Registration tool ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#46 Bericht door prajak » zondag 02 januari 2011, 17:24

"... rondlijding ..."

Printen, dat is in deze situatie uitstekend gespeld. Een goede taalkundige vondst. Zeer van harte, en dat zo vroeg in het jaar. Dat belooft wat voor uw zeer gewaardeerde bijdragen in de volgende 364 dagen.

Rondl-IJ-ding. Want dit is l-IJ-den met een lange IJ ! Het is lange tijd geleden dat de ambassade ons zo liet l-IJ-den. Ik hoop echt dat morgen iemand die hiervoor verantl-IJ-delijk is behoorlijk op zijn of haar fl-IJ-kker gaat krijgen. Een stevig pak op de b-IJ-llen ! Met de b-IJ-llen bloot. Op de fal-IJ slaan. Bij de l-IJ-rven pakken, bij de kl-IJ-den nemen, een pak r-IJ-mmel geven. Nondedj-IJ. Moge zijn of haar zitvl-IJ-k r-IJ-d kleuren in alle kl-IJ-ren van de r_IJ-genb-IJ-g.

Maar het zal wel een simpel excuusje worden. Wij Nl-ers hebben toch niks in te brengen en mogen lijden voor de fouten die op de ambas zijn gemaakt. Want ze hebben de verkeerde ingehuurd, een sukkelaar. Tegen ik weet niet hoeveel geld.

Gooi die sukkel er uit !

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#47 Bericht door dutch » zondag 02 januari 2011, 17:57

Ik stond op 183.
Om 23.55 nog eens 27 erbij en dat maakt = 210 :twisted
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Registration tool ?

#48 Bericht door Duiker » zondag 02 januari 2011, 18:06

Toch vraag ik me af waarom de ambassade een extern bedrijf nodig heeft om email te verzenden. Je zou denken dat ze dat zelf toch ook wel kunnen. En dat extern bedrijf doet dus kennelijk niets. Ja maandagmorgen is de ambassade de eerste. :cry:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registration tool ?

#49 Bericht door printen44 » zondag 02 januari 2011, 18:09

Niet als het een Thais bedrijf is, want morgen is het een vrije dag hier. De Ambassade zal ook wel gesloten zijn.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#50 Bericht door dutch » zondag 02 januari 2011, 18:28

Was net aan het afsluiten en daar rollen er nog effe 21 binnen.
Om 00.27 uur 210 + 21 = 231 :twisted
En nu ga ik toch echt slapen,morgen tellen we verder.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#51 Bericht door dutch » maandag 03 januari 2011, 00:39

Hedenmorgen 06.30 weer 34 erbij!
Dat zijn er 34 in ruim 6 uurtjes

Stand 231 + 34 = 265 !!

Ben benieuwd wanneer e.e.a. opgelost wordt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Registration tool ?

#52 Bericht door trangerkuda » maandag 03 januari 2011, 02:28

Zojuist is de teller de 275 gepasseerd. Als er vandaag weer - net zo als de voorgaande dagen - niets gebeurt om deze ongein te herstellen, vermoed ik dat de 500 zo rondom een uur of acht Thaise tijd mogenavond bereikt gaat worden.
Kunnen we hier een pool voor opzetten misschien?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registration tool ?

#53 Bericht door printen44 » maandag 03 januari 2011, 03:36

Ik ga aan kop met 321 mailtjes. Ik mag doorgaan, voorbij de gevangenis en krijg als bonus vandaag weer 60 mailtjes binnen. Wie gooit de volgende dobbelstenen? Kom je op de Ambassade, dan moet je voor straf in de gevangenis en krijg een boete van 100 mailtjes, die je een voor een moet bekijken. [8) [8) [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#54 Bericht door prajak » maandag 03 januari 2011, 03:48

Duiker, het is een gecompliceerd systeem. Je kunt zelfs als toerist daar registreren en aankomst- en vertrekdatum invoeren. Dan word je ook weer verwijderd na vertrek uit TH. Ik snap best dat men daarvoor expertise inhuurt maar ik twijfel nu toch aan de kennis van die "expert"...

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#55 Bericht door Geert S » maandag 03 januari 2011, 04:49

