euro's omzetten voordat het guldens worden.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: euro's omzetten voordat het guldens worden.

#46 Bericht door SiamTon » dinsdag 22 november 2011, 05:14

joepattaya schreef:Tegen de tijd, dat ik normaalgesproken zou kunnen "genieten" van AOW of Europees Rijkspensioen en/of privé-voorzieningen zorg ik dat ik een leuk bankje op Pattaya Beachroad gesponsord heb en dat ik ergens een verpakking van den dubbeldeurs koelkast achter de hand heb.
Pattaya in optima forma!
Over Pattaya/Jomtien gesproken. Is het al merkbaar dat de 'watersnoodvluchtelingen' uit BKK al aanstalten maken terug te keren naar BKK? Dit vraag ik, omdat ik nu in NL aan het wachten ben totdat ik kan afreizen naar Jomtien i.v.m. mijn emigratie naar TH.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door SiamTon » dinsdag 22 november 2011, 05:25

RuudThai schreef:NU.nl

Economen roepen Rutte op tot actie

Laatste update: 20 november 2011 15:28 info.

AMSTERDAM - De eurolanden moeten bereid zijn om meer geld beschikbaar te stellen aan hun eigen noodfonds om het uiteenvallen van de eurozone te voorkomen.

Dat stellen de prominente economen Sylvester Eijffinger, Arnold Heertje, Lex Hoogduin en Rick van der Ploeg in een zondag verzonden open brief aan minister-president Mark Rutte.

Ze roepen de premier daarin op er bij andere regeringsleiders op aan te dringen dat de afspraken die eind oktober werden gemaakt snel worden uitgevoerd en waar nodig worden versterkt. "De belangrijkste versterking van deze maatregelen is dat de eurolanden zelf extra middelen beschikbaar stellen voor een aanzienlijk groter Europees noodfonds'', aldus de vier economen.

Onrust

Ze waarschuwen dat de onrust op de financiële markten zo sterk is opgelopen dat er al wordt gespeculeerd over het uiteenvallen van de eurozone. Dat zou volgens hen leiden tot een "aanzienlijk welvaarts- en vermogensverlies in Nederland en de andere eurolanden'' en zou de Europese integratie "decennia terugwerpen''.

Rutte zou daarom het voortouw moeten nemen bij het opstellen van een gezamenlijke verklaring van de regeringsleiders en de ECB. Daarin moeten de leiders hun politieke wil om de euro samen te verdedigen duidelijk uitspreken en moet worden aangegeven wat de rol van de ECB is. "Een dergelijke verklaring zou het vereiste vertrouwen op de financiële markten moeten kunnen helpen herstellen.''
-----------
En ook in Nu.nl:

'Pensioenfondsen blijven renderen'
http://www.nu.nl/economie/2672786/pensi ... deren.html
Met als uitsmijter:
"Het is volgens haar dan ook van groot belang dat de schuldencrisis wordt opgelost. "We kunnen het ons niet veroorloven om de euro niet te laten slagen. Nederland is een kleine speler en heeft geen keuze, we zouden compleet worden weggevaagd als we niet vasthouden aan de euro.''
------------
Dit zegt voor mij genoeg SiamTon. Jouw standpunt leidt tot rampen voor Nederland. :neus:
Deskundigen!?
Arnold Heertje is goed in het schrijven van lesboekjes. Maar in het verleden heeft hij al divese blunders op zijn naam staan als het gaat over toekomstvisie.
Sylvester Eijffinger is iemand die het grootkapitaal naar de mond praat. Overigens zou ik hem niet graag tegen komen in een verlaten donkere steegje, maar dit ter zijde.
De andere twee heb ik nog nooit van gehoord.

Oproep!
De naiviteit van deze heren deskundigen is verbazingwekkend. Te veronderstellen dat Rutte ook maar iets in de melk te brokkelen heeft, laat staan ook maar enige invoed zou kunnen uitoefenen is zondermeer lachwekkend. Rutte is een jonge charmante kerel met een vlotte babbel. Daarom hoort men hem aan. Niets meer en niets minder en omdat ieder land 'recht' heeft op een bepaalde hoeveelheid 'praatminuten'.

