Groot verschil Joep tussen 'geen verstand hebben' en 'er geen verstand van hebben'. Jij hebt de laatste tijd naar mijn mening nog wel eens de neiging te schrijven over zaken waar je geen verstand van hebt (zoals gezegd, de laatste tijd), dan is het zeker de moeite waard om een en ander uit te leggen en er dieper op in te gaan. Maar als iemand niet nadenkt, omdat hij niet wil of niet kan, dus geen verstand heeft of het niet gebruikt, dan heeft het geen zin om iets uit te leggen.joepattaya schreef:Kan best zijn Jumbo, en het maakt mij niet uit welke krant men leest en wat of de oplage is.jumbo schreef:joepattaya schreef:Steven, nu betrap ik je voor de zoveelste keer op de uitlating, dat iemand volgens jou geen verstand (van iets) heeft.
In plaats van louter deze kreet te plaatsen, doe je er goed aan om dan duidelijk te maken waarom vleespet volgens jouw geen verstand heeft.
Dit soort kretologie kan me gestolen worden!
Kan me prima vinden in Steven zijn stelling al had het anders verwoord kunnen worden...
Vleespet (en Pieter ) delen dezelfde duim of lezen dezelfde krant, beperkte oplage van 2...
Het gaat mij erom dat het wel lekker kort de bocht is om op posts te reageren met: Je hebt (er) geen verstand (van).
Dit impliceert dat de betreffende er dus WEL verstand van blijkt te hebben, maar neemt vervolgens niet de moeite om dat kenbaar te maken.
Als men daar dan weer aanmerkingen opmaakt, dan is de goedkope repliek: Dan lees je het toch niet!!
En daar wringt hem de schoen...............men dient eerst te lezen om uit te vinden wat de inhoud van een post is.
Maar goed, ik heb mijn boodschap overgebracht. Het laatste woord is ongetwijfeld aan ..........
PS: citaten zijn niet volledig, heb er 1 weg moeten halen om deze post te kunnen plaatsen.