MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ben
Expat
Expat

Re: MIJN kijk op Thailand......

#46 Bericht door Ben » zondag 10 juni 2012, 07:22

toke schreef:Kwalitatief uitstekend werk volgens europese norm, En top aannemers :D Das een goeie, Ik heb hier nog nooit een lading beton uit de vrachtwagen zien komen die in nederland goed gekeurd zou worden, En ik ken niet een bouwproject in thailand waar een nederlandse ingeneur niet gillend weg zou rennen, En als het op bouwen aankomt heb ik wel enige ervaring zowel in nederland als in thailand

En de kritiek die ik uit op dit forum is niet omdat ik mijzelf aangevallen zie, Die kritiek heb ik omdat er hier zelden met respect word gereageerd, Er word hier bijna alleen afgezeken en gehakt, Iedereen weet het beter, Neem een topic als de euro naar de gallemiezen daar zijn ondertussen al 110 paginas vol geschreven, Geen wonder dat het zo slecht gaat in europa, AL DE BESTE NEDERLANDSE ECONOMEN WONEN IN THAILAND, Maar in werkenlijkheid is het dat alle nederlandse beterweters in thailand wonen
:idea: Enkeltje Nederland [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » zondag 10 juni 2012, 07:34

Iemand die hier zo tegen zijn zin is is toch niet geschikt voor Thailand ?

Alleen maar kritiek spuien en Thaise mensen uitschelden. Ik herhaal de woorden maar niet meer. Geen enkel positief geluid laten horen, alleen maar sakkeren en kankeren, nu weer over bouwprojecten in dit land, over de kwaliteit van beton, waarover sakkert meneer eigenlijk niet ?

Over zichzelf. Er is er maar EEN de beste en dat is Toke. Welterusten Toke, en blijf dromen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Jeanette » zondag 10 juni 2012, 08:22

Om weer even terug te komen op het wonen in Nederland, ik woon in Leiderdorp in een niet verpauperde buurt met woningen met 3 slaapkamers (zoals de onze) die te koop staan vanaf €160.000,- plus €250,-pm aan service/stookkosten.
We waren hier echt geen 30 jaar blijven wonen als we het hier zo beroerd gehad hadden.

En als de ondertunneling van de Rijn van de A4 klaar is wordt het forenzen naar Den Haag of Rotterdam er weer iets beter op.
Naar Amsterdam is al redelijk goed nu er 2 aquaducten zijn bij Hoofddorp.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door weten » zondag 10 juni 2012, 09:20

Jeanette schreef:Om weer even terug te komen op het wonen in Nederland, ik woon in Leiderdorp in een niet verpauperde buurt met woningen met 3 slaapkamers (zoals de onze) die te koop staan vanaf €160.000,- plus €250,-pm aan service/stookkosten.
We waren hier echt geen 30 jaar blijven wonen als we het hier zo beroerd gehad hadden.

En als de ondertunneling van de Rijn van de A4 klaar is wordt het forenzen naar Den Haag of Rotterdam er weer iets beter op.
Naar Amsterdam is al redelijk goed nu er 2 aquaducten zijn bij Hoofddorp.
We hebben het over nu Jeanette,maar ken jij een timmerman heftruckchauffeur schoonmaker huisschilder telefoniste courier opperman enz. iemand met een modaal inkomen of er iets onder die dat bedrag op kan hoesten elke mnd.?

Deze mensen zijn dus gedwongen om in wijken te gaan wonen die wel verpauperd zijn zij zijn de binnenstad uitgejaagd wat door allochtonen is ingenomen, en verplicht in buitenwijken te gaan wonen wat weer reizen betekend,auto kan niet dus op de brommer of openbaar vervoer wat ook duur is en elk jaar of mnd. terugkomt.

Als ik vanuit m,n eigen straatje praat ja makkelijk niets aan de hand ik heb m'n eigen bedrijf ,ik woon in een koophuis 289000 euro bijna afgelost,(neem aan dat jij vrij zit na 30 jaar) dus woon voor ¤200 in de mnd. stookkosten betaal ik bijna niet want als het koud wordt zit ik in Thailand, kortom een riant leven maar dat is natuurlijk niet representatief voor heel nederland.

Over drie jaar stoppen met werken de boel verkopen en hoop nog lang te leven maar dat is het echte leven niet dat is zand in je ogen strooien voor de werkelijkheid, starters komen niet aan een woning huurwoningen zo langzamerhand onbetaalbaar de sociale woningbuow is opgetrokken dus minder of geen huursubsidie in 8 jaar tijd energierek. verdubbelt en volgen jaar weer me wl. 10% omhoog en zo kan ik nog wel even doorgaan en als je dan, ik herhaal het nog maar een keer, met een modaal inkomen of minder rond moet komen dan heb je het dus niet best.

