Beste Joep,joepattaya schreef:Godzijdank geen hoogstpersoonlijke ervaringen, maar 2e hands ervaringen van zowel buitenlanders als ook gegoede Thai.elst99 schreef:Heb jij zulke negatieve ervaringen dan? Als de verzekering toestemming geeft, zullen zij zich toch ook aan hun beloften moeten houden. En wat het CZ niet vergoed , declareer je bij de reisverzekering, dat is wel belangrijk om die ook met med. kosten af te sluiten. En voorop je moet het eerst melden bij de reisverzekering en die verhalen het bij de ziektekosten verzekering.
Maar gesprekspartner is de reisverzekering van hieruit.(Thailand).
Burumgrad in Bangkok is onherroepelijk nummer 1 vwb de behandeling van kanker.
Bangkok Hospitaal (waar dan ook in Thailand) is ronduit gezegd gewoon een all-round ziekenhuis en een laaien-lichter. HEB je geen kanker, dan zorgen zij wel dat je die krijgt.
Ik durf dat keihard hier neer te schrijven ondanks het feit dat ik dit niet eens aan den lijve heb ondervonden.......maar diverse 2e hands ervaringen uit diverse en verschillende hoeken zorgen ervoor dat ik nooit of te nimmer ene 1e hands ervaring zal opdoen.
De ergste (financieel gezien) was een Engelse kennis waarbij in Hongkong al longkanker geconstateerd werd en vervolgens naar Thailand kwam. De beste man was goed bemiddeld door jarenlang werk in de vliegtuig-industrie.
In anderhalf jaar tijd hebben zo wel Burumgrad als Bangkok Hospitaal zo'n slordige 12.000.000 van hem opgestreken ten behoeve van radio therapie, chemo en een nieuwe methode....die uiteindelijk dus geen resultaat had.
Een ander epistel (en dan stop ik, want anders schiet er geen plaats meer over) is het relaas van een Belg, die al langere tijd hartklachten heeft en hiervoor medicijnen ontvangt. Bij een bepaalde bloedwaarde dienen deze medicamenten aangepast te worden. Omdat de Belg zich al geruimte tijd niet echt lekker voelde, besloot hij om de cardioloog te consulteren in het BH-P. Deze schreef nieuwe medicijnen voor en de Belg was tevreden....totdat hij op een gegeven moment merkte dat zijn hals en met name strottehoofd aan het opzwellen was. Hij weer terug naar het BH-P en na veel 5-en en 6-en "besloot" men dat de Belg kanker had aan zijn strottehoofd en dat ook zijn stembanden verwijdert dienden te worden. Uiteraard zou e.e.a. gepaard gaan met chemo en/of radio-therapie; behandelingen die al snel in de 6 nullen lopen. De Belg had eigenlijk niet langer zin om door te leven, zeker niet met een gat in je luchtpijp en een computerstem in het vooruitzicht.
Voor alle zekerheid ging de Belg toch voor een 2nd opinion naar het Pattaya Memorial; liet zich nakijken zonder zich uit te laten over de diagnose in het BH-P. Na een kort onderzoek, kwam men op de hart-medicatie en og die recentelijk aangepast was; dat was hij dus. De Belg had dus gewoonweg verkeerde medicijnen gekregen en daardoor had hij een opgezwollen strottehoofd. Van kanker was volgens het Pattaya Memorial geen sprake.
Dit laatste geval hoor je wel vaker........maar nogmaals, ik zou er boeken over kunnen schrijven.
Tip voor de onfortuinlijke patient: "Shop" een beetje rond. Staar je niet blind op 1 of 2 ziekenhuizen en staar je zeker niet blind op de geweldige service en mooie outlook van een ziekenhuis. Pattaya Memorial ziet er misschien niet echt rooskleurig uit, maar is echt goed.
BH-P ziet eruit om door een ringetje te halen als ware het ene 5-sterren hotel, maar hoe staat het met de medische stand van zaken?
Pattaya International (Soi 4 off 2nd Road) zit er een beetje tussenin. Hebben een goede behandel-afdeling maar een beperkte opname capaciteit.
Jammer dat jij uitsluitend op basis van "hear-say" zo'n hard oordeel velt over BPH. Even ter overweging een paar opmerkingen van mijn kant.
Artsen die eens een keer een verkeerde diagnose stellen, hebben we overal in de wereld, ook in NL. Als jij ieder ziekenhuis wilt afbranden waar ooit eens een dokter een keer een verkeerde diagnose is gesteld, dan blijft er voor jou, vrees ik, geen zorg-instelling ter wereld over. Dit nog ongeacht het feitelijke waardheidsgehalte van het door jou opgesomde voorbeeld.
Geen enkel medisch dossier is hetzelfde en al helemaal niet openbaar dus vertrouwelijk. Dus cherry-picken uit een verhaal van een ander is je per definitie op zeer glad ijs begeven, zeker wanneer je een dergelijk verhaal gebruikt om iets of iemand te diskwalificeren.
BPH heeft heel veel klanten/patienten in Banglamung en is daarmee dus ook een dankbaar gespreksonderwerp aan de toog. Dat is logisch en zeker in de gezondheidszorg wordt ieder onderwerp onder de microscoop gelegd. Soms wanneer het onzingehalte van de cowboy-verhalen echt te hoog oploopt, kan ik het niet laten om even wat simpele tegenvragen te stellen en al gauw blijkt dat men er echt niets vanaf weet en maar wat nagepapegaaid om dan te zeggen dat men zelf graag in BHP blijft komen........
Gaat er in BPH nooit iets mis? Maar natuurlijk Joep, net als in ieder (middel) groot ziekenhuis in de wereld. Maar neem van mij aan, ik ken de verhalen uit de eerste hand, sta er deels met mijn neus bovenop, de werkelijkheid is per definitie veel genuanceerder dan de cowboyverhalen die sommige mensen graag over ervaringen van anderen vertellen.
Ja BPH is duurder dan Memorial, net zoals een Mercedes duurder is dan een Toyota, beide goede auto's overigens. Ieder mag zijn eigen keuzes maken. Als Memorial een patient niet kan helpen dan komt deze naar BPH. Jij voelt je beter bij Memorial, da's jouw keuze en dus goed. Heel veel andere mensen laten zich liever in BHP verplegen, dat is hun keuze, op basis van hun ervaringen uit de eerste hand.
En de medische stand van zaken in BHP? Maak je daar geen zorgen over Joep; er zijn heel veel patienten die een dik medisch verleden uit hun thuisland meebrengen (en dus ook dito-ervaringen met de gezondheidszorg in hun thuislanden) en die mensen zijn dik tevreden met de zorg van BPH en hun artsen in hun thuislanden zijn dat ook na terugkeer in het thuisland.
En jij weet als geen ander hoe het zit als inwoner van Pattaya. Iedereen kankert (excusez le Mot) op Pattaya, toch woon jij er graag...........