hoeveel is een leven waard in Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: hoeveel is een leven waard in Thailand

#46 Bericht door jumbo » maandag 18 april 2011, 10:18

Jim schreef:vandaag even het hele verhaal gezien op de thaise tv.

moeder heeft aan weerzijde van een drukke snelweg (!) waar de auto's met 120 km/h voorbij razen een kraampje en dochterlief (op vakantie vanuit laos,waar de auto's mss een stuk langzamer rijden) denkt de weg over te kunnen froggeren.
waarschijnlijk heeft ze de snelheid van de porsche niet goed ingeschat of de witte, lage wagen helemaal over het hoofd gezien.

vaak gezien en vaak aan geergerd aan dat levensgevaarlijke gedrag.
ook in nederland word je aan flarden gereden als je over de snelweg wandelt.
levensgevaarlijk..

Voor alle duidelijkheid, de claim is een ander verhaal Jim.
De claim is over het ongeluk wat een jongedame zonder Thai rijbewijs van 17 (dacht ik) verdacht is veroorzaakt te hebben met de auto van een onbekende bekende en waarbij 8 doden vielen.
Jij doelt op een ander ongeluk....met een jongeman ibv rijbewijs die te hard met de porsche
van zijn vader en die een meisje schepte

Maar om even door te gaan op je wat morbide cynisme, is het dan de schuld van het meisje dat ze de snelheid van de snelheidsovertreder te laag inschatte?? Een soort van eigen schuld, nooit meer een bult...

Ik betwijfel overigens of het een afgeschermde snelweg net als in NL betrof waar je als voetganger niet op mag begeven.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door Jim » maandag 18 april 2011, 13:12

het ging idd om het originele onderwerp van de porsche.

- op de eerste plaats is het de schuld van de thaise overheid dat er geen veilige oversteekplaatsen zijn.
- daarna is het de schuld van de moeder dat ze op een plek gaat zitten waar geen veilige oversteekplaatsen zijn, maar toch aan beide kanten van de snelweg een kraampje wil runnen.
- als laatste is het idd de eigen schuld van het meisje dat ze onvoorzichtig is met oversteken.

dat ze het niet heeft overleefd is natuurlijk erg spijtig, maar als er nog iemand naast de bestuurder had gezeten, dan had die het waarschijnlijk ook niet overleefd.

voor mij valt dit onder de categorie, op de motocy in het donker en zonder licht tegen het verkeer in rijden.
het kan dan natuurlijk nooit de schuld zijn van de automobilist die daar tegen op knalt (tenzij het een farang is natuurlijk :lol:).
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Pieter » maandag 18 april 2011, 14:57

Jim schreef: - op de eerste plaats is het de schuld van de thaise overheid dat er geen veilige oversteekplaatsen zijn.
Thais rijden als idioten
Vlak bij ons hofje is een Wat, een tesco lotus express en een markt van 's middags tot een uur of 7/8

omdat het redelijk wat volk trekt is er over de totaal 6 banen een oversteek brug

maar ja dat is traplopen en daar wordt je moe van dus gewoon de zesbanen oversteken waar auto's met 120 km/uur voorbij razen (het is wel dus gewoon in de stad maar ja thais denken niet zoveel)

gelukkig is een een middenberm kun je uitrusten

n.b. 15 doden per jaar dus alleen bij ons in de straat

Pieter [|(
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat

#49 Bericht door printen44 » maandag 18 april 2011, 15:47

Jim schreef:het ging idd om het originele onderwerp van de porsche.

- op de eerste plaats is het de schuld van de thaise overheid dat er geen veilige oversteekplaatsen zijn.
- daarna is het de schuld van de moeder dat ze op een plek gaat zitten waar geen veilige oversteekplaatsen zijn, maar toch aan beide kanten van de snelweg een kraampje wil runnen.
- als laatste is het idd de eigen schuld van het meisje dat ze onvoorzichtig is met oversteken.

dat ze het niet heeft overleefd is natuurlijk erg spijtig, maar als er nog iemand naast de bestuurder had gezeten, dan had die het waarschijnlijk ook niet overleefd.

voor mij valt dit onder de categorie, op de motocy in het donker en zonder licht tegen het verkeer in rijden.
het kan dan natuurlijk nooit de schuld zijn van de automobilist die daar tegen op knalt (tenzij het een farang is natuurlijk :lol:).
Hier zijn bijna bij elke school aan de snelweg, een voetgangersoversteekbrug over de snelweg. Als je daar rond drie uur in de middag langs komt, de school gaat dan uit, dan zie je niemand die oversteekbrug gebruiken en iedereen rent over de snelweg, door de middenberm en dan naar de andere kant. Het is dus niet zo dat de Thaise overheid niet veilige oversteekplaatsen maakt, maar men verdomd het gewoon om die oversteekplaatsen te gebruiken. Zoals meer zaken in Thailand.

