BVN urenlang gestoord ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: BVN urenlang gestoord ?

#46 Bericht door falanglaos » woensdag 02 maart 2011, 03:53

als info , een schotel van 1.70 ( 5.5FT) is de maat die meestal door de thaise installateurs geinstalleerd wordt, deze schotel is goed voor alle thaise kanalen maar niet groot genoeg voor de zwakke transponders waaronder BVN, russia today , fashion tv..,en dit zal zich vooral laten voelen tijdens het volgende regenseizoen,(zelfs sommige kleine ubc schoteltjes 60cm zullen hier ook aan onderhevig zijn ) een dubbele lnb ( twin outlet ) op zo een schotel ( 1.70M) totaal niet aan te raden , ( wel 2.20m schotel)
veranderen naar een solid dish is ook niet nodig,de solid schotels zijn bestemd om KU band te ontvangen en
zijn ook duurder dan de zwarte mesh schotels ( c-band gaat echter ook op solid dish) , zo mijn advies voor toekomstige schotel kopers, niet kleiner gaan dan 6FT (1.85M)voor enkele lnb , twin output lnb raad ik 2.20m aan..., ubc minimum 75cm , met deze maat van schotels totaal geen probleem bij extreme weersomstandigheden,
mart een 2 e lnb op ubc schotel niet mogelijk , ( schotel te klein) , wat u wel kan doen is een KU band lnb (UBC) mits een adapter aan te sluiten op uw zwarte schotel , geen probleem ,indien u mij uw bedoeling met dit kunt laten weten , kan ik meer info verstrekken ....
prajak , als uw schotel van 3M nog op dak staat , zou ik zeggen , blokkeer hem op thaicom c-band , je kan met deze schotel zelfs een quad lnb ( 4 output) aansluiten en bij wijze van spreke in alle kamers probleemloos BVN kijken,de schotel is geen bliksemvanger...
heb hier ook al 10 jaar een 3M schotel beweegbaar , met 1 twin c-band en 1 twin KU band lnb ,en heb 1 maal een andere motor moeten kopen toen 1.800 bath, tot nu toe geen problemen gehad, heb hier nog 2 UBC schotels in mijn garage liggen , en een solid schotel van 1.20M waar ik vroeger mee ge-experimenteerd heb....en nog mee speel...
hopende dat deze info sommige mensen kan voorthelpen, en ik zal het in het engels zeggen
do not shoot the messenger ....., again.... [|)

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: BVN urenlang gestoord ?

#47 Bericht door Sert » woensdag 02 maart 2011, 05:07

Allemachtig prachtig advies.

Volgens mij was het punt, dat een voorheen goed signaal opeens slecht was en inmiddels weer beter lijkt te worden. En dat gebeurt niet met 1 setje, maar in een groot gebied.

Het maakt verder geen ene moer uit of je een LNB met 1, 2 of 4 uitgangen op een schotel monteert, de grootte heeft daar niks mee te maken.
Mart schreef:Nu we toch bezig zijn met dit onderwerp, dus een vraag.Is het mogelijk om op de True /UBC schotel een tweede LNB te plaatsen. Zo ja, welke :?:

Als het een domme vraag is, liever geen antwoorden :lol:
Geen domme vraag en ja, technisch gezien kan het. Boven Europa hangt het zo ongelooflijk vol met satellieten, dat het zinvol is: 2 LNB's naast elkaar en je ontvangt 2 satellieten.

Maar de praktijk in Thailand is iets anders. Naast Thaicom5 is er nog een satelliet die uitzendt over Thailand op de Ku-band: de NSS6 op 95 graden. Op Lyngsat kun je een overzicht van de kanalen vinden (waar SE Asia achter staat!), voornamelijk Thais.
De enige andere Ku-band die je kan oppikken in Thailand is van MeaSat3, waar Astro op zit. In Samui lukt dat nog net met een 80cm schotel, maar in de Isaan moet je al denken aan 130cm.

Dus als antwoord: nee, het is niet zinvol.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: BVN urenlang gestoord ?

