Bryan Robson bondscoach thailand
Moderator: Loempia
-
- Erelid
Re: Bryan Robson bondscoach thailand
CNN zendt vanavond ( vannacht hier ) F .......... / VVV uit
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
De deskundige hulp van Ben's vrouw wordt soms node gemist in de periferie van dit land. Hoe kleiner de IMM office, hoe lastiger men kan worden.
Ik heb zelf de indruk dat Nongkhai, dat wel eens wordt vergeleken met Ons Dorp in Monopoly, (er wordt in Thailand lacherig gedaan als je in Nongkhai woont, het is nergens niks) voor ambtenaren de Goelag is in dit land. De ambtenaren alhier van die dienst hebben allen auto's met Bangkok kentekens en moeten hier wonen in huizen verstrekt door de overheid, nota bene op de compound zelf. Ze missen al hun familie- en vriendencontacten of ze moeten via Hyves communiceren. Dat leidt tot frustaties; ze zijn ver weg van het promotiekanaal. Daar hebben wij als farang last van. Het is hier heel normaal dat de dames (het zijn hier vooral dames die de papieren moeten stempelen) eerst elkaars haren doen -waar jij bij zit nota bene- alvorens ze je enige aandacht willen schenken. En dan hoor je "SIT"....... En dan doen ze de nagels...... En je houdt je mond, je bent afhankelijk. Keep smiling.
Ik kan me voorstellen dat ze in grotere steden als Korat, C-Mai en C-Rai en Khonkaen en zelfs Udon en Ubon beter hun gevoeg vinden. Gelukkig komt er een provincie bij voor verbanning.
Ik ben blij met Ben's vrouw als advocate die me ieder jaar weer door de papiermassa helpt en urenlang op Chaeng Wattana gaat zitten wachten tot men mijn papiertje wil legaliseren. Haar kennis en inzet mag van mij niet tekort worden gedaan !
Lokale advocaten kennen niet meer dan het basis civiel- en strafrecht en beperken zich tot een huurcontract, een testament en het uit de cel halen van dronken farang. Ze hebben geen universiteit, zijn wel lid van een klub. Ze mogen zelfs vaststellen of ge nog leeft ! Toemaar !
En dan heb ik het nog niet over het kadaster en over het vragen van een rijbewijs of toestemming een brommer of auto te kopen. Daar kan ik verhalen van vertellen, dat wil je niet weten.
Nee, dit land heeft meer lokale regeltjes dan wetten. En grote kontzakken......
Ik heb zelf de indruk dat Nongkhai, dat wel eens wordt vergeleken met Ons Dorp in Monopoly, (er wordt in Thailand lacherig gedaan als je in Nongkhai woont, het is nergens niks) voor ambtenaren de Goelag is in dit land. De ambtenaren alhier van die dienst hebben allen auto's met Bangkok kentekens en moeten hier wonen in huizen verstrekt door de overheid, nota bene op de compound zelf. Ze missen al hun familie- en vriendencontacten of ze moeten via Hyves communiceren. Dat leidt tot frustaties; ze zijn ver weg van het promotiekanaal. Daar hebben wij als farang last van. Het is hier heel normaal dat de dames (het zijn hier vooral dames die de papieren moeten stempelen) eerst elkaars haren doen -waar jij bij zit nota bene- alvorens ze je enige aandacht willen schenken. En dan hoor je "SIT"....... En dan doen ze de nagels...... En je houdt je mond, je bent afhankelijk. Keep smiling.
Ik kan me voorstellen dat ze in grotere steden als Korat, C-Mai en C-Rai en Khonkaen en zelfs Udon en Ubon beter hun gevoeg vinden. Gelukkig komt er een provincie bij voor verbanning.
Ik ben blij met Ben's vrouw als advocate die me ieder jaar weer door de papiermassa helpt en urenlang op Chaeng Wattana gaat zitten wachten tot men mijn papiertje wil legaliseren. Haar kennis en inzet mag van mij niet tekort worden gedaan !
Lokale advocaten kennen niet meer dan het basis civiel- en strafrecht en beperken zich tot een huurcontract, een testament en het uit de cel halen van dronken farang. Ze hebben geen universiteit, zijn wel lid van een klub. Ze mogen zelfs vaststellen of ge nog leeft ! Toemaar !
En dan heb ik het nog niet over het kadaster en over het vragen van een rijbewijs of toestemming een brommer of auto te kopen. Daar kan ik verhalen van vertellen, dat wil je niet weten.
Nee, dit land heeft meer lokale regeltjes dan wetten. En grote kontzakken......
-
- Volwaardig lid
Mart, ik zie het morgen wel. Maar Limburg boppe ! Nondedju.
- Ben
- Expat
Wat ik dus zei een rekening is een rekeningTrompetter Schreef:
Oom Wout is nu 82. Een paar keer reeds namen zijn hersenen een pauze, gedurende welke
een deel van zijn geheugen ontvreemd werd. Ik help hem daarom met 'de papieren'.
Door de sterke Baht was de tegenwaarde van zijn pensioen 797.600 Baht, dus 2.400 Baht te weinig.
Op het moment van de aanvraag voor de visum verlenging was de Baht iets gezonken, dus een alternatief
was geweest om een nieuwe inkomstenverklaring aan te vragen (leges iets van 1250 Baht).
Maar Oom Wout had ook een deposito rekening en een rekening courant.
Bij elkaar stond daar ruim 1.300.000 Baht op, maar ook daar was iets mis mee.
De deposito rekening viel hoe dan ook buiten beschouwing (zie het bericht van meneer Pattayajoe),
want dat geld wordt niet beschikbaar geacht.
De rekening courant was een gedeelde rekening en ook die gold dus niet.
De verlenging van het 'retirement' visum werd geweigerd, alhoewel er een dure en omslachtige
oplossing voor het probleem geboden werd.
Die luitjes mogen geen millimeter afwijken van de regels, maar ze hebben een zekere ruimte
voor alternatieve oplossingen.
met vriendelijke groet
en trompetgebral
Dat jij niet kan rekenen is niet mijn probleem.
797.600 THB : 12 = 66.466.66.THBDoor de sterke Baht was de tegenwaarde van zijn pensioen 797.600 Baht
65.000 is de eis .
Dat jij dat na 25 jaar niet kan uitleggen aan een immigratie officier is niet mijn probleem.
Een goeie voetbal coach is sterk in improvisatie en rekenen. (Le)
En dus door een dure misser van Trompetter is Ome Wout weer van de nodige centen afhankelijk gemaakt .De verlenging van het 'retirement' visum werd geweigerd, alhoewel er een dure en omslachtige
oplossing voor het probleem geboden werd.
Die luitjes mogen geen millimeter afwijken van de regels, maar ze hebben een zekere ruimte
voor alternatieve oplossingen.
En de luitjes weer geholpen de corruptie in stand te houden.
Onder het motto!
met vriendelijke groetIk help hem daarom met 'de papieren.
op mijn vuvuzela.