Noodfonds!
Nog meer geld weggooen. Ja toe maar. De arme (noordelijke) belastingbetaler (zoals wij) zal er wel voor opdraaien. Die zuidelijke landen zijn eenvoudig niet te redden. En weet je waarom? Omdat zij een geheel andere cultuur en mentaliteit hebben. Hun credo is: Misbruik maken van iemand anders zijn goede wil en inspanningen.

Vertrouwen van de financiële markten herstellen!
Echt dit is werkelijk heel humoristisch ware het niet dat de zaak zo ernstig was.

Mijn standpunt!
Gelukkig is mijn standpunt niet gevaarlijk. Slechts de mening van een uiterst bezorgde burger. Echter de praktijk van het grootkapitaal met hun marionetten, de lieden uit de politiek, die vormen het grote gevaar. Welke kan (en hoogst waaschijnlijk ook zal) ontaarden in een complete economische chaos op wereldschaal en in het uiterste geval zelfs in een wereldoorlog. Dus die 'neus' stelt mij een weinig teleur :(.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door SiamTon » dinsdag 22 november 2011, 06:30

jumbo schreef:
RuudThai schreef:NU.nl

Economen roepen Rutte op tot actie

Laatste update: 20 november 2011 15:28 info.

AMSTERDAM - De eurolanden moeten bereid zijn om meer geld beschikbaar te stellen aan hun eigen noodfonds om het uiteenvallen van de eurozone te voorkomen.

Dat stellen de prominente economen Sylvester Eijffinger, Arnold Heertje, Lex Hoogduin en Rick van der Ploeg in een zondag verzonden open brief aan minister-president Mark Rutte.
Voorstel komt me enigszins bekend voor...
Is 'economie' dan toch voorspelbaar?? Of is het rationeel denken??
Het is rationeel denken met een tekort aan betrouwbare data en gelardeerd met emotie.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door SiamTon » dinsdag 22 november 2011, 06:38

jumbo schreef:
Henk Korat schreef: Grotendeels met je eens, maar vergelijk de EU eens met USofA. Daar heb je 52 zelfstandige staten met een eigen fiscaal stelsel, eigen Centrale Bank en een eigen wetgeving. Zonder al te veel in details te treden, want dan wordt het wel erg ingewikkeld; je hebt daarboven een eigen federaal fiscaal stelsel, een federale centrale bank en een federale wetgeving, waaronder o.a. de faillisementswetgeving is geregeld.

Niet helemaal correct Henk.
de enige centrale bank is de FED, de staten hebben verder geen banken die direct aangestuurd worden door de staten zelf, en fondsen verstrekken of regelgevingen implementeren dat is allemaal centraal aangestuurd. Er bestaat zowel Federale belastingwetgeving als belastingwetgeving op het niveau van de afzonderlijke staten. Daarnaast bestaan er ook plaatselijke belastingregels. De federale belastingregels zijn opgenomen in de Internal Revenue Code en die is uiteraard bepalend.
Maar fiscaal mag dan nog afwijken zolang de sociale wetgeving maar eensluidend is, erg bepalend zoals we nu merken en dat is ie.....hoewel erg summier aanwezig en dat is een voordeeltje.
De strafwetgevingen zijn wel allemaal anders..

De EU had eenvoudig weg met dezelfde intracommunautaire wetgeving en zonder de euro
kunnen voortleven maar er waren een paar politici die graag in de geschiedenisboeken wilden en net als sommigen hier droomden van de euro als wereldmunt en de US of Europe als de nieuwe US of America...
Er bestaat een goed plan waarin men duidelijk aangeeft dat wetgevingen en stelsels op elkaar moeten worden afgestemd bij voorkeur vooraf maar dat ging in de hausse tijd van de Euro ten onder aan de haast van de implementatie..... net als de due dilligences op de ledenstaten..

Nog 20 (of 10) jaar en dan is er een nieuwe wereldmunt en orde, de Chinese ? of Aziatische unie en munt.
Die leren, net als Poetin van de steekjes die men met de euro laat vallen...verder is de ontwikkeling in Azie nog niet echt ver dus is het eenvoudiger alles aan elkaar aan te passen.
intracommunautaire wetgeving
Zeer mooie kreet Jumbo, maar lossen wij hiermee het Eurovraagstuk op :D
Laatst gewijzigd door SiamTon op woensdag 23 november 2011, 00:47, 2 keer totaal gewijzigd.

