)

Ik volg het trouwens ook op de voet dit onderwerp al is het alleen maar dat een nieuwe dag toch het beste begint met een nieuwe (Glim) lach.

Heb trouwens deze nog op dit forum gevonden.
Je kan het maar vast even weten :Whistle:
ik ben een Bangkok / halve expat bewoner nog wat korte volzinnen om dat te duiden :?: :?:

Pieter

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door Hua Thale » dinsdag 29 januari 2013, 05:37

ik ben een Bangkok / halve expat bewoner nog wat korte volzinnen om dat te duiden

Een halve Expat is kul pieter.
Maar ja wat zijn we dan wel de meeste geen expat hoewel men daar prat op gaat en immigrant nou eigenlijk ook niet.
Er moet "iets' tussen zitten is natuurlijk helemaal het onderwerp niet dus einde oefening alhier.

Bengel van een Engel misschien

De stad van engelen, de grote stad, de woonplaats van de Smaragdgroene Boeddha,et cetera
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”