Nog een leuk deuntje op een trompetterke voor trompetter.
http://www.youtube.com/watch?v=G7ZbAdP7v5Q
Het is gedaan zei Rik de Saedelaer altijd na de wedtrijd.
-
- Volwaardig lid
trompetter schreef:Meneer Wouterudon,Wouter_Udon schreef:Als je het profiel van Ben bekijkt dan had je kunnen weten dat hij in Thailand woont. En dat doet hij al geruime tijd als ik het goed heb.trompetter schreef:
Ik kan het zo'n Benneke natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij geen enkel idee heeft van de situatie
in de bergen hier. Waarschijnlijk laat ie iedere avond z'n hondje uit in een parkje in Breda, dus hoe
zou hij moeten weten?
ik woon hier al vele jaren en in ieder geval lang genoeg om te weten dat er
hier bosjes buitenlanders rondlopen die nooit verder kijken dan hun neus
lang is. Hoe verklaart u het dat Benneke menneke bijvoorbeeld verkeerde
informatie geeft inzake visa's?
Mijn stelling is dat er in Nederland veel, heel veel mensen zijn die meer weten van
Thailand dan het soort westerse Neanderthalers dat hier woont en het allemaal
haarfijn meent te weten.
Toen ik vijfentwintig jaar geleden voor het eerst kwam, dacht ik het ook al snel
door te hebben. Het duurde een aantal jaren voordat ik begreep, dat ik helemaal
opnieuw kon beginnen omdat ik er echt niets van begreep.
Door die instelling heb ik in ieder geval gedurende de laatste tien jaar een tipje
van de sluier kunnen lichten.
Pas op voor de informatie die Benneke menneke geeft want hij is iemand die het weet
en zoals de groentenboer ook al aangaf: Hij Kent De Meul (wie dat ook moge zijn).
Welterusten!
Wat Ben betreft sla je volledig de plank mis. Nu is vergissen een menselijke eigenschap en jou ook waarschijnlijk niet vreemd dus kom er maar gewoon voor uit.

En eigenlijk kon ik een glimlach niet onderdrukken toen je schreef dat de moderatie Ben zijn gang niet kon laten gaan(vrij vertaald).

Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
65 k Inkomen per maand is de landelijke regel. Maar niet iedere IMM houdt zich daaraan, heb ik al verteld. NK in deze wel !
Ik heb Trompetter hier al verteld dat volgende jaren de rente op een non-TH spaarboek of internetdeposito ook kan meetellen. Dan haalt Ome Wout zeker de 8 ton inkomen. Daarmee kunnen we weer terug naar voetbal........... Feyenoord heeft gewonnen van VVV. Jammer voor de Limburgers maar Feyenoord had de opkikker nodig.
Ik heb Trompetter hier al verteld dat volgende jaren de rente op een non-TH spaarboek of internetdeposito ook kan meetellen. Dan haalt Ome Wout zeker de 8 ton inkomen. Daarmee kunnen we weer terug naar voetbal........... Feyenoord heeft gewonnen van VVV. Jammer voor de Limburgers maar Feyenoord had de opkikker nodig.
-
- Volwaardig lid
In een degradatieduel heeft Feyenoord inderdaad gewonnen met 3 - 0 van VVV.
Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer en voor het linker rijtje, wat het doel wordt dit jaar, moeten ze nog 6 plaatsen stijgen en daar hebben ze nog 23 wedstrijden voor.
Programma de komende tijd:
31-10 AZ - Feyenoord
7-11 Feyenoord - Roda JC
AZ staat 7e en Roda 4e dus dat zullen zware kluiven worden maar als ze hier redelijk doorkomen dan hebben ze weer wat lucht.
Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer en voor het linker rijtje, wat het doel wordt dit jaar, moeten ze nog 6 plaatsen stijgen en daar hebben ze nog 23 wedstrijden voor.
Programma de komende tijd:
31-10 AZ - Feyenoord
7-11 Feyenoord - Roda JC
AZ staat 7e en Roda 4e dus dat zullen zware kluiven worden maar als ze hier redelijk doorkomen dan hebben ze weer wat lucht.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Expat
Je hoeft ook maar naar Engeland te kijken. Liverpool, toch een club met een glorierijk verleden, staat in de degradatiezone. En dat terwijl ze spelers van redelijk wereldformaat hebben. Elke club krijgt in zijn bestaan klappen.
- jumbo
- Expat
Inderdaad....printen44 schreef:Je hoeft ook maar naar Engeland te kijken. Liverpool, toch een club met een glorierijk verleden, staat in de degradatiezone. En dat terwijl ze spelers van redelijk wereldformaat hebben. Elke club krijgt in zijn bestaan klappen.
Geen enkele engelse speler vernoemd in de fifa lijst.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Een aantal weken geleden was deze club de tegenstander van "mijn club" FC Utrecht en ze vielen me erg tegen terwijl er toch aardig wat aan namen en navenante salarissen op het veld liep. Niettemin vond ik de uitslag wel OKprinten44 schreef:Je hoeft ook maar naar Engeland te kijken. Liverpool, toch een club met een glorierijk verleden, staat in de degradatiezone. En dat terwijl ze spelers van redelijk wereldformaat hebben. Elke club krijgt in zijn bestaan klappen.

Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
- jumbo
- Expat
Buiten een Gerrard, als ie een goede dag heeft, en Torres is het maar weinig vind ik persoonlijkNimnuan schreef:Een aantal weken geleden was deze club de tegenstander van "mijn club" FC Utrecht en ze vielen me erg tegen terwijl er toch aardig wat aan namen en navenante salarissen op het veld liep. Niettemin vond ik de uitslag wel OKprinten44 schreef:Je hoeft ook maar naar Engeland te kijken. Liverpool, toch een club met een glorierijk verleden, staat in de degradatiezone. En dat terwijl ze spelers van redelijk wereldformaat hebben. Elke club krijgt in zijn bestaan klappen.
Als een Kuijt daar wekelijks uitblinkt en die moet het echt niet hebben van zijn geweldige talent...
zegt genoeg dacht ik
Die gasten winnen de komende jaren niks......drie keer niks...
-
- Volwaardig lid
Op papier hebben ze buiten de 3 drie die jij al noemde toch nog wel een aantal aardige spelers zoals Cole, Rodriguez, Reina e.d., maar het loopt inderdaad niet. Ik denk ook niet dat ze iets zullen winnen voorlopig. Nu vond ik de selectie die in 2005 de Champions League won niet veel beter (misschien wel meer in balans), dus je weet maar nooit.jumbo schreef:Buiten een Gerrard, als ie een goede dag heeft, en Torres is het maar weinig vind ik persoonlijkNimnuan schreef:Een aantal weken geleden was deze club de tegenstander van "mijn club" FC Utrecht en ze vielen me erg tegen terwijl er toch aardig wat aan namen en navenante salarissen op het veld liep. Niettemin vond ik de uitslag wel OKprinten44 schreef:Je hoeft ook maar naar Engeland te kijken. Liverpool, toch een club met een glorierijk verleden, staat in de degradatiezone. En dat terwijl ze spelers van redelijk wereldformaat hebben. Elke club krijgt in zijn bestaan klappen.
Als een Kuijt daar wekelijks uitblinkt en die moet het echt niet hebben van zijn geweldige talent...
zegt genoeg dacht ik
Die gasten winnen de komende jaren niks......drie keer niks...
Johan
- jumbo
- Expat
Inderdaad aardige spelers....precies wat je zegt en daar giert het van in EngelandNimnuan schreef:
Op papier hebben ze buiten de 3 drie die jij al noemde toch nog wel een aantal aardige spelers zoals Cole, Rodriguez, Reina e.d., maar het loopt inderdaad niet. Ik denk ook niet dat ze iets zullen winnen voorlopig. Nu vond ik de selectie die in 2005 de Champions League won niet veel beter (misschien wel meer in balans), dus je weet maar nooit.
Het tweede zegt meer over de tegenstand die ze kregen dan over de geleverde prestatie..
Er waren een paar magere jaren waarin de ronaldo's en ronaldinho's de sterren waren.....dat zegt ook genoeg dacht ik??
-
- Volwaardig lid
]Ook namens onze Orange Girls wens ik u allen Prettige Feestdagen
en voor de wat meer religieus georienteerden onder u een vooral
Zalig Kerstfeest!
Degenen onder u, die zich aangetrokken voelen tot de varianten van de
in Thailand gangbare levensfilosofie zullen ongetwijfeld iets navenant
diepgaands kunnen bedenken. Daar ga ik echter niet over.
Eet niet te veel en celebreer de nieuwjaarswensen van afgelopen jaar!
Inmiddels rookt u niet meer, zegt u, dat is dan jammer.
Gelukkig zijn er nog veel andere dingen die u beter laten kunt (ik richt
me nu niet tot de, misschien zelfbenoemde, voorbeelden der mensheid,
want voor hen ligt het natuurlijk een stuk moeilijker) of die u juist zou
kunnen invoegen in uw gedragspatroon.
Hoe dan ook: maak er wat moois van!
met vriendelijke groet
en trompetgeschal

PS: voor heren op leeftijd zijn Lamborghini's niet de gemakkelijkste auto's
om in en uit te stappen. Het vervelende is bovendien dat iedereen kijkt.
en voor de wat meer religieus georienteerden onder u een vooral
Zalig Kerstfeest!
Degenen onder u, die zich aangetrokken voelen tot de varianten van de
in Thailand gangbare levensfilosofie zullen ongetwijfeld iets navenant
diepgaands kunnen bedenken. Daar ga ik echter niet over.
Eet niet te veel en celebreer de nieuwjaarswensen van afgelopen jaar!
Inmiddels rookt u niet meer, zegt u, dat is dan jammer.
Gelukkig zijn er nog veel andere dingen die u beter laten kunt (ik richt
me nu niet tot de, misschien zelfbenoemde, voorbeelden der mensheid,
want voor hen ligt het natuurlijk een stuk moeilijker) of die u juist zou
kunnen invoegen in uw gedragspatroon.
Hoe dan ook: maak er wat moois van!
met vriendelijke groet
en trompetgeschal

PS: voor heren op leeftijd zijn Lamborghini's niet de gemakkelijkste auto's
om in en uit te stappen. Het vervelende is bovendien dat iedereen kijkt.
- jumbo
- Expat
9e plaats zegt genoeg lijkt me?? Chemie tussen spelers in belangrijk in een team (Together Each Achieves More) zeker met voetbal wat niet gezegend is met vele vaste spelmomenten en situaties zoals American Football en Basketbal om er maar een paar te noemen.jumbo schreef:Inderdaad aardige spelers....precies wat je zegt en daar giert het van in EngelandNimnuan schreef:
Op papier hebben ze buiten de 3 drie die jij al noemde toch nog wel een aantal aardige spelers zoals Cole, Rodriguez, Reina e.d., maar het loopt inderdaad niet. Ik denk ook niet dat ze iets zullen winnen voorlopig. Nu vond ik de selectie die in 2005 de Champions League won niet veel beter (misschien wel meer in balans), dus je weet maar nooit.
Het tweede zegt meer over de tegenstand die ze kregen dan over de geleverde prestatie..
Er waren een paar magere jaren waarin de ronaldo's en ronaldinho's de sterren waren.....dat zegt ook genoeg dacht ik??
Je kan Vandervaart wel in FC Petten opstellen maar daar worden ze nog geen kampioen mee als Mart of Prajak (als speels maar wel terecht voorbeeld) samen de voorhoede vormen

Trompettert; hebben ze geen representatieve dames daar of is dat deze groep??