Iets positiefs

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Iets positiefs

#46 Bericht door perry » vrijdag 15 juli 2011, 09:08

SiamTon schreef:
perry schreef:
SiamTon schreef:Sinds 1990 kom ik zeer regelmatig in TH en meestal elke keer voor enige maanden. Maar helaas heb ik nog nooit meegemaakt dat een Thaise op mijn verzoek en/of ongevraagd iets voor mij deed uit altruïstische beweegredenen. Mijn ervaring is, dat je beschouwd wordt als en potentiële geldbron.
Op zich heb ik daar geen moeite mee. Je bent tenslotte baas in eigen geldbuidel, dus als je daar met beleid mee omgaat valt er best te leven in TH.
Ja als je alleen in de Barren komt dan krijg je dat wandelende ATM.
Maar er zijn ook Thaise die normaal werk hebben.
Waarom denk jij dat ik alleen in Barren kom? Spreek je uit ervaring? Natuurlijk ben ik ook wel eens in het nachtleven gedoken, al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid. Maar ook bij veel Thai, die een 'normaal' leven leiden wordt je beschouwd als een potentiële geldbron. En als je niet oppast wordt je nog flink afgezet/opgelicht ook.
Dat afgezet en opgelicht daar kan ik over meepraten en nee niet in de Bar ik denk helemaal niks ik zei als.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#47 Bericht door Gardensafari » vrijdag 15 juli 2011, 09:22

Nu snap ik 'm.
Dit draadje heeft een foute titel.
"Iets positiefs" moet zijn "Iets positief" Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid

#48 Bericht door Mart » vrijdag 15 juli 2011, 09:57

SiamTon schreef: Waarom denk jij dat ik alleen in Barren kom? Spreek je uit ervaring? Natuurlijk ben ik ook wel eens in het nachtleven gedoken, al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid. Maar ook bij veel Thai, die een 'normaal' leven leiden wordt je beschouwd als een potentiële geldbron. En als je niet oppast wordt je nog flink afgezet/opgelicht ook.
Sinds 1990 kom ik zeer regelmatig in TH
Na 20 jaar nog steeds :?: :lol: :lol: :roll: :roll: :clap: :clap: :cheesy: :cheesy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door Jim » vrijdag 15 juli 2011, 10:24

Gardensafari schreef:Nu snap ik 'm.
tja, de vraag is ook gewoon vaag.
positief tov wat? tov nederlandse vrouwen?

ik ben niet met mijn vrouw enkel en alleen omdat ze thais is.
het thais zijn was eigenlijk alleen maar een nadeel.

in het begin van de relatie de gigantische afstand en de kosten van op en neer reizen.
de taal barriere.
het cultuurverschil.
het hele immigratie circus.
de vooroordelen.
altijd maar op vakantie naar thailand moeten.
heel veel oude mannen in m'n kennissenkring :D
thaise soaps.
thaise films.
thaise muziek.

:Whistle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door SiamTon » vrijdag 15 juli 2011, 11:25

Mart schreef:
SiamTon schreef: Waarom denk jij dat ik alleen in Barren kom? Spreek je uit ervaring? Natuurlijk ben ik ook wel eens in het nachtleven gedoken, al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid. Maar ook bij veel Thai, die een 'normaal' leven leiden wordt je beschouwd als een potentiële geldbron. En als je niet oppast wordt je nog flink afgezet/opgelicht ook.
Sinds 1990 kom ik zeer regelmatig in TH
Na 20 jaar nog steeds :?: :lol: :lol: :roll: :roll: :clap: :clap: :cheesy: :cheesy:
Ja. Ik geef toe dat ik naïef ben en nog steeds, tegen beter weten in, geloof in de goedheid van mensen. Bijgevolg laat ik mij soms nog, zelfs na 20 jaar, wel eens beetnemen. Laatst nog bood een straatventer mij CD's aan. Ik kocht er een paar voor THB 300. Gaf hem een briefje van THB 500 omdat ik niet kleiner had. Waarop hij zei, dat hij even ging wisselen. Daar is hij nog steeds mee bezig. En een andere keer vroeg iemand mij THB 200 te leen en zou het de volgende dag terug geven. Blijkbaar zijn de dagen in TH veel langer dan hier in NL. Etc., etc., etc.

