'Maak islamitische staat van Nederland'

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#46 Bericht door Jeanette » zondag 26 december 2010, 10:27

Geert S schreef: En 'afgekickt' wat versta je daar onder, dat je het ene geloof inruilt voor het andere?
Och, eigenlijk heb ik nooit een geloof gehad. "Daar denk ik later overna als ik groot ben" weet ik nog dat ik gezegd heb. Daarna ben ik vreselijk bang gemaakt en dus versta ik onder afgekickt dat ik me geen enkel geloof, geen hel en hemel laat aanpraten. Ook niet het 'er is geen God' geloof of geloof in de wetenschap. Ik vind vaak dat wiskundige feiten onbelangrijk zijn. Neem 1 + 1 = 2. Een feit. Maar 1 bes en 1 meloen is 2 stuks fruit, wat heb je eraan? Kleine waarheden worden soms tot grote opgeblazen wat vervolgens winst en macht geeft aan de blazers. Neem bv de olieboycot uit 1973, er was nooit zoveel olie opgeslagen als toen hoor je later.

De ultieme waarheid over leven en dood is in mijn ogen zoveel groter dan Mozes, Mohammet, Paulus en andere geschiedenisjournalisten hebben geschreven. En dat mensen van nu (de schriftgeleerden, Godsgeleerden, dominees, priesters, rabby's, ayatolla's) tussen die letters gaan zoeken naar 'de waarheid' en ondertussen vinden dat ze boven hun luisteraars staan en zich door hen flink laten betalen dan ben ik blij dat dat mijn wereld niet meer is.

Dus borduur ik door in dit leven met hoop en een positieve instelling en genietend van zintuigelijk genot :idea: ook al zie ik nu alleen de achterkant van dat borduurwerk dat ik aan het maken ben.

Geert ik ben blij met je reaktie [|) (anders krijg ik het gevoel aan stereopenie te doen (ge*ul in de ruimte)) :mrgreen: en ik ben beslist voor vrije meningsuiting ook al wordt die vaak misbruikt en niet doorgegeven door de grootste schreeuwers. Ik ben er tegen ze te subsidiëren.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#47 Bericht door RuudThai » zondag 26 december 2010, 12:07

Ik zal maar eens wat citeren uit de Kersttoespraak van onze Majesteit:
Dagelijks merken we dat over uitgangspunten en verwachtingen ten
aanzien van het algemeen belang verschillend wordt gedacht. Het
gevaar bestaat dat het gemeenschappelijke wordt verzwegen en
verschillen worden uitvergroot. Dan worden muren van vermeende
tegenstellingen opgetrokken en verharden standpunten.
Maar het is juist belangrijk te zoeken naar wat verbindt en elkaar
over en weer te bemoedigen.
Uiteenlopende opvattingen horen natuurlijk bij een open
samenleving. We kunnen de verschillen niet ontkennen maar moeten
ze zien als startpunt voor maatschappelijke dialoog. Het is niet
nodig elkaar te overtuigen om elkaar te verdragen.

Dát is de basis van wederzijds respect.
Bemoediging vinden wij evenzeer in het delen van waarden die door
de eeuwen heen gestalte hebben gekregen. Die zijn herkenbaar op
tal van plaatsen waar mensen vreedzaam met elkaar verkeren en
samenwerken. Vanoudsher berust dit op verdraagzaamheid,
zorgvuldigheid en hulpvaardigheid.
Deze principes zijn ook vandaag
essentieel. Behandel anderen zoals u wilt dat zij u behandelen. Zo
heeft Jezus de bekende gulden regel - wat gij niet wilt dat u
geschiedt, doet dat ook een ander niet
- pósitief geformuleerd.
Aan dit deel van de toespraak zal iemand in Nederland, die helemaal niet verdraagzaam is en daar immer luidkeels kond van doet, zich ongetwijfeld zeer ergeren. En daarna aandringen op een puur ceremoniële rol voor het koningshuis. Zonder niet in zijn kraam passende kersttoespraken van de vorst(in).