jumbo
Expat
Expat

#50 Bericht door jumbo » dinsdag 19 april 2011, 01:51

Blijf toch de snelheid van de auto ook een factor vinden in deze in die mag zeker op de eerste plaats komen omdat het slachtoffer met al je voorgewende redenen de verkeersregels of wetten niet overtrad....en de bestuurder duidelijk wel
Kan me dus wel vinden in je beredenering maar vind dat die gast wat gemakkelijk onder zijn verplichting uitkomt, maar goed hij heeft centjes middels pap en dat maakt alles weer goed... [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|(

joepattaya
Expat
Expat

#51 Bericht door joepattaya » dinsdag 19 april 2011, 02:55

jumbo schreef:

Blijf toch de snelheid van de auto ook een factor vinden in deze in die mag zeker op de eerste plaats komen omdat het slachtoffer met al je voorgewende redenen de verkeersregels of wetten niet overtrad....en de bestuurder duidelijk wel
Kan me dus wel vinden in je beredenering maar vind dat die gast wat gemakkelijk onder zijn verplichting uitkomt, maar goed hij heeft centjes middels pap en dat maakt alles weer goed... [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|( [|(
Als je toch als bestuurder van een snelle auto dusdanig snel rijdt, dat je niet meer in staat om gevaarlijke verkeersituaties te zien aankomen, dan dien je je snelheid aan te passen.
Daar heeft de Thaise overheid niets mee van doen, het overstekende meisje en haar moeder evenmin.
Kan me dus helemaal vinden in de redenering van Jumbo, maar voor mij mag de 1-hersencellige-teenager aan de hoogste boom opgeknoopt worden.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#52 Bericht door marinusmali » dinsdag 19 april 2011, 04:33

Was gisteren in Global House Udon Thani en bij het verlaten van dit centrum, wilde ik naar de Tesco, die vlak in de buurt is.
Ik moest echter een U bocht maken naar rechts.
Vooral goed oplettend, of er van rechts nog van die snelheid duivels kwamen, nam ik de U bocht, maar zag direct in de bocht, de levensgrote verfblik niet staan, die gewoon midden op de weg stond en waarschijnlijk was verloren.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Je begrijpt het wel wat er gebeurde..... :evil: :evil: :evil: :evil:
De rechter onderkant van mijn auto wit met verf en het blik rommelde onder mijn auto.
De achter rijdende auto's kragen ook spatten op hun auto... :cry: :cry: :cry:

De Thai's lachte kostelijk :D :D :D , maar ik was, zeg maar woest. :evil: :evil: :evil:
Maem en ik zijn direct naar een wasserette gereden en vroegen de verf direct eraf te spuiten..
Ja dat zouden ze doen en de auto zou over 1 uur klaar zijn......... :?: :?: :?: :?:
Ondertussen gingen we wat eten bij Carrefour....
Echter, de auto stond dus nog steeds in de brandende zon na 1 uur en toen men mij zag aankomen, begonnen zij hem met water af te spuiten, maar het onheil was alreeds geschied, de verf had zich vast gekleefd aan mijn auto..... :evil: :evil:

Och Och Thailand soms....... dommig? geen respect?? minachting???

We gaan vandaag naar een bedrijf in Nong Wah Sao, die de verf eraf kan halen......

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#53 Bericht door Pieter » dinsdag 19 april 2011, 04:45

Zoals een thai zou zeggen nou nou

Jij hebt geluk gehad dat de eigenaar van dat blik er niet was anders had je nieuw blik moeten betalen.

[|) [|) [|)

Pieter :idea:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

jumbo
Expat
Expat

#54 Bericht door jumbo » dinsdag 19 april 2011, 04:46

marinusmali schreef: Ondertussen gingen we wat eten bij Carrefour....
fout van iedere beginneling :lol: :lol:

printen44
Expat
Expat

#55 Bericht door printen44 » dinsdag 19 april 2011, 05:05

jumbo schreef:
marinusmali schreef: Ondertussen gingen we wat eten bij Carrefour....
fout van iedere beginneling :lol: :lol:
De gulden regel in Thailand bij zoiets is: "Erbij blijven en zo nodig met je snuffert er boven op zitten". [8)

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#56 Bericht door marinusmali » dinsdag 19 april 2011, 05:41

Jumbo schreef:
marinusmali schreef:
Ondertussen gingen we wat eten bij Carrefour....

fout van iedere beginneling

De gulden regel in Thailand bij zoiets is: "Erbij blijven en zo nodig met je snuffert er boven op zitten".