Ik woon niet zo ver weg van Leiderdorp ben er van de week nog geweest maar is toch wel wat anders als de meeste steden en we kunnen nu eenmaal niet allemaal in Leiderdorp gaan wonen.

Wel eens in Gouda dordrecht honselersdijk om er maar een paar te noemen geweest is echt niet leuk meer, wij kunnen kiezen asl het me niet bevalt ga ik verhuizen maar heel veel mensen hebben gewoon geen keus,helaas
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Jim » zondag 10 juni 2012, 09:31

kort samengevat:
het leven in nederland is verschrikkelijk, maar je hebt dat alleen van horen zeggen want zelf heb je nergens last van :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door vleespet » zondag 10 juni 2012, 09:37

Jim schreef:kort samengevat:
het leven in nederland is verschrikkelijk, maar je hebt dat alleen van horen zeggen want zelf heb je nergens last van :giggle:
:worshippy: :cheesy: :cheesy:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door weten » zondag 10 juni 2012, 09:43

Helaas voor jullie zit ik dagelijks tussen de mensen en zie en maak mee wat er allemaal aan het handje is dus ik ben bang aan de vreemde reactie van jullie te zien dat het misschien andersom is?
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door driver » zondag 10 juni 2012, 09:45

Jim schreef:kort samengevat:
Goed samen gevat Jim!

mvg driver

ps...zijn berichten weggehaald/aangepast vlgs mij ( corrigeer me als ik fout zit aub ) das mij best overigens en dus over tot de orde van dt topic....Mijn kijk op Thailand is nog steeds hetzelfde als 2,5 jaar geleden toen stapte ik er va banc in ( hoe schrijf je dat eigenlijk ) heb alles over me heen laten komen daar, Wat me niet aanstond gemeld al dan niet rekening houdend met de Thaise gewoontes en nu 2,5 jaar later zit Sukanya in Holland en is Thailand nu even ver weg voor ons en zit ik nu net als altijd rustig de berichten te lezen die me aanstaan, reageer erop of niet en maak me verder om niks en niemand hier druk ook niet als ik reageer ri iemand die m.i zwetst oid .
Gewoon je mening zeggen, tegen kritiek kunnen en je bent al heel ver hierzo vindt ik.

mvg driver
Laatst gewijzigd door driver op zondag 10 juni 2012, 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#54 Bericht door toke » zondag 10 juni 2012, 10:39

toke schreef:Kwalitatief uitstekend werk volgens europese norm, En top aannemers :D Das een goeie, Ik heb hier nog nooit een lading beton uit de vrachtwagen zien komen die in nederland goed gekeurd zou worden, En ik ken niet een bouwproject in thailand waar een nederlandse ingeneur niet gillend weg zou rennen, En als het op bouwen aankomt heb ik wel enige ervaring zowel in nederland als in thailand

En de kritiek die ik uit op dit forum is niet omdat ik mijzelf aangevallen zie, Die kritiek heb ik omdat er hier zelden met respect word gereageerd, Er word hier bijna alleen afgezeken en gehakt, Iedereen weet het beter, Neem een topic als de euro naar de gallemiezen daar zijn ondertussen al 110 paginas vol geschreven, Geen wonder dat het zo slecht gaat in europa, AL DE BESTE NEDERLANDSE ECONOMEN WONEN IN THAILAND, Maar in werkenlijkheid is het dat alle nederlandse beterweters in thailand wonen
Dit is nou precies wat ik bedoel, zelden of nooit lees je hier eens een normale reactie.
En op de reacties van prajac wil ik niet eens meer reageren, Die man denkt dat hij over water kan lopen, Hij weet overal het juiste antwoord op, Wil geen nederlanders in huis, Kan geweldig overweg met thaien, spreekt de taal, Verklaart iedereen voor gek die een eigen huis wil, Heeft veel geld op de bank, Wat ben ik trouwens een debiel dat ik toch weer op reageer, Chang Aub gooi me van dit forum, Je hebt me al eens een waarschuwing gegeven, Dus kan ik me voor stellen dat je me met alle plezier van dit k.. forum gooit.
Laatst gewijzigd door toke op zondag 10 juni 2012, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#55 Bericht door toke » zondag 10 juni 2012, 10:41