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#48 Bericht door dutch » zondag 26 december 2010, 12:17

Wat commentaar vanuit de "Vrije Volk" hoek ,op deze boodschap.
quote
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12628
unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#49 Bericht door RuudThai » zondag 26 december 2010, 12:24

dutch schreef:Wat commentaar vanuit de "Vrije Volk" hoek ,op deze boodschap.
quote
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12628
unquote
Citeren uit Hoeiboei en Het Vrije Volk...... was De Telegraaf niet rechts genoeg meer, dutch?
Deze 2 ultrarechtse websites staan vooral bekend om hun islambashen, maar daar zul jij je dan wel thuis voelen helaas! ;) :shock:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#50 Bericht door dutch » zondag 26 december 2010, 12:55

RuudThai schreef:
dutch schreef:Wat commentaar vanuit de "Vrije Volk" hoek ,op deze boodschap.
quote
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12628
unquote
Citeren uit Hoeiboei en Het Vrije Volk...... was De Telegraaf niet rechts genoeg meer, dutch?
Deze 2 ultrarechtse websites staan vooral bekend om hun islambashen, maar daar zul jij je dan wel thuis voelen helaas! ;) :shock:
Ik lees veel meer als alleen de door jou aangehaalde sites.
Je hoeft alleen maar ELKE willekeurige voorpagina van welke krant/opinieblad dan ook , dagelijks in te kijken of je vindt wel berichten over de "verdraagzame" islam beweging.
Gelukkig begint het muslim pamperen wat af te nemen , dankzij voortschrijdend inzicht ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#51 Bericht door greenthaiway » zondag 26 december 2010, 15:22

De Islam wil wereldoverheersing.
Oppassen voor deze religie...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#52 Bericht door printen44 » zondag 26 december 2010, 15:39

Dat wil de islam al sedert hun stichter,Mohammed, het christendom sedert oprichter Christus, Het Hindoeisme sedert hun oprichting, ver voor onze jaartelling overigens. plus nog wat duistere geloofsrichtingen. Elk geloof wil wereldoverheersing. Zalig zijn de ongelovigen onder ons, want die willen geen wereldoverheersing. [8)

Beetje domme opmerking, van jou, Greenthaiway.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#53 Bericht door prajak » zondag 26 december 2010, 16:11

Ruudthai, ik weet dat Dutch in een andere posting hier heel duidelijk heeft laten blijken hoe hij denkt over de islam. Jouw opmerking dat de krant niet rechts genoeg is voor Dutch mist echt iedere grond. Zie hier 24 december, 17.09 uur van Dutch.

Het lezen van een krant betekent niet dat je de krant op haar woord gelooft. Ik lees zelf de krant met de V online. Een krant betekent informatie en je vult zelf in wat je waar acht.

Printen, is Mohammed de stichter van de islam ? Ik dacht Allah ? Mohammed is toch maar de (blijde) boodschapper ? Jezus heeft toch niet het christendom uitgevonden ? Of zit ik er nu (weer eens) naast ?

Voer voor sociologen en hoogleraren kerkelijk recht ! En dat aan de vooravond van een opnieuw warme maandag en in de avond de kachel aan.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#54 Bericht door RuudThai » zondag 26 december 2010, 17:12

