Zoon gaat naar klooster (tempel)

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Zoon gaat naar klooster (tempel)

#46 Bericht door Harm » zondag 22 april 2012, 16:40

Het is net als andere geloven, je moet er in geloven en anders wordt het niets.

In Bangkok wordt een mieren heuvel compleet met toebehoren verplaatst met alle voorzichtigheid die je maar kan bedenken
Waarom omdat op die plek een wolkenkrabber moet komen
En dan mag je van het boedhisme de arme diertjes geen kwaad doen
Ondertussen worden in een ander gedeelte van dat zelfde boedhistische land honden doodgeknuppeld

Ik heb al eens eerder er iets over geschreven
Een koebeest was niet goed vastgebonden aan het stronkje boom wat uit de aarde stak
Grazend en wel kwam hij - zij op de weg, even stoppen en het beest opnieuw vastbinden
Ben je gek toeterend eromheen met 80 tot 120 km per uur terwijl je er maar 50 mag.
Totdat iemand het te laat in de gaten had en er met 120 tegenaan knalde
Beest in de vernieling, eigenaar moest betalen voor schade, beest ´s avonds met vereende krachten op de pickup naar slachthuis jawel met 3 gebroken poten. hoezo dieren liefde, verdoving te duur. Terplekke een kogel o.i.d. door zijn kop
Nee dan brengt ie DE VOLGENDE DAG minder op bij het slachthuis. :x :x [|(
ik leer elke dag, soms met heel veel moeite. TiT.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door prajak » zondag 22 april 2012, 17:26

Dat gaat in Nederland ook zo. Er zit ergens een groengestreepte dubbelgevleugelde dwarsontwikkelde larf van een lateraal gestresste koeienvlinder en daarom wordt een heel industriepark stilgelegd en ondertussen zit een gedoogkabinet te bepalen dat ouwetjes drie jaar lang geen index krijgen op hun enig inkomen dat AOW heet. Dat noem ik nu te ver doorgedraaid besef. Ik gun dat dier zijn rechten maar de mens heeft ook rechten. Men dient een evenwicht te zoeken.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Harm » zondag 22 april 2012, 19:14

Prajak wou je beweren dat een koebeest bij ons in NL met 3 gebroken poten en de nodige andere verwondingen gewoon een avond en een nacht aan zijn lot wordt overgelaten zonder verdoving of wat dan ook om de volgende dag als nog te worden geslacht omdat dat dan meer geld oplevert??
Ik hoor af en toe in mijn dromen nog wel eens dat klagende gehuil van pijn van dat arme beest.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door Jim » zondag 22 april 2012, 19:22

beetje offtopic, maar is 't niet zo dat als je overdag een koe aanrijdt dat het dan altijd jouw schuld is en je de koe mag vergoeden?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door Jeanette » maandag 23 april 2012, 08:23

louis49 schreef:wat een zever ,in Nederland spuwen julie op het geloof en hier zou je trots moeten zijn ,geloven is opium voor het volk,het boedhisme hier in thailand is toch een klucht zeker ,kijk hoe ze dieren behandelen
Wat een aanwinst voor deze site zo'n eerste posting. :mrgreen:

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door afra » maandag 23 april 2012, 08:30

future expat harm schreef:Prajak wou je beweren dat een koebeest bij ons in NL met 3 gebroken poten en de nodige andere verwondingen gewoon een avond en een nacht aan zijn lot wordt overgelaten zonder verdoving of wat dan ook om de volgende dag als nog te worden geslacht omdat dat dan meer geld oplevert??
Ik hoor af en toe in mijn dromen nog wel eens dat klagende gehuil van pijn van dat arme beest.
Nee ik denk niet dat hij dat bedoelt maar dat het slaat op het stop zetten van bouwprojecten omdat er een of ander beestje is gevonden. Wat ik eigenlijk wilde zeggen dat in Nederland het vee lopend het slachthuis in moet anders moet je het inlaten slapen op het bedrijf. Dit ter bescherming van "wrak" vee. Goede zaak vind ik.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door Borat » maandag 23 april 2012, 08:39

Jeanette schreef:
louis49 schreef:wat een zever ,in Nederland spuwen julie op het geloof en hier zou je trots moeten zijn ,geloven is opium voor het volk,het boedhisme hier in thailand is toch een klucht zeker ,kijk hoe ze dieren behandelen
Wat een aanwinst voor deze site zo'n eerste posting. :mrgreen:
Maar hij heeft wel een punt.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door Jeanette » maandag 23 april 2012, 08:53

In een al 5 maanden stil draadje?

Ach, ik ben wel blij met Afra's verhaal dus het is nog ergens goed voor al heeft het niks met de titel van dit draadje te maken. :giggle3:
Ook off toppic;
Vroeger in het dorp kwam de klepperman langs op de fiets als er een noodslachting was. Half zingzegde hij dan dat er vlees te koop was, Fl2.50 een pond herinner ik me. :lol:

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door prajak » maandag 23 april 2012, 16:05

Nee, Harm, een gewond dier moet worden geholpen en een ernstig ziek of stervend dier 'geholpen' en er worden ook te weinig dieren 'geholpen' met een sterilisatie en aan dat alles an ik me gruwelijk ergeren, maar bouwprojecten stilleggen omdat er een dwarsgestreepte etc zit......dat is me een brug te ver. Je kunt die dwarse strepen ook oppakken en ergens anders neerpoten desnoods met hun graspol er bij. Ik ben pro natuur maar er zijn grenzen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”