Je hebt volkomen gelijk, maar de keren daarvoor werden we correct daar geholpen, dus verwachtte ik dit ook in deze situatie..... dus mis... :evil: :evil: :evil:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Jim » dinsdag 19 april 2011, 06:46

joepattaya schreef:
jumbo schreef: Blijf toch de snelheid van de auto ook een factor vinden in deze in die mag zeker op de eerste plaats komen omdat het slachtoffer met al je voorgewende redenen de verkeersregels of wetten niet overtrad....en de bestuurder duidelijk wel
Als je toch als bestuurder van een snelle auto dusdanig snel rijdt, dat je niet meer in staat om gevaarlijke verkeersituaties te zien aankomen, dan dien je je snelheid aan te passen.
Daar heeft de Thaise overheid niets mee van doen, het overstekende meisje en haar moeder evenmin.
Kan me dus helemaal vinden in de redenering van Jumbo, maar voor mij mag de 1-hersencellige-teenager aan de hoogste boom opgeknoopt worden.
volgens de bestuurder reed hij 120 en je mag daar ook 120.
hij is naar mijn weten ook niet aangeklaagd voor te hard rijden dus zal 't wel kloppen.

iig is dat ruim 30 meter per seconde.
met geen mogelijkheid kan je met die snelheid iets doen als er iemand voor je auto springt.

jullie praten of ze in een woonwijk op een zebrapad is geschept..

jumbo
Expat
Expat

#58 Bericht door jumbo » dinsdag 19 april 2011, 07:55

Jim schreef:
hij is naar mijn weten ook niet aangeklaagd voor te hard rijden dus zal 't wel kloppen.

met geen mogelijkheid kan je met die snelheid iets doen als er iemand voor je auto springt.

'Volgens de bestuurder' :lol: :lol:
Was dat dezelfde persoon die eerst 10 km met het bovenlijf van het meisje naast zich doorreed voordat hij stopte?? Waarschijnlijk een lange remweg om maar zo voorzichtig mogelijk tot stilstand te komen?? En was dat dezelfde persoon die daarna uitstapte, het bewijsmateriaal daarna secuur afsloot en met een taxi naar huis ging om te douchen en van de schrik bij te komen en een bedrag vast te stellen en wiens familie in eerste instantie aangaf dat de auto gestolen was??

'als er iemand voor je auto springt'
Ik dacht opgemaakt te hebben uit verschillende media dat ze de weg overstak...

Ik denk dat je met 120 km niemand in twee stukken rijdt...
Ik heb dat nog nimmer ergens gezien of gelezen.....

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#59 Bericht door Jim » dinsdag 19 april 2011, 13:47

jumbo schreef:
Jim schreef:

'Volgens de bestuurder' :lol: :lol:
Was dat dezelfde persoon die eerst 10 km met het bovenlijf van het meisje naast zich doorreed voordat hij stopte?? Waarschijnlijk een lange remweg om maar zo voorzichtig mogelijk tot stilstand te komen?? En was dat dezelfde persoon die daarna uitstapte, het bewijsmateriaal daarna secuur afsloot en met een taxi naar huis ging om te douchen en van de schrik bij te komen en een bedrag vast te stellen en wiens familie in eerste instantie aangaf dat de auto gestolen was??

'als er iemand voor je auto springt'
Ik dacht opgemaakt te hebben uit verschillende media dat ze de weg overstak...

Ik denk dat je met 120 km niemand in twee stukken rijdt...
Ik heb dat nog nimmer ergens gezien of gelezen.....
op tv hebben ze een filmpje laten zien hoe je iemand in 2-en kan rijden.
ze ging met haar lichaam door het raam heen, maar haar benen bleven boven het (schijnbaar scherpe) dak.
de krachten die daarbij met 120 vrij komen wil ik nog wel een keertje voor je uitrekenen ;)

er loopt op het forum trouwens een topic dat je nooit moet stoppen bij een ongeluk.
dus dat hij niet is gestopt is niet verwonderlijk.

't is een kwestie van kansberekening.
steek maar 's 1000 keer de A4 over.
gaat misschien 999 keer goed, maar er komt een keer...

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#60 Bericht door marinusmali » dinsdag 19 april 2011, 13:55

In Thailand mag je geen 120km per uur rijden, dat is verboden..
Maximum snelheid 90 tot 100km per uur !!!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”