prajak schreef:Duiker, het is een gecompliceerd systeem. Je kunt zelfs als toerist daar registreren en aankomst- en vertrekdatum invoeren. Dan word je ook weer verwijderd na vertrek uit TH. Ik snap best dat men daarvoor expertise inhuurt maar ik twijfel nu toch aan de kennis van die "expert"...
Klinkt mij meer in de oren als een soort continue 'loop' van een mailserver en niet direct gerelateerd aan die registratie-tool. Zoiets als een algemeen forwarding adres gebruiken en dan mailtjes die vanuit dat adres worden verstuurd weer doorsturen naar het afzender-adres, dan blijft hij mailtjes uit spuwen. Vroeger zag je dat nogal eens fout gaan in mailing-lijsten met 'vakantie-meldingen' van deze of gene. Mail-lijst stuurd een onschuldig mailtje uit, Pietje is op vakantie en heeft een 'vakantie-melding' ingesteld, dus wordt automatisch mailtje 'sorry, ben op vakantie' terug gestuurd naar de mailing lijst, die dat dan natuurlijk prompt weer doorstuurd naar alle leden (waaronder Pietje, die dus wederom antwoord met een vakantie-berichtje, terug naar de mailing-lijst, en zo gaan we door..). Tegenwoordig is elke fatsoenlijke mailserver eigenlijk wel beveiligd tegen dat soort ongein..

Wat het systeem zelf betrefd, ik heb mezelf destijds ook maar aangemeld (want als trouwe Nederlander 'doe' je dat soort dingen..) maar eigenlijk is het natuurlijk klinklare onzin, overdreven bureacratie.. We zijn allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we doen en waar we heen gaan (en het is nu niet bepaald alsof we hier midden in oorlogsgebied of de rimboe of zo zitten..), wat heeft die ambassade er eigenlijk mee te maken? Als het om de een of andere idiote reden nodig zou zijn om 'alle' expats geregistreerd te hebben staan, voer het dan wereldwijd in, met het een of andere register in Den Haag waar iedere Nederlander 'in den vreemde' zijn huidige verblijfplaats moet registreren (hoewel ook dat natuurlijk krankjorum zou zijn, wat hebben ze ermee te maken waar ik ben?)..

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#56 Bericht door hansy » maandag 03 januari 2011, 07:00

Dat is toch raar, je zou toch verwachten dat iedereen hetzelfde aantal mailtjes krijgt.
Ik zit nu op de 288 om 12.58 plaatselijke tijd. Hoe kan het dan dat er expats zijn die meer of minder van deze mails krijgt.
Vragen, vragen.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Registration tool ?

#57 Bericht door marinusmali » maandag 03 januari 2011, 07:31

Hansy....

Sommige expats zijn belangrijker dan jij..... :P :P :P :P :P

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#58 Bericht door Gardensafari » maandag 03 januari 2011, 09:01

Geert S schreef:
Wat het systeem zelf betrefd, ik heb mezelf destijds ook maar aangemeld (want als trouwe Nederlander 'doe' je dat soort dingen..) maar eigenlijk is het natuurlijk klinklare onzin, overdreven bureacratie.. We zijn allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we doen en waar we heen gaan (en het is nu niet bepaald alsof we hier midden in oorlogsgebied of de rimboe of zo zitten..), wat heeft die ambassade er eigenlijk mee te maken? Als het om de een of andere idiote reden nodig zou zijn om 'alle' expats geregistreerd te hebben staan, voer het dan wereldwijd in, met het een of andere register in Den Haag waar iedere Nederlander 'in den vreemde' zijn huidige verblijfplaats moet registreren (hoewel ook dat natuurlijk krankjorum zou zijn, wat hebben ze ermee te maken waar ik ben?)..
Zo'n registratie heeft natuurlijk verschillende voordelen.

1 De AIVD heeft minder zoekwerk.
2 De Belastingdienst kan je gemakkelijker opsporen binnen de tienjaar-termijn die geldt voor de erfbelasting
3 Gebeurt er een ramp in bijvoorbeeld Thailand, dan kan BuZa de vraag "hoeveel Nederlanders zitten in het rampgebied?" gemakkelijker beantwoorden.
4 Oh ja, omdat het zaakje in Rusland wordt bijgehouden heeft ook de KGB minder zoekwerk....
5 Als een familielid van je in Nederland overlijdt en je familie wil jou er onverhoopt toch graag bijhebben, dan ben je gemakkelijker op te sporen.
6 Schuldeisers en Peter R. de Vries hebben het gemakkelijker
7 Je krijgt nog eens een keer een mailtje. Want ja, zoveel vrienden heb je nu ook weer niet....

Dat zijn al zo 7 redenen om je niet aan te melden :mrgreen:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#59 Bericht door prajak » maandag 03 januari 2011, 09:47

Ik ga me morgen afmelden. Ik heb die sms dienst ook al mogen ervaren en er kwamen steeds onvolledige berichten binnen. Na het gestuntel van dit weekend is de maat wel voor hoor.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#60 Bericht door Geert S » maandag 03 januari 2011, 09:50

prajak schreef:Ik ga me morgen afmelden. Ik heb die sms dienst ook al mogen ervaren en er kwamen steeds onvolledige berichten binnen. Na het gestuntel van dit weekend is de maat wel voor hoor.
Je neemt me de woorden uit de mond, hier idemdito.

Als er ge-evacueerd gaat worden hoor ik het wel via dit forum :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”