prajak schreef:Ruudthai, ik weet dat Dutch in een andere posting hier heel duidelijk heeft laten blijken hoe hij denkt over de islam. Jouw opmerking dat de krant niet rechts genoeg is voor Dutch mist echt iedere grond. Zie hier 24 december, 17.09 uur van Dutch.
Volgens mij begrijp je de clou niet van mijn verhaal. De Telegraaf schrijft al niet bepaald positief over de islam, maar Hoeiboei en Het Vrije Volk zijn nog een stukkie erger. Als je je met de artikelen uit die extreme hoek vereenzelvigt dan vind ik dat je bedenkelijk veel verder naar rechts afglijdt. Natuurlijk ken ik de standpunten van dutch, maar tot nu toe ventileerde hij die op een rechtse doch faire wijze. Die 2 extreemrechtse sites zijn echter al jaren op een pseudo-intellectuele manier bezig bepaalde groepen in de Nederlandse samenleving te demoniseren. Mikpunten zijn vooral de moslims, in het algemeen de laaggeschoolde allochtonen, uitkeringsgerechtigden en alles wat zich ter linkerzijde van het CDA ophoudt.
Het lezen van een krant betekent niet dat je de krant op haar woord gelooft. Ik lees zelf de krant met de V online. Een krant betekent informatie en je vult zelf in wat je waar acht.

Printen, is Mohammed de stichter van de islam ? Ik dacht Allah ? Mohammed is toch maar de (blijde) boodschapper ? Jezus heeft toch niet het christendom uitgevonden ? Of zit ik er nu (weer eens) naast ?
Ja, je zit er naast. Vóór resp. de profeten Jezus en Mohammed bestonden de door hen verzonnen ideologiën immers niet? Zij hebben een ongelovige meute op sleeptouw genomen en tot hun religie bekeerd.
Het gebeurt toch nog steeds? Regelmatig duiken er weer nieuwe sektes op met één of andere halve zool die zich een profeet noemt. En vervolgens goedgelovige mensen indoctrineert en aanzet tot verdere benepenheid.
Het wordt tijd dat de hele wereld seculair wordt. Amen.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#55 Bericht door greenthaiway » zondag 26 december 2010, 17:17

@ printen44,


Wie de bal kaatst mag hem terug verwachten, bij deze ;)

Dit onderwerp gaat over de Islam...
"Maak islamitische staat van Nederland"
Ik hield mij on-topic :mrgreen:
Jij haalt er, off-topic, andere godsdiensten bij.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#56 Bericht door printen44 » zondag 26 december 2010, 18:24

greenthaiway schreef:@ printen44,


Wie de bal kaatst mag hem terug verwachten, bij deze ;)

Dit onderwerp gaat over de Islam...
"Maak islamitische staat van Nederland"
Ik hield mij on-topic :mrgreen:
Jij haalt er, off-topic, andere godsdiensten bij.
Jij schreef over de wereldheerschappij van de Islam. Die zucht naar wereldoverheersing is geen exclusief recht van de Islam.

Mohammed was de Profeet en dus de stichter van de Islam. Christus was de aanstichter en oprichter van het Christendom. Voor zowel de Islam als het Christendom is Allah of God de allesoverheersende macht. Dus ook de macht over "wereldoverheersing". Wat dan ook die "wereldoverheersing" mag betekenen. Het Christendom is behoorlijk op weg, die wereldoverheersing te bereiken. Dit in het licht gezien van de weerstand die het Christendom tegen de Islam heeft. Het Christendom heeft wat wereldoverheersing betreft, het verder geschopt dan de Islam.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#57 Bericht door Gardensafari » zondag 26 december 2010, 19:06

Het drama is geschied.
Ik ben het dit keer met RuudThai eens.
Ik lees het Vrije Volk eigenlijk nooit.
Dat die krant zover naar rechts was opgeschoven was mij dan ook ontgaan.
Maar er staan stukjes in van Hans Besseling, zoals in dit topic geciteerd.
Ik heb even gegoogled op die naam.
En dan kom je bij deze link, die nog een aantal stukjes pennenwerk van deze man ten beste geven:
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3009

En daar zitten toch merkwaardige stukjes tussen.
Soms dekt de vlag de lading niet, zoals bij het stukje "Wat is nu eigenlijk populisme"
Je verwacht een gedegen uiteenzetting, maar krijgt geleuter.
Zijn stukje "uitholling van de democratie" tendeert naar een pleidooi voor een dictatorschap, weliswaar in een humane vorm, maar toch.
Alsof regering en parlement de wijshweid in pacht hebben en de rest hoort te zwijgen.
Dat is gewoon de complexiteit van onze samenleving ontkennen.
En zo ademenen al zijn stukjes een geur van verrotting uit, zoals bijvoorbeeld "Nog even de problemen op een rij".
In dat stukje draaft hij zelfs Wilders rechts voorbij.