jumbo
Expat
Expat

#50 Bericht door jumbo » dinsdag 22 november 2011, 07:05

SiamTon schreef:Belangrijk in deze is, dat je beseft dat je ernaast kunt zitten en daar dus rekening mee probeert te houden.
Daartoe hebben de economen de voorwaardelijke voegwoorden uitgevonden :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#51 Bericht door toke » dinsdag 22 november 2011, 09:24

Vanmiddag 2 uur nederlandse tijd komt Johan Cruijff met een verklaring hoe hij de euro gaat redden.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door Loe » dinsdag 22 november 2011, 12:51

Siamton,

Je kunt rustig afreizen naar Jomtien. Het is er gezellig druk vooral op de marktjes. Alleen parkeren voor de auto is wat langer zoeken dan normaal.

groetjes Loe

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door Duiker » dinsdag 22 november 2011, 19:37

Er zijn al redelijk wat Bangkok mensen vertrokken uit Jomtien. Maar labg nog niet iedereen. Het is er best nog druk.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door Henk Korat » woensdag 23 november 2011, 10:02

jumbo schreef:
SiamTon schreef:Belangrijk in deze is, dat je beseft dat je ernaast kunt zitten en daar dus rekening mee probeert te houden.
Daartoe hebben de economen de voorwaardelijke voegwoorden uitgevonden :lol: :lol:
Jumbo, dit niet teveel doen, want dan raak ik te snel door mijn lucht. Ik kwam echt niet meer bij. :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 23 november 2011, 11:47

SiamTon schreef: Ik denk dat je als NL uit de Eurozone kunt stappen EN in de EU kunt blijven. Kijk naar b.v. Denemarken, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Voor alle duidelijkheid. Ik ben er NIET voor om uit de EU te stappen, waarom zou dat moeten? Het pensioenstelsel is naar mijn mening een nationale zaak, tenminste als wij als NL autonoom blijven (hetgeen al niet meer het geval is, omdat wij in de Eurozone zitten). Dat is voor mij dan ook één van de redenen om uit de Eurozone te stappen.

Het 'opschonen' van de Euro met b.v. Duitsland, Nederland, Luxemburg en Oostenrijk, met misschien Finland) is wellicht een optie. Misschien zelfs beter dan geheel uit de Euro te stappen. En in dit laatste geval zullen Denemarken en Zweden misschien ook wel willen deelnemen in deze 'Neuro'.
Ik heb even geen tijd om alles te lezen en er worden weer eens onwaarheden verkondigd. Volgens de overeenkomst met betrekking tot de euro kan een land alleen de euro verlaten als het ook de EU verlaat..... Dus euro verlaten, staat gelijk aan EU verlaten.

Dit heeft verstrekkende gevolgen, zoals:
- toetreding tot E.E.R. (lijkt mij tenminste een minimaal vereiste)
- invoering van grenscontroles
- handelsverdragen
- (her)openen van ambassades

Dan spreken we nog niet eens over de gevolgen van een nieuwe munt. Tijdens de invoering van de euro, is er nooit rekening gehouden met een mogelijke exit.....
- -

RuudThai
Expat
Expat

#56 Bericht door RuudThai » woensdag 23 november 2011, 12:14

prajak schreef: Maar terug naar de euro. Ik denk dat Siamton het verkeerd ziet. Het pensioenstelsel is een EU zaak, geen exclusieve eurozaak. Maar uit de EU stappen is een brug te ver. De handelsbelemmeringen zullen immens zijn en een klein land kan het niet bolwerken. Zie je al weer Duitse douanemensen aan de grens staan brullen "Belege, Belege, wo sind die Belege !" tegen Jan Vracht ?

Nee, de euro opschonen, daar ben ik voor. Er uit met die knoflookfoetelaars.
De knoflookfoetelaars moeten blijven maar wel onder curatele worden geplaatst. Als de knoflookfoetelaars (GRI, CYP, MAL, ITA, SPA, POR, FRA) moeten verdwijnen is heel Euroland kapot en kunnen ze de EU opdoeken. Landen als Frankrijk, Italië en Spanje zijn te groot en te onmisbaar en het kost de andere landen teveel.
Nee, Euroland moet gauw worden uitgebreid met die landen van de EU die nu nog hun eigen munt hebben aangehouden. Ik vind dat wanneer je ambieert om lid van de EU te worden je ook de munt moet aanvaarden. Dat geeft een versterking van die munt.
Overigens, er staan nog wat knoflooklanden in de wacht om tot de EU en de euro te worden toegelaten.
Van het vroegere Joegoslavië is nu alleen Slovenië lid, maar Servië en Kroatië willen ook. En de andere 4 plus Albanië komen vast en zeker ook wel.
Op de slivovitz en de civapcicci! [|) :clap:

Edje
Expat
Expat

#57 Bericht door Edje » woensdag 23 november 2011, 12:18

Op de slivovitz en de civapcicci! [|) :clap:[/quote]

Niet te versmaden :worshippy:
Groetjes; Edje

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door SiamTon » woensdag 23 november 2011, 15:19

Wereldvreemd schreef:
SiamTon schreef: Ik denk dat je als NL uit de Eurozone kunt stappen EN in de EU kunt blijven. Kijk naar b.v. Denemarken, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Voor alle duidelijkheid. Ik ben er NIET voor om uit de EU te stappen, waarom zou dat moeten? Het pensioenstelsel is naar mijn mening een nationale zaak, tenminste als wij als NL autonoom blijven (hetgeen al niet meer het geval is, omdat wij in de Eurozone zitten). Dat is voor mij dan ook één van de redenen om uit de Eurozone te stappen.

Het 'opschonen' van de Euro met b.v. Duitsland, Nederland, Luxemburg en Oostenrijk, met misschien Finland) is wellicht een optie. Misschien zelfs beter dan geheel uit de Euro te stappen. En in dit laatste geval zullen Denemarken en Zweden misschien ook wel willen deelnemen in deze 'Neuro'.
Ik heb even geen tijd om alles te lezen en er worden weer eens onwaarheden verkondigd. Volgens de overeenkomst met betrekking tot de euro kan een land alleen de euro verlaten als het ook de EU verlaat..... Dus euro verlaten, staat gelijk aan EU verlaten.

Dit heeft verstrekkende gevolgen, zoals:
- toetreding tot E.E.R. (lijkt mij tenminste een minimaal vereiste)
- invoering van grenscontroles
- handelsverdragen
- (her)openen van ambassades

Dan spreken we nog niet eens over de gevolgen van een nieuwe munt. Tijdens de invoering van de euro, is er nooit rekening gehouden met een mogelijke exit.....
Als dit werkelijk zo is dat indien wij uit de Eurozone stappen wij ook uit de EU moeten, dan is Nederland ten dode opgeschreven. Dan kunnen wij het schudden. :( :( :(
Maar dan is een 'Neuro' ook niet mogelijk. Want de deelnemende landen treden dan formeel ook uit de Eurozone van de 'gewone' Euro. Het is allemaal nog veel en veel erger dan ik in mijn ergste dromen dacht.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 23 november 2011, 16:03

SiamTon schreef: Als dit werkelijk zo is dat indien wij uit de Eurozone stappen wij ook uit de EU moeten, dan is Nederland ten dode opgeschreven. Dan kunnen wij het schudden. :( :( :(
Maar dan is een 'Neuro' ook niet mogelijk. Want de deelnemende landen treden dan formeel ook uit de Eurozone van de 'gewone' Euro. Het is allemaal nog veel en veel erger dan ik in mijn ergste dromen dacht.
Het is echt zo.

:angel:
- -

RuudThai
Expat
Expat

#60 Bericht door RuudThai » woensdag 23 november 2011, 16:38

SiamTon schreef:Als dit werkelijk zo is dat indien wij uit de Eurozone stappen wij ook uit de EU moeten, dan is Nederland ten dode opgeschreven. Dan kunnen wij het schudden. :( :( :(
Meneer Sombermans, dat soort "ergste dromen" noemen we ook wel nachtmerries en die kunnen blijvende psychische schade veroorzaken dus wees voorzichtig! ;) Neem liever een glas wijn - of nog beter: 2 - en blijf vrolijk! Bovendien: dromen, ook de ergste, zijn bedrog.
Dus als jij droomt dat Nederland ten dode is opgeschreven is dat gewoon puur bedrog. Alleen bedrieg je slechts jezelf want niemand gelooft dit, zelfs de meest nationalistische Henk of Ingrid niet.
Dus kop op, met somberheid is niemand gediend en niemand wil de euro laten zakken :clap: :happyno:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”