#48 Bericht door falanglaos » woensdag 02 maart 2011, 08:03

inderdaad sert ,
het aanbod in sat ontvangst is serieus verminderd, vroeger kon ik met mijn 3M schotel kijken : dream ( agila ku) nu verplaatst naar koreasat5 buiten bereik thailand, 4xxx kanalen (telstar18)
zijn er nu 6 in HD maar speciale ontvanger nodig , niet vergeten ook telkom ( telkomvision) ,measat 3 , (astro) thaicom c en ku, en pas10 (multichoice africa)
verhuisd naar eutelsat 4-7 buiten bereik thailand,
dus telkom ,measat3, thaicom c+KU nog steeds te bekiijken mits men een officieel abonnement heeft of een ontvanger met ethernet verbinding en een cardsharing account...., nss6 , weinig meer te bekijken...
wat BVN betreft , heb deze morgen bij mijn thaise buur een paar transponders gaan veranderen ,totaal geen ontvangst BVN , of russia today, (schotel 1.70 PSI, wel zwaar bewolkt hier ) bij mij was de ontvangst iets omhoog vandaag , van 78-85 naar 81-89 er is dus hoop voor de kleinere schotels ( zolang het niet stortregent) [$) heeft waarschijnlijk toch ook te maken met de tijd van het jaar, stand zon , planeet ,( en grootte schotel) had vroeger ook problemen met agila op een bepaalde periode ieder jaar..
ik denk ( hoop ) dat dit een tijdelijk phenomeen is en van zelf verdwijnt..
in elk geval, veel kijkgenot aan allen [|)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: BVN urenlang gestoord ?

#49 Bericht door Mart » woensdag 02 maart 2011, 10:16

Hier 16.15 u PSI / BVN normaal
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN urenlang gestoord ?

#50 Bericht door dutch » woensdag 02 maart 2011, 10:47

Mart schreef:Hier 16.15 u PSI / BVN normaal
Idem hier!

Maar ja rondom 21.30 was het weer een janboel tot ca. 23.00 uur.
Hedenmorgen prima ontvangst.Heeft dus iets met het tijdstip te maken,lijkt me.
Laatst gewijzigd door dutch op donderdag 03 maart 2011, 08:21, 2 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN urenlang gestoord ?

#51 Bericht door prajak » woensdag 02 maart 2011, 16:34

Je kunt met een kleine 1,70m gaatjes schotel BVN krijgen als de kracht van het signaal blijft zoals het nu is. Maar vanmorgen had ik kwaliteit 30 en dat is nu al naar 24......

Die 3m gaatjes schotel is van het dak af. De buren hebben het ijzer verkocht......

Die sats gaan na verloop van tijd minder stroom krijgen. De zonnecellen gaan er langzaam aan door rondvliegend puin. Met de Thaicom 3 hadden we dezelfde problemen. Dan moet men minder stroom verdelen over die transponders en dan gaan de vet betalende klanten voor..... Ik herinner me nog de emails van de klub die de sat bestuurt. "We zullen proberen meer stroom naar die transponder te sturen....". Maar men vertelt niet graag de waarheid.

Ik moest maar eens "storende factoren" uit mijn buurt bekijken. Hoge gebouwen van beton bijvoorbeeld. Ja, maar je moet weten waar ik woon...op de top van een heuvel met wat lage houten Thaise huizen om me heen..... En toen kwam de Thaicom5 en waren de problemen ineens voorbij.

Dan helpt alleen een grotere disk of een gevoeliger kop. Nou, dat moet dan maar.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: BVN urenlang gestoord ?

#52 Bericht door Pieter » donderdag 03 maart 2011, 04:56

prajak schreef:Je kunt met een kleine 1,70m gaatjes schotel BVN krijgen als de kracht van het signaal blijft zoals het nu is. Maar vanmorgen had ik kwaliteit 30 en dat is nu al naar 24......

Die 3m gaatjes schotel is van het dak af. De buren hebben het ijzer verkocht......

Die sats gaan na verloop van tijd minder stroom krijgen. De zonnecellen gaan er langzaam aan door rondvliegend puin. Met de Thaicom 3 hadden we dezelfde problemen. Dan moet men minder stroom verdelen over die transponders en dan gaan de vet betalende klanten voor..... Ik herinner me nog de emails van de klub die de sat bestuurt. "We zullen proberen meer stroom naar die transponder te sturen....". Maar men vertelt niet graag de waarheid.

Ik moest maar eens "storende factoren" uit mijn buurt bekijken. Hoge gebouwen van beton bijvoorbeeld. Ja, maar je moet weten waar ik woon...op de top van een heuvel met wat lage houten Thaise huizen om me heen..... En toen kwam de Thaicom5 en waren de problemen ineens voorbij.

Dan helpt alleen een grotere disk of een gevoeliger kop. Nou, dat moet dan maar.
Had gisteren geen geluid wel prima beeld met een grote schotel en een goede gevoelige LBN dus er is meer aan de hand denk ik .. andere zenders waren goed

(in BKK)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”