Nu bedient een columnist zich natuurlijk heel vaak van het middel "overdrijven".
En mits dat met een zeker gevoel voor humor gebeurt, of met een relativerende slotopmerking, of om iets echt aan de kaak te stellen is daar niets mee.
Maar ik ben bang dat deze man zonder enig relativeringsgevoel meent wat hij zegt.

Overigens: dat rechts z'n eigen krant heeft, is prima.
Maar dit lijkt wel erg rechts, zoals de Volkskrant mij veel te links is.
Maar het is vooral het gevoelloze dat door HVV, althans in deze stukjes, wordt uitgestraald, het gebrek aan nuance, het gebrek aan zelfreflectie....
Mij stuiterde het in ieder geval behoorlijk tegen beide borsten.
Vooral de rechter is nu blauw gekleurd.
De linker kent wat meer open wondjes en kleurt daarom rood.
Ben ik dus toch paars.

En RuudThai: ik vind het jammer dat Halsema weg is.
Niet alleen was ze een goed debater, ze zag er ook nog eens prachtig uit.
Althans, ik vond het wel een lekker ding, zeker als ik denk aan één van haar illustere voorgangsters: Ria Beckers.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#58 Bericht door dutch » maandag 27 december 2010, 01:11

RuudThai schreef:
dutch schreef:Wat commentaar vanuit de "Vrije Volk" hoek ,op deze boodschap.
quote
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12628
unquote
Citeren uit Hoeiboei en Het Vrije Volk...... was De Telegraaf niet rechts genoeg meer, dutch?
Deze 2 ultrarechtse websites staan vooral bekend om hun islambashen, maar daar zul jij je dan wel thuis voelen helaas! ;) :shock:
Het probleem wat ik met jou heb Ruud,is dat je bij een normaal antwoord altijd nog even wat persoonlijks meen te moeten toevoegen.
Ik meende alleen wat te moeten aanvullen op de zalvende en kleffe jaarlijkse boodschap van onze Koningin.(ben overigens monarchist hoor !)
Ik ben geen vaste lezer van HVV (heb misschien de site 3 a 4 keer bezocht) en probeerde via Google wat over die Besseling te weten te komen,maar dat is niet gelukt.Had misschien nog wat meer paginas moeten bekijken ;) Overigens beschouw ik een collumist niet meer of minder als een privaat persoon die zijn private mening verkondigd en dan vaak provocerend.Ik ben dus zeker geen volgeling van ene Besseling.
Mijn standpunt over de Islam heb ik reeds meerder keren normaal uitgedragen.
Geloof me ik kan de topic"de Islam en de westerse democratie" elke dag aanvullen met,helaas,negatieve berichten die landelijk zowel als wereldwijd verschijnen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#59 Bericht door jumbo » maandag 27 december 2010, 01:58

Als ze allemaal dezelfde God of Allah hebben dan is er toch al wereldoverheersing of gaat het weer eens over de boodschapper??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 'Maak islamitische staat van Nederland'

#60 Bericht door dutch » maandag 27 december 2010, 12:30

"Maak islamitische staat van Nederland"

Kijk zo deden/doen ze dat in het Midden-Oosten.
T.b.v. Ruud heb ik nu maar eens iets van de Volkskrant geplukt. ;)
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... n_verdween

Al vind ik geschiedenis best wel leuk,let vooral op het laatste hoofdstuk "Radicalisering",dat over de laatste 20 jaar gaat.
Nu nog Philip Jenkins googlen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”