Natuurlijk dit zijn bedragen waar wij niet van omvallen. Maar voor Thaise begrippen is THB 400 toch ca. 4 dagen werken. Het dagloon in NL is netto voor een 'gewone' werknemer iets van 100 euro. Dat zou dus hier 400 euro zijn. Op deze manier komt het één en ander toch in een ander daglicht te staan.
Laatst gewijzigd door SiamTon op vrijdag 15 juli 2011, 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 15 juli 2011, 11:30

Ik weet nog wel de nodige positieve punten, kennende van mijn vrouw:
- op een willekeurige moment de grootst mogelijke pannen pakken en vervolgens ongevraagd, onaangekondigd voor familie en buren te gaan koken. Vervolgens mag manlief overal naar toe rijden om de gerechten weg te brengen. Dat doet mij glimlachen.
- zichzelf wegcijferen voor een ander (totdat het soms negatief wordt)
- het verzorgen van een ander
- de toewijding aan haar ouders

Ach, ze heeft zoveel positieve punten, maar het gelukkigst wordt ik van haar glimlach.
- -

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door SiamTon » vrijdag 15 juli 2011, 11:41

Wereldvreemd schreef:Ik weet nog wel de nodige positieve punten, kennende van mijn vrouw:
- op een willekeurige moment de grootst mogelijke pannen pakken en vervolgens ongevraagd, onaangekondigd voor familie en buren te gaan koken. Vervolgens mag manlief overal naar toe rijden om de gerechten weg te brengen. Dat doet mij glimlachen.
- zichzelf wegcijferen voor een ander (totdat het soms negatief wordt)
- het verzorgen van een ander
- de toewijding aan haar ouders

Ach, ze heeft zoveel positieve punten, maar het gelukkigst wordt ik van haar glimlach.
Droom verder kerel. :)
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door SiamTon » vrijdag 15 juli 2011, 11:57

Blijkbaar is er zelfs niet 'iets positief' te melden. :cheesy: :D :cheesy:

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door perry » vrijdag 15 juli 2011, 12:17

SiamTon schreef:
Typisch Nederlands overal over lopen te Klagen en klagen maar dan wel met de Kont in Thailland liggen o wat hebben we het goed Lekker weer mooie Vrouwen ja dat kost nu eenmaal geld en dat vergeten de meesten. :happyno: :happyno: :mrgreen:
Werk om te leven leef niet om te werken.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#55 Bericht door SiamTon » vrijdag 15 juli 2011, 13:02

perry schreef:
SiamTon schreef:
Typisch Nederlands overal over lopen te Klagen en klagen maar dan wel met de Kont in Thailland liggen o wat hebben we het goed Lekker weer mooie Vrouwen ja dat kost nu eenmaal geld en dat vergeten de meesten. :happyno: :happyno: :mrgreen:
Dat het geld kost heb ik niets op tegen. Wat mij tegen de borst stuit is de wijze waarop de meeste Thai, met name ook de 'normaal' werkende Thai, proberen geld van de farang afhandig te maken. Dat grenst in de meeste gevallen aan misleiding, bedriegerij, afzetterij en regelrechte oplichting.

Maar zoals ik al eerder opmerkte, indien je hierop allert bent en de geldbuidel met de nodige reserves beheert, dan is het best toeven in TH. Je hoort mij dan ook niet klagen. Noemde slechts enkele van mijn ervaringen. :D

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door SiamTon » vrijdag 15 juli 2011, 13:06

perry schreef:
SiamTon schreef:
:?: :? Waarom moet een mooie vrouw meer geld kosten dan een 'gewone' vrouw? :?:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Jim » vrijdag 15 juli 2011, 13:30

SiamTon schreef: :?: :? Waarom moet een mooie vrouw meer geld kosten dan een 'gewone' vrouw? :?:
zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar :giggle:

misschien moeten we een bloemetjes & bijtjes topic openen?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#58 Bericht door Gardensafari » vrijdag 15 juli 2011, 14:41

SiamTon schreef:
:?: :? Waarom moet een mooie vrouw meer geld kosten dan een 'gewone' vrouw? :?:
Kwestie van veel vraag en weinig aanbod
Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door elst99 » vrijdag 15 juli 2011, 14:59

Maar dat geldt ook voor mannen, lees Nederlandse net zo! Jullie kunnen dan wel je eisen hebben, voor een mooie Thaise, maar wees blij dat de Thaise niet dezelfde eisen stellen, laten we eerlijk heel eerlijk zijn, wat ik zoal gezien heb, mag niet generaliseren, maar die komen in Nederland zelf moeilijk aan de bak. En zijn vaak B of misschien wel C k(n)eusjes.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door SiamTon » vrijdag 15 juli 2011, 15:05

:?: Jim en Gardensafari het draait in een relatie bij jullie om het uiterlijk van de vrouw en dus om de sex? :?:
Wellicht moeten we een topic over 'liefde binnen een relatie' opnemen. :cheesy: :D :cheesy:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”