Ben schreef:

:idea: Enkeltje Nederland [|)
Sorry deze Quote moet boven mijn vorige bericht staan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door driver » zondag 10 juni 2012, 10:52

toke schreef:

Dit is nou precies wat ik bedoel, zelden of nooit lees je hier eens een normale reactie.
En op de reacties van prajac wil ik niet eens meer reageren, Die man denkt dat hij over water kan lopen, Hij weet overal het juiste antwoord op, Wil geen nederlanders in huis, Kan geweldig overweg met thaien, spreekt de taal, Verklaart iedereen voor gek die een eigen huis wil, Heeft veel geld op de bank, Wat ben ik trouwens een debiel dat ik toch weer op reageer, Chang Aub gooi me van dit forum, Je hebt me al eens een waarschuwing gegeven, Dus kan ik me voor stellen dat je me met alle plezier van dit k.. forum gooit.
Waarom moet Chang jou hier van het forum afgooien ?....hier niet meer komen en reageren is toch niet zo moeilijk ?
Je hebt een keer een waarschuwing gehad so what ?..blijkbaar ben je daar nog steeds pissig om gezien je reactie ri Chang beetje kinderachtig vindt ik.
K...forum is jouw mening en dat mag ,Je mening over Prajak idem...als jij dat vindt best maar ik weet inmiddels wel een beetje hoe Prajak in elkaar steekt en jij blijkbaar nog niet.
Betekent overigens niet dat ik alle meningen van Prajak deel als iets me niet bevalt zeg ik dat gewoon net als tegen anderen hier en gelukkig kunnen de meeste het blijkbaar wel van me hebben en daar begint een sterk forum mee...aanmelden..kijken..reageren en elkaar blijven respecteren ongeacht de mening van een ander.
Lukt uiteraard niet altijd met sommige mensen dan negeer je die gewoon en reageer je alleen op die personen die je wel aanstaan zo makkelijk kan het nou zijn .

mvg driver

printen44
Expat
Expat

#57 Bericht door printen44 » zondag 10 juni 2012, 14:47

toke schreef:

Gewoon uitloggen, dit forum uit je favorieten halen en verder leven. Als dat tenminste lukt, omdat er dan niets is waar je lekker tegen aan kan schoppen. [$)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Duiker » zondag 10 juni 2012, 19:55

En niet stiekum toch meekijken. En je hebt beloofd om te gaan. En beloofd is beloofd!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door driver » zondag 10 juni 2012, 20:43

Duiker schreef:En niet stiekum toch meekijken. En je hebt beloofd om te gaan. En beloofd is beloofd!
:cheesy: :clap:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door Jeanette » maandag 11 juni 2012, 10:10

weten schreef: We hebben het over nu Jeanette,maar ken jij een timmerman heftruckchauffeur schoonmaker huisschilder telefoniste courier opperman enz. iemand met een modaal inkomen of er iets onder die dat bedrag op kan hoesten elke mnd.?
Dat is zo ongeveer wat de flat bewoners doen voor hun poen. Plus heel veel gepensioneerden en nu komen er steeds meer oudere kopers bij die het voor hun kind kopen. Dus veel jonge gezinnen.
weten schreef:
Als ik vanuit m,n eigen straatje praat ja makkelijk niets aan de hand ik heb m'n eigen bedrijf ,ik woon in een koophuis 289000 euro bijna afgelost,(neem aan dat jij vrij zit na 30 jaar) dus woon voor ¤200 in de mnd. stookkosten betaal ik bijna niet want als het koud wordt zit ik in Thailand, kortom een riant leven maar dat is natuurlijk niet representatief voor heel nederland.
Dus jij hebt ook flink verdiend aan de geldontwaarding? En je schaamt je voor de jonge mensen van nu dat wat voor jou zo prettig is (die nog steeds zoveel gestegen huizenprijzen) het voor hen zo moeilijk wordt om te kopen. Die €289.000,- die je noemt verbaast mij. Zo precies, alsof het een vaste verkoopprijs is? Nu en over 3 jaar? Als je zegt 'mijn huis loopt nu tegen de 3 ton' is dat beter te snappen.
En, nee, we zitten niet met een afgelost huis, dat is geen eerste levensbehoefte voor ons. We hebben namelijk een gat in de hand en door dat gat in de hand komen we nog eens ergens. [8)
De kinderen erven echt wel wat er over is maar dan ook alleen maar wat er 'over' is. [8) Maar daar zijn we nog niet mee bezig.

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”