Jeanette schreef:Om weer even terug te komen op het wonen in Nederland, ik woon in Leiderdorp in een niet verpauperde buurt met woningen met 3 slaapkamers (zoals de onze) die te koop staan vanaf €160.000,- plus €250,-pm aan service/stookkosten.
We waren hier echt geen 30 jaar blijven wonen als we het hier zo beroerd gehad hadden.
En als de ondertunneling van de Rijn van de A4 klaar is wordt het forenzen naar Den Haag of Rotterdam er weer iets beter op.
Naar Amsterdam is al redelijk goed nu er 2 aquaducten zijn bij Hoofddorp.
We hebben het over nu Jeanette,maar ken jij een timmerman heftruckchauffeur schoonmaker huisschilder telefoniste courier opperman enz. iemand met een modaal inkomen of er iets onder die dat bedrag op kan hoesten elke mnd.?
Deze mensen zijn dus gedwongen om in wijken te gaan wonen die wel verpauperd zijn zij zijn de binnenstad uitgejaagd wat door allochtonen is ingenomen, en verplicht in buitenwijken te gaan wonen wat weer reizen betekend,auto kan niet dus op de brommer of openbaar vervoer wat ook duur is en elk jaar of mnd. terugkomt.
Als ik vanuit m,n eigen straatje praat ja makkelijk niets aan de hand ik heb m'n eigen bedrijf ,ik woon in een koophuis 289000 euro bijna afgelost,(neem aan dat jij vrij zit na 30 jaar) dus woon voor ¤200 in de mnd. stookkosten betaal ik bijna niet want als het koud wordt zit ik in Thailand, kortom een riant leven maar dat is natuurlijk niet representatief voor heel nederland.
Over drie jaar stoppen met werken de boel verkopen en hoop nog lang te leven maar dat is het echte leven niet dat is zand in je ogen strooien voor de werkelijkheid, starters komen niet aan een woning huurwoningen zo langzamerhand onbetaalbaar de sociale woningbuow is opgetrokken dus minder of geen huursubsidie in 8 jaar tijd energierek. verdubbelt en volgen jaar weer me wl. 10% omhoog en zo kan ik nog wel even doorgaan en als je dan, ik herhaal het nog maar een keer, met een modaal inkomen of minder rond moet komen dan heb je het dus niet best.
Ik woon niet zo ver weg van Leiderdorp ben er van de week nog geweest maar is toch wel wat anders als de meeste steden en we kunnen nu eenmaal niet allemaal in Leiderdorp gaan wonen.
Wel eens in Gouda dordrecht honselersdijk om er maar een paar te noemen geweest is echt niet leuk meer, wij kunnen kiezen asl het me niet bevalt ga ik verhuizen maar heel veel mensen hebben gewoon geen keus,helaas
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.